Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5527
Jeg har planer om og dra til Thailand for å finne meg en livspartner. Kanskje allerede i desember/januar. Jeg må reise allene (gikk bort han jeg skulle reise sammen med). Jeg har god økonomi og er godt voksen og er heller ikke veldig god i engelsk språk, men klarer meg ti hotell og det nødvendige. Da er spørsmålet mitt om områder/plasser som kan være atrakttivt for mitt formål? Jeg setter stor pris på om noen tar seg tid til og dele erfaringer eller har hørt/lest interesante ting om aktuellet tema? Takk, takk kjære "Freakere" og andre.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Finne en partner? Hvorfor ikke i Norge?
oggen's Avatar
Trådstarter
Har har venner i Norge med Thailand kone/samboere og han/jeg liker de, samt at jeg tenkte også å være der nede deler av året for varmen. Ikke noe stygt sakt om Norske kvinner. Jeg har ikke noe bedre svar på det akkurat nå. De er jo også fott å se på og mye smil :-)
Vel, de vil bli lurt og utnyttet hvis du ikke forbereder deg. Ikke vondt ment men slik er det.

Men er du seriøs så søker du opp forum og nettsider å leser deg opp om thai kultur.

Det er ett kvinneundertrykkende samfunn, hvor all fokus er på mannen og kvinnen skal helst føde barn og smile pent. Fokuset for kvinner er litt forenklet sagt å finne en trygg mann som kan forsørge de.

Men nå er det sagt kjærlighet er å finne, men vær forsiktig. Gå sakte frem og ikke gi for mye av deg selv med en gang.
oggen's Avatar
Trådstarter
Takk for opplysningene tearz83. Jeg er ikke av den lettlurte typen, men snill og spandabel så det kan jo bli dyrt. Det trenger jeg ikke dra til Thailand for få til. Håper noen kan tipse om sted/region. Pattaya er uaktuelt sted for med. Så nettopp en dokumentar derfra på Youtub, og det holdt for meg.
Hold deg unna Pattaya.
Kan eventuelt gå for Hua hin eller Udon Thani. Udon Thani er litt mer bondeland, men om man leter etter dame fra Thailand. Tror jeg de er mest trofaste oppi Nord provinsen, mye tull nedi sør.

Hva med en dating side på nett før avreise? Kan være lurt å kjenne noen før man drar.
Mange i Thailand er veldig dårlig i engelsk selv, kanskje vurdere Filippinene i stedet?
Sist endret av Norgeerkult; 25. oktober 2021 kl. 17:06.
Sitat av oggen Vis innlegg
Jeg er ikke av den lettlurte typen, men snill og spandabel så det kan jo bli dyrt.
Vis hele sitatet...
Detta kan bli dyrt ja! Husk også på at der nede krever familien en viss sum av deg når du gifter deg med din utvalgte. Sekssifret-ish beløp. Dette fordi du skal ikke bare forsørge kona di, du skal forsørge hele hennes familie.

Good luck da
Hvis du ikke vil til Pattaya er Hua Hin eller Phuket greie alternativ, personlig foretrekker jeg Phuket selv om det har blitt både dyrere og mer "charter-vibe" enn andre plasser.
Feks er Kata veldig rolig, Kamala eller Karon litt mer livat mens Patong er mer som en by å regne.
Patong har en ok strand, utallige restauranger, barer og uteliv, hotell overalt. Velg en plass sentralt i Patong med gåavstand til Bangla Road og Beach Road og nyt livet.

