Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1281
Er kjemikaler slik som 2C-I og 5-Meo-DMT ulovlig i norge=?
og på SENSURERT.URL kan jeg kjøpe alle dem dopene der, det står det er legal drugs. på noen står det at det ikke er lovlig å kjøpe dem til norge og andre land, men på dem det ikke står på, kan jeg da kjøpe dem?
hadde vært fett å kjøpt ting derfra, for under 200 kroner (sånn man slipper å tolle). prøvde å lete, fant ikke noe spes.

Edit av Tias: Sensurerte url til ulovlige substanser.
Sist endret av Tias; 22. desember 2006 kl. 11:05.
Nei, de er ikke lovlige i norge.
Blir de stoppet i tollen risikerer du bråk.
står ingenting om det i narkotivaloven?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Riktig, og det er det som gjør det så vanskelig.

Paragraf 2 sier følgende:
§ 2. Hva regnes som narkotika m.v.
* Som narkotika m.v. regnes de stoffer, droger og preparater som er oppført i den i henhold til § 3 fastsatte Narkotikaliste.
* Som narkotika m.v. regnes også salter og derivater av de oppførte stoffer eller droger og mulige isomere, estere og etere av stoffene eller deres salter.
* Preparater regnes som narkotika m.v. når de inneholder stoff eller droge som nevnt.

Så, både 2C-I og 5-MeO-DMT regnes dermed som en av disse, om det nå er estere eller derivater vet jeg strengt tatt ikke, men jeg er temmelig sikker på at man kan dømmes på bakgrunn av denne paragrafen.

Er ikke sikker på om noen noensinne har blitt dømt for dette, men ta høyde for det i alle fall
Er det noe man kan bestille til norge uten og riskikere noe bråk med tollen da?
Går helt fin an å bestille fra sånne sider, stort sett. Det sendes som brev, og det spiller egentlig ingen rolle om du har handla for 100 kr eller 20.000 kr.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av selvmord
Er det noe man kan bestille til norge uten og riskikere noe bråk med tollen da?
Vis hele sitatet...
Ganske mye egentlig, filmer, bøker musikk, ja til og med biler. Men fra spøk til revolver,
jeg antar du snakker om rusmidler, og det er vel særdeles lite man kan bestille fullt lovlig.

Salvia divinorum er lovlig om du har resept.

Men som nichotin sier, det hele spiller vel på om du blir tatt eller ikke.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Tias
Riktig, og det er det som gjør det så vanskelig.

Paragraf 2 sier følgende:
§ 2. Hva regnes som narkotika m.v.
* Som narkotika m.v. regnes de stoffer, droger og preparater som er oppført i den i henhold til § 3 fastsatte Narkotikaliste.
* Som narkotika m.v. regnes også salter og derivater av de oppførte stoffer eller droger og mulige isomere, estere og etere av stoffene eller deres salter.
* Preparater regnes som narkotika m.v. når de inneholder stoff eller droge som nevnt.

Så, både 2C-I og 5-MeO-DMT regnes dermed som en av disse, om det nå er estere eller derivater vet jeg strengt tatt ikke, men jeg er temmelig sikker på at man kan dømmes på bakgrunn av denne paragrafen.

Er ikke sikker på om noen noensinne har blitt dømt for dette, men ta høyde for det i alle fall
Vis hele sitatet...
En liten forklaring på etpar av uttrykkene:
Isomer- Det samme grunnstoffene er i molekylet, men de er plassert forrskjellig. f.eks er TMA-2(2,4,5-TRIMETHOXYAMPHETAMINE) en isomer av TMA (3,4,5-TRIMETHOXYAMPHETAMINE ). Det man ser her er de samme grunnstoffene, men på TMA-2 er methoxygruppene(trimethoxy) festet på 2,4 og 5 posisjonen(av amfetaminmolekylet), mens de er festet på 3,4 og 5 posisjonen på TMA.

Derivat vil si at man utvikler stoffet fra et annet stoff, f.eks er heroin et derivat av morfin, 2C-B er et derivat av 2C-H. At 2C-I er et derivat av 2C-B er mer tvilsomt siden det ikke finnes noen oppskrifter på dette, men man bør sikkert dra med seg kjemilæreren i retten dersom man havner i den situasjonen. Jeg ser for meg at de lett kan se bort fra "teknisk flisespikkeri).

Jeg vet ikke helt hva etere og estere henviser til, men med salter mener de de forskjellige saltformene stoffet kan opttre i f.eks. hcl., fumerate, picrate, citrate etc.

Uansett er det store sjanser for at både politi og dommer kommer til å se skjevt på deg dersom du begir deg ut på lange tekniske forklaringer om hvorfor denne HALLUSINOGENE DROGEN egentlig er lovlig.
Det tryggeste er nok å annse dem som ulovlige.
Sist endret av Tias; 13. februar 2007 kl. 17:21.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Flott forklaring noôssphere! Men når du nevner 2C-I som et derivat av 2C-I, mener du da 2C-I som et derivat av 2C-B?

Hmm, jeg ser potensiale for en guide / utdypende forklaring ut av denne posten din. Du kunne ikke tenke deg å eventuelt bygge bittelitt på den og så legge den ut som en egen tråd?

Uansett, veldig bra!

Forresten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ester
http://no.wikipedia.org/wiki/Eter_(kjemi)
Sist endret av Tias; 29. desember 2006 kl. 15:58.
Sitat av Tias
Flott forklaring noôssphere! Men når du nevner 2C-I som et derivat av 2C-I, mener du da 2C-I som et derivat av 2C-B?

Hmm, jeg ser potensiale for en guide / utdypende forklaring ut av denne posten din. Du kunne ikke tenke deg å eventuelt bygge bittelitt på den og så legge den ut som en egen tråd?

Uansett, veldig bra!

Forresten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ester
http://no.wikipedia.org/wiki/Eter_(kjemi)
Vis hele sitatet...

Jo, det var bare en liten skrivefeil.
Kan godt prøve å lage en egen post der jeg forklarer de begrepene litt bedre, tror jeg forsto hva en ester er ut fra linken. Men ikke idag, jeg er midlertidig utviklingshemmet.