Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 11565
For over en uke siden kjøpte en venn av meg 4g hasj, den hadde god effekt, men smakte dritt så han bestemte seg for å lage olje av den. Normalt røyker min venn en 4'er på under en uke, men han har enda igjen av oljen og sier han har vært kronisk stein siden han laget den.
Teorien vår er at siden han vaporizer den på sølvfolie brytes ikke så mye av THC1 ned av åpen flamme som den ville gjort dersom han røkte den på vanlig vis i pipe.
I tillegg blir han ikke så kroppstein som man blir av å røyke vanlig hasj, han blir veldig euforisk og "fjern", men ikke sløv.
Ifølge Psycedelic Chemistry er en røykedose med THC ca 2mg, det betyr at dersom man har et g 5%(50mg THC) hasj får man 25 røykedoser, men siden mye av THC1 brytes ned av åpen flamme blir det i praksis mye mindre når man røyker den på vanlig vis. Men ved å vaporize hasj/hasjolje får man utnyttet mye mer av THC1, i tillegg til at man slipper så veldig mye røyk.
Kanskje en idè for fattige studenter el folk som ikke liker å bli så sløve når de røyker.

P.S. Beisen smakte som sagt dritt, el. plast for å være nøyaktig, men oljen smaker veldig veldig godt.
Hm, lyst å forklare litt mere rundt hvordan man lager dette?


Tror jeg klarer meg ved å røyke på den gammeldagse måten, men out of curiosity
Sitat av Polmen
Hm, lyst å forklare litt mere rundt hvordan man lager dette?


Tror jeg klarer meg ved å røyke på den gammeldagse måten, men out of curiosity
Vis hele sitatet...
Anbefaler selvsagt ingen å gjøre dette med mindre de befinner seg et sted hvor cannabis er lovlig:
-Pulveriser hasjen i biter på ca 2-3 mm el mindre
-Legg i et lite glass, fyll med aceton(ca 1 del hasj og 4 deler aceton, volummessig), rør rundt, dekk glasset med ett lokk så det blir tett(aceton oppløser plast)
-La stå til all hasjen har lagt seg på bunnen, acetonen skal være helt klar og fri for partikler, fargen kan variere mellom hasjtypene, men forvent en rød el grønn farge på maroc.
-Bruk en pipette til å suge opp så mye av acetonen som mulig uten å suge opp hasjpartiklene, fyll acetonen i en glasskål.
-La acetonen fordampe i et godt i et godt ventilert miljø, for hurtigere fordamping la en vifte blåse på acetonen. Aceton er veldig skadelig så ikke pust inn mye av dampen.
-Når acetonen har fordampet ligger det en mørk olje i bunnen av glasskåla, skrap opp og meld deg selv til politiet. eller ikke.

Aceton binder seg til vann, så dersom du blir plaget med væske som ikke fordamper er det bare å sette det i romtemperatur så forsvinner den til slutt.

Dette er forøvrig sterke greier og bør ikke røykes hver dag, spesielt ikke hvis man har noen form for psykisk ustabilitet. Evt. at man ikke røyker mye av det, dersom man røyker det daglig.

Som sagt, dette er bare for å spre informasjon, dere tar selv ansvar for hva dere gjør og jeg oppfordrer ingen til å gjøre dette.

Ohm Shiva
Så du er sikker på at acetonen fordamper helt? Vil helst ikke røyke noe som er "veldig skadelig". Men takk får oppskriften, høres ut som et bra opplegg. Hvor får man kjøpt aceton egentlig? Edit: virker ikke så fryktelig farlig da; " Hos små barn kan det forekomme brekninger på grunn av utskilling av aceton i kroppen".
Sist endret av Bananeter; 22. oktober 2006 kl. 18:32.
jernia for eksempel har aceton
Sitat av Bananeter
Så du er sikker på at acetonen fordamper helt? Vil helst ikke røyke noe som er "veldig skadelig".
Vis hele sitatet...
Gjorde ett eksperiment der jeg fordampet kun aceton fra en liten skål. Det lå ingenting igjen på bunnen, jeg prøvde til og med å slikke med tunga nedi den og kjente ingen smak.
Malerforretninger kan også ha aceton. Man kan visstnok bruke 96% alkohol til det, men det har jeg aldri prøvd. Også finnes det en oppskrift for å gjøre det med eter, men den er litt vanskeligere, har heller aldri prøvd den.