https://www.summerbreezehotel.com/ Greit hotell dog uten basseng men med vennlige eiere og ikke minst staff, Jungceilon kjøpesenter rett rundt hjørnet og Bangla Rd rett over hovedgaten (Rat U Thit Rd).
Har du tenkt gjennom det? Hvordan det blir i praksis når du er dårlig i engelsk og hun er dårlig i engelsk? Vanskelig å bygge en genuin følelsesmessig relasjon basert på tegnspråk, få ord og evn sex. Generelt er det en dårlig ide å dra til land med marginaliserte kvinner for å finne seg kjærlighet. I land hvor det er fattigdom og vanlig med vold mot kvinner er enhver mann fra en mer likestilt kultur en billett ut for å få slippe vekk fra elendigheten. De er oppdratt til å være vennlige og serviceminded til vestlige fordi de ser på vestlige som rike og penger som kan løse de værste problemene deres.. Unge jenter fra fattige familier er ofte oppdratt fra mor til å spille på sex og vennlighet for å finne seg en hvit mann som kan forsørge hele familien. Det forventes at du sender penger til familien hennes og hun må kanskje forlate sitt eget barn i Thailand for å flytte til Norge så et sånt forhold setter de i en veldig vanskelig posisjon hvor de kanskje må velge mellom å ikke få se barnet sitt mer og å være fattig.. Et valg mellom pest og kolera.. Så kan du risikere at hun vil tilbake igjen etter ti år og gjør det slutt med deg fordi hun vil være med barna og familien etter at de har fått nok av dine penger til å få seg et bedre bosted og økonomi. En annen risiko er at du flytter sammen med og ligger med en som egentlig ikke liker deg så godt engang og helst ikke ville vært der, men gjør sin plikt for å hjelpe familien til et bedre liv.. Det må være en kjip følelse å vite at man utnytter kroppen og livet til noen i nød kan man si på den måten.

Ekte kjærlighet kan oppstå hvis man blir kjent over lang tid anbefaler som venner først men det er heller unntaket enn regelen når man er på aktiv jakt i fattige land. Det sagt så ønsker jeg du finner kjærligheten du søker! Det er ikke et dødfødt prosjekt men tenk gjennom hvor dyrt det kan bli med forsørging og du skal ha en viss årsinntekt for å få hun til Norge, hvis hun ikke fra før er god i engelsk må hun på både norskkurs og engelskkurs, ta utdanning, slite med å få jobb i Norge pga manglende CV osv og da blir det fortsatt du som må forsørge henne med din inntekt og pensjon når dere blir gamle hvis dere fortsatt er sammen. Om ekteskapet går dritt for deg så er det et etisk dilemma som gjør det vanskeligere å skille seg også når det betyr å hive hun ut på bar bakke og sende hun tilbake til fattig land hvis hun ikke har fått etablert seg med egen inntekt her.
Nå er det som sagt jævlig flaut å ha en mail-order bride da de aller fleste nordmenn (og mennesker som sagt) ser ganske stygt på menn som må ha importkoner. De virker først og fremst desperate ut, men også at de er menn som søker underdanige koner de kan misbruke. La oss ikke nevne aldersforskjellene disse forholdene ofte har.

Sånne forhold har ikke jevnt med maktfordeling, med den økonomisk forskjellen så kan det aldri heller være jevnt fordelt. Disse kvinnene smiler ikke til hvite menn ut av fri vilje fordi de er glade, og det vet du. Så enter har du en kvinne som smiler men hater situasjonen/livet eller så blir du sjokka når hun slutter og smile og er strengere med deg enn noen norsk kvinne noensinne kommer til å være.
Ser det er mange som tror at damene i Thailand er underdanige. Det er de absolutt ikke. Der er det heller motsatt. Mennene jobber og gir alle pengene til damen. Og ikke regn med at de forventer noe annet om de kommer til Norge. Altså, om du ikke finner deg i å bli herset med er ikke en Thailand dame noe for deg. Også vil jeg anbefale å reise nord i Thailand. Vekk fra de store byene. Jenter fra storbyene har høye krav. Drar du og loker rund på et kjøpesenter, ikke er for gammel og ser sånn nogenlunde ut, vil damene komme til deg.
Sitat av Primitivist Vis innlegg
Nå er det som sagt jævlig flaut å ha en mail-order bride da de aller fleste nordmenn (og mennesker som sagt) ser ganske stygt på menn som må ha importkoner. De virker først og fremst desperate ut, men også at de er menn som søker underdanige koner de kan misbruke. La oss ikke nevne aldersforskjellene disse forholdene ofte har.

