Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7650
har søkt på forumet uten å finne noe svar på hvordan man lager et knokejern. Noen som har en "oppskrift" på detta?
Offtopic, allerede på andre post: Er knokejern lovlig i Norge? Har kontaktet advokater, og til og med de visste ikke...
Sitat av Zero
Offtopic, allerede på andre post: Er knokejern lovlig i Norge? Har kontaktet advokater, og til og med de visste ikke...
Vis hele sitatet...
ekke lov å selge..
Sist endret av krembanan; 4. august 2005 kl. 17:08.
Sitat av krembanan
ekke lov å selge..
Vis hele sitatet...
for det om det er lov å selge vil vel ikke si at det er ulovlig å ha?
La meg oversette krembanan:

Er ikke lov å selge

Hvordan vet du det, foressten? Hvis ikke advokater vet det, mener jeg?
Hva med en passe stor messingplate/annet passende metall som du skjærer til med vinkelsliper e.l. og borrer passende hull til fingrene med metallborr og deretter sliper bort skarpe kanter?
om jeg ikke husker helt feil så noe på tv om det, hvor de tok frem ulovlige våpen. noen andre som så det? hm, begynner kanskje å bli litt lenge siden det gikk på tv.. men tror knokejern var under ulovlige ja..
Så om EN advokat må svare pass på et spørsmål er det ingen andre i verden som kan vite det? Jøssda, ninja5000...
du kan jo kanskje kjøpe det over nettet om det ikke blir stoppet i tollen... http://www.guns2u.com burde vil ha det.
Du får kjøpt knokejern på de fleste salgsbodene som reiser rundt i landet nå på sommeren.
Jeg veit hvordan du lager en i bly. Kjøp en liten siporex blokk. De er av en form for gips. Byggegips. Tegn knokejernet på den hvite blokka med tusj eller noe. Bruk knis eller dremel eller noe til å karve ut formen. Kjøp bly eller tinn, f.eks. på biltema så er det bare å støpe ivei.
Fawkes: Blir ikke bly som du smelter selv ganske mykt, eller i det minste lett å ødelegge?
Sitat av Psy_Illusion
Fawkes: Blir ikke bly som du smelter selv ganske mykt, eller i det minste lett å ødelegge?
Vis hele sitatet...
Blir vel temmelig hardt når man smelter/støper det. Har før lagd et søkke til fiskedorg osv. Tror det ihvertfall det blir hardt nok.
▼ ... over et år senere ... ▼
jeg har prøvd å lagd det selv.... det funker veldig bra
men jeg har form da..... så jeg smelter aluminium og legger det i forma....
det på bilde er av rustfritt stål... funker fett
Sitat av sinnataeggen
jeg har prøvd å lagd det selv.... det funker veldig bra
men jeg har form da..... så jeg smelter aluminium og legger det i forma....
det på bilde er av rustfritt stål... funker fett
Vis hele sitatet...
Laget den der selv?! Så ganske så perfekt ut.
Hvor har du skaffet formen du har da?
et det ikke bare å ta et metallstykke da??.. og kan du tegne den av, og poste her, (1:1) så det bare er å skrive ut, og skjere:P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av tha man
et det ikke bare å ta et metallstykke da??.. og kan du tegne den av, og poste her, (1:1) så det bare er å skrive ut, og skjere:P
Vis hele sitatet...
Korleis du vil skjære ut en såpass nøyaktig figur i 4-5mm tjukk stålplate er for meg et mysterium...
mysteriummet ligger som en utfordring for meg:P... eg vet ikke eg.. men hvor får du fatt i formen da??.. hvis det hjelper
Lurer også litt på hvordan du har greid å " smelte " aluminium.. det krever en grad på 660 grader celsius for å smelte, Hva brukte du!?
gassbrenner... funker sikkert fett det:P
off topic men har en historie

Jeg hadde kjøpt en knokejern til kameraten min , så skulle han prøve og slå gjennom en tre planke på sløyden da. Så kliner han til men kommer ikke igjennom, så hiver han knokejernet fra seg i smerte men han skriver fy fy ord, og knokejernet lander rett forann den strengste inspektøren på skolen.. Da var den borte i all evighet
Har du tegning med mål på, så er det jo null problem for et mekanisk verksted å skjære ut dette. Bare folka der ikke er skikkelig tiffe da..
Kan vel eventuelt sendes med en kompis som går mekken.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det er i følge våpenforskriften § 1-1 ulovlig å bære knokejern fordi det sidestilles med annet våpen som er oppramset i forskriften. Bakgrunnen for at konokejern er ulovlig i Norge er at det som hovedregel blir brukt som våpen for eksempel i de tilfeller hvor det utøves vold mot andre. Det er lovlig å kjøpe det i utlandet, men ikke å importere våpenet til Norge. Knokejern vil derfor bli beslaglagt av politiet dersom de ”kommer over det”.

Vedlegger for ordens skyld kopi at våpenforskriften § 1-1:

§ 1-1. Forbud mot våpen e.l. som ikke faller inn under våpenloven § 1

Det er forbudt å kjøpe eller på annen måte erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler etc. og spretterter.

Denne bestemmelsen gjelder ikke for våpen som er bestemt for eller tilhører politiet eller Forsvaret, eller for våpen som er bestemt for eller tilhører samling.

Såå, da veit dere det
Kontakt en cnc fres opperatør. Da kan du få frest tut et knokojern i det matrialet du vil.