P.S. Dersom man skulle ønske å raffinere oljen ytterligere kan man jo prøve å vaske den med vann siden THC ikke oppløses i vann. Teknikken for å gjøre dette vet jeg ikke, men det skulle neppe være for vanskelig.
Jeg har brukt 96% sprit, og det funker helt fint. Det eneste er at de siste 4% med vann tar litt tid å fordampe.
Hvor mye olje får man ut av si 4 gr. hasj?
Det spørs helt på hvor mye olje hasjen inneholder

Et gram pot gir som regel ca. 0,1 g. olje, men "vanlig gatehasj" inneholder nok mye mindre olje enn det.

For ordens skyld bør jeg kanskje nevne at jeg kun har laget olje av pot, ikke hasj.. Men prinsippet er det samme.
Hvordan er det med den oljen som har en tendens til å samle seg inni la oss si en godt innrøyka flaskebong? Er det noe verdt å røyke?
noössphere: Denne tråden er veldig interesant, men jeg savner et par opplysninger om fremgangsmåten her.

Hvor lenge, sånn ca. burde aceton-cannabis miksen stå? En time? En uke?

Kan man ikke speede opp fordampningsprosessen ved å helle acetonen i en liten
kaserolle, på svak varme, og røre rundt til oljen er alt som er igjen?

Suge opp aceton med pipette... Jeez! Høres ut som mye slit! Kan man ikke filtrere i en finmasket sil, eller gjennom en stoffbit o.l.? Eller vil oljen feste seg til det du bruker som sil?

Håper du, eller noen andre, kan svare på noe av dette.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Pipette er ikke stress, fåes kjøpt på apoteket for 35kr og er absolutt greit å ha

Fin guide
Det er ikke noe stress å skaffe en pipette, men tenk deg å suge opp tre liter aceton med en pipettet på størrelse med en kulepenn...

Noen som kan svare på de andre spørsmålene mine?
Sitat av felix_poker
Hvor lenge, sånn ca. burde aceton-cannabis miksen stå? En time? En uke?
Vis hele sitatet...
Nå har jeg bare laget olje av pot-klippings, og da har jeg fylt små tupperware-bokser halvveis med pot, fylt opp med sprit, lukket, rista litt og helt spriten ut i en annen beholder gjennom et kaffefilter.

Altså "står" ikke mixen, du bare rister forsiktig i ca. 5-15 sek (jo lenger blandingen står, jo mer drit kommer med.. Krystallene løses opp først) og heller det ut. Det som samles i filteret er plantemateriale og kan kastes.

Deretter lar du spriten stå og fordampe, og til slutt er det litt vann igjen (vet ikke om det ligger igjen vann etter aceton, har bare brukt 96% etanol) som tar lenger tid å fordampe. Oljen kan godt ligge noen dager etter at vannet synes å ha fordampet, det er ofte mer fuktighet igjen.

Kan man ikke speede opp fordampningsprosessen ved å helle acetonen i en liten
kaserolle, på svak varme, og røre rundt til oljen er alt som er igjen?
Vis hele sitatet...
Det kan man sikkert. Har ingen erfaring med dette, men THC fordamper såvidt jeg vet mellom 180 og 380 C, avhengig av hvor modne krystallene er osv. Så jeg kan ikke se noe problem med det.

Suge opp aceton med pipette... Jeez! Høres ut som mye slit! Kan man ikke filtrere i en finmasket sil, eller gjennom en stoffbit o.l.? Eller vil oljen feste seg til det du bruker som sil?
Vis hele sitatet...
Det vil være fordampet over natta uansett (sprit iallefall), så selve spriten trenger man ikke bry seg om. Vannet derimot..

Oljen blander seg ut i alkoholen. Derfor vil det ligge et fint lag med olje der spriten har fordampet. Bruk slikkepott e.l. (gjerne noe tynnere) til å samle sammen oljen. Til slutt ender man (jeg og de jeg har gjort det sammen med, iallefall) opp med en tallerken/flate med en del olje og en del vann. Det er nå i prosessen at man kan begynne å prøve å skille substansene, ikke før. Man ser selv når dette er hensiktsmessig å gjøre.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, hvis det er sååå mye det er snakk om kan du vel bruke noe annet, som f.eks. en hevert (litt ekstremt kanskje :P).

