Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4579
Anonym bruker
"Allergisk Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Av legemidler? Antidepressiva ?
Har gjort det selv nå nettopp, vært godt å få snakket med noen med samme erfaring.
Evt hvordan dere fikk det og hva som ble gjort, hvor alvorlig ble det, varige mèn?
Tok overdose på 100x100mg seroquel, passa bare ut, ble så funnet og send til sykehus der jeg bla lagt i coma i 3 dager og fikk kjemisk lungebetennelse, så var det en måned innlagt på akutten. Utenom det så ble det fler psykologtimer, dog ingen varige men tror jeg
Ja, på opiater jeg fikk av legen back in the days. Har hatt grand mal kramper av Tramadol også. Ble blå og hadde massive kramper med pustestans. Skjedd flere ganger med Heroin også.

Det værste var nok serotonergt syndrom som følge av trammisene. Men ser ut til at det har gjennopprettet seg til normalen.
Hatt en del overdoser på ghb også, Xyrem er et legemiddel det også.


Men ikke så mye mer enn det av legemidler, spesielt ikke antidepressiva.
Gikk det bra med deg? Hva tok du for noe?
Vært der, gjort det.
På dagen før nyttårsaften 2012, overdoserte jeg.
De fortalte meg at om de hadde kommet max to minutter senere, ville jeg vært død og ingen sjanse for gjenoppliving. De fant omtrent hele benzodiazepin lista i meg, amfetamin, kokain, dolcontin, mdma og noe annet i en annen ecstasypille, THC, z-hypnotika(om jeg ikke husker feil), GHB og alkohol. Det værste var at legevakta sendte med meg 5 valium ut dagen etterpå, når jeg ble utskrevet. Jeg var da enda rusa, nesten ett døgn etterpå! Er så takknemlig, og glad for at jeg overlevde. Et mirakel, faktisk. Også overdoser ett par ganger til, så om du vil prate og trenger å lette litt på tankene, gjerne send meg en PM Fikk dog ingen varige mén, men psykisk satt det virkelig i.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Har du nettop tatt overdose?
Jeg skal gjerne dele erfaringer med deg, men er litt nysgjerig på å høre hva du har fått ideg idag først.
Anonym bruker
"Allergisk Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Uff! Det var nok litt mer alvorlig med alle dere enn hos meg.
Jeg tømte i meg tre forskjellige typer antidep å lå på intensiven i ett døgn.
Massive skjelvinger, så dobbelt, hallusinerte og hørte stemmer i hodet. Lå med EKG og fikk intravenøst.
Skummel opplevelse og er egentlig veldig sjokkert over meg selv som tok det steget å gjøre noe sånt mot meg selv.. Føler at når jeg først har krysset den linja er det enklere å gjøre igjen.. Hva tenker dere?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hvis det ikke var noe å hente på andre siden av linja så er det vel ingen vits å gå dit igjen?
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Hat mye på opiater.

Cuoralec var det værste.

Tok kanskje 20-30 cirpalex. Merket ingenting de første timene. Brukte en del cokain og hasj og benzo den perioden men tok masse cirpalex siden jeg ikke hadde noe annet.

Havnet hos en kompis og furte opp på bongen.

Jeg fikk en stikkende smerte i hodet. Føltes som om jeg ble stukket med tusen nåler i hjernen, så ble alt sort og jeg banket hodet i glass ordet og krakelerte det uten å kjenne det. Våknet opp noen minuetter seinere og det siste jeg husket var smertene i hjerne.

Kompis var veldig sær og fikk ikke lov å overnatte der så måtte ta tbanen fra Carl berner til Stovner (35min ish)

På vei ut døra fikk jeg samme smerte igjen og sluknet (alt ble sort), halt over ende og andet i klesskapet og urinerte ufrivillig på meg selv.

Veldig ekkelt og etter det har jeg nektet å bruke lykkepiller osv.

Opiater merker jeg ingenting av. Bare sovner liksom...
Har tatt overdose flere ganger. På ulike ting. De verste overdosene har vært store mengder Quetiapine og store mengder sovemedisiner. Har ligget i koma og blitt lagt i respirator. Har også tatt overdose på benzo.

