Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 832
Hei!
Jeg kjøpte meg en SE s700i, ca 1 mnd etter jul! Jeg har hatt minimalt med problemer, men nå har det kommet opp et.
Når jeg snakker i telefonen, så hører folk meg som om jeg er 100 meter unna, men noen ganger er den ok (det er sjeldent). Er vel dårlig kontakt til mikrofonen, siden den funker bra noen ganger, og mindre bra andre ganger, men hvorfor er høres det ut som det er noe med mikrofonen ? Jeg har ikke tenkt å åpne den, men om det er noen som har noen knep? Jeg kunne selvfølgelig ha sendt den inn og fått det ordna på min "årsgaranti" , men jeg har vært så flink at jeg klarte å rote den bort. Noen som vet av hvor jeg kan sende den inn og få den fiksa for så ikke alt for mye, evt. andre forslag om hva jeg kan gjøre ?
prøv der du kjøpte den. De har jo lagra det meste i dataen, og hvis de yter litt service hjelper de deg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis du vet hvilket navn du tastet inn når du kjøpte den eller hvilken dato så skulle det ikke være noe problem å finne kviteringen. Og Vadder...det har ingen ting med service å gjøre. Hvis butikken sender inn en telefon som det ikke finnes bevis på hvor gammel den er eller hvilken butikk den ble kjøpt fra så sendes den tilbake i retur. Det er ingen ting de ansatte kan gjøre med dette.
Garantien står på IMEI koden i telefonen, importøren som sender denne til butikken har kopi av IMEI koden, og butikken som selger telefonen har også kopi av IMEI koden i tillegg til Telenor og Ericsson. Telefonen kan bare sendes inn skulle jeg tippe. Ta en spørring i datasystemet sitt.

Fra en side til en annen, er ikke slike ekko forbundet med overvåkning av mobiltelefonen, som åpnet kanal?
Det stemmer at garantien står på imei munneret. Butikken kan ta en sporing på denne koden på sine systemer. Akkurat det med overvåking er vel en litt paranoid tanke....
rafal: under batteriet ditt står det masse tall, nederst til venstre ved "made in..." så står det noen tall og bokstaver, f.eks. "05W05", som betyr produsert i 05, uke 05. trenger ikke messe med hele IMEI nr når man ser på den.
men er bare å levere den på service, si at mic'en er rar, og at den henger seg, da får du fikset mikken og oppdatert software.

nb: veit, litt offtopic
Du trenger ikke kvittering for å få det du har krav på i forbrukerkjøpsloven. Det er nok med et vitne som sier at du kjøpte den der. Dette kommer de selvfølgelig til å protestere på, men søk litt på google så finner du noen kilder som er enige.

Og selvfølgelig, kan jo henne de har et salgsregister med navn. Om ikke tar du det på den 1-årige garantien fra SE.
Sitat av arehei
Du trenger ikke kvittering for å få det du har krav på i forbrukerkjøpsloven. Det er nok med et vitne som sier at du kjøpte den der. Dette kommer de selvfølgelig til å protestere på, men søk litt på google så finner du noen kilder som er enige.
Vis hele sitatet...
Finn den skriftlige kilden som sier dette. Jobber selv i en butikk som selger mobiltelefoner og kan bekrefte at det du sier er feil. Hver dag blir vi kontaktet av Norsk Teleservice (som er vår reperatør) om manglede bevis på hvor gammel og hvor dette produktet ble kjøpt. Så du må altså ha skriftlig dokumentasjon og det er naturligvis ikke nok med bare et vitne.

Sitat av fr0zty
rafal: under batteriet ditt står det masse tall, nederst til venstre ved "made in..." så står det noen tall og bokstaver, f.eks. "05W05", som betyr produsert i 05, uke 05. trenger ikke messe med hele IMEI nr når man ser på den.
men er bare å levere den på service, si at mic'en er rar, og at den henger seg, da får du fikset mikken og oppdatert software.
Vis hele sitatet...
Når den ble produsert har ingenting å si. Det er kjøpsdatoen som begynner nedtellingen av når garantien slutter.
Sitat av hallaballa
Finn den skriftlige kilden som sier dette.
Vis hele sitatet...
http://forbrukerportalen.no/Artikler...32/kvittering2

Spørsmål ::
Kan butikken kreve kvittering når jeg reklamerer på en vare?


Svar ::
Nei, butikken kan ikke kreve kvittering. Det kan derimot kreve at du påviser at du har kjøpt varen i butikken og når du gjorde det. Dette kan gjøres ved å fremlegge bankutskrift, ved vitner eller på annen måte dersom du ikke lenger har kvitteringen.
Vis hele sitatet...