Men, hva med klorofyll mxyzptlk? Hvis man gjør det fra pot altså.
Kan meddele dere at olja som ligger igjen i flaska og eller pipa er fullt røykbar, og det funker greit.

Spørs hva som har vært røyket mest siden sist man skrapa pipa hvor fjern man blir. Dette er btw utrolig stramt for halsen, til dere som ikke er helt herda på flaska ennå.
Jeg har selv ikke vært med på å riste med sprit i mer enn noen sekunder, men selv da har oljen et visst grønnskjær noen ganger. Det er mulig det kommer med mer klorofyll jo lenger man mikser, ikke vet jeg. Men mye av oljen vi har laget har endt opp med en mørkerød farge, ikke ulikt smeltet heroin, både når det gjelder farge og substans.

PS. Det er ikke snakk om så mye vann, men det lille som er tar litt tid å fordampe. Derfor kan man godt helle av, skyve bort eller suge opp litt overskuddsvann i slutten av prosessen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Retlif
Kan meddele dere at olja som ligger igjen i flaska og eller pipa er fullt røykbar, og det funker greit.

Spørs hva som har vært røyket mest siden sist man skrapa pipa hvor fjern man blir. Dette er btw utrolig stramt for halsen, til dere som ikke er helt herda på flaska ennå.
Vis hele sitatet...

De fleste drevne røykere omtaler dette som "skrap" i området her.
Og det inneholder en god del annen gurba enn bare thc olje, bl.a. konsentrete mengder tjære og andre koselige stoffer man finner i tobakk, dette er om man ikke røyker cannabis rent da.
Røykes ofte bare i ytterst desperate situasjoner.
Dette er ikke å anbefale nei. En kompis av meg sparte på asken og olja fra pipa si. Han hadde en liten skål hvor han samlet all "kæken", og som ble brukt i nødsituasjoner. Smaker dritt og man får ikke så mye ut av det heller.
Har hatt en av mine sjukeste røykings av skraperester... Så effekten er nok veldig så som så... Mange av mine dårligste erfaringer er også skraperester så...
Sitat av felix_poker
noössphere: Denne tråden er veldig interesant, men jeg savner et par opplysninger om fremgangsmåten her.

Hvor lenge, sånn ca. burde aceton-cannabis miksen stå? En time? En uke?

Kan man ikke speede opp fordampningsprosessen ved å helle acetonen i en liten
kaserolle, på svak varme, og røre rundt til oljen er alt som er igjen?

Suge opp aceton med pipette... Jeez! Høres ut som mye slit! Kan man ikke filtrere i en finmasket sil, eller gjennom en stoffbit o.l.? Eller vil oljen feste seg til det du bruker som sil?

Håper du, eller noen andre, kan svare på noe av dette.
Vis hele sitatet...
Acetonen trenger ikke stå lenge, men det er best å vente til all plantemassen har falt til bunnen, for et renere ekstrakt.
Dersom man gjør f.eks 3 aceton ekstraksjoner av plantemassen kan man godt la den stå over natten på siste ekstraksjon, vet ikke om det hjelper, men da er man sikker.

Jo, man kan speede opp prosessen med svak varme, men aceton har et lavt kokepunkt, dersom det blir for varmt for fort kan det koke over.

Aceton er et veldig kraftig løsemiddel så jeg vet ikke hvor godt en stoffbit vil egne seg for filtrering, men dersom man bruker et reagensrør kan man tømme acetonen forsiktg av. Og ja, oljen fester seg til alt den er i kontakt med når acetonen fordamper.

Sitat av felix_poker
Det er ikke noe stress å skaffe en pipette, men tenk deg å suge opp tre liter aceton med en pipettet på størrelse med en kulepenn...

