Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 707
Windows 7 (64 bit) bruker svært lang tid på "Starting windows " screenen før man kommer til login, og når man prøver å logge inn bluescreener pc,en og slår seg av. Såvidt jeg rekker og se error meldingen før den restarter.

Safe Mode funker. Hvordan kan jeg identifisere hva som er galt og evt hvordan det kan fikses? Mistenker kanskje hardware feil, og isåfall er jeg vel ganske fucked med mindre det bare er en løs kabel.

Prøvde å google litt og fant flere som har hatt samme problem med GE70 modellene til MSI hvis det er relevant.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
For hver bluescreen, så havner det ei fil i C:\Windows\Minidump, om du laster disse opp, så kan vi debugge filene og se hva som går galt.

Tviler på hardware feil mtp du ikke kan reprodusere feilen i sikkermodus. Er vi heldige så er det bare en driver som kødder litt.
Sist endret av Fleff; 10. februar 2014 kl. 17:12.
Har en GE70 selv og har ikke merket noe problem... Har dog W8.1

Men som fleff sier, last opp minidump filene så kan vi finne ut
Det var en lettelse å høre!

Kode

http://speedy.sh/XM66T/021014-136656-01.dmp
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kan se ut som filsystemet er korrupt.

Når du er i sikkermodus: Windowstast+R-> og skriv-> sfc /scannow

OBS: Dette kan ta en stund!

Edit: Får du bluescreen i sikkermodus når du gjør dette, så ville jeg notert meg at disken KAN være døende.
Sist endret av Fleff; 10. februar 2014 kl. 17:47.
Fikk ikke noe bluescreen
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har den gjennomført testen? Fant den noen feil?

Funker vanlig oppstart?
Den stopper på 41 % og laptopen lager noen svake lyder som høres litt ut som elektrisk støt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Feilen sier seg vel selv? Disken din er halvdød.

Edit: Noen punkter i testen kan ta en liten stund, så ikke sikkert den har stoppet, med mindre du er sikker på at hele pc'n er fryst, e.l.
Sist endret av Fleff; 10. februar 2014 kl. 18:34.
Med stoppet mente jeg selvsagt at vinduet system scanen foregår i bare lukker seg på 41 %. Pc,en kjører like fullt i safe mode forsatt og er ikke fryst eller stoppet.
Sist endret av Gelémannen; 10. februar 2014 kl. 18:39.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis du heller starter testen fra ledeteksten(cmd) Så kan du se feilmeldingen den evt lager før den lukker seg.
Edit: Nå kom den forbi 41 % og begynner å nærme seg 50

Feilmeldingen jeg får, nå på 49 %, sier "Windows Resource Protection could not perform the requested operation"
Sist endret av Gelémannen; 10. februar 2014 kl. 18:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
HAdde lignende problemer når jeg skulle installere win7 på maskinen min. Gikk i surup. Prøvde egentli det meste, men til slutt skrudde jeg av det trådløse, satte den i flymodus, da kom den som en rakett....Fikk litt blåskjerm åsså...Men flymodus, installerte alle driverne, å har ikke vært plaget siden. Kan virke som du sliter med en eller annen driver som kødder.