Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 11075
For å være litt tidlig ute : Er det noen som vet om noen sider på Internett med bilder av Flein ? Er det andre farlige sopper som ligger på spissfleinsoppen ? En blir jo livredd når en leser om familier som har fått svidd av alle nyrer etter en "vanlig" soppmiddag.
http://www.freakforum.nu/forum/searc...searchid=99759


Les på noen av de...

Edit: Velkommen til forumet
Sist endret av Polmen; 3. mai 2005 kl. 17:05.
Turamann's Avatar
Trådstarter
85 6
Sorry, skulle ha sjekket litt nærmere først. VIRKELIG mye interesante tråder her :-)
oftopic: måtte bare få dette av brystet mitt!

Jeg Fant 30 flein i går hos en venn av meg Jeg veit at det høres for tidlig ut men det er ikke kødd!
Fant det i en grøft som er godt gjødslet med ymse råtne epler og sånt
Wow. Så tidelig:S hmm. Bør begynne å få opp øynene her
Turamann's Avatar
Trådstarter
85 6
Løper ut og sjekker jordene mine med en gang. :-) Håpe, håpe....
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Ta det litt med ro nå folkens. Fleinsesongen starter ikke før rundt oktober..
Sist endret av z0p; 3. mai 2005 kl. 21:51.
Nja.. Har plukket flein midt i august.. Det året var det ikke sopp så sent..
subliminal_sic: Er du sikker????

Personlig ventet jeg til etter første frostnatt i fjord, og da var jeg for seint ute.
Nesten alle soppene var råtnet og blitt sorte
Sitat av Polmen
http://www.freakforum.nu/forum/searc...searchid=99759


Les på noen av de...

Edit: Velkommen til forumet
Vis hele sitatet...
Den linken funker ikke nå.
Men hvordan ser så denne soppen ut,
og ja jeg har aldri sett en før
Dexguinn: Som du kanskje ser så er det et søk på dette forumet den linken var til. Altså, du kunne søkt selv

I'll spare you the trouble. http://www.freakforum.nu/forum/searc...earchid=100638
Sitat av Polmen
Dexguinn: Som du kanskje ser så er det et søk på dette forumet den linken var til. Altså, du kunne søkt selv

I'll spare you the trouble. http://www.freakforum.nu/forum/searc...earchid=100638
Vis hele sitatet...
Beklager men så lenge har jeg ikke vært her inne på forumet at jeg vet hvordan jeg gjør forkjellige ting.

Men takk for tipset, nå vet jeg det til neste gang
Sitat av felix_poker
subliminal_sic: Er du sikker????

Personlig ventet jeg til etter første frostnatt i fjord, og da var jeg for seint ute.
Nesten alle soppene var råtnet og blitt sorte
Vis hele sitatet...
Jeg er HELT sikker(med mindre det fins sopp som er HELT identiske med flein da)
subliminal_sic: Få se noen bilder da!

Dexquinn og Turamann (og alle andre som lurer på skaer og ting om sopp):
Sjekk ut www.norshroom.org
Et kjempebra soppforum med mange hyggelige mennesker.
Sitat av felix_poker
subliminal_sic: Få se noen bilder da!

Dexquinn og Turamann (og alle andre som lurer på skaer og ting om sopp):
Sjekk ut www.norshroom.org
Et kjempebra soppforum med mange hyggelige mennesker.
Vis hele sitatet...
Må bare beklage, jeg har ikke digitalkamera for øyeblikket, men jeg får om noen måneder
Men jeg kan garantere for at det er sant!
De sier de er best dagen etter 1 frostnatt .. altså, det er lenge til. Men jo tidligere jo bedre! er det ikke så
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av subliminal_sic
Må bare beklage, jeg har ikke digitalkamera for øyeblikket, men jeg får om noen måneder
Men jeg kan garantere for at det er sant!
Vis hele sitatet...
Har du plukket og spist sopp før?
Jeg har mange kompiser som var helt 100% sikker på at de hadde plukka flein etter å ha sett på etpar av de jeg hadde..
Sitat av Dodecha
Har du plukket og spist sopp før?
Jeg har mange kompiser som var helt 100% sikker på at de hadde plukka flein etter å ha sett på etpar av de jeg hadde..
Vis hele sitatet...
nei, jeg har ikke det.
jeg er 15 år så det vil jeg nok vente litt med ja Men jeg vet mye om rusmidler, og er rimlig skråsikker på at det jeg har funnet er flein.
kan jo selvfølgelig ikke være 100% sikker, men jeg håper at det er flein(har ikke noe planer om å prøve et slikt kraftig stoff da jeg ikke har noe som helst rusmiddel erfaringer(ennå))
Meget fornuftig av deg, subliminal, godt å se at finns ansvarsbevisste 15-åringer. Prøv å få tatt et bilde av fleinen slik at vi kan prøve å bedømme den, fleinsopp så tidlig på våren er ganske stor sensajon for min del, selv om det kan være at de ikke er blitt psykoaktive enda.
Tror ikke at det er flein så tidelig. Er ikke fleinen psykoaktive hele "livet" da?
Sitat av Dexquinn
Den linken funker ikke nå.
Men hvordan ser så denne soppen ut,
og ja jeg har aldri sett en før
Vis hele sitatet...
Hva sier du? Skal vi ta oss en tur ut i skogen å plukke sopp?
*fnis*
Har enda til gode og plukke flein i skogen. Sauemarker og gravplasser derimot
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av subliminal_sic
nei, jeg har ikke det.
jeg er 15 år så det vil jeg nok vente litt med ja Men jeg vet mye om rusmidler, og er rimlig skråsikker på at det jeg har funnet er flein.
kan jo selvfølgelig ikke være 100% sikker, men jeg håper at det er flein(har ikke noe planer om å prøve et slikt kraftig stoff da jeg ikke har noe som helst rusmiddel erfaringer(ennå))
Vis hele sitatet...
Da ville jeg ivertfall ha ventet til du kunne fått bekreftet av en soppkjenner først.. det siste du vil er vel å ende på akutten?
Som sagt, det er bra at du har vett i skallen, ikke mange på 15 som har det.. så lenge man viser respekt for sopp så skal det gå bra.. men skaff deg kamera/webcam så vi får se..
noen her som har bilder av fleinsopp fra før?
så kan han bare sammenligne.
Kremt kremt.. Du kan finne flein midt på sommeren for den del.. Bare luftfugtigheten og ALT stemmer. Flein er som sagt en sopp som er ikke vokser når som helst, klimaet skal vere PERFEKT for att soppen skal vokse. Det er tilfeller av folk som har funnet flein i andre tider en på høsten, våren er kansje det som ligner mest på høst så da er det mest sannsynlig. Statistisk så er det kansje 1/1000 dels sjangse for att du finner den på ett annet årstid, men ingenting er umulig.

