Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1488
Hei
Har drukket “normalt” siden jeg begynte å drikke for rundt 20 år siden. Med normalt mener jeg fylla i helgene og kan ta noen pils på hverdagene.
Det jeg lurer på er om jeg har en unormal reaksjon på alkohol. Når venner av meg blir fulle blir de mer trøtte og asosiale mens jeg går den andre veien.
Det er slik; to halvlitere med øl går greit, men etter en tredje/fjerde får jeg en lykkefølelse som kan sammenlignes med en sammenhengende orgasme. Og etter det ønsker man bare at det skal fortsette. Da fortsetter jeg ofte til jeg ikke får tak i mer(nektet og tom hjemme).
Det som har fungert er å røyke grønt, da kommer jeg til sansene og faller tilbake. Bakrusen av alkohol finner jeg også behagelig, blir rolig og avslappet.
Problemet er jo oppførsel under rus..
Noen andre?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av Drum Vis innlegg
Da fortsetter jeg ofte til jeg ikke får tak i mer(nektet og tom hjemme). [...] Bakrusen av alkohol finner jeg også behagelig, blir rolig og avslappet.
Vis hele sitatet...
Når en som drikker alkohol utviser manglende evne til å kontrollere tvangspreget inntak av alkohol, til tross for kjennskap til hvilken skade inntaket gjør på hans eller hennes helse, indikerer dette at personen kan være alkoholiker. Kilde.

Det beste er nok at du legger alkoholen på fylla... eh, hylla for en stund.
Etter mange år med prøving av forskjellige rusmidler, og sett andre påvirket av de samme rusmidlene og en helt annen effekt på dem. Jeg tror hver person takler det på sin egen måte. Både mentalt og fysisk virker det som. Hvertfall mentalt.

Jeg er av gruppen som gjerne blir slapp og assosial, største grunnen til at jeg ikke liker alkohol, men innimellom så... jah
Jeg var akkurat lik som deg før. Det forandret seg dog over noen mnd, nå kan jeg ikke drikke så mye jeg ønsker, får ikke den samme lykkefølelsen, og hangoveren er at jeg skjelver, hjertebank, angst, klump i magen, deprimert.
Jeg liker å ruse meg på alkohol. Hva er alternativet?

https://www.youtube.com/watch?v=XHjHBojMsRs
Sist endret av drankshrank; 18. mars 2016 kl. 02:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Drum Vis innlegg
Jeg liker å ruse meg på alkohol. Hva er alternativet?
Vis hele sitatet...
Mange alternativ der. mange gode, mange dårlige...
Sist endret av Alge; 18. mars 2016 kl. 02:17.
Sitat av Drum Vis innlegg
Jeg liker å ruse meg på alkohol. Hva er alternativet?
Vis hele sitatet...
Å ruse seg på noe annet, eller å ikke ruse seg.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg var akkurat lik som deg før. Det forandret seg dog over noen mnd, nå kan jeg ikke drikke så mye jeg ønsker, får ikke den samme lykkefølelsen, og hangoveren er at jeg skjelver, hjertebank, angst, klump i magen, deprimert.
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig greia med dette? Da jeg var yngre ble jeg kvalm og de greiene der.

Nå som jeg har blitt eldre sliter jeg ikke med kvalme overhodet. Kun disse tingene du nevner. Faen som jeg hater holde i en kaffekopp foran kolleger osv i frykt for skjelving og de skada greiene der.

Det at jeg ikke lenger blir kvalm, er dette pga stort inntakt eller er det sånn med alle?