Sånne forhold har ikke jevnt med maktfordeling, med den økonomisk forskjellen så kan det aldri heller være jevnt fordelt. Disse kvinnene smiler ikke til hvite menn ut av fri vilje fordi de er glade, og det vet du. Så enter har du en kvinne som smiler men hater situasjonen/livet eller så blir du sjokka når hun slutter og smile og er strengere med deg enn noen norsk kvinne noensinne kommer til å være.
Vis hele sitatet...
Upopulær mening dette, men jeg lirer meg av den likevel: jeg tenker at det for det meste er bitre, eldre kvinner som ser ned på menn med kvinner fra Thailand til partner, samt menn som er misunnelige. Men så har du selvsagt den andelen som tenker at kvinnen er kjøpt og betalt, og er imot den typen forhold. Det er for så vidt jeg også, men man kan ikke alltid se hva som er ekte. Ofte (ikke alle!!) er kvinner fra Asia føyelige, feminine, ønsker å ta vare på barn og hjem. De gjør akkurat som mannen sier og trives med det. Mange menn (ikke alle!!) setter nok pris på en slik kone. Da gir det ikke helt mening at norske menn ser ned på andre menn som får seg en slik kone. Og misunnelse og sjalusi kan komme til uttrykk på mange måter.. Deriblant å se nedlatende på de som har det de selv skulle ønske de hadde.

Jeg kommer fra et sted hvor svært mange eldre menn er gift med yngre kvinner fra Thailand. De er tilsynelatende lykkelige, men disse mennene er alkoholikere, ustabile, kom skeivt ut ganske tidlig i livet og har egentlig ikke en dritt på stell. Kvinnene menger seg like med de norske kvinnene og holder seg egentlig for seg selv. De norske kvinnene har mange sterke meninger om disse kvinnene fra Thailand. Jeg skjønner godt at de ikke vil integrere seg eller bli kjent med kvinnene i lokalsamfunnet da.

Kjenner selv ei kvinne på ca. min egen alder, som er sammen med en mann som er over 60 år. Hun er kjempe lykkelig og elsker livet sitt, og hun er kjempe glad i mannen sin. Jeg har aldri møtt ei gladere dame. Men så kommer hun fra et land i Asia hvor hun ble forsøkt giftet bort som 14-åring (hun rømte) og jeg tror hun har opplevd ganske mye grusomt i landet sitt og i barndommen/tenårene. Voks opp i et farlig samfunn og med de dårligste forutsetningene man kan forestille seg. Og hun grep muligheten når hun fikk den til å komme seg bort. Det har hun sagt selv. Og evig takknemlig er hun til sin mann for det. For meg er det helt vanvittig at en så ung, vakker jente kan kysse, ligge med og leve livet sitt sammen med en så mye eldre mann... Men det er nok en type kjærlighet jeg ikke klarer å forstå, men jeg unner henne lykke, og så lenge hun har det bra, så er det jo bare fint. Er fullstendig klar over at ikke alle slike forhold er solskinnshistorier og bare lykke slik som denne. Ja, jeg har virkelig tro på at hun har det bra.

Dette får meg til å tenke at kanskje kvinnene fra f.eks Thailand har et annet syn på hva kjærlighet og parforhold er. Men samtidig er det ingen tvil i at en hvit, norsk mann er en perfekt inngangsbillett til et bedre liv, og om han er snill og grei med henne, så er det jo ikke noe å tape... Men om trådstarter bare ønsker ei søt dame å se på, så er det vinn-vinn for både kvinnen og mannen? Kjærlighet og lykke kan man finne utenfor vårt lands grenser, så..
Sist endret av Medusa; 25. oktober 2021 kl. 19:29.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Oboy, der greide du å pakke inn mye negativitet med få ord. Gratulerer Mefibon. Chook dii na khrap!
Vis hele sitatet...
Negativ? Jeg er kjempe positiv til kjærlighet og unner alle å finne den Er positiv til at fattige skal få et bedre liv også men det er store ulemper for begge sider å inngå et forhold som handler mer om å overleve enn om kjærlighet. Den fattige kan bli utnyttet for kroppen sin og livet sitt og den rike kan bli utnyttet for pengene sine.. Det er ikke kult for noen av dem men værst for den som flytter fra familien sin for å være sammen med en mann hun ikke egentlig vil være med engang.

