Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1133
Heisann..

har finni ut at jeg er dritt lei av bo hjemme.... har bare lyst til å flytte ut....
siden jeg går på skole så har jeg ingen jobb med no betydelig inntekt....
så derfor lurte jeg på om det er mulig og få noe støtte fra staten til dette?
eller er jeg bare stuck her.... :S
Dersom du bor over 10mil fra dine foreldre får du vel delvis stønad, er du i en annen kommune \ fylke får du vel mer.

Ellers får du stort sett ingenting :-)
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA
Dersom du bor over 10mil fra dine foreldre får du vel delvis stønad, er du i en annen kommune \ fylke får du vel mer.

Ellers får du stort sett ingenting :-)
Vis hele sitatet...
går på skole i en annen kommune da.... men er jo ikke 10 mil unna... uff....
Beste er uansett å ta kontakt med rådgiver på skole og se hva dere kommer fram til.
Hva er aldersgrensen, og inntektsgrensen for bostøtte når du er lærling?
bostøtte har ingen inntektsgrense.
men man må være lærling eller gå på vgs.
det må være enten minst 40km fra foreldrene dine til skolen/læreplassen eller du må ha over 3timers reisevei totalt pr dag.

dekkes en av disse kravene har du krav på støtte.

jeg er selv på mitt 2 år med borte boer stipend
Søknader skal behandles individuelt om det er spesielle tilfeller. F.eks. som mangel på offentlig transport, ferjer, tilfeller hvor du ikke kan bo hjemme, etc...
Snakk med rådgiver, han kan hjelpe deg 100 ganger bedre en hva vi kan.
10mil?

Jeg bor 3mil unna mine foreldre å får full bo støtte..?
Snakk med skolens rådgiver, å søk om borteboerstipend. De fleste får det, etter som jeg har forstått.
Sitat av Bjoe
Snakk med skolens rådgiver, å søk om borteboerstipend. De fleste får det, etter som jeg har forstått.
Vis hele sitatet...
STemmer det, du kan ha vanskelig reisevei til skolen eller noe i den dur, sånn at det blir lettere for deg om du bor på hybel, trenger ikke på død å liv være 10mil.

Var en som sa til meg at minimum er 4mil, men jævlig rart at jeg bor 3 mil unna å fortsatt får full støtte :P
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Flipp ut hjemme... Vær fullstendig bajas så havner du kanskje på en eller annen institusjon. Da slipper du å bo hjemme Og når du slipper ut har du kanskje et godt grunnlag for no behandlingspenger eller noe sånt.
Sist endret av CosmoKramer; 2. oktober 2007 kl. 21:30.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg vet at det finnes en tilnærmet lik tråd her fra før (om den ikke ble slettet)
Er du over 18 kan sosialkontoret hjelpe deg.
Er du under, kan du snakke med rådgiver eller hybelkoordinator.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mcmak
Er du over 18 kan sosialkontoret hjelpe deg.
Er du under, kan du snakke med rådgiver eller hybelkoordinator.
Vis hele sitatet...
er over 18 ja. går forøvrig siste år på vgs..

er vel ikke mer enn 1,5 mil max fra der jeg bor nå til der jeg går på skole... men mista lappen, så jeg må ga ett drøyt stykke til bussen....men er vel ikke grunn nok detta DESVERRE..