Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1637
Har to Northern Lights autoer som nettopp startet på uke 13 (!).

Nl1 er definitivt størst og har svære tunge buds men ser ut som den har litt tid igjen.
Alle de hvite hårene har vært brune på tuppene den siste uke. Er dette normalt eller begynner de å visne?

Og slik jeg ser det så har Nl1 fortsatt noen trikomer som er glassklare sammen med de som har blitt hvitere?

NL2 er spinklere og viser tegn til å være klar for høsting.
Jeg har allerede smakt på denne og den gir en fin rus.

Nl2 har slik jeg ser det fortsatt noen trikomer som er glassklare, noen hvite og noen få som begynner å bli oransje?

Når ville dere høstet?

NL1:











Nl2:





Tror folkene på Norcan kan gi deg svar, er jo cannabis som er hovedfokuset til hele forumet der. Er sikkert noen her også da!
De er nok ikke ferdige enda nei :/

"Harvest when 60-70% of hairs have darkened for highest levels of THC.
Harvest when 70-90% of hairs have darkened for a more calming,
anti-anxiety effect as some THC turns to the more relaxing CBN."
lukter godt helt hit
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kloakk Vis innlegg
De er nok ikke ferdige enda nei :/

"Harvest when 60-70% of hairs have darkened for highest levels of THC.
Harvest when 70-90% of hairs have darkened for a more calming,
anti-anxiety effect as some THC turns to the more relaxing CBN."
Vis hele sitatet...
De hvite hårene er bare en liten indikasjon, fargen på trikomene sier mye mer enn fargen på pistillene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De hvite hårene er bare en liten indikasjon, fargen på trikomene sier mye mer enn fargen på pistillene.
Vis hele sitatet...
Så det mener du ja, nå er det jo engang sånn at fargen på trikomene endrer seg rundt samme tidspunkt som pistillene, mer eller mindre, og joda det er klart at du vil høste mens de fleste trikomene er melkehvit, men hvem i alle dager gidder å gå over hele planten med lupe?

Forholder vi oss til plantene i denne tråden, så er de ikke engang i nærheten av ferdig å produsere blomster, og det er åpenlyst med tanke på pistillene, de nye blomstene vil og ha trikomer, hvor mye blomster som kommer og hvordan de trikomene er vil jo dermed ha en betydning for fargen på alle trikomene i sin helhet.

Tror du jeg trekker ting ut av rompehullet og et random google søk? Har vel dyrket i over et tiår før jeg fikk en annen hobby, plantene til ts burde få stå lengre, så det så Og nei, fargene på pistillene er ikke en liten indikasjon, det er 1 av de 3 viktigste indikasjonene yo.
Sist endret av Kloakk; 19. april 2019 kl. 18:40.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser ut som de kan stå to uker til, hilsen en som har årevis av erfaring.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Så det mener du ja, nå er det jo engang sånn at fargen på trikomene endrer seg rundt samme tidspunkt som pistillene, mer eller mindre, og joda det er klart at du vil høste mens de fleste trikomene er melkehvit, men hvem i alle dager gidder å gå over hele planten med lupe?

Forholder vi oss til plantene i denne tråden, så er de ikke engang i nærheten av ferdig å produsere blomster, og det er åpenlyst med tanke på pistillene, de nye blomstene vil og ha trikomer, hvor mye blomster som kommer og hvordan de trikomene er vil jo dermed ha en betydning for fargen på alle trikomene i sin helhet.

Tror du jeg trekker ting ut av rompehullet og et random google søk? Har vel dyrket i over et tiår før jeg fikk en annen hobby, plantene til ts burde få stå lengre, så det så Og nei, fargene på pistillene er ikke en liten indikasjon, det er 1 av de 3 viktigste indikasjonene yo.
Vis hele sitatet...
Legg merke til at det ikke er bilde av pistillene til plante 2, kun trikomene og de viser tydelig at thcen har begynt å bli til CBN.
Begge plantene er i forskjellig fase.

