Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3301
Hei kjære medfreaks

Har seg sånn at jeg var en tur i Meksico i sommer. kjøpte to flasker med "Meksikansk krem-tequila", som jeg tok med hjem.

Problemet er at jeg har nådd bunn av flask nr 2. og lurer på om noen vet hvor man kan få tak i denne i norge. Eventuelt hvordan importreglene er iht alkohol.

Bilde av flaske: http://bildr.no/view/N3E3WHha
Takk på forhånd!


Visualn00b
Tar du kontakt med vinmonopolet, så skal de kunne importere denne for deg.

Finnes ikke i vareutvalget til Norge eller Sverige.
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Tar du kontakt med vinmonopolet, så skal de kunne importere denne for deg.

Finnes ikke i vareutvalget til Norge eller Sverige.
Vis hele sitatet...
Åh, så de kan importere for meg? Det var gode nyheter!

Tusen takk!
Nå er jeg usikker, men tviler egentlig på at noen norske importører fører denne, du må nok derfor sannsynlig selv privat importere denne tequilaen.
Som danseku nevnte, hvis importørene til Polet ikke får tak i, så er det kun privatimport som går, og å finne noen (kommersielle aktører) som vil sende alkohol over landegrensene (i små kvanta) er ikke lett. Enkleste er nok å sjekke sortimentet hos nabolandene våre og ta deg en weekendtur hvor du bruker kvotene eller evt. tar med mer og så går på rødt og betaler de få kronene det vil koste deg.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det kan se ut som om det ikke er noe direkte problem å få tilsendt av privatpersoner under privatimport -- gitt at alt gjøres korrekt hos mottaker. Jeg skal ta meg en runde i morgen og se om jeg finner Cava Antigua i butikkene her.
Sist endret av nso; 26. september 2014 kl. 05:00.
Forøvrig er al Tequila og som selges som Tequila ekte mexikansk Tequila, på samme måte som at bare champagne fra champagne distriktet kan kalles champagne må Tequila være fra ett viss område i Mexico :-)
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Nå har jeg vært rundt i de butikkene jeg vet har "bra" alkoholutvalg. No dice. Jeg mistenker at den aktuelle alkoholen kanskje er litt for høyt på strå for den gjengen som bor her. Jeg skal ta å høre med andre rundt her å se om de har noen tips til hvor de kan ha det.
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
Sitat av nso Vis innlegg
Nå har jeg vært rundt i de butikkene jeg vet har "bra" alkoholutvalg. No dice. Jeg mistenker at den aktuelle alkoholen kanskje er litt for høyt på strå for den gjengen som bor her. Jeg skal ta å høre med andre rundt her å se om de har noen tips til hvor de kan ha det.
Vis hele sitatet...
tusen takk for innsatsen NSO ! jeg skal kontakte polet og høre. kan legge til at den er veldig spessiel. er krem tequila. laga på mandler faktisk. kan minne om bailys. bare 100x bedre
Sjekk ut tequila fra Petron, dette er en av de bedre jeg har smakt ivertfall. Et par av variantene selges også på polet
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av visualn00b Vis innlegg
tusen takk for innsatsen NSO ! jeg skal kontakte polet og høre. kan legge til at den er veldig spessiel. er krem tequila. laga på mandler faktisk. kan minne om bailys. bare 100x bedre
Vis hele sitatet...
Som sagt tidligere i tråden er personlig import av alkohol lovlig, loven ble endret i 2009. Dvs du kan bare bestille rett fra produsenten om de har utsalg, du trenger ikke gjøre noe via polet.

Kilde: http://helsedirektoratet.no/folkehel...r/default.aspx
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skulle det bli vanskelig og få tak i Cava Antigua kan jeg sterkt anbefale Cuervo La Famiia.

Den er forholdsvis enkel og finne i Norge og er en veldig bra tequila med endel sødme og vanilje smak.

http://i0.wp.com/www.drinkhacker.com/wp-content/uploads/2008/11/jose-cuervo-reserva-de-la-familia.jpg?resize=500%2C655
Sitat av danseku Vis innlegg
Skulle det bli vanskelig og få tak i Cava Antigua kan jeg sterkt anbefale Cuervo La Famiia.

Den er forholdsvis enkel og finne i Norge og er en veldig bra tequila med endel sødme og vanilje smak.

http://i0.wp.com/www.drinkhacker.com/wp-content/uploads/2008/11/jose-cuervo-reserva-de-la-familia.jpg?resize=500%2C655
Vis hele sitatet...
Støttes, beste tequilaen jeg har vært bortpå.