Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4460
Vet ikke om jeg poster på rett sted nå, men jeg prøver å slutte med røyking og trenger derfor e-juice med nikotin. Har lest flere steder at det er ulovlig å selle vapejuice i norge med nikotin. Lurer på om noen her har bestilt gjennom en nettside og fått det levert i posten uten problemer? Synes det er rart om de bøtlegger meg for en så mild sak som ejuice med nikotin.
https://ismokeking.se/product/nicotine-100mgml/

Denne har jeg kjøpt selv 8 ganger, aldri hatt problemer. Mye mulig jeg har hatt flaks selvfølgelig.
Du får også "NicShots" som gjør det noe enklere og tilsette "shortfill" flaskene du kjøper.

Shots her:
https://www.cigge.com/e-liquid/nicshots

Åja først nå las jeg hele posten.

Du har lov, som privat person og importere 3 måneders forbruk. Jeg trodde du mente problemer med tollen som i gebyrer og styr.
Sist endret av Skaddfrontallap; 5. mars 2021 kl. 20:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nettopp fått flasken som linkes over, samt en annen fra england. Null stress, men måtte betale toll på den ene.

Noen vapesjapper tilbyr å selge deg ejuice, så får du ønsket nikotinmengde tilsatt flasken hos de, gjerne "gratis" (flaskene koster jo mer enn de gjør eks på nett)
Ble vel lov med vapejuice med nikotin i 2020 gjorde det ikke?
Eller kanskje det bare var ett forslag.
Er ikke ulovlig å bestille nikotin som nevnt over, men man må holde seg under 100mgml for det kan gå under "3mnd forbruk"

Tollerne tuller mye frem og tilbake med toll da, niktin skal visst egentlig ikke gå under denne "betal toll i nettbutikken" avtalen men gjør det alikevel av og til. Virker som det er stor forskjell på hvordan toller til toller tolker "loven"
Har kjøpt fra ismokeking.se jevnt i noen år nå uten problemer
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Så jeg har brukt å bestille fra ismokeking.se, nå etter de nye reglene så går nikotin under restriksjonsbelagte varer som betyr at ismokeking ikke for lov å ta i bruk VOEC.

Videre så tar poste 299,- for fortolling av restriksjonsbelagte varer. Jeg betaler alstå 335,- hos ismokeking og yttligere 364,- i fortolling og mva. Dette syns jeg er helt usmakelig.

Så hva kan jeg gjøre her, den eneste veien rundt er å gjøre en større bestilling, men med restriksjoner på 10800mg nikotin for 3 måneders forbruk så er man etterlatt med 1x 100mg/ml nikotin flaske. Vi er 2 som vaper og jeg lurer derfor på om det er en måte vi kan få bestilt til oss begge i en forsendelse så vi kan halvere fortollingsgebyret?
Sist endret av Kloakk; 11. august 2021 kl. 08:40.