Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3669
Kort og godt:

Ønsker at noen av dere som vet noe om slikt svarer på følgende:

1 - Navn på de frøene som er best egnet til innendørs dyrking.
2 - Den webshoppen som selger best frø. Norsk hadde vært å foretrekke.
3 - Leste på www.hempcultivation.com en lang avhandling om dyrking. Her sto det at man måtte benytte en slags gartnerlampe for å få plantene til å gro i det hele tatt. Det var to typer lys som kunne benyttes. Det ene ble kalt "Fluorescent" og det andre "Hid". Hva er de norske navnene på disse lysene, og viktigst av alt, hvor i landet kan dette kjøpes? Tipper det finnes en norsk webshop med en grei lampe av denne typen...
4 - Eksempelbilde av et "vanlig" marijuana frø. Har som sagt en pose med grønt, og tipper at det finnes frø der. Har rusket gjennom den, men er litt usikker på det jeg fant. heh. Har også prøvd å dyrke noe av det jeg fant og trodde var frø, men uten hell. Muligens var frøene så gamle at de var døde, eller så var de ikke frø i det hele tatt. Så derfor, et riktig nærbilde av et frø noen, please.
Sist endret av han_som_reiste; 27. november 2003 kl. 12:37.
1. Northern Light, K2, Shiva, PPP etc etc..
2. Tviler på at noen norske webshops selger cannabisfrø, ettersom det er ulovlig. Sjekk www.thc.dk
4.
http://www.ukskunkseeds.com/graphics/seeds.jpg
http://www.ukcia.org/images/seeds.jpg
Når du plantet "frøene" dine, hvor dypt plantet du dem? Jeg har prøvd meg fram litt selv med dyrking og har oppnådd følgende:

Plantet et par tre frø ute om sommeren, ganske dypt. Et par cm. Resultatet ble, skuffende nokk: 0, Zero, ikke en dritt! frøene var danske, kjøpt i christiania, er usikker på typen.

Jeg plantet et N Light frø inne for et par måneder siden, hadde fått tak i noen frø og ville teste hvor lett de spirte. De kom opp etter noen dager , men døde raskt ettersom jeg ikke hadde nokk lys. skal plante resten ute til sommerenDette frøet plantet jeg bare et par milimeter under jorden. Jeg blandet litt sand i jorden. Leste at det skulle være bra.

Sjekk forresten ut SilverKahns tråd som heter "Marihuana frøs holdbarehet" eller noe. der er det et par dyrkningstips og lenker til andre "grønne" sider.

