Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1966
Noen me erfaring?

tenkte kun å kjøpe 2-5 pakker først, kansje kun 1 først for å se hvordan det går?

Hva er det værste som kan skje om de skulle bli tatt i tollen?

Vil det hjelpe om det er under 350 kroners grensen på at det ikke blir tatt?

Vil det hjelpe om jeg ber avsender skriver/sende det som "herbal" når det er så lite kvanta om gangen? eller "Only for collection" da de er mange mennesker der ute som samler på sigarett pakker som både er tomme å fullpakket!

jeg er en av dem som kun samler på kule sigaretter som "Black devil" å "Pink Elephant" blant annet :P
Har aldri prøvd med sigaretter, men har forsøkt å bestille snus et par ganger. Har blitt stoppet i tollen hver gang, hvorpå jeg har fått brev med beskjed om at avgifter må betales før pakken sendes videre. Med andre ord ble snusen faktisk dyrere enn i butikken her i Norge.

Har også bestilt såkalt dip fra amerika 2 ganger, dette ble stoppet, og returnert med en gang. Fikk da brev fra tollvesenet hvor det sto at siden den spesifikke tobakksvaren ikke var godkjent i norge å uten advarsler på boksen kunne ikke dette innføres.
Men har bekjente som har bestilt, og fått varene igjennom så du kan være heldig.
Sitat av Dr4rus Vis innlegg
Har aldri prøvd med sigaretter, men har forsøkt å bestille snus et par ganger. Har blitt stoppet i tollen hver gang, hvorpå jeg har fått brev med beskjed om at avgifter må betales før pakken sendes videre. Med andre ord ble snusen faktisk dyrere enn i butikken her i Norge.

Har også bestilt såkalt dip fra amerika 2 ganger, dette ble stoppet, og returnert med en gang. Fikk da brev fra tollvesenet hvor det sto at siden den spesifikke tobakksvaren ikke var godkjent i norge å uten advarsler på boksen kunne ikke dette innføres.
Men har bekjente som har bestilt, og fått varene igjennom så du kan være heldig.
Vis hele sitatet...
Har bestilt snus, aldri opplevd dette.
Bestilte en 5'er. Fikk den i posten uken etterpå.
Men jeg risikere ikke noe bot?
Du risikerer vel ikke bot, men du risikerer jo å måtte betale avgifter ved innførsel. Du kan lese mer om dette på https://www.toll.no/no/varer/alkohol...obakk_og_snus/.
Du må betale fortolling. Samme som om du kjøper over kvoten i utlandet å tar med inn i Norge. Du kan fint innføre så mye du vil bare du fortoller og da betaler avgifter på det.

Bestiller du fra nett er det samme greien, bare at det ikke eksisterer en kvote. Du må altså fortolle hver eneste pakke. Når jeg bestillte noen snus fikk jeg brev hvor det stod att jeg måtte betale så og så mye for å hente ut pakken. Ble dyrere enn å kjøpe i butikk så ignorerte det bare.

Du risikerer altså ikke bot, men blir det stoppet må du betale mer enn butikkpris for å få det utlevert.