Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1183
Hei lest et år eller halvannet her inne og valgte å bli medlem her inne i dag fordi har noen spørsmål og vil være med i diskusjoner og dele mine erfaringer// tilbake til tema, uerfaren på sopp og har lyst til og eksperimentere med da fleinsopp. Når er det tid for og plukke sopp i år? Eller er den fristen kanskje ute allerede? Hørt noe om etter siste/(første?) frostnatt så er fleinsoppen ute? Hva slags erfaring har dere med dette?
All informasjon du trenger finner du i denne tråden; https://freak.no/forum/showthread.php?t=256181

Når den tid kommer du finner dine første, er det og en identifiseringstråd her inne.
Trådstarter
3 0
Sitat av Skaddfrontallap Vis innlegg
All informasjon du trenger finner du i denne tråden; https://freak.no/forum/showthread.php?t=256181

Når den tid kommer du finner dine første, er det og en identifiseringstråd her inne.
Vis hele sitatet...
Thanks man, skal skjekke ut tråden, ha en fin kveld videre
Fin tid å tenke på det nå, det er 4-5 mnd ca til man kan plukke sopp, så hvis du kjenner noen i nærheten av der du bor som kanskje kan vite om noen steder å plukke kan det være lurt å prate med dem.
Det med at fleinen kommer i hopetall etter første frostnatt er en myte som bør slås død snart. Men det stemmer at fleinen kommer på sensommeren/høsten, når temperaturen dropper. Var tidlig ute i år (siste halvdel av august), og fikk plukka ganske så bra. Men det er vel september som regnes som "sopptember", hehe.

Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Det med at fleinen kommer i hopetall etter første frostnatt er en myte som bør slås død snart. Men det stemmer at fleinen kommer på sensommeren/høsten, når temperaturen dropper. Var tidlig ute i år (siste halvdel av august), og fikk plukka ganske så bra. Men det er vel september som regnes som "sopptember", hehe.
Vis hele sitatet...
tidlig ute i fjor mente jeg selvsagt
Sist endret av instinktinnsikt; 14. mars 2019 kl. 22:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Et godt huskeord, selv om det kan starte tidligere, Sopptember
Det blir sagt at de blir bedre etter den første frostnatta pga det forsvinner noe fra soppen som tydeligvis blir borte når gradene bikker 0. Men fra mine trippkamerater plukker hele høsten og legger de i fryseren i maks et døgn
Sitat av 420master Vis innlegg
Det blir sagt at de blir bedre etter den første frostnatta pga det forsvinner noe fra soppen som tydeligvis blir borte når gradene bikker 0. Men fra mine trippkamerater plukker hele høsten og legger de i fryseren i maks et døgn
Vis hele sitatet...
Det her er en myte som blir holdt i live uniformerte nisser.

For all del, bare vent til frostnatt med å plukke så blir det mer på oss andre.