Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4930
Hei.

Lager en side som bruker bootstrap.
Ønsker ikke å gjøre endringer i CSS da jeg ønsker å beholde det standard.

Problemet er at jeg ønsker å bytte farge på text for en advarsel.

<p class='text-warning' > Warning </p>

Teksten får riktig farge , men får også et linje skift.
Har forsøkt:
display='inline' Hjelper ikke.
white-space='nowrap' Hjelper ikke
<span class="text-nowrap"> <p class='text-warning' > Warning </p> </span> Hjelper ikke.

Virker som om samme om jeg bruker p div span eller i så lager den en ny linje.

Hvordan kan jeg stoppe at det blir linjeskift ?
<p> gir automatisk linjeskift.
Har du resten av koden som kommer etter, altså det som skal følge etter "warning"? Er det en egen paragraf som kommer etter "warning"?

Du kan feks bruke <span> rundt "warning" for å sette farge kun på det ordet.
https://www.w3schools.com/tags/tag_span.asp

Du kan også bruke display flex for å få to paragrafer til å legge seg på samme linje.
Sist endret av random105675; 11. juni 2021 kl. 17:02.
Kaizen's Avatar
Trådstarter
Hei. Takk det fungerte å fjerne <p> og bruke <span> istedet.

Takk for hjelp
Limited edition
Moff's Avatar
Et triks jeg pleier å bruke, som ikke har noe med Bootstrap å gjøre, er å putte inn følgende CSS-kode:

Kode

p:last-child {
margin-bottom: 0px;
}
Dette vil fjerne bunn-marginen for <p>, hvis <p>-en er det siste elementet i sin egen container. Med andre ord, hvis du har 3 <p> på rad, så får du linjeskift på de to første, men ikke på den siste. Det samme kan gjøres med heading-elementer, siden de har samme oppførsel.
Sitat av Moff Vis innlegg
Et triks jeg pleier å bruke, som ikke har noe med Bootstrap å gjøre, er å putte inn følgende CSS-kode:

Kode

p:last-child {
margin-bottom: 0px;
}
Dette vil fjerne bunn-marginen for <p>, hvis <p>-en er det siste elementet i sin egen container. Med andre ord, hvis du har 3 <p> på rad, så får du linjeskift på de to første, men ikke på den siste. Det samme kan gjøres med heading-elementer, siden de har samme oppførsel.
Vis hele sitatet...
Jeg gjør det samme, men jeg synes det er mer ryddig å ha det som en egen klasse så du slipper å legge på ekstra margin for elementer som kommer etter.