Fordommene mot hvite menn med thaikoner kommer fra et sted men det er ikke bra å tro det om alle sånne parkonstellasjoner heller så ikke misforstå meg. Ikke mer enn en måneds tid siden det stod avisinnlegg fra to døtre av hvit far og thaimor som fikk stygge blikk når de var ute med pappaen sin fordi andre trodde de var gift.. Det er stygt og uheldig! Jeg har troen på ekte kjærlighet på tvers av kultur og klasse når partene ser hverandre som likeverdige. En mann på 50 som finner seg en skilt eller ugift kone på 50 og blir glad i hverandre for den de er eller en mann på 25 som blir glad i en dame på 25 for den de er.. Litt mer utfordringer å bli kjent med den hverandre er på innsiden og ikke bare hva hverandre yter når man ikke kan snakke et felles språk engang og det økonomiske ansvaret rundt oppholdstillatelse er viktig å vite om. Kjærlighet er noe jeg oppmuntrer når den er ekte og derfor ønsker jeg ts også ts lykke til
Sitat av Donaukinder Vis innlegg
Upopulær mening dette, men jeg lirer meg av den likevel: jeg tenker at det for det meste er bitre, eldre kvinner som ser ned på menn med kvinner fra Thailand til partner, samt menn som er misunnelige. Men så har du selvsagt den andelen som tenker at kvinnen er kjøpt og betalt, og er imot den typen forhold. Det er for så vidt jeg også, men man kan ikke alltid se hva som er ekte. Ofte (ikke alle!!) er kvinner fra Asia føyelige, feminine, ønsker å ta vare på barn og hjem. De gjør akkurat som mannen sier og trives med det. Mange menn (ikke alle!!) setter nok pris på en slik kone. Da gir det ikke helt mening at norske menn ser ned på andre menn som får seg en slik kone. Og misunnelse og sjalusi kan komme til uttrykk på mange måter.. Deriblant å se nedlatende på de som har det de selv skulle ønske de hadde.

Jeg kommer fra et sted hvor svært mange eldre menn er gift med yngre kvinner fra Thailand. De er tilsynelatende lykkelige, men disse mennene er alkoholikere, ustabile, kom skeivt ut ganske tidlig i livet og har egentlig ikke en dritt på stell. Kvinnene menger seg like med de norske kvinnene og holder seg egentlig for seg selv. De norske kvinnene har mange sterke meninger om disse kvinnene fra Thailand. Jeg skjønner godt at de ikke vil integrere seg eller bli kjent med kvinnene i lokalsamfunnet da.

Kjenner selv ei kvinne på ca. min egen alder, som er sammen med en mann som er over 60 år. Hun er kjempe lykkelig og elsker livet sitt, og hun er kjempe glad i mannen sin. Jeg har aldri møtt ei gladere dame. Men så kommer hun fra et land i Asia hvor hun ble forsøkt giftet bort som 14-åring (hun rømte) og jeg tror hun har opplevd ganske mye grusomt i landet sitt og i barndommen/tenårene. Voks opp i et farlig samfunn og med de dårligste forutsetningene man kan forestille seg. Og hun grep muligheten når hun fikk den til å komme seg bort. Det har hun sagt selv. Og evig takknemlig er hun til sin mann for det. For meg er det helt vanvittig at en så ung, vakker jente kan kysse, ligge med og leve livet sitt sammen med en så mye eldre mann... Men det er nok en type kjærlighet jeg ikke klarer å forstå, men jeg unner henne lykke, og så lenge hun har det bra, så er det jo bare fint. Er fullstendig klar over at ikke alle slike forhold er solskinnshistorier og bare lykke slik som denne. Ja, jeg har virkelig tro på at hun har det bra.

Dette får meg til å tenke at kanskje kvinnene fra f.eks Thailand har et annet syn på hva kjærlighet og parforhold er. Men samtidig er det ingen tvil i at en hvit, norsk mann er en perfekt inngangsbillett til et bedre liv, og om han er snill og grei med henne, så er det jo ikke noe å tape... Men om trådstarter bare ønsker ei søt dame å se på, så er det vinn-vinn for både kvinnen og mannen? Kjærlighet og lykke kan man finne utenfor vårt lands grenser, så..
Vis hele sitatet...
Her har du flere fordommer enn meg. Er ikke kvinne, sjalu eller noen av de andre tingene du beskyldet meg for. Driver å ler litt, da det er litt barnslig å si jeg er en bitter gammel kvinne når jeg setter lys på at kvinner som blir importert fra utenlandet, uten sikkerhetsnett eller noen å rømme fra mannen til, er mer utsatt for mishandling.

Og du sa det selv! Disse kvinne blir for det meste hjemme og skurrer med barn og familie. Dette er underdanig. Og hun dama som var med ham over 60 sa du også selv at hun brukte ham til å rømme, ikke at hun elsket ham. Om han da snur seg og løfter knytternever mot henne, og hun må velge å bli banke u u-land eller bli banke i Norge, så velger hun seff Norge. Men banka blir hun, ingen rømningsveier fra norsk menn.

