Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1943
Hei!
Noen som kan gi meg et 100% svar på om Ritalin slår ut på urinprøver? Leste et par steder at det ikke gjør det, men så leste jeg andre plasser at det kan slå ut under amfetamin.. Jeg skal testes for «alt mulig».
Jeg kan desverre ikke gi noe 100% svar, men den ene gangen jeg har avlagt urinprøve med ritalin i blodet, så ble det verken utslag på amfetamin eller noe annet. Dette var visstnok også en test som skulle sjekke absolutt alt.

Hadde også tatt medisiner hele dagen, sist kanskje 1 time før urinprøven, flere måneder i strekk. Prøvetaker forventet derfor også utslag på amfetamin. Hun syntes det var rart, men vet ikke om hun sjekket det nærmere. Tipper det skal gå fint altså, men jeg har ikke peiling.
Sist endret av subscribe; 15. september 2018 kl. 04:06.
Om det vil slå ut, spørs helt hvilken metode de bruker på å sjekke urin din. Metoden velges ut i fra hvorfor du testet,
Brukes immunologisk screening, som er den mest vanlig å bruke med sjekk av "alt", slår ikke metylfenidat (virke stoffet i ritalin) ut.

Ved sjeldnere tilfeller vil urinprøven bli kromatografisk testet. Dette er ett analyseprinsipp som er godt egnet til å separere/påvise spesifikke substanser. Denne metoden er både tid- og ressurskrevende.
Og brukes igrunn bare ved tilfeller der resultatet kan få alvorlige konsekvenser for prøvegiver. I dette legges feks tap av rett til skoleplass, arbeidsplass eller omsorg for mindreårige mm.

Så vanskelig å svare deg 100% uten å vite hvorfor du testes.
Takk for svar!!

Har tidligere røyket mye hasj, tatt en del piller, cola osv. Skal ta test for å vise nav at jeg er ren slik at jeg kan få AAP. Skal ta den på et vanlig legesenter. Tror og håper de kun utfører den enkle testen da! Ser ikke for meg at de gidder å gjøre noe særlig ekstra ut av dette.

Får man foresten vite før testen om de bruker immunologisk screening eller den mer kompliserte testen? Står det muligens noen plass? Ved tidligere prøver har jeg gitt blanke i utslaget, så har ikke satt meg så inn i dette.
Sist endret av asdbnm123; 15. september 2018 kl. 10:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.