Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 917
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Heisann. Jeg har begynt å bli intereresert i orchestral musikk.

Jeg jobber med FL studio, og etter flere timers googling finner jeg ingen brae vst'er som er designet til akustiske lyder . Har dere noe tips til hvilke vst'er som funker til denne typen arbeid? Jeg har et budsjett på maks 100 dollar!

Bør legge til at jeg ikke er ute etter samplere!
Sist endret av Grisefett; 29. januar 2015 kl. 11:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vet ikke nøyaktig pris på noen av disse, men jeg tror de to største akustisk sample-pluginsene er Native instruments Kontakt 5 og Magix Engine 2.
Hvem som er best er ikke lett å si, begge har så og si like funksjoner.
Begge to har også interessante samples tilgjengelig.

Husk at du som regel må kjøpe samplepacks med lyder, som også koster penger i tillegg til pluginen.

Hvis du kun er ute etter orkestrale samples, så ser jeg at Native instruments Kontakt 5 har en egen samplepakke fra London solo strings.
Hittil har jeg ikke sett en spesifikk orkesterpakke på Engine2, men det kan hende det finnes tilgjengelig der også.

Googler du begge disse, vil du sikkert finne liste over tilgjengelige samplepakker
Lykke til!
Det skal godt gjøres å få en ikke-sample-basert VSTi til å generere akustiske lyder uten at man må programmere akustikk og dynamikk og faktisk vite hva man gjør, men de bedre på markedet vil jeg si er:

- Kontakt-serien til Native Instruments
- East West Quantum Leap
- Edirol Orchestral
- Miroslav Philharmonik.

Som sagt så blir det aldri perfekt, men man kan få det ganske bra resultat om man vet hva man gjør og kan litt musikkteori, hehe.
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Det skal godt gjøres å få en ikke-sample-basert VSTi til å generere akustiske lyder uten at man må programmere akustikk og dynamikk og faktisk vite hva man gjør, men de bedre på markedet vil jeg si er:

- Kontakt-serien til Native Instruments
- East West Quantum Leap
- Edirol Orchestral
- Miroslav Philharmonik.

Som sagt så blir det aldri perfekt, men man kan få det ganske bra resultat om man vet hva man gjør og kan litt musikkteori, hehe.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar

Men jeg fant nå ut at jeg har ikke råd til det der Finnes det noen gode pakker til directwave kanskje?
Sist endret av Grisefett; 29. januar 2015 kl. 15:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.