Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1229
I hvilken alder er det ok at man begynner med halusinogene stoffer?(om man absolutt MÅ prøve da)

Jeg er klar over at det er individuelle forskjeller på ansvarsbevissthet osv. men jeg ville bare høre med dere om hva dere syntes
eventuelt, når prøvde du det for første gang?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Voksen alder. Sinn i utvikling bør ikke eksperimentere med hallusinogener...

Men som du sier selv, det varierer veldig fra person til person. Jeg anbefaler uansett ikke svært unge mennesker å eksperimentere med hallusinogener.
Som dere begge sier er dette individuelt, men som en ca. alder vile jeg sagt 18 år.
Det er liksom noe symbolsk med denne alderen, siden det er da man blir myndig.
Med dette mener jeg absolutt ikke at 18 er det magiske tallet da alle er voksne.
Jeg vet om mange som er over 18, mne som jeg mener ikke er modne nok for psykedelika og på den andre siden kjenner jeg flere mindreårige som er veldig voksne for alderen.

Selv er je over 18, men er allikevel veldig forsiktig med inntak av psykoaktive substanser.
Jeg føler meg ennå ikke klar for none skikkelig mindblowing trip.
Det gjelder å ikke stresse med det.

Et minstekrav er uansett at man kan engelsk og har lest gjennom det meste av det som står på erowid.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Det er ikke snakk om alder, men modenhet og stabilitet. For det første må du være moden, noe som for de fleste skjer rundt 20årene. Videre må du ha stabilitet i livet ditt, du må ikke være i ubalanse, det bør helst ikke være den ting som plager deg. Noe som tilsier at det er svært få som kan bruke halusigene stoffer...
Sist endret av Delusional; 24. april 2005 kl. 19:30.
Kroppen er vel ferdig utviklet rundt 24 års alderen. kanskje da.
Er ikke kroppen. En 18 åring som ser ut som en liten kidd kan fremdeles være utviklet bra mellom ørene..
Jeg sier det ikke finnes noe fast alder, men når du føler deg klar.
dvs at du er voksen nok til å vite hva du begir deg ut på. Ikke noe fjortenåring som er(tror) at han er klar for alt, men egentlig ikke aner det snev om hva han begir seg ut på.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg vil ivertfall fraråde folk under 16-18 å prøve.. dette er overgangsfaser i livet, kaotiske tider, nesten en oppskrift for badtrips eller det kan slå andre veien, at du 'blir en av de kule' og doper deg konstant.

Hallucinogener er en vidunderlig gave fra oven i mine øyne, men det kan slå seg ganske feil om man ikke er forsiktig nok. Respekter stoffene!
Jeg vil tippe rundt 18 år jeg også. Har du ingen psykiske problem eller uro i sinnet så skal det gå bra.

Ikke lek me stoffer når du har psykiske lidelser, da kan du bli ødlagt for en lang tid.