Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5895
Eg har bestillt Datura og Salvia frø fra impecta.se. Skal komme innen 30 dager. Har aldrig bestillt slikt fra de før, men har fått andre frø en gang før. Lurer på en ting, kan man spise eller røyke salvia frø? Og hvordan oppnå best effekt fra begge.
Gleder meg til å få det.
Salvia frø?

Salvia frø er jo både uvanlige og komme over samt....de som har dem kommer ikke til å selge dem ikke i store mengder, hvis de er villige til å selge i det hele tatt



EDIT: I ettertanke har jeg kommet på at du må ha kjøpt en annen av salvia søstrene.
Det du tror er salvia divinorum er kanskje den lovlige og MYE mer vanlige salviaen planten, som forøvig selges på mange plantebutikker i Norge.
Det gjør IKKE salvia divinorum

Lurt å gjøre litt mer research neste gang kanskje?
Sist endret av Ralith; 17. november 2006 kl. 17:44.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Tror du har rett Ralith, jeg fant i alle fall ikke salvia divinorum på impecta sine sider.

Det selges salvia d. frø, det gjør det, men spiringsraten er så utrolig lav her at det er praktisk talt umulig at frøene spirer - samtidig som planten også svært sjelden lager frø (såvidt jeg vet). Stiklinger er definitivt veien å gå for å få sin egen salviaplante .

Frø av salvia har... ingen bruksverdi etter det jeg vet. Kanskje man kan lage noe olje av det, ala soyaolje?
..sikkert Sálvia verticillátum det er snakk om, forresten..
Bluntman's Avatar
Trådstarter
9 0
Ok, kanskje salvia frøene ikke er av stor verdi men kam ned datura?
Etter det jeg har lest på erowid kan du jo spise frøene. Jeg anbefaler sterkt at du leser gjennom triprapporter på erowid før du dytter dem i deg, så skjønner du kanskje hvorfor datura er en jævlig dårlig idè.
Just for the record, blir dette din første "plante erfaring"?
Dvs. viss du spiser datura frøene, blir det den første erfaringen med psykedeliske stoffer etc.?
Dette er ikke anbefalt.
Datura sin "trip" er jo tross alt delerium, og det kunne kanskje vert bra å ha erfaringer med "mildere" stoffer før du slenger deg inn i fullstendig forvirring.
Også, viss du er bestemt på å prøve det ut, alltid ha en sitter - alltid!
Mange tenker at det ikke gjør noe, og at de klarer seg bra uten sitter osv., og selv om det kan vere sant med noen droger er det ikke slik med datura.

Har selv opplevd den maksimale galskap som datura bringer.
Våknet opp på en ukjent plass uten noe minne om hvordan jeg kom dit - og det var MED sitter!

"Trippen" i seg selv var både fantastisk og forunderlig, men siden styrken på datura varierer sånn fra frø til frø/blad til blad kan jeg ikke garantere at du ikke ender opp på sykehuset til pumping
Uansett hva du velger, ver sikker på at du kan inn og ut om planten - ikke bare sleng det i deg etter å ha sett noe "fansy shitz" i en plante butikk.


EDIT: Link

Og hvis du ikke kan/er rusten i engelsk så kan jeg oversette - vil ikke at det gode folk skal få skader


God helg!


R.
Sist endret av Ralith; 17. november 2006 kl. 23:10.
Bluntman's Avatar
Trådstarter
9 0
[quote=Ralith Dette er ikke anbefalt.
Datura sin "trip" er jo tross alt delerium, og det kunne kanskje vert bra å ha erfaringer med "mildere" stoffer før du slenger deg inn i fullstendig forvirring.

R.[/QUOTE]

Kan du komme med noen mildere stoffer. Noen som er lett å få tak i?

Takker
er sikkert snakk om krydderplanten Salvia officinalis. Den som selges på matbutikken tror jeg.

Hvis du skal ruse deg på frø for å få psykedelisk effekt så er det vel bedre å spise noe Morning Glory eller Hawaiian Baby Woodrose (LSA) Det kan vel kalles 'mildere'
Sist endret av halla; 18. november 2006 kl. 00:14.
Sitat av Ralith
Just for the record, blir dette din første "plante erfaring"?
Dvs. viss du spiser datura frøene, blir det den første erfaringen med psykedeliske stoffer etc.?
Vis hele sitatet...
Samme hvor mye/mange speil, røyk, eksplosjoner og triks du stiller opp med, så er IKKE DATURA E.L. PSYKEDELISK!!!!!!
Sitat av bread
Samme hvor mye/mange speil, røyk, eksplosjoner og triks du stiller opp med, så er IKKE DATURA E.L. PSYKEDELISK!!!!!!
Vis hele sitatet...