Noen som kan svare på de andre spørsmålene mine?
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke mer enn en dl aceton på ett par g, dersom man operer med liter kan man bare tømme av mesteparten av acetonen og så suge opp det siste med en pipette.
Sist endret av noössphere; 27. oktober 2006 kl. 22:41.
Å skrape fra en pipe gir en elendig rus, blir det samme som å spise ett grandiosa stykke som har ligget i to dager. "I dont care about creepy. looks pretty good to me".
har fått veldig bra rus av skrap, men som sagt før så er det vondt for hals å smaker dritt. emergency only. man kan selfølgelig rissikere å få bare vondt i halse nå ingen rus, er vel en sjanse man må ta
har aldri grønna før, men har faenmeg vært nærme når jeg sitter der med vannisen og fyrer skrap blanda med u-toasta tobakk
æsj! skrap er så udigg det.
det er like udigg som å ete "roach'en".
Røyker man oljen også? ^^

Tar oljen på vanlig sigarett da eller?

hvordan er konsistensen på oljen?
du blander oljen i tobakk og røyker det på pipa de
Sitat av hasjen
du blander oljen i tobakk og røyker det på pipa de
Vis hele sitatet...
Eller så kan man som han spør tilsette litt på en sigarett. Your Choice.
ja. bare smøre på en sigg og ikke få effekt eller blande med tobakk og røyke i pipe som hasjen sa og bli stein. Your Choice.
halla: Om man lar oljen trekke inn i en sigarett, da ser jeg ikke hvordan dette skulle resultere i at man ikke oppnår ruseffekt, med mindre man ikke røyker sigaretten.

Eller, man kan bare gjøre som noössphere sier, å vaporisere oljen. Mye sunnere, og hvis noösspheres teori stemmer, så får man MYE mer ut av oljen på den måten.

Your choice
felix poker: du kan ikke være enig at du får effekt av å smøre brukt olje på en røyk?
den beste måten å innta det på for og åpnå en effekt er jo seff å røyke det på støre saker
så du får et heftigere trekk.

røyker du olje på røyk så har du flaks viss du blir litt svimmel....

your choice
Sist endret av hasjen; 2. november 2006 kl. 17:51.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hæ, brukt olje? Det er jo cannabisolje det er snakk om, ren, ny, fin-fin cannabisolje.
ok jeg tenkte av en eller annen grunn også på brukt olje. men alikevel så kan da ikke å smøre på noen sigg være akkuratt noen effektiv måte å røyke på i forhold til i en pipe?
Sitat av halla
ok jeg tenkte av en eller annen grunn også på brukt olje. men alikevel så kan da ikke å smøre på noen sigg være akkuratt noen effektiv måte å røyke på i forhold til i en pipe?
Vis hele sitatet...
Nei, nei. Jeg sa ikke at det var mer effektivt enn med pipe. Og, jeg snakket om hyperpotent cannabisolje, ikke skrap
folk som snakker om to forskjellige ting her,

skrap smaker overhodet ikke godt ved røyking.... noen blander ut litt kamel i den opplagde "mekken" sin for en bedre smak.

seff er gassen av cannabis sterkere... aggregat tilstanden mine venner .. i og med at det kanskje er mindre skadelig, bedre effekt, ... da tenker jeg på vaporizing...
ekstrahering av thc av hasj, eller cannabis av bladene du mener post tråder ? ..

ekstrahering av blader ( enkelt ) .. utstyr: en halv brusflaske 1/2 L , cannabis blader, lightergass

utførelse : stikk små hål i bunnen ( rundt hele brunnen av flaske ), stapp flasken full med cannabis blader ( mest mulig stappet nesten ) , så ha to kopper klare, den ene for veske aka lightergass, den andre for veske aka thc olje ( som etter full tømming av lightergassen vil bli ekstrahert på slutten av denne prosessen. ), om dette skal i fryseren eller hva resten var er litt diffust men dette er iallefall en metode. Tror som sagt dette skal noen timer i fryseren eller var det minutter .. så skev når jeg ble fortalt det . . hehe .. resten er opp til fantasien :P
CodeMode prøver her å beskrive en litt forenklet versjon av denne teknikken.