Jeg har nedsatt korttidshukommelse. Siden jeg har hatt pustestans antar jeg det kan være på grunn av oksygenmangel. Men så har jeg også ruset meg på mye forskjellig da, men er spesielt etter en av rundene med pustestans at jeg føler hukommelsen ble dårligere.

Det er ett år siden den mest alvorlige overdosen og hukommelsen er bedre nå enn den var i tiden rett etter, men nedsatt likeså.
Anonym bruker
"Allergisk Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av UpsAndDowns90 Vis innlegg
Har tatt overdose flere ganger. På ulike ting. De verste overdosene har vært store mengder Quetiapine og store mengder sovemedisiner. Har ligget i koma og blitt lagt i respirator. Har også tatt overdose på benzo.
Vis hele sitatet...
Hva skjedde på overdose med benzo og hva tok du?
Anonym bruker
"Redd Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
30 xanax med 3,2 i alkoholpromille var den verste. Gikk egentlig helt fint, ingen pumping eller noe. Trynte litt her og der og flørta mye med sykepleierne. Var rusa i dagesvis etterpå.
Spiste nærmere 5 g speed på 12 timer, var rusa i 8-9 døgn, hadde et par feberlignende symtomer på badegulvet ellers tipp topp
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
30 xanax med 3,2 i alkoholpromille var den verste. Gikk egentlig helt fint, ingen pumping eller noe. Trynte litt her og der og flørta mye med sykepleierne. Var rusa i dagesvis etterpå.
Vis hele sitatet...
Flørting med 3.2 i promille og 30 xanor. Hehe

Ler fordi jeg kjenner meg igjen. Tror du de ble veldig imponerte? Hehe.

Fin form sikkert... Man føler seg ganske fresh utrolig nok
Anonym bruker
"Redd Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Flørting med 3.2 i promille og 30 xanor. Hehe

Ler fordi jeg kjenner meg igjen. Tror du de ble veldig imponerte? Hehe.

Fin form sikkert... Man føler seg ganske fresh utrolig nok
Vis hele sitatet...
Tror ikke de var det fnugg imponerte, men tror de syns det var veldig humoristisk.

Hadde heldigvis toleranse så det ikke var noe spesielt farlig, var i den benzo-formen der jeg ble hyperaktiv og ikke klarte å sove. Så jeg satt våken og viste gammel prog-rock til vakten som passet på meg på suicide watch frem til jeg sovnet etter 4-5 timer med han.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hatt et par "små" od's pga fentanyl i dopet. var kort så ingen men.

Tror mine potensielt verste var da jeg tok flere pakker Paracet mm i suicid hensikt 2 ganger med ukers mellomrom da jeg var 17.
Da sa legene at det IKKE var en god død, men heller lang og jævlig mens leveren din "sakte smuldrer opp og dør" eller noe like dramatisk. (antar han prøvde å si cirrhose/leversvikt på en forståelig måte og ble litt entusiastisk?) fikk motgift i tide og unngikk skader. men en pleier sa det var den største paracetamol forgiftning hun hadde sett...
(var kanskje usant/sagt av en nyansatt eller for å skremme?)

uansett, har personlig sett malignt nevroleptika syndrom in action, og det så jævlig ut. stiv som en stokk (evt kramper), kunne ikke prate/kommunisere, spise, si at hun hadde vondt - det er jeg 100% sikker på hun hadde!!- eller tisse. oppdaget tilfeldig at hun hadde over 1l urin i blæra, (vanligvis tisser du på deg av halvparten automatisk og mer er skadelig!!) og jeg har selv opplevd det så jeg vet hvor vondt det gjør til slutt.
hun var basically i koma uten å være i koma, skjønner? ingen motgift kun væske, symptomatisk behandling og kryss fingrene for at leveren tar det til slutt...

så om noen tar eller ser noen ta for mye antidepressiva eller antipsykotika, ring 113! kan være dødelig OG gi varig men.

ellers ved vanlige opiat ODs som ikke får raskt nok hjelp er et vanlig problem hukommelsessvikt og andre kognitive skader grunnet oksygenmangel i hjernen.

