Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1374
Må kjøpe meg ny tlf denne uka til max 4000. Det trenger ikke være ny modell eller noe krav men kameraet må være litt bedre enn brukbart så bra som mulig. Bortsett fra det bruker jeg ikke tlf til musikk eller noe sånt så andre kvaliteter har ikke noe å si!
Har noen tips til hvilken tlf modell jeg kan kjøpe ny eller brukt på nett? Vil helst ha iphone pga sikkerheten men det fins vel ikke noen modell til den prisen? Kanskje brukt? Hvilken av eldre modeller er isåfall bra? Er åpen for alle merker altså men må ha den kjapt bare!
Sist endret av Mk1; 7. juni 2022 kl. 22:54.
Du får helt sinnsykt bra brukt mobiler til 2000-3000. Sjekk ut Huawei P30 Pro, Huawei Mate-serien. Kamera er blant de beste på markedet idag.
Mk1
Trådstarter
Sitat av dinegenfiselukt Vis innlegg
Du får helt sinnsykt bra brukt mobiler til 2000-3000. Sjekk ut Huawei P30 Pro, Huawei Mate-serien. Kamera er blant de beste på markedet idag.
Vis hele sitatet...
Har ikke huawei blitt banna fra google play store å sånn så man ikke får lasta ned vestlige apper? På de gamle huawei vet jeg det ikke var noe problem men skjedde det ikke noe greier rundt det for et par år siden i no usa vs kina konflikt
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Har ikke huawei blitt banna fra google play store å sånn så man ikke får lasta ned vestlige apper? På de gamle huawei vet jeg det ikke var noe problem men skjedde det ikke noe greier rundt det for et par år siden i no usa vs kina konflikt
Vis hele sitatet...
Det va visst noe om kinesisk spionvare på mobilene men bannlysningen av apper tror jeg kun gjelder offisielle google apper som google docs, gmail osv. Vanlige apper skal enda kunne lastes ned, hvis ikke så hadde jo ingen kjøpt huawei.
Nei det var ikke spionvare på mobilene. Det er ikke oppdaget spionvare på mobilene fra huawei. Huawei ble beskyldt for trojanere i nettverksutstyr til nettverksutstyr. Afaik er dette ikke bevist og det står som en påstand der det virker som usa ville bremse kina og huawei.

Det er veier rundt for de som orker
Sist endret av _abc_; 8. juni 2022 kl. 08:54.
Det er kun snakk om de helt nyeste Huawei telefonene. Ikke p30 pro f.eks
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Har ikke huawei blitt banna fra google play store å sånn så man ikke får lasta ned vestlige apper? På de gamle huawei vet jeg det ikke var noe problem men skjedde det ikke noe greier rundt det for et par år siden i no usa vs kina konflikt
Vis hele sitatet...
p30 har googel tjenester ikke p40.
Mk1
Trådstarter
Oki men dere er det sant at iphone ikke kan hackes? Tenker mest fra ondsinnede hackere, virus og apper da.

Spm 2 hva slags tlf er best for å ikke bli sporet? Legge igjen digitale spor i bildekoder, gps find my iphone ogsånn kan man skru av det på alle tlf?
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Oki men dere er det sant at iphone ikke kan hackes? Tenker mest fra ondsinnede hackere, virus og apper da.

Spm 2 hva slags tlf er best for å ikke bli sporet? Legge igjen digitale spor i bildekoder, gps find my iphone ogsånn kan man skru av det på alle tlf?
Vis hele sitatet...
selvføgelig kan iphone hackes
Jobber i Data/Tele avdeling og den telefonen jeg selger mest og aldri har problemer med er Galaxy A53

på tilbud til 3990 nå
er du villig til å strekke deg til 4500,- vil jeg anbefale OnePlus Nord 2T
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Oki men dere er det sant at iphone ikke kan hackes? Tenker mest fra ondsinnede hackere, virus og apper da.

Spm 2 hva slags tlf er best for å ikke bli sporet? Legge igjen digitale spor i bildekoder, gps find my iphone ogsånn kan man skru av det på alle tlf?
Vis hele sitatet...
Hvis du er redd for sporing så er smart telefoner noe å holde seg unna