Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1658
Hei.

Jeg vurderer å kjøpe en Huawei P Smart. Mitt mobilbruk begrenser seg til Spotify, Facebook og nettaviser, og jeg trenger derfor ikke den nyeste Iphonen. Jeg ser at man får denne telefonen for ca. 1500 kroner. Dette er jo ekstremt billig, og jeg blir derfor litt bekymret for at telefonen er ubrukelig.

Er det noen som har erfaringer med denne telefonen? Finnes det andre telefoner i dette prissegmentet jeg heller burde sjekke ut?
Om du først om fremst trenger en mobil til spotify og nettaviser så må vel dette være et flott valg? Den mangler fancy flaggskip-kamera og har ikke en sint CPU eller haugevis av RAM eller massiv plass til lagring. Men 3GB RAM sviver jo rundt det. Den har SD slot så du kan utvide med SD kort om du trenger mer plass. Om du ikke kjører mange apper samtidig eller bruker apper som forbruker mengder av cpu og minne så bør det være en helt kurant telefon. Det er jo en 8 kjerners cpu i den så litt orker den nok.

Android 8, 3000 mAh batteri og relativt liten skjerm i dagens marked bør gi helt grei brukstid mellom hver lading.

Du blir sikkert fornøyd med den når du tenker på prisen. Den telefonen kom vel ut i vinter så er jo nesten spill ny. Tror ikke du har noe å frykte mtp på kvalitet. Huawei får jo stadig flere fornøyde kunder.
Sist endret av random67489; 30. oktober 2018 kl. 16:44.
Tror ikke du skal bekymre deg for at den kan være ubrukelig, den vil være mer en bra nok for ditt bruk.
Man trenger ikke det dyreste og nyeste til 10-15 lapper når man får helt utmerkede valg for en billigere penge.
Kjøpte meg selv Lite version av en av toppmodellene til huawei og er strålende fornøyd, 2500kr istedenfor 7000kr.

Det jeg ville passet litt på er å ikke kjøpe en mobil som er mer en 2 år gammel siden det har vært en del oppdateringer som har fucka med mobilene og gjort de tregere.
Apple har gjort det så ikke se bort ifra at android også har noe slikt.
Takk for gode svar. Som sagt er mobilbruken min begrenset til det mest grunnleggende, og jeg ser ikke helt poenget med å svi av nærmere 10 000 kroner hvis det finnes alternativer som møter mine krav til en brøkdel av prisen. Tiligere har jeg pleid å kjøpe toppmodellen til Samsung når jeg har foretatt mobilbytte men har aldri helt skjønt hva det er jeg egentlig får ut av å kjøpe det dyreste. Jeg vet ikke hva andre folk bruker telefonen sin til som gjør at de må ha en S9, men jeg bruker som sagt telefonen kun til surfing, musikkavspilling og en og annen Snap en sjelden gang.

Sitat av WebsterNick Vis innlegg
Det jeg ville passet litt på er å ikke kjøpe en mobil som er mer en 2 år gammel siden det har vært en del oppdateringer som har fucka med mobilene og gjort de tregere.
Apple har gjort det så ikke se bort ifra at android også har noe slikt.
Vis hele sitatet...
Jeg skal kjøpe telefonen ny i butikk, så da er vel dette egentlig ikke relevant? Den koster altså 1500, splitt ny.
Nei du trenger ikke tenke på at den modellen er utdatert, for den kom ut i år. Den har en ok bra skjerm dog litt liten kanskje?, man så bruker jo heller ikke skjermen mye strøm som de med høyere oppløsning og større skjermflater gjør. Avhengig av bruken selvsagt så tror jeg nok du kan komme opp med 2 dagers drift uten lading om du ikke logger så mange timer på skjermen om dagen.

Den ble shippa m/android 8 så det er helt kurant. Du har telefon i flere år fremover i den modellen. Og prisen er direkte spenstig så bare å klinke til.

Kan ikke svare for hva andre bruker toppmodeller til men for egen del handler om best mulig kamera, video og muligheten til å gjøre mange ting samtidig. Har noen apper som surrer ofte og som krever litt cpu og må gjerne kjøre flere slike samtidig. Da er det greit med toppmodell. Bytter ikke hvert år heller.
Sist endret av random67489; 30. oktober 2018 kl. 18:22.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg

Jeg skal kjøpe telefonen ny i butikk, så da er vel dette egentlig ikke relevant? Den koster altså 1500, splitt ny.
Vis hele sitatet...
Det var mer ment til om du går for en annen telefon en den du allerede vil ha, ettersom du også spør etter andre telefoner i samme prisklasse.
Jeg har denne telefonen, og den fungerer greit nok. Har de typiske appsa, og de fungerer helt kurant utenom snap, som kan lagge som bare det. Men den fungerer greit nok til det jeg bruker den til, syns det er grei nok plass får lastet ned hele spotify biblioteket mitt og serier uten at jeg måtte ha gjort noen opprydning. Så jeg anbefaler denne telefonen, ihvertfall viss du ikke har tenkt å bruke den til noe annet en det du nevner.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
de fungerer helt kurant utenom snap, som kan lagge som bare det.
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg har vært borti en eneste telefon eller eier som ikke har hatt dette problemet fra tid til annen tror det heller er snap som er problemet og ikke telefonen.