Men skjønte fra innlegget ditt at du har vokst opp med et helt annet forhold til kvinner fra Norge og Thailand, så forstår vi kommer aldri til å bli enige
Sist endret av Primitivist; 25. oktober 2021 kl. 19:58.
Jeg liker ofte gjerne å bli kjent med lokale når jeg er ute og reiser. Nå var ikke jeg på utkikk etter dame, men likte veldig godt Indonesere. De fleste virker å snakke greit engelsk og det var ganske mange pene damer. I hvert fall av de ikke muslimske. Litt vanskelig å bedømme noen som går med ansiktet dekt.

Pleide å være på quiz med en eldre kar som traff ei i Thailand. Verdens hyggeligste fyr. Synd at det blir så sett ned på. Men så er vi nordmenn ganske fordomsfulle selv om vi pleier å late som noe annet.

Lykke til med jakten på kjærlighet.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Men hvorfor ikke finne ei nordisk jente? Er jo så mange av de her, alle i kort og relativt kort avstand istedenfor på andre siden av jorda.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Men hvorfor ikke finne ei nordisk jente? Er jo så mange av de her, alle i kort og relativt kort avstand istedenfor på andre siden av jorda.
Vis hele sitatet...
Han elsker vel Thailandsk mat og kultur da. Det er den mest logiske grunnen
Sitat av Primitivist Vis innlegg
Her har du flere fordommer enn meg. Er ikke kvinne, sjalu eller noen av de andre tingene du beskyldet meg for. Driver å ler litt, da det er litt barnslig å si jeg er en bitter gammel kvinne når jeg setter lys på at kvinner som blir importert fra utenlandet, uten sikkerhetsnett eller noen å rømme fra mannen til, er mer utsatt for mishandling.

Og du sa det selv! Disse kvinne blir for det meste hjemme og skurrer med barn og familie. Dette er underdanig. Og hun dama som var med ham over 60 sa du også selv at hun brukte ham til å rømme, ikke at hun elsket ham. Om han da snur seg og løfter knytternever mot henne, og hun må velge å bli banke u u-land eller bli banke i Norge, så velger hun seff Norge. Men banka blir hun, ingen rømningsveier fra norsk menn.

Men skjønte fra innlegget ditt at du har vokst opp med et helt annet forhold til kvinner fra Norge og Thailand, så forstår vi kommer aldri til å bli enige
Vis hele sitatet...
Jeg er åpen for flere synspunkter og har ikke grodd fast i egne fordommer. Jeg vokste opp med at kvinner fra Thailand utnytter menn og hater norske kvinner. Men når jeg begynte å se på andres relasjoner og høre andres erfaringer, så har jeg konkludert med at det ikke alltid stemmer. Det er vanskelig å uttale seg på et generelt grunnlag uten å bli stemplet som fordomsfull. Jeg siktet ikke til deg når jeg skrev det jeg gjorde, selv om du kanskje oppfattet det slik.

Denne kvinnen jeg snakker om i mitt innlegg, blir verken slått eller mishandlet. Hun er glad i livet sitt, og glad i mannen sin, og er takknemlig for mulighetene han har gitt henne. Det blir litt feil av deg å kalle meg fordomsfull, når du selv antar at det er psykisk mishandling og vold inne i bildet. At det er urealistisk at en livsstil jeg og du ikke kan forstå fungerer, faktisk fungerer for noen. Som jeg selv skriver kan jeg ikke i min villeste fantasi forstå hvordan et slikt forhold kan være berikende og givende, spesielt med tanke på den store aldersforskjellen. Men hun fikk det hun ønsket, hun gir han det han ønsker, og sammen har de et liv som de begge trives med. Kanskje uforståelig for meg og deg. Kanskje lett å tro at det er vold inni bildet. Hun er ganske åpen av seg, og jeg har stilt direkte spørsmål og fått gode svar. Og hun har selv sagt at hun møter mange fordommer, hører ofte "æsj, herregud, at du orker". Det sårer henne. For hun orker jo fordi hun har lyst.