Lykke til!
Du har tydeligvis ikke lest nok om å dyrke ute, man skal nemlig ikke sette frøene i jorda ute. De er ikke sterke nok til å overleve i kalde Norge i begynnelsen. Plant de inne, husker ikke hvor lenge du må vente før du kan sette de ut, men det kan du lese deg frem til..
Frøen må "klekkes" før de puttes i jord! Trodde alle visste det?
Opprinnelig postet av cp_hasse
Frøen må "klekkes" før de puttes i jord! Trodde alle visste det?
Vis hele sitatet...
Forklar heller hva du mener istedet for å late som om du er en jævla viktigper! Siden det er åpenbart at folk i denne posten ikke vet hvordan man gjør det - lær dem det!
Våkne Tomato! Der er grunnleggende i hjemmedyrking å få frøene til å klekkes før du har dem i jord. Og har har du min oppskrift. Det skal sies at jeg brukte en hybrid av frøene Northern Light og Haze.
Del et damebind i to. Legg inn min. 2 frø, fukt bindet og legg den på en tallerken. Legg denne så på en varm mørk plass, feks ved siden av en panelovn eller oppå som jeg gjorde, ca 200Watt. Etter ca. 3 dager åpner Frøet/frøene seg og en grønn spire har kommet ut av skallet. Ta en potte på ca 1-3 liter. Dette er meget viktig slik at planten får et sterkt rotsystem. Fyll potta med jord og legg skallet nederst med spiren opp. Dekk til forsiktig, ikke hardklapp den. Det skal være ca en cm med jord over toppen på spiren. La planten vokse seg ut av potta før du setter den ut eller over til en mye større potte.
Bør nevne at jeg fikk to hunplanter på ca 130 cm. Og det uten kunstig lys. Brukte kun lys fra vinduet og de funka.
Opprinnelig postet av cp_hasse
Våkne Tomato! Der er grunnleggende i hjemmedyrking å få frøene til å klekkes før du har dem i jord. Og har har du min oppskrift. Det skal sies at jeg brukte en hybrid av frøene Northern Light og Haze.
Del et damebind i to. Legg inn min. 2 frø, fukt bindet og legg den på en tallerken. Legg denne så på en varm mørk plass, feks ved siden av en panelovn eller oppå som jeg gjorde, ca 200Watt. Etter ca. 3 dager åpner Frøet/frøene seg og en grønn spire har kommet ut av skallet. Ta en potte på ca 1-3 liter. Dette er meget viktig slik at planten får et sterkt rotsystem. Fyll potta med jord og legg skallet nederst med spiren opp. Dekk til forsiktig, ikke hardklapp den. Det skal være ca en cm med jord over toppen på spiren. La planten vokse seg ut av potta før du setter den ut eller over til en mye større potte.
Bør nevne at jeg fikk to hunplanter på ca 130 cm. Og det uten kunstig lys. Brukte kun lys fra vinduet og de funka.
Vis hele sitatet...
Takk! Det var akkurat det jeg var ute etter!
Gode gamle grow lights ja... Du kan se om du finner noe på www.drogar.nu hvist ikke jeg husker feil... Eller så var det .se
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
www.droger.nu...
svenska är inte så annorlunda
Sist endret av SilverKhan; 23. november 2003 kl. 00:45.
Angående www.thc.dk

noen som har bestilt der? Gidder ikke stresse med gamle og forhåpentligvis døde frø fra posen, så jeg tenker å bestille. Noen tanker rundt dette? Risikoen for at det blir busta i tollen og at jeg får purk på døra?

www.grontfokus.no var genial. Siklet godt på det "mini-gartneriet" de selger der til 3000,- (minner om How High..
han_som_reiste : hvis du tar deg en tur på Smokers i Oslo, har de det meste du trenger. Men det spørs om du får kjøpt frø da, med mindre de selger det under disken..
Lamper: HPS lamper er å foretrekke, eller LE lamper som kan kjøpes på feks. clas ohlson.

Frø: Som cp_hasse sier kan man "klekke" frøet ved hjelp av damebind eller bomull, men er du uheldig kan du rive av spiren når du fjerner det fra bomullen. Selv liker jeg å benytte torvkrukker til 0.50:- stk, da du lar planten få gro noen cm før du overfører hele sulamitten over i en større krukke, såsant man ikke skal kjøre hydro system. Man kan også gerilja dyrje ved å slenge frøet ned i jorden og håpe på det beste (funka med bagseeds engang). De fleste frø egner seg bra innendørs. Har hatt positiv respons med White Widow, Big Bud og Top44.

Thc.dk: De er meget pålitelige. Ingen problem med bestillingen, og forsendelsen kommer i posten i et anonymt brev uten avsender. Du må selv sende ned kontanter i form av dansk valuta før du mottar dine frø. Tips: Mail til dem og spør om det du lurer på.

Ellers besøk gjerne www.swecan.org eller www.overgrow.org for mer informasjon.

CP_Hasse: Kun lys fra vinduet og du fikk 130cm store hunnplanter. Hvordan gjorde du det med blomstgringsfasen når det kommer til thc produksjonen, og hvordan ble thc verdien?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av w00p
han_som_reiste : hvis du tar deg en tur på Smokers i Oslo, har de det meste du trenger. Men det spørs om du får kjøpt frø da, med mindre de selger det under disken..
Vis hele sitatet...
Hvor ligger smokers?

