Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4329
Kjøpte et go pro kamera i fjor og fikk med noen minnebrikker. Innpå det ene var det noe bilder fra han som hadde kameraet før meg, men får ikke sletta bildene siden dritten er skrivebeskytta?
Hva gjør jeg?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Prøvd å formatere kortet?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vis hele sitatet...
"Check the mobile device settings
Some mobile devices have a feature to lock the card. Please check with your mobile device manufacturer for instructions to unlock it."

Da er jeg like langt.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Prøvd å formatere kortet?
Vis hele sitatet...
Nei, hvordan gjør jeg det? Jeg får bare sett hva som er på kortet ved å putte det inni telefon.
Limited edition
Moff's Avatar
Bare for å bekrefte; har du sjekket at den lille knotten på sida av kortet faktisk er i riktig posisjon? Ettersom du ikke oppgir hva slags kort det er snakk om, så går jeg ut i fra at det er snakk om et vanlig SD-kort.

Både kameraet, mobilen din og en PC kan formatere minnekort. Igjen så sier du ikke noe om hvilken telefon eller hvilket GoPro-kamera det er snakk om, så det blir vanskelig å si noe spesifikt om hvordan det gjøres. På mobil så er det typisk inne på innstillinger et sted, gjerne under "lagring".
Enkleste er å bruke et kamera eller en pc. På PC åpner du filutforsker og høyreklikker på kortet. På kamera er det i menyen som regel under innstillinger eller settings. På min Samsung var det usedvanlig bortgjemt. Google: "How to format sd-card on <tlf-navn>"
Det er ikke noe knott på kortet. SanDisk MicroSD heter det. Har en samsung s10+ og gopro 4 eller hero 4. Finner ikke noe innpå innstillinger på telefon heller. Ta i betrakning at jeg er på nivå med en 90 år gammel mann når det kommer til tekniske ting.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kortet er dødt. Send reklamasjonssak til selger, og få eit nytt.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kortet er dødt. Send reklamasjonssak til selger, og få eit nytt.
Vis hele sitatet...
Dette kortet er nok fra 2013 elns så tviler på at jeg får noe nytt :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Dette kortet er nok fra 2013 elns så tviler på at jeg får noe nytt :P
Vis hele sitatet...
Ja, da er det utafor reklamasjonsrett. Kjøp nytt. SD-kort tåler ikkje ubegrensa writes, og dør tidvis.

Når dei går i read only mode så er det stortsett dødsspasmer for å sikre at du får ut data.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, da er det utafor reklamasjonsrett. Kjøp nytt. SD-kort tåler ikkje ubegrensa writes, og dør tidvis.

Når dei går i read only mode så er det stortsett dødsspasmer for å sikre at du får ut data.
Vis hele sitatet...
Ah, ok. Men kan det fortsatt brukes? Det er 8 av 64 gb som er brukt og har ikke tid å skaffe nytt da jeg drar på kanotur tidlig imårra.
Limited edition
Moff's Avatar
Du må nesten bare prøve, men jeg ville ikke stolt på det. Ut i fra hvordan du skriver i det første innlegget, så virker det jo som om du har flere kort å velge i, så du bør prøve å bruke et av de andre kortene.

Hvis du skal kjøpe nye kort så må du passe på at du kjøper korrekt hastighet. Alle MicroSD-kort har samme fasong, men det er stor forskjell på hva som er inni med tanke på lagringsplass og hastighet. Du må ha et kort som har høy nok hastighet til å lagre videoen fra kameraet. Hvis kortet ikke er raskt nok så vil du oppleve at kameraet bare klarer å filme i et par sekunder før det stanser av seg selv. Nå husker jeg ikke hva det er du trenger for GoPro Hero 4, men jeg tror du er trygg hvis kortet kan skrive med minst 60 mbps. Dette gjelder for GoPro Hero 4 Black Edition. Silver Edition er på 45 Mbps, i følge denne helt tilfeldige artikkelen jeg fant på Google. Dette vil være uttrykt som "60 mbps write speed" eller noe som ligner. Bare for å gjøre dette ekstra komplisert, så vil ofte SD-kort være merket med read speed (lese fra kortet), ikke write speed (lagre til kortet), fordi read gjerne er raskere enn write - og man selger flere kort ved å vise frem det største tallet. Basically, hvis du ser en pakke på butikkhylla hvor det står "60 Mbps", så betyr ikke det nødvendigvis at det er 60 Mbps skrivehastighet, det kan hende at det kun er 60 i lesehastighet, og at skrivehastigheten er lavere. Det beste er å spørre i en fotobutikk hvis du er usikker, eller så kan du hive inn en link til produktet her.
Lagringsplass er mye enklere å forholde seg til, større er alltid bedre.
Du kan jo prøve dette: https://www.samsung.com/ph/support/m...mobile-device/

Er det så gammelt hadde jeg tatt en tur innom Elkjop eller en annen og kjøpt et nytt kort. Små kort er ganske rimelige. Altså, lite GB mener jeg.
Sitat av Moff Vis innlegg
Du må nesten bare prøve, men jeg ville ikke stolt på det. Ut i fra hvordan du skriver i det første innlegget, så virker det jo som om du har flere kort å velge i, så du bør prøve å bruke et av de andre kortene.

Hvis du skal kjøpe nye kort så må du passe på at du kjøper korrekt hastighet. Alle MicroSD-kort har samme fasong, men det er stor forskjell på hva som er inni med tanke på lagringsplass og hastighet. Du må ha et kort som har høy nok hastighet til å lagre videoen fra kameraet. Hvis kortet ikke er raskt nok så vil du oppleve at kameraet bare klarer å filme i et par sekunder før det stanser av seg selv. Nå husker jeg ikke hva det er du trenger for GoPro Hero 4, men jeg tror du er trygg hvis kortet kan skrive med minst 60 mbps. Dette gjelder for GoPro Hero 4 Black Edition. Silver Edition er på 45 Mbps, i følge denne helt tilfeldige artikkelen jeg fant på Google. Dette vil være uttrykt som "60 mbps write speed" eller noe som ligner. Bare for å gjøre dette ekstra komplisert, så vil ofte SD-kort være merket med read speed (lese fra kortet), ikke write speed (lagre til kortet), fordi read gjerne er raskere enn write - og man selger flere kort ved å vise frem det største tallet. Basically, hvis du ser en pakke på butikkhylla hvor det står "60 Mbps", så betyr ikke det nødvendigvis at det er 60 Mbps skrivehastighet, det kan hende at det kun er 60 i lesehastighet, og at skrivehastigheten er lavere. Det beste er å spørre i en fotobutikk hvis du er usikker, eller så kan du hive inn en link til produktet her.
Lagringsplass er mye enklere å forholde seg til, større er alltid bedre.
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpa, da jeg brukte go pro kameraet på min ninja så merka jeg at det kun filma i ca 15 sek før det stoppa. Da er er det noe med skrive hastighetene som ikke er bra nok.