Det levesettet du skildrer er jeg så klart fullstendig imot, og det å importere en kvinne for å bruke henne som kokk og sexslave i sitt eget hjem, er selvfølgelig bare helt forjævlig. Derfor skrev jeg også at kvinnene jeg kjenner til, er tilsynelatende lykkelige. Men jeg har lite tro på at de er lykkelige i forhold med alkoholiserte, tafatte menn som behandler dem dårlig og kaster penger på de for å få de til å holde kjeft. Noen kvinner ønsker å være hjemmeværende, ta vare på hus, mann og barn. Det kan norske kvinner trives med også. Jeg er kvinne selv, og hadde aldri ønsket en slik livsstil, men har ikke vansker for å tro at andre måtte ønske det.
oggen's Avatar
Trådstarter
Bukker og takke for mange innspill. Her fikk jeg mange innlegg som jeg ba om, og like mange innspill som jeg må i tenkeboksen over før jeg svarer. En ting jeg kan si nå at jeg har selv tenkt, når jeg ser en Thai og Norsk sammen på Karl Johan. Skulle jeg komme så langt så tenker jeg i alle fall nå at «hva andre tenke orker jeg ikke å bruke energi på». Er man snill og grei og har et fint forhold med god samvittighet, ja, da får andres tanker være hva de er… Jeg «elsker» mennesker fra alle nasjoner, vel vitende om at det er dritsekker blant dem, som det også er i Norge. Kjempeflott at det kom innspill på konkrete plasser. Jeg takker igjen, og ønsker meg enda flere innlegg og jeg kommer med svar når jeg har tenkt over alle innspillene.
Jeg kjenner tre med kone fra thailand og philipinene men to av de valgte det for å ha en enkel kone som duller og styrer hjemme og ikke tør å si nei eller ha eget liv så ganske undertrykkende og den tredje jeg kjenner møtte henne her i Norge så det blir ikke helt det samme.
Jeg har hatt noen samtaler om dette emnet, både på nett og utenfor, og det er ingen som egentlig tydeligvis klarer å være ærlige på hva de egentlig driver med. Spørsmålet mitt er så enkelt som "Hvorfor dame fra X-land (thailand, øst-europa - you name it).

La oss erkjenne og være enig i følgende premisser;
- Vedkommende snakker i de fleste tilfeller særdeles dårlig engelsk - og det gjør strengt tatt og mange menn i gruppen som finner seg partner i denne setningen. Det er vel unødvendig å påpeke hvilke utfordringer kommunikasjonsproblematikk medfører. Hvordan bygger man et forhold med google translate, egentlig?

- Vedkommende menneske er av helt annen kultur, det være seg forhold mellom mann-kvinne, dominerende part, "sjefsrolle i hus etc". Likevel er tydeligvis dette ikke noe jeg har inntrykk av er attraktivt for de som velger å "gå denne veien". Det er jo ikke slik at en ønsker en dame med noe annet enn et "vestlig-inspirert dynamikk mellom mann-kone". "Dessuten er disse "thai-damene definitivt ikke noen som lar seg pille på nesen!".

- Det er et asymmetrisk makt-forhold grunnet økonomi, hvorpå den ene part (nordmannen) bringer den andre (den utlandske) ut av dårlige kår. Likevel virker nordmannen å være blind på at "kjærligheten" her ikke er betinget til økonomi - og derav kjøpt.

Så hva skyldes det da egentlig, at en velger seg til øst-europa/asia for å finne kjærligheten? Ikke er det av åpenbare kjærlighetsgrunner (da en søker seg ned dit uten noen i sikte, men snarere "finner seg noen"), ikke er det grunnet kultur, ikke er det grunnet makt-forhold.
Jeg har heller aldri hørt utseende er en faktor (som jeg i tilfellet faktisk kunne til en viss grad forstått), så hva er det egentlig igjen da?
Hvorfor bryr folk seg så jævlig om noen ønsker å ha en kone fra Thailand? Ekstremt unødvendig å bygge videre på fordommer som allerede er langt ut av proporsjoner.

Min story:

Kone fra Thailand. Samme alder som meg. Vi er høyt utdannet begge to med mastergrad. Lik fordeling i husarbeid og med barn. Begge jobber vanlige jobber og bidrar.

Enkelttilfelle? Ikke i min verden hvertfall. Har i denne forbindelse et stort nettverk av menn med thai koner og det er det samme i alle tilfellene. Kanskje ikke like høy utdanning, men ekstremt oppegående mennesker alle sammen og NULL kvinneundertrykking eller følelse av eierskap eller noe i den duren. Alle har førerkort, bil og tjener egne penger og lever et flott liv. Alle kunne forlatt partneren sin om de ville med statsborgerskap og det hele, men de ønsker å bli i forholdet.