Til neste gang, CodeMode, prøv å skrive litt mer ryddig, og ikke post halvparten av en oppskrift. Du glemte også en viktig ting, nemlig å advare om brann/ekspolosjonsfaren ved denne teknikken. Urutinert!
forklar ang. eksplosjonsfaren da ? brann? .. ja hvis du tar fram en lighter og putter den inn under prosessen med ild på...

jeg beklager jeg skriver litt uryddig da dette er et forum.

da boksen vil bli temmelig fryst er det å holde den litt varm hele tia ( da mener jeg med et håndkle e.l.l . , da fare for brann ?

hmm ja.. ikke bruk glass, da dette må fryses ned etter prosess . og . ta det rolig med boksen da dette blir utrolig kaldt, og plast flasken når den blir kuldebehandlet .
Sist endret av CodeMode; 5. november 2006 kl. 20:11.
Du får kjøpt aceton på ca alle maleforretninger og byggevareforretninger!
Aceton er nesten like mye brukt som white spirit!
Så å kjøpe det er jo ikke et problem ;]
Sitat av CodeMode
forklar ang. eksplosjonsfaren da ? brann? .. ja hvis du tar fram en lighter og putter den inn under prosessen med ild på...

jeg beklager jeg skriver litt uryddig da dette er et forum.

da boksen vil bli temmelig fryst er det å holde den litt varm hele tia ( da mener jeg med et håndkle e.l.l . , da fare for brann ?

hmm ja.. ikke bruk glass, da dette må fryses ned etter prosess . og . ta det rolig med boksen da dette blir utrolig kaldt, og plast flasken når den blir kuldebehandlet .
Vis hele sitatet...
Er det noen andre enn ham selv som skjønner hva han mener?

CodeMode, helt erlig, klarer du ikke bedre, eller gidder du ikke?
Må si jeg ikke skjønte stort av det jeg heller Felix_poker.
Men er jo ikke sikker than er så god i norsk da, mange utlendinger i dete landet..
Og hvis ikke.. med fare for å kaste stein i glasshus, så må jeg bare slenge meg på å oppfordre codemode til å tenke litt mer gjennom postene slik at andre folk enn du som skriver det forstår.
har jeg oppfordret noen til å gjøre det, (som jeg visst klarte å utrykke meg litt diffust med ). . . ?

Jeg mener det er en metode som fungerer. Og fordi jeg forklarer en okei nesten finished recipee, så fikset jo du resten felix_poker.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Nei.. Ingen av delene, tror man var litt loket der. Ja tar til meg hva dere sier. Skal endre på min skrivemåte og filosofi så alle kan forstå.

Se filen på youtube så skjønner dere hva jeg mener. Uansett.. oppfordrer ingen til å gjøre det. Da det kan stå hva det vil der. Uansett.. Det ble utprøvd utendørs flere ganger med testpanel. Og det gikk veldig smooth. Sier ikke at det ikke kan eksplodere. Men det skal en god del til for at slik gass eksploderer. ( Hvis man ikke antenner det selv )

Beklager det var noe rotete. må vel bite i det igjen da..
Sist endret av CodeMode; 1. november 2007 kl. 11:01.
Det finnes jo andre måter å ekstraktere THC fra grønt materiale.
Cannabutter f.eks. da har du et produkt med mange bruksområder.
Sitat av CodeMode
folk som snakker om to forskjellige ting her,

skrap smaker overhodet ikke godt ved røyking.... noen blander ut litt kamel i den opplagde "mekken" sin for en bedre smak.

seff er gassen av cannabis sterkere... aggregat tilstanden mine venner .. i og med at det kanskje er mindre skadelig, bedre effekt, ... da tenker jeg på vaporizing...
ekstrahering av thc av hasj, eller cannabis av bladene du mener post tråder ? ..

ekstrahering av blader ( enkelt ) .. utstyr: en halv brusflaske 1/2 L , cannabis blader, lightergass

utførelse : stikk små hål i bunnen ( rundt hele brunnen av flaske ), stapp flasken full med cannabis blader ( mest mulig stappet nesten ) , så ha to kopper klare, den ene for veske aka lightergass, den andre for veske aka thc olje ( som etter full tømming av lightergassen vil bli ekstrahert på slutten av denne prosessen. ), om dette skal i fryseren eller hva resten var er litt diffust men dette er iallefall en metode. Tror som sagt dette skal noen timer i fryseren eller var det minutter .. så skev når jeg ble fortalt det . . hehe .. resten er opp til fantasien :P
Vis hele sitatet...
Halv brus-flaske? Er det ikke snakk om PVC-plast, da? En takrenne, for eksempel (sånne sorte eller grå rør, bl.a.) er PVC-plast... kanskje brusflaske også, men syns jeg ser vanskeligheter med tanke på å faktisk lede butan gjennom en brusflaske (p.g.a. de ruglete kantene, dårlig forklart) i ledd av en ekstraksjons-teknikk. Glatte flater er vel å anbefale, skal færrest mulig ulykker unngås, med tanke på brannfare a la statisk elektrisitet eller lyn-nedslag eller lignende :P (litt halv-fleip, men obs! på eksplosjonsfare, ja). Det kan oppstå temperatur-endring (forskjell under ekstraksjonen) som får butanen til å selv-antenne, du trenger ikke lighter. Solsteike eller varm sand kan være kjip nok.