Men at man kan bedømme hvor potent en plante er baser på pistillenes farge er bare en myte og som regel det du får servert i de første Google resultatene... Litt som at bladene blir gule om høsten men det sier ingenting om eplene har rukket å bli modne.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Legg merke til at det ikke er bilde av pistillene til plante 2, kun trikomene og de viser tydelig at thcen har begynt å bli til CBN.
Begge plantene er i forskjellig fase.

Men at man kan bedømme hvor potent en plante er baser på pistillenes farge er bare en myte og som regel det du får servert i de første Google resultatene... Litt som at bladene blir gule om høsten men det sier ingenting om eplene har rukket å bli modne.
Vis hele sitatet...
Jammen i ostepoppens navn da, nei det sier ikke nødvendigvis hvor potent planter er, men det sier noe om hvor nærme den er sluttfasen, hvor mye man høster er vel også av betydning, og litt av poenget med at jeg foreslår å vente sier jeg basert på erfaringen av at når planten begynner å nærme seg slutten av livet som den kjenner det, uten å ha blitt pollinert, så vil den gjøre en siste iherdig innsats på å bli det så ho gjør seg større og feitere, ergo mere weed å røyke.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Jammen i ostepoppens navn da, nei det sier ikke nødvendigvis hvor potent planter er, men det sier noe om hvor nærme den er sluttfasen, hvor mye man høster er vel også av betydning, og litt av poenget med at jeg foreslår å vente sier jeg basert på erfaringen av at når planten begynner å nærme seg slutten av livet som den kjenner det, uten å ha blitt pollinert, så vil den gjøre en siste iherdig innsats på å bli det så ho gjør seg større og feitere, ergo mere weed å røyke.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor i ostepoppens navn skal du da bruke fargen på pistillene som indikasjon for høsting når du ikke kan bruke det til å si noe om ruseffekten?
Det er jo ruseffekten man er ute etter...

Altså, tidspunktet for høsting velger du jo basert på hvilken type rus du vil ha. Glassklare trikomer gir liten effekt, Melkehvite trikomer gir mer head high, brune trikomer gir mer body high (dette kommer på toppen av strainens unike gener(indica Vs sativa osv) selvsagt).
Så dersom pistillene ikke gir noen indikasjon på forholdet mellom Melkehvite og brune trikomer så er det I realiteten verdiløs informasjon.

Som sagt, pistillene kan gi en viss pekepinn om planten nærmer seg slutten eller ikke, men om 20% eller 80% er farget så sier det fortsatt ikke noe om hvor potent planten er.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men hvorfor i ostepoppens navn skal du da bruke fargen på pistillene som indikasjon for høsting når du ikke kan bruke det til å si noe om ruseffekten?
Det er jo ruseffekten man er ute etter...

Altså, tidspunktet for høsting velger du jo basert på hvilken type rus du vil ha. Glassklare trikomer gir liten effekt, Melkehvite trikomer gir mer head high, brune trikomer gir mer body high (dette kommer på toppen av strainens unike gener(indica Vs sativa osv) selvsagt).
Så dersom pistillene ikke gir noen indikasjon på forholdet mellom Melkehvite og brune trikomer så er det I realiteten verdiløs informasjon.

Som sagt, pistillene kan gi en viss pekepinn om planten nærmer seg slutten eller ikke, men om 20% eller 80% er farget så sier det fortsatt ikke noe om hvor potent planten er.
Vis hele sitatet...
Ja det er en flott teoretisk fremtoning du har til å høste weed, det er bedre om halvparten av trikomene er rav farget enn glassfarget, og siden ingen normale mennesker gidder å gå over x antall planter med lupe å telle trikomer som enda er glassklar, må det da være bedre å vente litt over tia enn for tidlig.

Dessuten, man blir innrøkt anyways, det er bedre å få mer weed enn en liten forskjell på effekt, jeg har høstet endel buds og om noen av plantene ble stående to uker ekstra, stiklinger av samme mor, så var det ikke en merkbar forskjell på high.

Håper ts sender deg en bud ass, virker som du trenger den yo, chill