Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1740
Har ikke råd til nytt bord. Er snakk om ca. 30cm opp. Har stablet dvd cover frem til nå. Noen ideer?
Helst noe som en ikke trenger å lage selv. Men samtidig ser bra ut.
Gå til en trevareforretning, og be om 4 stk firkantede treplater som kan se bra ut, som er 30 cm tykk og f.eks. 10x10cm i størrelse. Kan kanskje se bra ut, men du kan jo alltids også kjøpe en fargespray for å få fargen til å samsvare, slik at det ser naturlig ut. Jeg leste at du ikke vil lage selv, men det er vel indirekte å lage selv, eller? Lykke til!
Sist endret av Stingray; 9. august 2018 kl. 02:27.
Sitat av Stingray Vis innlegg
Gå til en trevareforretning, og be om 4 stk firkantede treplater som kan se bra ut, som er 30 cm tykk og f.eks. 10x10cm i størrelse. Kan kanskje se bra ut, men du kan jo alltids også kjøpe en fargespray for å få fargen til å samsvare, slik at det ser naturlig ut. Jeg leste at du ikke vil lage selv, men det er vel indirekte å lage selv, eller? Lykke til!
Vis hele sitatet...
Det du beskriver har lite med plater å gjøre, men er derimot en firkantet stokk eller bjelke kuttet i 30cm lengder, for eksempel en slik.

Jeg ser for meg at en kloss laget fra 6 stk 98x98x30 som ferdig limt sammen har målene H:29,4cm B:30cm D:19,6cm, kan fungere og vil ikke være vanskelig å lage.
Dj kan løse det med en plate også (kryssfiner holder lenger, men er dyrere enn spon) og sag ut fem deler (2 like sider, 2 like ender og 1 topplate) som skrus sammen til en rektangulær åpen kasse som eventuelt males.
Trådstarter
40 4
Gode ideer dette ja. Skal se om jeg får tid til en slik løsning om ikke så lenge.
Noen tanker om hva jeg kan bruke inntil videre?
Jeg bruker en gammel bruskasse i treverk.
Fretex (i Oslo) selger nye trekasser til et par hundre, hvis ikke du gidder å saumfare bruktbutikker etter en gammel som ikke er overprisa. Setter du den på siden så får du jo mer oppbevaringsplass også.
Eventuelt så ser det sikkert bedre ut og er mer stabilt med noen svære gamle bøker enn DVD-covere. Noen "Hvem Hva Hvor" fra åttitallet koster neppe mange kronene. Tips: sjekk under omslaget på drittbøker med løst omslag, så er de ofte ensfarget eller har nøytralt mønster.
Eller et par gamle kofferter, men da bør du nok fylle de med noe for å få det stabilt.
En tom ølkasse på hver ende? Lavterskel DIY og ser også bra ut. Ølkasser er undervurdert i møbelsammenheng.
Hva slags tvfot har du? De fleste trevare forretninger har rester som du gjerne får med deg for en klem.

Om du har mulighet for å henge den på veggen kan jeg anbefale dette veggfestet https://www.teknikmagasinet.no/produ...este-led-32-55
Trådstarter
40 4
Sitat av Rosander Vis innlegg
Hva slags tvfot har du? De fleste trevare forretninger har rester som du gjerne får med deg for en klem.

Om du har mulighet for å henge den på veggen kan jeg anbefale dette veggfestet https://www.teknikmagasinet.no/produ...este-led-32-55
Vis hele sitatet...
Usikker på hva det heter. Er en normal samsung tv, med normale grå plast ben.