Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 613
Har en WD My Cloud som ikke funker. Den har en NAS disk. Er sikkert disken som er gåen.

Kan jeg i teorien bare kjøpe en ny? Om det ikke skulle funke å bytte den ut, kan jeg da bare putte den i hvilket som helst hard disk boks?
Kjenner ikke wd my cloud men i teorien så gjør den jo ikke noe unikt. Den har en disk som forhåpentligvis er en disk som er beregnet for kontinuerlig drift og dermed har lengre forventet levetid enn ordinære disker eller eco-disker som gjerne trekker mindre strøm etc.

Denne type enheter har gjerne hardware nettverksinfrastruktur slik at den kan stå på ditt lokalnett. Om du har klonet den disken fullstendig en eller annen gang så tenker jeg at du kan gjenopprette imaget på en ny disk og da burde det fungere helt fint. Husk da å velge en long life disk.

Om du søker og leter så er det kanskje også mulig å laste ned evt. software slik at du kan formatere disken og legge inn software før du monterer den.
Sist endret av random67489; 10. oktober 2018 kl. 11:20.