Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1561
Hei! Lager en ny melodi hver dag så å si, og for å være ærlig så er mange av de ganske bra. Har lite følelser tilknyttet til mine egne melodier og kan godt kvitte meg med en del, men er det et marked for det?
Er det noen som er villig til å kjøpe opp melodier uten at man må kontakte tusenvis av enkeltpersoner?

Er bare interessert, ville vært artig å tjene litt småpenger på det ene talentet man har.

og btw. vet godt at det er et så å si umulig marked og at mitt material kanskje ikke er godt nok, er bare interessert av ideen.
Jeg tror(håper) virkelig ikke at seriøse musikere/artister kjøper melodier og riff som andre har skrevet. Jeg har skrevet en del sanger, og kunne aldri brukt noe noen andre har laget under mitt eget navn. Så jeg tror at hvis du skal selge melodier så er kanskje det beste å satse på å selge til bedrifter med behov for melodier til reklamefilmer og slikt?
Ghost writing / ghost producers er da VELDIG utbredt, så om du tror det ikke er marked for det må jeg desverre skuffe deg Valentino.
Mange artister som kjøpet riff, broiler kjøpte feks hele sax melodien i wild eyes.
Det du kan gjøre er å sette sammen en sample pack og så promotere mye. Prøv å få noen til å bruke den, er du heldig er det mange som kjøper den
Sitat av ztaale Vis innlegg
Ghost writing / ghost producers er da VELDIG utbredt, så om du tror det ikke er marked for det må jeg desverre skuffe deg Valentino.
Vis hele sitatet...
Faen, trodde da virkelig at dette var noe artister holdte seg for gode til. Musikk er kunst, og da kan man for faen lage den selv!
Men hvis det er slik, så for all del...
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Faen, trodde da virkelig at dette var noe artister holdte seg for gode til. Musikk er kunst, og da kan man for faen lage den selv!
Men hvis det er slik, så for all del...
Vis hele sitatet...
For noen er det kunst ja, men for selve bransjen er det penger, så da vil det desverre bli slik :/
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Faen, trodde da virkelig at dette var noe artister holdte seg for gode til. Musikk er kunst, og da kan man for faen lage den selv!
Men hvis det er slik, så for all del...
Vis hele sitatet...
Er nok desverre ikke slik i mange situasjoner. Spesielt når det kommer til "top40". Sjekk for eksempel ut Max Martin som har vært med på å skrive 19 nummer 1 hits på Billboard top 100, og over 50 sanger på top 10.