Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3121
Tja, tittelen sier vel det meste. Hva er sannsynligheten for Ola Nordmann? Hvor stor prosent av folk blir stoppet av tollen på feks Gardemoen på et typisk fly fra Europa?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kommer an på hvordan du ser ut. Jo streitere jo bedre.

Sannsynligheten er ca 1000
Tja. Hvis du ser på Tollerne @ TV2 så får du kanskje en pekepinn.
Anonym bruker
"Begeistret Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du er enslig mann i 20-30-åra vil jeg tippe sjansen for å bli stoppa er 30%.
Hvis du er en familiefar med kone og barn som går sammen med deg gjennom tollen er sjansen kanskje 1%.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kommer an på hvordan du ser ut. Jo streitere jo bedre.

Sannsynligheten er ca 1000
Vis hele sitatet...
Det er jeg ikke så sikker på. Husker jeg var i Amsterdam når jeg gikk på videregående. Han eneste som blei plukka ut av gjengen var den eneste streite karen på turen.

Ville dog ikke tatt med meg noe, men det er nå en annen sak.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fins ikke noe statestikk på det umulig å si. Lev med risken eller ikke
Magic eight ball says try again tomorrow.
Jeg ser helt streit ut og har blitt stoppa i penklær av tollen på gardemoen. De sjekket bagen min og truet med å sjekke kroppen min, men de sa etterpå at de stoppa meg fordi de hadde sett på kamera at kroppsspråket mitt tydet på at jeg var nervøs og nølende. Jeg ser litt ung ut og stod utenfor taxfreebutikken og gikk litt frem og tilbake fordi jeg visste ikke om jeg gadd vente på en kamerat som var der inne eller bare gå ut så jeg kunne tenne meg en røyk også drev jeg samtidig å så rundt meg fordi vi møtte en dame på flyet jeg speidet etter. Jeg endte med å gå ut alene og da kom de å hentet meg for sjekk og sa de så etter sprit over kvota eller noe annet som burde vært meldt.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Tja. Hvis du ser på Tollerne @ TV2 så får du kanskje en pekepinn.
Vis hele sitatet...
Ja de lærer faktisk noen triks på 3-årig bachelor for å bli toller.
Sitat av Dough Vis innlegg
Ja de lærer faktisk noen triks på 3-årig bachelor for å bli toller.
Vis hele sitatet...
Nå er Bachelorstudiet såpass nytt at ingen i Toll har fullført den Bacheloren enda..

Og serien heter Toll, ikke Tollerne/Tollerene..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Nå er Bachelorstudiet såpass nytt at ingen i Toll har fullført den Bacheloren enda..

Og serien heter Toll, ikke Tollerne/Tollerene..
Vis hele sitatet...
You got me. De hadde nå en utdanning før det også, og det er vel poenget de er ikke idioter.
Som før sagt umulig å vite, personlig så har jeg aldri blitt stoppet på flyplass, men en gang i bil, hadde med litt over kvota, gidder ikke papirarbeidet sa tollerne og smelte igjen bakluka. Var 2 tre bokser øl over.

Er det alkohol så er sjansen liten hvis du bare er normal, er det dop, så kan det hende at fido er på vakt, og kommer du fra Amsterdam så er det vel mer eller mindre garantert at de står der med bikkja.
Sitat av En deling Vis innlegg
Tja, tittelen sier vel det meste. Hva er sannsynligheten for Ola Nordmann? Hvor stor prosent av folk blir stoppet av tollen på feks Gardemoen på et typisk fly fra Europa?
Vis hele sitatet...
Statistikken på biler er som blir stoppet på grensen er 0,2 %
Grunnen til at vi vet dette er pga kameraer på grensen.
Når det gjelder Gardemoen så finnes ikke noe slik statistikk og tollerne der nok i større grad på jakt etter brukere som tar med seg ting til eget bruk enn tollerne på f. eks Svinesund.


Så kort oppsummert, ser du ikke streit ut så bare dropp det.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Både jeg og samboeren min er tidligere straffet for narkotikasalg og diverse saker som handler om, eller er forårsaket, av narkotika / narkotikabruk. Vi var ikke kjent med hverandre de gangene, vi fant tilfeldigvis ut at begge har samme fortid / historikk etter at vi flyttet sammen.

Vi landet på flyplassen i Trondheim for et par år siden, da hadde vi vært i Alicante på en koselig kjærestetur.

Der stod tollerne og ventet på oss. De visste på forhånd at vi kom. Vi ble slengt inn i tollerens glattcelle på flyplassen, der satt vi i 2-3 timer mens de ransaket alt vi hadde med oss.

De sjekket også toeren med fingeren og alt, inkludert musa hennes. Jeg har aldri noensinne opplevd at noen har vært så sikker på at de har rett. Tollerne var 120% sikker på at vi hadde noe.

Et par timer senere beklaget de at det tok tid, og så ble vi løslatt og kunne dra hjem. Med et lurt smil rundt munnen.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
2 Mest forhatte yrkende i gamle dager, I jesus sin tid.
Tollere, og Prostituerte.
Har 1000000000 ganger mer respekt for en Prostituert enn en forbanna toller.
Sitat av En deling Vis innlegg
Tja, tittelen sier vel det meste. Hva er sannsynligheten for Ola Nordmann? Hvor stor prosent av folk blir stoppet av tollen på feks Gardemoen på et typisk fly fra Europa?
Vis hele sitatet...
Spørs hvilket land du flyr fra, tidligere historikk, utseende osv. Det er et sjansespill.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De sjekket også toeren med fingeren og alt, inkludert musa hennes.
Vis hele sitatet...
Double dipping er rimelig ugreit! Får håpe dem bytta hansker i mellom.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Problemet er hunder. Du kunne fått noen til å ta et fly som lander nærmest samtidig og få en heads up om det er hunder eller ikke der. Om det er Pulver dumper du dette I toalettet om det er hunder ved utgangen. Å bli stoppet ellers er realtivt lav. Vær løs og avslappet i kropp og ansikt. Lettere sagt enn gjort, men med nok Benzo går det lettere.
Anonym bruker
"Løs Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

De sjekket også toeren med fingeren og alt, inkludert musa hennes. Jeg har aldri noensinne opplevd at noen har vært så sikker på at de har rett. Tollerne var 120% sikker på at vi hadde noe.

Et par timer senere beklaget de at det tok tid, og så ble vi løslatt og kunne dra hjem. Med et lurt smil rundt munnen.
Vis hele sitatet...
Med et lurt smil rundt munnen
Vis hele sitatet...

Jahavel? Hva kom det lure smilet av, egentlig? Dere narret tollen eller dere nøt sjekken?