Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 940
01.10.2007 Varekjøp Reservasjon

dette står det på min konto utskrift på skandiabanken... betyr dette at beløpet ikke er trukket enda, ? står markert i grønt... er ganske fersk på den nettbanken... noen som har peil på detta?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har ikkje prøvd å trykke på den grønne teksten? Då får du informasjon om kva ein reservasjon vil sei...

Kort sagt; det er ikkje trukke frå kontoen, og renter tilfaller deg, men du kan ikkje disponere pengane.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo
Du har ikkje prøvd å trykke på den grønne teksten? Då får du informasjon om kva ein reservasjon vil sei...

Kort sagt; det er ikkje trukke frå kontoen, og renter tilfaller deg, men du kan ikkje disponere pengane.
Vis hele sitatet...
jojo, leste den dialog boksen, men skjønte egentlig ikke hva de mente der...
Men si jeg har 10 000 å kortet og har 5000 i reservasjon, står det da 10 000 på saldo eller står det 5000 i saldo?
Hva tror du det betyr "å ikke kunne disponere pengene" da?

Nei, du kan ikke bruke de pengene som da er reservert.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av MannY
Hva tror du det betyr "å ikke kunne disponere pengene" da?

Nei, du kan ikke bruke de pengene som da er reservert.
Vis hele sitatet...
Så de er trukket fra på saldoen altså, bare ikke trukket fra selve kontoen..
da er jeg med
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av &lt Vis innlegg
Så de er trukket fra på saldoen altså, bare ikke trukket fra selve kontoen..
da er jeg med
Vis hele sitatet...
Ja, dei er ikkje tilgjengeleg for deg.

Poenget med ein reservasjon er at ein del flyselskap, hotell o.l. reserverer pengane for å sikre seg betaling, uten at dei trekker dei. Dei trekk først pengane når du faktisk tar ut tenesta du betaler for
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo
Ja, dei er ikkje tilgjengeleg for deg.

Poenget med ein reservasjon er at ein del flyselskap, hotell o.l. reserverer pengane for å sikre seg betaling, uten at dei trekker dei. Dei trekk først pengane når du faktisk tar ut tenesta du betaler for
Vis hele sitatet...
sånn ja. derfor man ikke kan bruke Visa Electron på tog, taxier osv.... oki, takk for svaret.. Da var det problemet løst
Hvis du har 10000 tilsammen og 5000 i reservasjon så vil det vel stå disponibelt 5000 og saldo 10000 ?