Mener du.
Jeg anntar du har en kilde som bekrefter ditt synspukt? - som beviser en gang for alle hva den mest korrekte definisjonen er?

Faktum at det er et delirium er allerede tatt opp i posten min, men man kan jo ikke forvente at alle skal kunne konsentrere seg nok til å lese mer enn det de er "rettmessig" uenige i

Lite tips: overdreven caps-lock og misbruk av utropstegn støtter ikke din sak.

Bring on the truth!


R.
Sist endret av Ralith; 18. november 2006 kl. 02:26.
Sitat av Ralith
Mener du.
Jeg anntar du har en kilde som bekrefter ditt synspukt? - som beviser en gang for alle hva den mest korrekte definisjonen er?

Faktum at det er et delirium er allerede tatt opp i posten min, men man kan jo ikke forvente at alle skal kunne konsentrere seg nok til å lese mer enn det de er "rettmessig" uenige i

Lite tips: overdreven caps-lock og misbruk av utropstegn støtter ikke din sak.

Bring on the truth!


R.
Vis hele sitatet...
Noen store bokstaver forårsaket av litt (for mye?) promille gjør ikke påstanden mindre sann.
Jeg har ingen forberedt beskrivelse av hva som ligger i ordet "psykedelisk", men jeg vet at stoffer som forårsaker delerium ikke faller i denne kategorien. Mange ekskluderer f.eks. til og med MDMA.
Nå burde strengt tatt bevisbyrden ligge hos deg, siden det faktisk er du som først kommer med en påstand uten å backe den opp, og som går imot alt jeg har hørt/lest og vet.
Veldig forenklet sagt, så skapes det forvirring om begreper når du klassifiserer "delerisk" som en undergruppe av "psykedelisk", da de fleste psykedeliske stoffene ikke er plassert i noen slik undergruppe, og ikke kan sammenlignes med deleriske stoffer.
Nå er jeg ikke spesielt flink til å konvertere forestillinger i hjernen til ord, så jeg får prøve å komme med en bedre definisjon senere. I mellomtiden håper jeg på litt hjelp så jeg slipper dette

EDIT: Googla litt mer.
Jeg får vel jenke meg litt da. Ser ikke ut til at det finnes en klar definisjon på "psykedelisk" som ekskluderer datura. Dog er det en utbredt subjektiv oppfatning at psykedeliske stoffer er begrenset til cannabis og de fleste stoffene i tihkal og pihkal samt lignende stoffer. Vil også understreke at "delerisk" i manges oppfatning ekskluderer "psykedelisk".
Sist endret av bread; 18. november 2006 kl. 12:42.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er vel et definisjonsspørsmål. At det ikke er et psykedelia er jeg helt enig i, men kanksje det er et entheogen? Uansett er datura _noe_ og det viktigste er ikke nødvendigvis hvor vi plasserer det.
Datura planten(med frø) får du kjøpt hos din lokale blomstersjappe.
Hvis du hadde lest tråden hadde du sett at det finnes flere planter i datura familien og at det bare er en som gir riktig effekt.
ÈN? Datura ceratocaula, Datura Inoxia, Datura metel (fastuosa), datura stramonium og datura brugmansia
Sist endret av halla; 20. november 2006 kl. 19:18.
Sitat av Lord_Kamikaze
Hvis du hadde lest tråden hadde du sett at det finnes flere planter i datura familien og at det bare er en som gir riktig effekt.
Vis hele sitatet...
Det er salvia du tenker på.
Hehe, burde ha lest tråden igjen selv . Syns jeg husket at det var datura frøene som ble bestillt "feil". My bad.
Ja må være det. Selvom det er visstnok TO salvia arter som er 'psykoaktive': Salvia Divinorum og Salvia Splendens... Bare prøvd divinorum selv
Å spise Datura frø er den farligste måten å innta det på, for det første får du i deg alle alkaloidene i frøene, mens du bare vil ha ett av dem, scopolamin, og for det andre er det vanskelig å beregne dosen i og med at det kan ta opptil 3 timer før effekten begynner.

