Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1241
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som sagt over. Er vel en kjent sak med opiatkløe og det at å tisse på opiater er vanskelig. I mitt tilfelle har jeg tatt dolcontin.

Har dere noen råd mot opiatkløe? Dette plager meg noe voldsomt, klør så ille at jeg ikke får sove før utpå morgenkvisten. Legger meg da tidlig på kveld..
Har prøvd body lotion, men om effekten er der er det placebo tror jeg.

En annen ting, er JÆVLIG vanskelig å få tisse til nesten dagen etterpå med opiater. Dette kan da bli vondt på slutten av kvelden eller morgenen. Er jeg heldig, får jeg gjort mitt fornødne utpå ettermiddagen, en gang. Veksler mellom å stå, og sitte. Nei, er ikke så lett som å bare slutte.

Kan noen hjelpe?
Du kan prøve antihistaminer? Som f.eks Zyrtec.
Mot kløe, altså.
Sist endret av instinktinnsikt; 30. oktober 2018 kl. 15:31.
Har selv problemer med det å urinere når jeg tar opiater. Kodein er det eneste jeg kan ta (i anbefalte doser) uten å få slike bivirkninger.
Mitt råd er å alltid tisse før du tar et opiat og å alltid gå for de med kortest virketid.
For oksykodon så får jeg selv til å tisse ca. 6 timer etter siste dose. Men når jeg tar det flere dager på rad så tar det gjerne ca. 12 timer etter siste dose. Det har også mye å si hvilken dose du tar. Så forsøk minste effektive dose.
Er også verdt å teste ut ulike opiater, da jeg selv får slike bivirkninger mye lettere på tramadol enn for kodein og morfin.

Jeg har selv også testet ut å bruke benzo når jeg tar opiater. Det pleier å hjelpe i den forstand at jeg kan benytte større doser og i lengre tid før jeg får urineringsretensjon.
Dersom du får pillene lovlig så er jo det kanskje verdt å høre med legen din om h*n kan skrive ut et preparat som kan motvike urineringsproblemene.
Sist endret av Who?; 30. oktober 2018 kl. 22:11.