Flere Headshops.
Sist endret av SilverKhan; 24. november 2003 kl. 17:55.
Dan: Tok plantene alt for tidlig! Tror ikke de hadde blitt noe lengre. men toppskuddene hadde begynt å bli klissete og eimen slo mot meg i gangen når jeg kom hjem fra jobb. Fikk faen meg noia og kutta dem ned. Tok bare toppskuddene i en papirpose for tørking, resten heiv jeg i søppla. Litt risky med hjemmedyrking i blokk . Det er sikkert at plantene ville fått mange flere toppskudd enn de jeg hadde, men som sagt blei nervøs av lukta. Det som var jævli morsomt var at mora til X'en, som har "grønne" fingre ikke forsto hva slags planter som sto i stua. Hadde planer om å flytte på dem når jeg fikk besøk, men glemte meg.
svar på spørsmål 3: Tror fluorescent er fluoriserende, og brukes (kansje) til reptil-lys. Er ikke sikker.
cp_hasse: bra at man tenker sikkerhet fremfor alt når man driver med sånt.. kjipt å bli tatt fordi det er en lukt som sprer seg i oppgangen..

Det som var jævli morsomt var at mora til X'en, som har "grønne" fingre ikke forsto hva slags planter som sto i stua.
Vis hele sitatet...
Dette fikk meg til og tenke på Agne!
275cm! Tjo-bing!
haha. Den var fin! =) Tipper den gamle pikken lot marigull vokse for å se hvor høy han selv kunne bli på den jeg ;p
Opprinnelig postet av Beistet!!
Du har tydeligvis ikke lest nok om å dyrke ute, man skal nemlig ikke sette frøene i jorda ute. De er ikke sterke nok til å overleve i kalde Norge i begynnelsen. Plant de inne, husker ikke hvor lenge du må vente før du kan sette de ut, men det kan du lese deg frem til..
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke noe om at jeg skulle plante dem dirrekte i jorda ute! jeg planter dem enten inne eller i drivhus til de har kommet opp. først da setter jeg dem ut. Men bare så det er sagt så er hamp en ekstremt stanhaftig plante og den kan dyrkes utendørs i norge. Det kan imidlertid lønne seg å ha dem inne en stund først, akkurat som jeg har tenkt. så det så.
Opprinnelig postet av Dan
cp_hasse: bra at man tenker sikkerhet fremfor alt når man driver med sånt.. kjipt å bli tatt fordi det er en lukt som sprer seg i oppgangen..



Dette fikk meg til og tenke på Agne!
Vis hele sitatet...
den planten som er avbildet.. er det den dere snakker om?
(er ikke så godt kjent med alle navnene..)
hva slags lukt er det som kommer??
går det an å ha den som vanlig plante inne uten å få noen formg for rus?
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av the coolkid
den planten som er avbildet.. er det den dere snakker om?
(er ikke så godt kjent med alle navnene..)
hva slags lukt er det som kommer??
går det an å ha den som vanlig plante inne uten å få noen formg for rus?
Vis hele sitatet...
Burde vel gå fint det For å være på den sikre siden, kunne du f.eks plantet en hann-plante...

Flere på forumet her som vet laaangt mer om dette enn meg..
Jeg kjøpte siste rest av noe pot for 2-3 år siden og da lå det jo endel frø i bunn som jeg har spart på. Og de har jeg hatt i "fyre-skapet" mitt i en film-boks siden da og prøvde å plante et frø i jord sammen med en annen "ferdig-plante". Og det tok 2-3 dager så var den på full vei opp. Men samboeren min er ikke så begeistret for innendørsdyrking Så den måtte nok bort.
Sitat av Cannablizz
Men samboeren min er ikke så begeistret for innendørsdyrking
Vis hele sitatet...
. Jaja
Cannablizz: Kast han/henne ut!
hehe. Tror nok jeg beholder henne, så jeg må nok ordne pot i løssalg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du trenger ikke og "klekke" frøene før du planter dem , men det kan være en fordel.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
For de som går med planer om å starte hjemmedyrking, og skal kjøpe inn en lampe eller to, er denne sida anbefalt lesestoff.