Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 650
Har to harddisker på en stasjonær pc.

Prosessoren støtter 64 biter så jeg vil gjerne formatere mine nåværende harddisker og deretter installere windows 7 64 bit på en av dem.

Bare én av haddiskene har windows 7 32 bit installert for øyeblikket, den andre inneholder kun lydfiler o.l.

Hvordan bør jeg gå frem? Kan jeg i det hele tatt boote og innstallere 64 biters system fra en harddisk som ikke er 64 bit fra før av?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
1: Du laster ned / skaffer deg cd / whatever med W7 x64. Du brenner det til DVD eller lager USB media for boot.
2: Skru av pcen. Plugg ut disken med lydfiler. Skru på pc. Velg å boote frå USB (typisk F12 e.l.).
3: ???
4: Profit.
Sist endret av vidarlo; 1. oktober 2016 kl. 15:09.
Hva om jeg vil gjøre alt dette uten cd/usb-penn?

Tror jeg fant en løsning: Sette av 5gb på nåværende harddisk, gjøre den om til en egen partisjon og så boote fra denne.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Hva om jeg vil gjøre alt dette uten cd/usb-penn?

Tror jeg fant en løsning: Sette av 5gb på nåværende harddisk, gjøre den om til en egen partisjon og så boote fra denne.
Vis hele sitatet...
Det er gjennomførbart, men du gjer det ti ganger vanskelegare for deg sjølv på den måten. Ein 8GB minnepenn koster under femtilappen.
I know, men alt for å slippe å gå ut døra :P