Hvorfor velge dame fra Thailand?

For min del var det spenningen som dro meg mot det. Jeg synes også gyldenbrun hud er fantastisk. Ellers har jeg rundt 15 faste forhold bak meg i Norge og har ingenting i mot norske damer heller, men det føles ikke like spennende og interessant.

Ellers kan det jo nevnes at ingen av de overnevnte var "hentet" på en bar i Pattaya, men funnet etter reiser eller lengre prater på nett.
Sist endret av Source; 25. oktober 2021 kl. 23:10.
Sitat av Source Vis innlegg
Hvorfor bryr folk seg så jævlig om noen ønsker å ha en kone fra Thailand? Ekstremt unødvendig å bygge videre på fordommer som allerede er langt ut av proporsjoner.
Vis hele sitatet...
Inntrykket mitt er at din historie tilhører mindretallet - og det er (av mitt inntrykk) en diskrepans mellom argumenter eller forklaringer som forsøker å legitimere og faktiske grunner til at slike forhold skjer.

Personlig gir jeg blaffen i hva grunnen er, bare en er ærlig med den.

Det kan uten tvil være tilfeller av internasjonale lykkelige kjærlighetsforhold. Men det er dertil også uten tvil tilfeller av ikke-lykkelige internasjonale kjærlighetsforhold.
Sitat av Dibsent Vis innlegg

Det kan uten tvil være tilfeller av internasjonale lykkelige kjærlighetsforhold. Men det er dertil også uten tvil tilfeller av ikke-lykkelige internasjonale kjærlighetsforhold.
Vis hele sitatet...
Akuratt som med vanlige norske forhold mener du? Bare at de ikke snakkes om på samme måte?
Sitat av Source Vis innlegg
Akuratt som med vanlige norske forhold mener du? Bare at de ikke snakkes om på samme måte?
Vis hele sitatet...
Om vi diskuterer at det sulter barn i Sudan er det et noe håpløst motargument at det også sulter noen barn her i Norge. Fint om du heller griper fatt i poengene jeg skrev, eller kommer med andre motargumenter. At det er "verre andre steder", "at noen andre" gjør slik og så videre er verken grunner til legitimering eller argumentasjon.

Når det er sagt - Flust av ulykkelige "norske" forhold også. Forskjellen er dog hvordan disse kom til live og intensjonene bak dem. Men det er naturligvis også "norske" forhold som bærer preg av f.eks. et asymmetrisk makt/økonomi-forhold også, bare så det er sagt. Dessuten, slik jeg har argumentert her, ser jeg da ingen forskjell på hvordan disse punktene ikke er relevant for "norske" forhold, om de skulle være relevante. Er det åpenbare f.eks. makt-forholdsproblematikk i et forhold er det da uvesentlig om partene er norsk-norsk eller norsk-indonesisk?
Sist endret av Dibsent; 25. oktober 2021 kl. 23:59.
Uenig i at TS bør styre unna de store byene og sør, og heller finne seg en fra Nord-øst - også kjent som Isaan. Troller dere nå og har dere i det hele tatt vært der?

Heller ikke sant at alle thai-familier krever at du betaler for å gifte deg med dama. Hvis du finner deg ei bar-jente i Pattaya så kan du takke deg selv når det er du som må betale hele pakka for henne og familien. Finn deg heller en fra de andre byene; en med utdanning (bachelor minst, helst høyere), snakker bra engelsk og som har jobb hvor hun tjener 30.000+ baht i måneden, det er nok for at hun kan leve komfortabelt på egen hånd der borte. Å betale "Sin Sod" har aldri vært et tema med de jeg har vært med, de har aldri spurt om det heller. Har truffet familien og de har vært veldig hyggelige med meg.

Vet dere at nettopp Isaan er den fattigste delen av hele landet og at mange der er analfabeter, fordi foreldrene gjerne ikke har råd til å sende barna på skole? De fleste i landet som er prostituerte kommer fra Isaan, samt nabolandene som er fattigere enn Thailand. Noen av disse drar riktignok til Pattaya, Phuket eller Bangkok for å selge seg til turister fra Japan, Sør-Korea, Midtøsten, Russland og vesten som har mer penger enn den gjennomsnittlige thai-gubben.