Den klassiske europeiske måten å ta det på er ved å lage en salve(denne inneholdt gjerne Bulmeurt, Belladonna, Alrune, Opium og andre ting i tillegg til Datura) av urten(e). Scopolamin absorberes gjennom huden og brukes ofte i sjøsykemedisin som plaster, mens atropin, som er mer giftig, ikke absorberes på denne måten.

Det har ikke vært gjort noen forskning på røyking av nattskygger, man vet ikke hvilke stoffer som absorberes på denne måten og man vet heller ikke mye om hvor stor den farmakologiske forskjellen er fra oralt inntak.
Det kan virke som om virkningen er mer umiddelbar, noe som gjør det enklerere å ikke ta for mye(men ikke umulig heller).

Dette er farlige greier og kan resultere i bl.a varig hjerneskade og død.
Trodde at Salvia splendens IKKE var psykoativt?
Correct me if im wrong.

Og angående Daturaen så er jo røyking av blader både utprøvd og oppdaget at det er både raskere samt mildere 'effekter'.
Men begger deler er nok ganske så ustabile når det gjelder effekter.


Nå er jo ikke spising av Datura frø det lureste du kan gjøre, men legg merke til at de på Erowid som skriver at det gikk helt galt på Datura er personer som burde vert tildelt flere Darwin awards.

Mennesker som:
Har hørt om Datura og bare en dag spiser noen frø fra en datura plante de finner i veikanten for å teste om det er 'k00lt'.

Ikke gjør NOE research, bare samler in hundrevis av frø for så å spise dem ALENE uten en passer i ukjente strøk.

Og enda flere totalt idiotiske ting som gir dagens propaganda-avdeling enda mer å rette fingeren mot.


Enkelt og greit, mesteparten av jævelskapen som blir fortalt av folk på Erowid om Datura kunne vert unngått hadde de brukt standard tenking og enkle, praktiske forhåndsregler.
Uheldigvis er dette ikke måten det fungerer på, og fordi masser av fjortiser - både unge og eldre - bare er på utkikk etter noe lovlig 'k00l shitz' som de kan bli rusa på en eller annen dag i september, får Datura mye mer negativ omtale enn det som er fortjent.
Det er ikke det at Datura IKKE er noe farlig greie som kan fucke deg opp - for det er den - men heller det at dens status som planteverdenens 'satan' er litt feilplasert.

Og alle uenigheter er selvfølgelig ønsket og sett fram til.

Takk for meg.


R.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av halla Vis innlegg
ÈN? Datura ceratocaula, Datura Inoxia, Datura metel (fastuosa), datura stramonium og datura brugmansia
Vis hele sitatet...
Tenkte jeg skulle ta meg en tur til plantasjen, finnes det flere som inneholder de ønskelige stoffene?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Tenkte jeg skulle ta meg en tur til plantasjen, finnes det flere som inneholder de ønskelige stoffene?
Vis hele sitatet...
Piggeple er vel den som inneholder Datura Stramoniun. Fåes de kjøpt på plantasjen?
Piggeple er jo Datura stramonium du kan jo se etter belladonnaurt som også er deliriant.
Sist endret av combat38; 8. november 2012 kl. 23:16.
Om noen vil oppleve dilerium på en litt tryggere måte ville jeg gått for ca 20stk marzine reisesyke tabletter.
Her snakker jeg av egne erfaringer med de villeste real visuals jeg noen gang har vert borti og hørte stemmer rundt meg som ikke var der. Jeg har mye erfaring med diverse substanser, men dette tok kaka.
Har ikke tenkt å prøve det, jeg vil bare ha selve planten.
Sist endret av TylerDurden; 8. november 2012 kl. 23:58.
Jeg har spurt på plantasjen her i området om de har eller kan ta inn Datura stramonium, men det får de ikke til.
Du kan jo bestille frø på nettet da å gro den frem selv
Laget en liste etter litt research på Google:

Atropa belladonna
Anisodus tanguticus
Brugmansia amesianum
Brugmansia aurea
Brugmansia candida
Brugmansia sanguinea
Brugmansia suaveolens
Datura candida
Datura inoxia
Datura metel
Datura stramonium
Duboisia arenitensis
Duboisia hopwoodii
Duboisia leichhardtii
Duboisia myoporoides
Hyoscyamus niger
Latua pubiflora
Mandragora officinarum
Scopolia carniolica
Denne sinnsyke tripprapporten hører hjemme i alle tråder om Datura.