Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 4308
Hvorfor er kokain så jævlig mye dyrere i Norge enn i f.eks. USA?
I Norge så må du vell betale fra 800kr opp til 1500kr for 1 gram, mens her så får du 3.5 gram for 100-140 dollar. Synes det er synd at et knall rusmiddel skal være så dyrt, men det er vell også en av grunnene.

Noen som har erfaringer med ødelagt nese/nedsatt luktesans m.m?
Tar det veldig på å kjøre hardt i 3-4 dager for så å være for uten i 3-4 uker?

-normal
Grunnen til at cola er dyrere i Norge enn i USA er vel blant annet at fraktruten er MYE lenger, i og med at mesteparten av verdens kokainproduksjon foregår i sør Amerika.

Ang. skadevirkninger og slikt ville jeg sjekket erowid, hvis du ikke allerede har gjort det da.
Better than thou.
Du går ikke på veldig colahardkjør i 3-4 dager med mindre du har masse penger. Ikke er det en særlig god ide heller. Seriøst.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Supply and demand.

Columbia -> Trinidad -> Cuba -> USA

vs

Columbia -> Trinidad -> Amsterdam -> London

eller

Columbia -> Venezuela -> Amsterdam -> Danmark -> Oslo




dessuten: Det Carlo sa.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Enig med Carlo, seriøst, ikke kjør på i 3-4 dager. Det er ikke lurt.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Nå er vel ikke 3-4 dager spesielt hardkjør, men det beste er vel å holde seg til en dag/kveld av gangen.
Jeg ville uansett ikke anbefale kokain til noen, da det er en liten risiko for avhenighet.
(om jeg har forstått dette riktig)
Joda.. Kokain er svært vanedannende.. Akkurat derfor det er lurt å kontrollere bruken. Pluss at nervene ikke er helt i lodd etter så lenge på colaen.. er ikke veldig digg å komme ned heller:S
fEsk's Avatar
Trådstarter
Med hardkjør mente jeg vær kveld i 3-4 dager, ikke at jeg er høy 24/7. Men har ikke gjort det så mye. Var bare den ene gangen.

-normal
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Da vet du vel godt selv åssen det føles?
Columbia -> Venezuela -> Amsterdam -> Danmark -> Oslo

vs.

Nå er vel gangsterne i Norge kosebamser mot de i Amsterdam og der, men hvis de har så mye penger (kjører Ferrari osv..) kan de vel kjøpe et lite Cessna privatfly til 400k og hente? Er ingen Toll når du flyr selv.
fEsk's Avatar
Trådstarter
Ja, gjør det nå, men gjorde ikke det når jeg skrev denne posten.

-normal
Husk du blir lett glad i brusen.. Vær forsiktig
Sitat av InTrance
Husk du blir lett glad i brusen.. Vær forsiktig
Vis hele sitatet...
For å ikke glemme humørsvingniger, er du sint er du litt ekstra tøff i maska
Det ekke brusen man blir lett glad i, men alle damene man drar med seg hjem på cola. Sexen pleier å suge men da er det for sent :P
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hæh, du vil jo bedøve kliten!
btw: i London koster en stripe med cola ca 20 spenn - mao billigere enn kaffe
.. Det er jo en positiv virkning. Kanskje teste. Men det var jo så jævla dyrt:P
Utifra smukkens poster vil jeg tro at alle damer i England smører kola på klitten hver dag.
Det ville i hvert fall jeg gjort
Jeg og:S Men jeg bor hverken i england eller har noen klitt..
Men seriøst trodde jeg det ville ha bedøvd. Kokain er jo et kraftig lokalbedøvelsemiddel.
fEsk's Avatar
Trådstarter
Ja, det ville jeg også tro.
Men jeg kan godt skjønne at folk blir gla i brusen og blir avhengig. Men kan ikke si at jeg skriker etter mer enda, og jeg har en sterk psyke så det skulle gå bra. Planen er også å slutte for en stund etter helga.