Butan er en flyktig gass, er du 100% sikker på at metoden din er utprøvd? Jeg veit den er utprøvd etter takrørs-metoden, men husker jeg feil eller var det no med filter og sånt til å holde tilbake dritten du ekstrakterer oljen fra, så du ikke må fly ned til butikken og kjøpe deg enda en kanne, og opp igjen i et begredelig og teit forsøk på å gjenvinne oljen ut fra bladene som uheldigvis datt ned på ekstrakten din - butan, i motsetning til aceton, fjerner ikke all dritten, den er bare klargjort for å ta med seg cannabis-oljen (inkludert cannabinoider andre enn THC, har jeg forstått) og driter du deg ut en gang - så er det tilbake til den meget omtalte aceton-metoden i denne tråden.

Aceton i en ekstraksjon vil alltid gi vann, så et godt tips er å bruke kald aceton (fortere oppdamping) selvom det er unødvendig. Men da blir produktet renere (mindre vann, sånn ca). Aceton fordamper fint i romtemperatur....

Her felix, så får du beskrivelse av de tre metodene omtalt i denne tråden, og tror butanen vil fordampe i en brusflaske rimelig fort - bør nok sjekke hvilket PVC-plast som er best egnet til å kjøle ned gassen, som eksempel er vanligvis krav stilt til metoder med butan at butan-forhold er minst like kjølig som vann (dårlig forklart), en takrør er kanskje best egnet med tanke på forsegling, drilling etc. Du må nesten høre med CodeMode om det

NB!
Nei CodeMode, det er nettopp dette med fryser og slikt han advarer mot ved å henvise til " ..the volatile nature of butane..". Han utdyper følgende "..let sit out.." som jeg tror kan oversettes med lagre utendørs i dette tilfellet. Prøv å unngå temperatur-endringer med butan-holdige gasser, gjør du dette i kjølerommet, la det være der - gjør du dette i romtemperatur - la det være der - gjør du dette ute - la det være der - gjør du dette i frysern - eh, ja, deg om det...

NBB, dette er Amber Oil, en favoritt blant kjennere, har jeg hørt.

NBB! Du må ikke ta det som en kritikk, men som et råd - du kan sikkert overføre det i frysern, men det gjør sikkert ingenting om du lar det såt ute heller. Temperatur-forskjell skjer mer gradvis da, og tillater butanen å flykte eller fordampe eller hva du vil...

NBBB!
Jeg har selv ikke prøvd metoden med brus-flaske, eller med pot, men et lite eksperiment med dårlig pollen-hasj i filteret, viste seg vellykket - litt klumsete, ja - sikkert ikke like rent, men jeg er ikke så kresen. Det er en stund siden nå (laaang stund), men stemmer det CodeMode sier tror jeg forskjellen med pollen-hasjen var at den flytende butanen inneholdt cannais-oljen.

Husker ikke.

Men i motsetning til acetonet var det bare å holde rundt egge-glasset (vi brukte det), så ble væska flytende igjen, der acetonet stivner og eventuellt må tilføyes mer aceton for å holde flytende. Butanvæska stivner ganske fort, og viktig å holde flytende under hele prosessen for å få rein olje, når intet olje kommer ut mer, så kan du la den gradvis stivne (følg oppskriften, ville bare forklare CodeMode den delen der han surrer på sitt meste, slik jeg oppfattet ham)

Enkelt og enkelt fru Blom...

NBBBB! Acetonet var bare et eksempel på de forskjellige substansers egenskaper, butan/aceon, ikke et gitt tilfelle - med andre ord: Butan og Aceton brukes til forskjellig ektraksjon.
Sist endret av paranoy; 8. november 2007 kl. 02:11. Grunn: Medfølger 3 metoder av ekstraksjon THC