Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6585
Når man drikker seg dritings, får man blackout. Man våkner opp og husker ikke hva som har skjedd. Dermed har man ingen bevissthet fra festen.

Når man er død, så kan man vel si at man får blackout. Hvordan er det da mulig at jeg er bevisst akkurat nå, og husker dagene som har gått?

Når jeg er død, glemmer jeg nemlig dette. Det gjør at det føles helt unaturlig ut at jeg kommer til å dø.
Du, godt spørsmål. Var full hele forrige uke, drakk meg ekstra drita i helga pluss litt amfetamin. Bråvoknet plutselig på søndag og fikk en følelse av att jeg har vært død. Veldig rart men gjorde att jeg ikke frykter døden like mye som før.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Du er bevisst der og da, men den delen av hjernen som lagrer nye minner har tatt ferie. Eller var det en mer filosofisk greie du tenkte på?
Sist endret av Bothrops; 22. juni 2022 kl. 01:03.
New generation
colakork's Avatar
Forstår hva du spør om, og når ting virkelig er godt liker jeg å minne folka rundt meg på om at livet er flytende =)

Vi har her og nå ...
Sist endret av colakork; 22. juni 2022 kl. 01:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Når man er død, så kan man vel si at man får blackout. Hvordan er det da mulig at jeg er bevisst akkurat nå, og husker dagene som har gått?

Når jeg er død, glemmer jeg nemlig dette. Det gjør at det føles helt unaturlig ut at jeg kommer til å dø.
Vis hele sitatet...
Jeg syns det blir feil å se på det på denne måten.

En bedre analogi, etter min mening, ville vært å sammenligne med fra før du eksisterte til du opphører å eksistere.
Altså unnfangelse og tidlig fosterstadie, alt etter hvordan man beregner starten på det å eksistere - til det punktet hvor eksistensen opphører.

Når man ikke lenger eksisterer kan man ikke glemme noe, få blackout osv.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bevissthet kan jo gjerne tenkes ut fra hvilke sanser man har, og hvilke sanser man er i stand til å føle. Eller fraværet av følelser, selv om man ikke føler at man ikke føler.

Døden vet en jo lite om så der kan jeg ikke svare noe på hvordan en sammenligning er. Minnet er noe annet, siden man lagrer sanseinntrykk man opplever i hjernen. Så husker man jo ei de gangene man ikke husker. Likevell så kan en både forestille seg at en husker noe, sant eller usant. Et minne er tross alt, kun det, et minne.