-normal
Les litt på utelivsguider angående London - det er veldig vanlig å spørre rett ut om "blow" og deretter sex hvis noen er villige til å dele godsakene....... Dette er på de ultratrendy stedene eks. Prinsene vanker på....... Not been there myself though
▼ ... over en uke senere ... ▼
det at man kan bli avhengig av cola er vel ikke noe problem egentlig.. ingen har råd til å være avhening av cola ??
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
broWn: Du har helt rett i at folk flest ikke har råd til det, men det er ikke slik at folk som er blitt avhengig av et stoff klarere seg fint uten bare fordi de ikke har råd.
Hvor mange "plata-jnkier" har EGENTLIG råd til daglig heroininntak?
Det kjipe med cola er at det nærmest spruter blod ut av nesa etter noen dager med festing. :P
Sist endret av xiphias; 28. april 2005 kl. 00:26. Grunn: skrivefeil
Sitat av normal
Ja, det ville jeg også tro.
Men jeg kan godt skjønne at folk blir gla i brusen og blir avhengig. Men kan ikke si at jeg skriker etter mer enda, og jeg har en sterk psyke så det skulle gå bra. Planen er også å slutte for en stund etter helga.

-normal
Vis hele sitatet...
er det ikke det vi alle sier ? Før eller siden så tar det deg.
fEsk's Avatar
Trådstarter
Kan hende, men jeg tviler veeldig sterkt på det.

-normal
fEsk's Avatar
Trådstarter
Hey, når jeg har sniffet en del kokain så sovner venstre hånda mi. Har ikke noe bryst smerter, ikke noe av pustevansker eller noe annet. Hjerte pumper ganske fort så klart. Noen som har noen lignende eksempler? Forslag til hva det kan være?? Dose ca: under 0.5g.

-normal
Cola er så jævlig dyrt, det er like greit å gire, det er faktisk ikke så jævlig stor forskjell på rusen, hvis man tar endel amfetamin, med økte doser. Prisen er det derimot stor forskjell på
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Amfetamin er fattigmannskokain.
Ikke slå meg, men jeg har aldri helt skjønt greia meg amfetamin.
90% av de jeg kjenner som har testa det sier det ikke er noe særlig.
Kanskje jeg bare er misunnelig fordi jeg ikke kan bruke det selv?
Lett å bli avhengig av begge deler da... Careful!
Sitat av felix_poker
Ikke slå meg, men jeg har aldri helt skjønt greia meg amfetamin.
90% av de jeg kjenner som har testa det sier det ikke er noe særlig.
Kanskje jeg bare er misunnelig fordi jeg ikke kan bruke det selv?
Vis hele sitatet...

Hvis du bare drar ei linje så er det ikke noe særlig, men som jeg nevnte tidligere, tar du endel, så er det herlig. Men dette er sikkert ganske forskjellig fra person til person da, men dette er da min mening iallefall.

Off-topic: Hvorfor kan ikke du bruke det?
Sikkert no' allergipiss eller no'... Endel folk som ikke tåler aspirin og stuff og da kan man visst ikke bruke endel drugs heller...
Sitat av broWn
det at man kan bli avhengig av cola er vel ikke noe problem egentlig.. ingen har råd til å være avhening av cola ??
Vis hele sitatet...
Ja, men da begynner man jo å låne penger og får som følge av det en helvetes stor gjeld.
Sitat av broWn
det at man kan bli avhengig av cola er vel ikke noe problem egentlig.. ingen har råd til å være avhening av cola ??
Vis hele sitatet...
Tror igrunn han mente det som en spøk

Me det er sant som begge sier: Cola er DYRT!
Sist endret av Sub_sic; 3. mai 2005 kl. 19:52.
Felix_Poker: Noen liker det andre ikke. Likte det før, nå kan jeg styre min begeistring. Møkka dop, ødelegger kroppen skikkelig..
Er lite kult å være en nedspeedet maccafreak på 63 kg:S
Det kommer jo helt an på hvor ren macca'n er også da. Det kom ett parti fra Oslo rundt juletider, det sto om det i avisen. Det var nesten helt ren amfetamin, etter jeg hadde prøvd det så tenkte jeg på hva faen slags dritt amf jeg hadde prøvd før.. Så dere som klager har kansje vært uheldige å bare vært borti dårlig macca.

O-T: InTrance: Vi veier like mye ;P
ZuPrEmE: Trodde man bare ble våken av slik macca, at den digge amfetamin feelingen kom fra noe annet, som eteren og andre urenheter.
Da jeg sa nedspeeda maccafreak så er dette før:P Ligger vel på 97, 105 på det meste. Men gått ned litt nå siden jeg har daffet av med vektene..