Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 8888
heisann

Har to m18 5ah batterier som viser samme feil, rød led blinker på batteri måler på batteriet.

Har ikke funnet ut annet ang den feilen enn att batteriet har blitt for varmt, de *kan* ha blitt for varme ved sist bruk, men disse batteriene har ikke vært i bruk på en stund. Har prøvd å sette dem i lader men da kommer det grønne lyset på med en gang, som skal vise att batteriet er ferdig lada, men det funker ikke.

Har åpnet batteriet og det lille jeg fant ut, var att ett eller to av cellene var omtrent tomme. Noen hevder att det kan være kortet (bms) som er ødelagt, men på youtube sies det att det kortet må ha strøm hele tiden pga av ram som sletter alt uten strøm. Hvordan bytte kort da? Det finnes jo nye på ebay.
Har hatt samme problem med en rekke batterier fra milwaukee selv. Først vil jeg si garantien deres er ganske bra, litt tidkrevende, men jeg har fått 7-10 batterier erstattet hos dem.

På Youtube ser du ganske mange som "jump starter" batteriene og påstår dei da er reparert. Ikke bare er det unødvendig farlig, men feilen vil komme tilbake ganske kjapt.

EV Customs gjør dette rett

https://www.youtube.com/watch?v=RWi-FM3K1Po
Ok, har ikke slik lader her, eller noen annen lignende lader for slike celler, kan man bytte ut ødelagte celler med nye eller må man bytte alle? Må ha sånn spot welder da
Er det noen som har bytta ut pcb/bms kortet på milwaukee batteri? Stemmer det att kortet må ha strøm hele tiden ellers så blir det ødelagt? Hvordan kan man evt bytte kort, de selges jo så klart på ebay
Reinert med beine !
griped's Avatar
Hvis ei celle er dårlig kan du bare bikke av punktsveisene med et flatt skrujern, så kan du lodde de på plass igjen, det gjorde jeg når jeg byttet ei celle i et dewalt batteri. Cellene her var 18650 batterier. Mye mulig det er det i dine og. De er greie å få tak i. Men ikke kjøp fra kina typ fire.... de er elendige. Kjøp LG, samsung, panasonic e.l. I batteriet ditt er det 5 celler der hver av cellene består av 2 parallellkoblede batterier. Altså 10batterier totalt. Hvis det ene er ødelagt, så drar det med seg det andre i dragsuget pga parallellkoblinga. Så du må belage deg på å bytte begge. Mål med multimeter. Er de under 1v er de nok ikke til å redde. Hvis ikke kan du prøve å lade de opp med en Lipo lader så kjøre discharge etterpå for å se hvor mange mAh det er i de. Før du så lader de opp igjen før du setter de tilbake. Evt nye 18650 celler.
Har bestillt meg spot welder fra Kina men det tar jo sin tid Må sjekke ut lipo lader og. Kan en slik være grei å ha, kan den lade slike batterier, nok til å komme over det kritiske punktet for att lader godtar det?
Når du kjøper noe nytt Milwaukee så må du registrere det på nett. Da får du lenger garanti på batteriet.

https://no.milwaukeetool.eu/header/s...garantivilkar/
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av chili tom Vis innlegg
Har bestillt meg spot welder fra Kina men det tar jo sin tid Må sjekke ut lipo lader og. Kan en slik være grei å ha, kan den lade slike batterier, nok til å komme over det kritiske punktet for att lader godtar det?
Vis hele sitatet...
Ja, du kan bruke en slik strømforsyning til å lade og. Men da må du gjøre det litt mer manuelt mtp ladespenning og ampere. Slik jeg har fortstått det må du ha lav ampere og typ 2.5v i starten til batteriet når den spenningen og så øke til 4.2v eller noe sånn. Finner info om akkurat det på youtube.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Når du kjøper noe nytt Milwaukee så må du registrere det på nett. Da får du lenger garanti på batteriet.

https://no.milwaukeetool.eu/header/s...garantivilkar/
Vis hele sitatet...
Hei

Har ikke kjøpt de to batteriene, har fått de av en kjenning pga de ikke virka, og jeg liker å prøve og fikse ting Dessuten er det nok for seint å sende inn, har allerede åpna og kikka inni