Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1826
Hei!

Lurer på om noen har noe erfaring med narko-bikkjer og ovannevnte substanser?


Vil helst høre från dere med faktiskt erfaring eller anekdoter med troverdig kilde.

Finnes det lister over vad four legged snitches kan oppdage?


Folk som skal gjette ("Jeg trur det...)



Ha en fin kveld folkens
Jeg "tror" man kan lærer en hund til å lukte div piller, men at det ikke blir gjort da det krever mye tid og ressurser for å få det til med stoffer som mange personer har på seg helt lovlig.

Muligt det blir gjort med hunder som er ment for spesielle tilfeller, men jeg har ihvertfall alltid fått høre at vanlige narko hunder ikke er trent til å lukte piller.

Det er bare hva jeg tror eller har fått høre fra andre.
Anonym bruker
"Redd Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bor i en by med flyplass, og leser støtt og stadig om "mann tatt med narkotiske tabletter" i lokalavisa. De blir markert med hunder, og deretter sjekket. Dreier seg svært ofte om Rivotril, Xanax, Valium, og benzoer generelt.

Ser i artikkelen jeg leser i nå, at mannen ble markert, men at pillene befant seg i bagasjen hans, og ikke på han. Noe som sier meg at hundene lukter det svært tydelig.
Tusen takk for svar allesammens, det var mer enn jeg visste!

Skjønte att medikamenter som brukes flitig i samfunnet kanskje ikke gis samme oppmerksamhet som f.eks amfetamin eller heroin.

Har dock aldrig hørt om en bikkje som markert på Subutex, noen som har info om dette?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg ble markert på av hund på en stena-tur. Er med i lar.

De spurte om "har du noe forklaring på hvorfor hunden markerte..?" og jeg bare "yup - subutexen min, nå vet jeg ikke om hundene er trent på de - og det virker søkt siden de ligger i blister - men jeg har de i lomma"
Virket som tolleren mente det var plausibelt.

Etter en liten sjekk med stripping og koseprat fikk jeg gå ombord som sistemann.
Har også sett på noe toller-program fra Gardemoen eller hva det var - at de lærer opp hundene til å markere på diverse medisiner.

Dette var mer gjetting enn fakta-fakta, men det virker likvel plausibelt at de kan lukte medisin også.

Tror ikke det er noe "liste" på hva de kan lukte - mer som at de "vanlige" drogene er grunnkurs for hundene, også kommer de andre tinga som tillegg - var det inntrykket jeg fikk da det var snakk om å trene opp hunder til å markere på jwh for lenge lenge siden.
Men det kan jo tenkes at mange folk som får subutex fra legen muligens lukter f.eks hasj eller annet fordi de har oppholdt seg på steder som stoff brukes, selvfølgelig ikke alle, men jeg tenker ihvertfall at det er en stor sjanse for i mange tilfeller. Av erfaring så vet jeg at en hund kan markere på klær osv som har vært i kontakt med hasjrøyk opptil ihvertfall ett par dager etterpå.
Bikkjer kan trenes til å lukte så godt som alt. Være det seg benzoer, pille-opoider eller whatever. Har inntrykk av at det er ikke vanlig trening for den jevne narko-bikkje, men du kan ta utgangspunkt at det finnes noen av dem i Norge og statistisk sett ville det vært mest hensiktsmessig å benytte en slik bikkje i tollen og ikke i en vilkårlig stasjonsvogn med svin.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fløy nylig inn på Gardermoen med 250 valium piller og 100 tramadol kapsler. Ble ikke stoppa men nervene var der!

Men til spørsmålet ditt så TROR jeg ikke de lærer opp hunder til å lukte benzo. Er jo så utrolig mange med benzo på seg på en flyplass...