Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2719
Hallo freaks!

Har hørt på podcasts hver dag siden 2016, og elsker dette formatet.
Det er jo så lett tilgjengelig, og når det kun er lyd man sanser blir jeg litt ekstra oppmerksom. Har faktisk blitt en del bedre til å føre lange dype samtaler med folk irl etter all denne lyttinga.

For meg går det i Church of Whats Happening Now, JRE, Taakeprat, Konspirasjonspodden, Radioresepsjonen(ikke helt podcast men) og The Jasta Show (musikk/metal).

Jeg er alltid åpen for nye programmer, men sliter litt med å finne de virkelig gode blant all dritten. Syns mange av google-resultatene er helt like når man søker "best podcasts" o.l.
Det finnes jo så sykt mange.
Er interessert i gode, jordnære, gjerne litt gatesmarte samtaler med en dæsj humor på toppen. Også musikk, true crime, teknologi, vitenskap og natur er av interesse.
Vil helst ha litt lengde i episodene, 1-4 timer er fint.

Så, er det noen der ute som bærer på noen gode juveler mon tro?
Gjerne skriv hvorfor dere liker de, og hva dere generelt syns om formatet.

God lørdagsnatt til dere alle:-)
Sist endret av lizardskin; 30. september 2018 kl. 03:11.
Joe Rogan Experience
Bill Burr's Monday Morning Podcast
Disse to podcastene har en del til felles. Begge er drevet av legendariske standupkomikere som snakker rett fra levra. Den største forskjellen er at Joe alltid har gjester og prater mye om psykedeliske stoffer, kampsport, dyr, natur, verdensrommets mysterier, vitenskap han ikke forstår seg på og masse annet rart. Bill Burr rambler mest for seg sjæl eller med kona si om fæle kvinnfolk og dumme mannfolk og annet shit som går han på nervene eller får han til å le.

No Jumper
Dreier seg stort sett om trap-delen av hiphop og kulturen rundt dagens musikere. Han har mange bra intervjuer med f. eks. XXXTENTACION, Tekashi 6ix9ine og Getter som virkelig går i dybden. Adam22's styrke er at han får artistene til å føle seg komfortable og samtalen flyter veldig naturlig.

H3 Podcast
Mye memes og youtube drama og Ethan kan til tider være litt cunty (spesielt med Bill Burr) men han er stort sett hilarious.
Dialogisk med Sørås og Tjomlid er klasse!
Krisemøte

Alt du sier er feil

Klagemuren
Ojoj, her blir det litt å gå gjennom. Takk for svar! Skal absolutt sjekke ut Bill Burr og Sørås, Rogan hører jeg mye på fra før.
Jeg har en jobb hvor jeg står alene store deler av dagen, så jeg får lyttet i minst 5 timer daglig. Det er magisk.

Mentalmelt: Her var det mye godis, og jeg burde nok sjekket litt bedre her inne på forhånd. Takk for linkene!

Om noen er interessert i okkult historie, anbefaler jeg sterkt å lytte til Taakeprat. Fantastisk detaljert podcast med temaer om alt fra Allister Crowley til Anton LaVey og hekseprosessene i Salem.
Stuff they dont want you to know. Får arbeidsdagene til og fly
Truecrimepodden.
Misjonen med Johan golden og Atle Antonsen. Hadde selv en jobb ifjor hvor jeg sto mye alene og pløyde gjennom alt på kort tid. Eneste fordelen med lagerjobb.
Bill Burr er jævlig morsom og veldig oppegående. Anbefales på det sterkeste!
The History of Rome av Mike Duncan anbefales på det varmeste. Er vel egentlig litt mer lydbok enn podcast, men definitivt en veldig god introduksjon til romersk historie. Jeg har fått en helt ny interesse for antikken etter å hørt den. Åpner for å utdype emnet med mer historiefaglige orienterte verker også.
Sånn er du. Er til tider ganske interessant å høre på.
Serial er veldig bra! 3 sesongen er startet nå.
Radiolab, this American life
The Joe Rogan Experience
Sitat av Mumrikken Vis innlegg
The Joe Rogan Experience
Vis hele sitatet...
Skal man begynne på episode nr 1? Er jo over 1100 nå. :O
Konspirasjonspodden er konge!
Sitat av Best og værst Vis innlegg
Skal man begynne på episode nr 1? Er jo over 1100 nå. :O
Vis hele sitatet...
Evt gå på YouTube og sjekke de som er sett flest ganger. Så kan du jo høre topp 30 og så bare kaste deg ut i havet med episoder. Som med alt annet så er ikke alle like gode/spennende
Skravleklassen med Sturla Haugsgjerd og co: En samfunnsengasjert podcast om alt fra kinesisk politikk til rusavhengige politimenn. Episodene er dog noen ganger litt korte.

Moralistene: En filosofisk podcast med filosofene Ole Martin Moen og Aksel Braanen Sterri, der etiske problemstillinger står i hovedfokus.

Podcast Om Rus: Trenger vel ikke si mer....
Synes norske pods ofte blir tamme, uoriginale og hermende. Jeg slutter meg til anbefalingen om Serial fra This American Life. Top notch.
Jeg liker Dan Carlin's hardcore history og addendum.

Rob Reid's After On (Ofte litt dystopisk fremtidsfilosofi). Begynner som et tillegg til en bok han har skrevet, men går langt utover og du trenger ikke å ha lest boken.

Hvis du liker Rome-historie så er History of Rome bra, men veldig fakta og lute showmanship.
Jeg vil varmt anbefale den Norsk podcast som heter "Jonas og Henrik" av Henrik og Jonas https://radio.nrk.no/podkast/jonas_o...30052018101500

De har en rekke segmenter i løpet av en pod og svarer på noen av lytterne sine spørsmål. For eksempel hva som er etisk/uetisk korrekt i en sosial situasjon. Tar også opp andre temaer som kan virke tabulagt, men jeg digger å høre på denne podden. Ny episode hver eneste fredag. I dag er det 18 episoder, som varer rundt 1 time hver.

Hør på denne om du ser etter en "kose podcast", ikke altfor serøs - men veldig interessant.

De styrer også Youtubekanalen NRK 4ETG https://www.youtube.com/channel/UCDe...SkLQxHkc1FBw_Q med to andre moroklumper. (Urelatert til podden).


Anbefaler strekt å høre de to-tre første episodene, som nevnt i en annen tråd er dette noe du elsker eller hater. Personene Jonas og Henrik er også kjent som Baibai og Huginn. Blandt annet vært med i "gameshow" serien "Ville veier" på Youtube. Anbefales også for de med lik humor som nevnt ovenfor.
Darknet diaries har mykje flott for den siknerheitsinteressertre.

Caliphate var eit fascinerande innsyn i IS si verd.

Art of Manliness er veldig bra, med mange gode intervju kring interessante bøker (sjølv om tittelen er cheesy...)

(Skriv under på Taakeprat)
Sist endret av snegler; 1. oktober 2018 kl. 22:43.
Av joe rogan episodene vil eg nevne Neil deGrasse Tyson der de prater om universet og vitenskap

paul stamet for alle som er interesert i sopp, natur og mykologi.

Duncan Trussell når man bare har lyst på en go latter av en komiker, med noen rare livssyn som noen ganger er spot on.