Når thai-menn kjøper horer så er det som regel ikke fra de samme barene og områdene som utlendinger gjør det, og de betaler sannsynligvis en brøkdel av prisen. Har vært på et par go-go barer sammen med dama, nysgjerrig på å se hvordan det funka. Ble ikke veldig imponert, var bare for å se det og ta en øl på byen. Se på det som strippeklubber hvor du kan betale for å ta med dama ut av baren.

Kilder: https://fund-isaan.org/content/why-isaan + har bodd der i to år. Fikk advarsler angående bar-jenter (prostituerte) og Isaan-damer fra nordmenn, svensker, briter, thai-menn og kvinner. Det kan ikke være helt uten grunn at jeg har fått advarsler fra så mange forskjellige? Svensken jeg nevnte møtte hun jeg var sammen med, sa han merka kjapt at hun jeg var med var noe helt annet enn hun han var med, hadde bøffa han for spenn.

Mener ikke å slenge drit om Isaan-folk, trenerne mine var derfra, meget dyktige i muay thai. Engelskferdighetene deres var helt ræva men vi greide som regel å forstå hverandre ved hjelp av kroppsspråk. Har også blitt sjekka opp av ei dame derfra som hadde bra jobb (sykepleier), snakka bra engelsk og tilsynelatende alt på stell. Ingen regel uten unntak altså. Thailand er det eneste landet jeg har vært hvor det har skjedd at damer har kommet bort til meg og spandert drikke på meg inne på baren. Utrolig nok så dopa de meg ikke ned heller! Ikke dårlig det

Kulturforskjellene er mye mindre dersom du finner deg en fra byene hvor det er ganske "westernized", bare hold deg unna horestrøka. Mange oppe i Isaan kan ikke lese sitt eget morsmål en gang, å ha en meningsfull samtale på engelsk med dem kan dere glemme! Har aldri vært noe sted hvor det er så lett å få en date som i Bangkok. Skal nevnes at "snille" thai-jenter som regel ikke har sex med deg på første date eller andre date, gikk noen uker før jeg fikk pule hun jeg har vært med lengst.

Litt om meg og bakgrunnen før første turen:

Skulle reise dit 4 uker med en kompis første gangen, vi hadde bestilt flyreisen 5 måneder i forveien; han endte selvfølgelig opp i fengsel før det, så det ble til at jeg reiste alene. Hadde aldri noen plan om at jeg skulle finne dame mens jeg var der, var mest for å komme meg vekk fra rusmiljøet og oppleve noe nytt. Skal si helt ærlig at jeg slet med damer i Norge på den tiden men det var ikke hovedfokuset på reisen. Tenkte på tanken om å gå på gogo-bar og kjøpe hore men skjønte at det ikke var noe vits. Så lenge du er lys, høy og ikke ser ut som en pedofil så kommer ofte damene til deg av seg selv! Dating på easy-mode som jeg kaller det!

Å betale en middag av og til eller et par øl på byen synes jeg bare er hyggelig men hadde aldri gått med på å betale betydelige summer for ei dame, samme om hun er norsk, asiat, afrikaner eller hva som helst annet. Ei hore forblir ei hore - uansett hvor vi befinner oss i verden! Siden det er mange som tror det bare er incels, pedofile og horekunder som drar til Asia så nevner jeg at jeg har fått meg ligg uten stress etter jeg kom tilbake til Europa. Var på en fest på lørdag og var nære på at jeg fikk damer med hjem, ble bare med dansing, prat, klåing og klining men noen ganger er det kanskje nok. Går ikke ut lenger for å få et ligg - går ut for å kose meg, møte folk og alt ekstra tar jeg som en bonus. Mye bedre! Innrømmer at jeg var fiksert på sex-delen da jeg var yngre.

Nevner bare at det ikke er noe sjakktrekk å si til norske damer at du har vært i Thailand, de hater stedet fordi det ikke passer inn i deres hjernevaska woke-virkelighet. Hvis jeg prater om Asia med ei norsk dame jeg liker sier jeg at jeg har vært i Vietnam ellerno. De er så brødhuer at de finner aldri ut av det uansett, bare ikke vis bilder med thai-skrift på. Ellers ser de ikke forskjell.

Ikke vær en nice guy - oppdag deres indre drittsekk! Mvh Møkkamannen