Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 755
Hei, jeg lurer på hva prisen blir for følgende:

registrering
innlogging
databaseaktivitet
cms
profesjonell css design
litt flash her og der
Laging av menyer
Litt javascript her og der
Presentering med bilder etc


Jeg personlig mener 24 000 - 30 000 er en rimelig pris for en profesjonell.
Hva mener dere ?

Hvor mye tar en webutvikler i timen ?

Takk skal dere ha.
Sist endret av cre8tor; 20. juni 2009 kl. 23:25.
Hvis du er utdannet og profesjonell så er vel dette en fair pris.
hvilken farge er fin? Sorry, men det spørsmålet der er litt håpløst.

Om du er utdannet og "proff" har egentlig heller ikke så mye å si. Hvor mye du kan ta avhenger av hvor flink (og rask) du er, ikke om du kaller deg webutvikler eller noe annet. Hvis du klarer å gjøre det samme på en time, som en annen gjør på to, så kan du glatt ta det dobbelte av han og for det meste litt mer, siden du kan levere produktet kjappere. Bruker du to der han bruker en, så blir det selvsagt motsatt.

Hvor lang tid regner du med å bruke på jobben? Har du eksempler på andre ting du har laget? Hvor lang tid har du evt brukt på disse?
cre8tor's Avatar
Trådstarter
Sitat av atomet Vis innlegg
hvilken farge er fin? Sorry, men det spørsmålet der er litt håpløst.

Om du er utdannet og "proff" har egentlig heller ikke så mye å si. Hvor mye du kan ta avhenger av hvor flink (og rask) du er, ikke om du kaller deg webutvikler eller noe annet. Hvis du klarer å gjøre det samme på en time, som en annen gjør på to, så kan du glatt ta det dobbelte av han og for det meste litt mer, siden du kan levere produktet kjappere. Bruker du to der han bruker en, så blir det selvsagt motsatt.

Hvor lang tid regner du med å bruke på jobben? Har du eksempler på andre ting du har laget? Hvor lang tid har du evt brukt på disse?
Vis hele sitatet...
Er ikke utdannet, men en jobb er en jobb.
Tror jeg klarer ovennevnte på 24timer.
15-25k er vel en fair pris da. 24 timer er rask levering så.
Er det snakk om å lage alt fra bunnen av? Isåfall, så er det ingen sjanse for at du klarer å komme med noe profesjonelt ved å bare bruke 24-timer på et slikt prosjekt.
Sitat av cre8tor Vis innlegg
Er ikke utdannet, men en jobb er en jobb.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt, derfor jeg sa at "om du er utdannet og 'proff' har ikke så mye å si".
Tror jeg klarer ovennevnte på 24timer.
Vis hele sitatet...
24 timer som i at du kan levere det innen et døgn, eller 24 arbeidstimer, som i at du kan levere innen ca 3 dager?

Prisen vil avhenge veldig av hva du har å vise til av tidligere arbeid. Har du mye bra ting å vise til, så kan du ta mer, og har du lite, så bør du nok finne deg i å senke prisen drastisk.

Bare det at du faktisk må spørre om slike ting, tyder jo på at du ikke har noe videre erfaring, så du kommer ihvertfall ikke opp i toppsjiktet, og da blir det ikke i nærheten av den prisen du snakka om til å begynne med her. Si f.ex. 400 i timen, og gang opp det med så mange arbeidstimer du regner med å bruke. Der har du prisen din.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av cre8tor Vis innlegg
Hei, jeg lurer på hva prisen blir for følgende:

registrering
innlogging
databaseaktivitet
cms
profesjonell css design
litt flash her og der
Laging av menyer
Litt javascript her og der
Presentering med bilder etc


Jeg personlig mener 24 000 - 30 000 er en rimelig pris for en profesjonell.
Hva mener dere ?

Hvor mye tar en webutvikler i timen ?

Takk skal dere ha.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tilbyr du kun profesjonell css design? Hva legger du i det? Skal ikke det andre gjøres profesjonalistisk? Måten du i det hele tatt legger frem hva du skal utvikle på, får meg til å stille spørsmålstegn. "Laging av menyer", "litt javascript her og der" Dette høres ikke ut som strukturen til noen utvikler jeg ville brukt. Har du også liten erfaring, og da heller ikke utdanning vil du lage et dårligere produkt som sannsynligvis er mindre egnet for videreutvikling og vedlikehold.
Strengt tatt bør du planlegge strukturen av arbeidsoppgaven. Moduliser prosjektet, og lag en fremdriftsplan. Deretter kan du bruke denne for å finne et fornuftig prisoverslag.
Som en profesjonell bør man også dokumentere godt, slik at evt. andre skal kunne sette seg inn i det du har gjort.
Man må også tenke på bugtesting. Når man har å gjøre med css, og javascript, kommer nettleser kompabilitet inn i bildet, og kan føre til mye ekstra hodebry.