z0p: Her kommer de som regel i midten av september. Dette skyldes mest sannynlig plassering i landet.

Sitat av supertruza
noen her som har bilder av fleinsopp fra før?
så kan han bare sammenligne.
Vis hele sitatet...
Google har: http://www.hlasek.com/foto/psilocybe...eata_a5988.jpg
Sitat av Dodecha
Da ville jeg ivertfall ha ventet til du kunne fått bekreftet av en soppkjenner først.. det siste du vil er vel å ende på akutten?
Som sagt, det er bra at du har vett i skallen, ikke mange på 15 som har det.. så lenge man viser respekt for sopp så skal det gå bra.. men skaff deg kamera/webcam så vi får se..
Vis hele sitatet...
Enig med deg i det. får kamera snart som sagt. Bra at dere syntes jeg er fornuftig Jeg ser alt for mange på min alder som ødlegger livet sitt på mye dritt, nei det er nok ikke noe jeg vil eksprimenter med ennå..
Ikke at jeg vil anbefale deg noe, for det vill jeg virkelig ikke, men du kommer ikke ut i noe flein helvete.
Men soppen kan ha stor virkning på deg psykisk og etter en tripp kan du forandre deg kraftig.
Ikke noe og tukle med i din alder, nå som du holder på og utvikle deg til og bli en voksen.
Jeg sjekket det lokale fleinsted her igår. Null flein der gitt.
Jeg tror helt ærlig at du har bomma subliminal_sic.
Det finnes mange sopper som likner litt og det virker totalt usannsynlig at det skulle ha begynt å vokse fleinsopp allerede.
Som sagt; Jeg kan ikke være 100% sikker, men det er ikke langt ifra.
Det er jo selvfølgelig muligheter for at det er en "lookalike"

Men jeg bryr meg egentlig ikke om det skulle vise seg at det ikke er flein, fordi jeg ikke har noen som helst planer om å konsumere de
Jeg tror det er en god del sopper som ligner ganske så mye på flein, for jeg kan huske å ha sett sopper som ser rimelig like ut diverse steder i nabolaget helt siden jeg var noen få år.
(viser til bildet som sjakaa viser til)
Sist endret av okaminaru; 7. mai 2005 kl. 19:46.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Her er etpar bilder fra mine fangster i fjor:

http://xs404.xs.to/pics/05186/sopp_001.jpg
http://xs404.xs.to/pics/05186/sopp_006.jpg

Du ser de er ganske mørke. Flein blir mørkebrun når det er vått vær, og mer læraktig, lysebrun
når det er tørt.
Her er et bilde tatt av en annen fyr som illustrerer størrelsen med en 1'er lighter:
http://xs404.xs.to/pics/05186/92498-semilanceata.jpg
Sitat av Yuna
Hva sier du? Skal vi ta oss en tur ut i skogen å plukke sopp?
*fnis*
Vis hele sitatet...
Klart vi kan, men som så mange påstår her inne så kommer de ikke før i sept. okt.
Men vet du vilken effekt flein har?

hm....
Det kan være sterkt hallusinogent. Ihvertfall i store mengder, så vær forsiktig. Ihvertfall ikke hiv i deg noe du ikke har clue på hvordan fungerer.
I lave doser er det ganske fin rus, større doser kan sikkert virke skremmende siden du ikke er vant med rusen.
Det er kansje en ganske sterk rus ja. Tankemønsteret blir forandret og farger kan bli litt vrengte. Spiste tørket flein fra fjordårets sesong i går. Selv om jeg har spist sopp 4 ganger før så ble det nesten for mye denne gangen, så de vil ta flein bør begynne i det små. Spiste forresten 1 gram.
Sjakaa : viktig å nevne at i tørket tilstand veier en sopp mye mindre enn vanlig og derfor er 1g tørket sopp mye mer konsentrert enn fersk sopp.

edit : viktig for folk som ikke var klar over dette.
Sist endret av impakt; 10. mai 2005 kl. 19:01.
Sitat av Sjakaa
Det er kansje en ganske sterk rus ja. Tankemønsteret blir forandret og farger kan bli litt vrengte. Spiste tørket flein fra fjordårets sesong i går. Selv om jeg har spist sopp 4 ganger før så ble det nesten for mye denne gangen, så de vil ta flein bør begynne i det små. Spiste forresten 1 gram.
Vis hele sitatet...
håper på en rapport