personlig er jeg mer redd for å skades enn å dø av od, og mer redd for å ruse på meg nye epilepsi anfall (hadde lenge udiagnostisert, før rus, men rusen har eskalert det. har nesten bare anfall ved inntak etter pause, eller abstinenser, ikke ellers) enn overdose. også livredd for f eks infeksjon på hjerteklaff el l pga bomskudd/bakterier etc så prøver å være flink med hygiene og ha god injeksjonsteknikk + ta litt pauser så vevet gror.
har funka hittil men tror det skjer før eller senere med de fleste om de bruker lenge nok eller har uflaks.
noen bakterier kan jo ikke engang kokes vekk.
Anonym bruker
"Allergisk Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 420master Vis innlegg
Spiste nærmere 5 g speed på 12 timer, var rusa i 8-9 døgn, hadde et par feberlignende symtomer på badegulvet ellers tipp topp
Vis hele sitatet...

Det hørtes jævlig ut. Blir skamdårlig etter 1g 😂
Anonym bruker
"Allergisk Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hatt et par "små" od's pga fentanyl i dopet. var kort så ingen men.

Tror mine potensielt verste var da jeg tok flere pakker Paracet mm i suicid hensikt 2 ganger med ukers mellomrom da jeg var 17.
Da sa legene at det IKKE var en god død, men heller lang og jævlig mens leveren din "sakte smuldrer opp og dør" eller noe like dramatisk. (antar han prøvde å si cirrhose/leversvikt på en forståelig måte og ble litt entusiastisk?) fikk motgift i tide og unngikk skader. men en pleier sa det var den største paracetamol forgiftning hun hadde sett...
(var kanskje usant/sagt av en nyansatt eller for å skremme?)

uansett, har personlig sett malignt nevroleptika syndrom in action, og det så jævlig ut. stiv som en stokk (evt kramper), kunne ikke prate/kommunisere, spise, si at hun hadde vondt - det er jeg 100% sikker på hun hadde!!- eller tisse. oppdaget tilfeldig at hun hadde over 1l urin i blæra, (vanligvis tisser du på deg av halvparten automatisk og mer er skadelig!!) og jeg har selv opplevd det så jeg vet hvor vondt det gjør til slutt.
hun var basically i koma uten å være i koma, skjønner? ingen motgift kun væske, symptomatisk behandling og kryss fingrene for at leveren tar det til slutt...

så om noen tar eller ser noen ta for mye antidepressiva eller antipsykotika, ring 113! kan være dødelig OG gi varig men.

ellers ved vanlige opiat ODs som ikke får raskt nok hjelp er et vanlig problem hukommelsessvikt og andre kognitive skader grunnet oksygenmangel i hjernen.

personlig er jeg mer redd for å skades enn å dø av od, og mer redd for å ruse på meg nye epilepsi anfall (hadde lenge udiagnostisert, før rus, men rusen har eskalert det. har nesten bare anfall ved inntak etter pause, eller abstinenser, ikke ellers) enn overdose. også livredd for f eks infeksjon på hjerteklaff el l pga bomskudd/bakterier etc så prøver å være flink med hygiene og ha god injeksjonsteknikk + ta litt pauser så vevet gror.
har funka hittil men tror det skjer før eller senere med de fleste om de bruker lenge nok eller har uflaks.
noen bakterier kan jo ikke engang kokes vekk.
Vis hele sitatet...
Jeg er også veldig redd for å bli skadet istede for å dø. Og vil ikke få epilepsianfall, å dø på DEN måten.
Noe som sikkert hadde skjedd hadde jeg tatt etpar wellbutrin til for krampene jeg hadde var ikke akkurat små.
Hvorfor gir de ikke motgift ved overdose på antidep?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det hørtes jævlig ut. Blir skamdårlig etter 1g 😂
Vis hele sitatet...
Neida, det vakke så gærnt. Men da det gikk opp for meg at jeg egentlig visste man ikke skal håndtere det som godteri på stonerfest på den måten jeg gjorde. Det skal sies var sikkert utblandet som fan men uansett 5’er er for mye og ikke videre anbefalt. KANSKJE til min verste fiende