Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2726
Føler for å prøve å sette ord på en nylig sopptur ettersom jeg aldri har gjort det før, annet enn å beskrive det muntlig for venner selvsagt.

Stoff: Spiss fleinsopp

Dosering: 3 gram (tørket)

Setting: Hjemme hos meg selv med en nær venn.

Det hele startet med at jeg og kompisen min fikk lyst til å trippe da jeg plutselig fikk vite at jeg hadde huset for meg selv en helg. Det kom godt med at jeg tidligere den uken hadde vært ute å plukket en god mengde sopp.

Etter inntak tok det drøyt en halvtime før jeg merket en annen sinnsstemning. Jeg hadde trippet en del ganger før, så jeg visste godt hva det gikk i.

Rommet vi befant oss i var dekorert med bilder og plakater av tropiske landskap samt lamper med ulik lysfarge og lysstyrke. Begge lå på hver sin sofa mens Beach Boys "In My Room" trallet ut av musikk-anlegget. Jeg lå og studerte taket og veggene som ble stadig mer organiske og levende. De pulserte i perfekt harmoni med musikken.

Da jeg nådde peaken fant jeg ut at å bare ligge stille og høre på musikk var vel og bra, men at det mest givende ville være å spille musikk selv. Jeg sjanglet bort til mitt Yamaha keyboard som heldigvis allerede var plugget i strømstøpslet. I samme øyeblikk innså jeg også at motorikken min var helt "ute å kjøre". Jeg nærmest slang keyboardet og meg selv ned på gulvet samtidig.

Etterhvert som jeg spilte begynte tangentene og gløde og vibrere. Jeg tolket dette som at jeg og keyboardet var i samspill på en eller annen måte. Fingrene gled over tangentene nesten automatisk og jo mer jeg spilte, jo mer følte jeg musikken. Plutselig snudde jeg meg mot kompisen min som fremdeles lå i sofaen. Jeg prøvde å vise han hvor lykkelig jeg var, men han fortalte meg i etterkant av trippen at jeg lignet på et skummelt Gollum lignende vesen da jeg satt på gulvet.

Etterhvert som keyboard spillinga dabbet av gikk jeg mot pc,en for å sette på mer musikk. Jeg mumlet noe om "tvilsomme tall på Spotify" til kompisen min da jeg skulle til å finne en sang i playlisten min. På alle sangene i listen kunne man også se datoen for når de var lagt til, men for meg fremsto disse tallene som ganske uforståelige. Alle 2 tallene for eksempel, hadde en ekstra bue under seg.

Senere satt vi sammen foran pc, en for å prøve å finne noe morsomt å se på. Vi fant ut at å prøve å gi mening til artikler på nettaviser var hysterisk morsomt. Jeg fant en artikkel som jeg var overbevist om at handlet om en sutrete dame som fikk for få friend requests på Facebook. Dette utløste en enorm latterkrampe hvor jeg omtrent gråt når den var over. Det var ikke før etterpå at jeg fant ut at artikkelen egentlig dreide seg om en kvinne med en uhelbredelig sykdom. Hvis det finnes et helvete er jeg på god vei dit etter dette

Kompisen min la seg tilbake i sofaen mens jeg sto og betraktet meg selv i speilet. Jeg fikk assosiasjoner til Patrick Bateman fra filmen American Psycho i det han nyter sitt eget speilbilde mens han knuller prostituerte. Jeg lagde noen festlige grimaser og tenkte at jeg slett ikke ser så verst ut.

Når soppens effekt var i ferd med å avta rullet vi en joint med noe svært kurant hasj. I det vi skulle til å kle på oss jakker for å gå ut fant jeg den verste blotter-frakken noensinne. Den rakk meg til tærne og vi lo i et par minutter over hvor sykt det ville vært å f. eks handle på butikken i noe sånt.
Vi røyket jointen og gikk så inn igjen og satt på family guy og sovnet ganske raskt.

Alt i alt var det en koselig og lattermild tur, selv om den ikke bød på alle universets sannheter o.l.