Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 11737
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av creavator Vis innlegg
Folk finner nye sannheter og oppdagelser med jevne mellomrom. Så jeg ville ikke uttalt meg så bastant.
Vis hele sitatet...
Hvilke typer ''nye sannheter'' snakker du om?
De som har hatt "paranormale opplevelser" i gamle hus og bygninger bør ta en titt på denne artikkelen:
http://www.cracked.com/article_18828...sightings.html
Det er godt mulig at det bare er noen gamle rør eller ventilasjonssystemet som tuller med hodene deres.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tror definitivt at det er noe mer mellom himmel og jord

Da jeg gikk i 4-5 klasse bodde vi i et hus hvor det hang igjen ei gammel dame. Så henne nesten hver gang jeg var alene hjemme. En av gangene sto hun rett forran meg og kunne se henne helt tydelig. Var på samme måte som å se seg selv i vinduet, en ser seg selv klart men samtidig ser man igjennom seg. Endte ofte med at jeg satte meg ut på trappa til mamma kom hjem. Var også diverse gjenstander i huset som ble ødelagt og knust uten at det finnes noen logisk forklaring på hvordan det skulle ha skjedd.
Fortalte aldri noe til mamma eller noen andre om det jeg hadde opplevd før etter vi hadde flyttet ut. Det som var det rareste var at mamma også så henne og vi beskrev henne helt likt og også hvor hun brukte å være. Mamma ble også forklart av mannen som bygde huset rett før vi flyttet hadde en kone som døde i stua og at han ikke klarte å bo der siden hun enda var igjen. . Har opplevd flere små ting rundt omkring etter dette men ikke sett noen. Har mistanke om selv at jeg har noen som er med meg nesten hele tiden men har sagt ifra at jeg ikke vil se han. Han er bare snill og god

Skal til en automatskriver om en stund. Blir spennende å høre hva hun har å si
Når jeg var 10 år kunne jeg se for meg spider-man kravle oppover veggen om kvelden. Dette er ganske normalt hos barn. Jeg tipper du var et interessert, veldig fantasifullt, sunt barn, og at synene dine kom som en årsak av dette. Ødelagt inventar kan ha tusenvis av forskjellige årsaker. Å trekke den mest vage årsaken av de tusen som mest sannsynlig har ikke noe for seg. Det kan ha vært andre familiemedlemmer, et eventuelt kjæledyr eller hva som helst. Mora di kan også ha fått for seg en gammel dame i sidesynet. Dette synet virker gjentakende blant folk som er åpen for gjenferd etc. At denne gamle dama virker lik for dere begge er ikke rart. Hvordan skille en gammel dame med grått hår fra en annen?
Jeg har full forståelse for at du vil prøve å lage forklaringer på det jeg har opplevd i og med at du selv ikke tror på slike ting. Som alle har sagt i alle år så må en ha opplevd dette selv for å tro det. Har flere ganger i mitt liv sett syner både i søvnparalyse og ikke men dette var ikke noen hallusinasjon. På denne tiden trodde jeg mer at spøkelser så ut som hvit laken med hull i. Tviler på at både jeg og mamma hallusinasjonerte akkurat det samme på akkurat de samme plassene, hun hadde nemmelig faste plasser hun brukte å stå eller være. Som oftest sto hun i kjøkken åpniningen og så på meg mens jeg satt i stuen, ikke hadde hun hvit hår heller. Også rart at jeg ikke har sett noe lignende verken før eller etter. søsteren min så henne aldri men kunne høre henne puste på rommet sitt.
Sitat av h0neybee Vis innlegg
Jeg har full forståelse for at du vil prøve å lage forklaringer på det jeg har opplevd i og med at du selv ikke tror på slike ting. Som alle har sagt i alle år så må en ha opplevd dette selv for å tro det. Har flere ganger i mitt liv sett syner både i søvnparalyse og ikke men dette var ikke noen hallusinasjon. På denne tiden trodde jeg mer at spøkelser så ut som hvit laken med hull i. Tviler på at både jeg og mamma hallusinasjonerte akkurat det samme på akkurat de samme plassene, hun hadde nemmelig faste plasser hun brukte å stå eller være. Som oftest sto hun i kjøkken åpniningen og så på meg mens jeg satt i stuen, ikke hadde hun hvit hår heller. Også rart at jeg ikke har sett noe lignende verken før eller etter. søsteren min så henne aldri men kunne høre henne puste på rommet sitt.
Vis hele sitatet...
Jeg ville tatt kontakt med lege snarest. Hallusinasjoner kan være symptom på alvorlig sinnslidelse som akutte sinnsforvirringer (psykoser), dyp depresjon, mani og schizofreni.
Jeg skal komme med kun ett innspill til denne tråden her.
Dere kan dra til www.shoutcast.com eller søke i winamp, etter 'Art Bell'.
Dette er favoritt-radioverten min fra 'Coast To Coast AM', og vil mette deres sult for ... diverse.
Kanalen er et såkalt "talkshow", og har humor som er ubeskrivelig.
Jeg elsker spesielt godt når de stål-kristne ringer inn, eller stam-innringeren som er nazist, og lurer på hvorfor besøket hans reagerer så rart når han viser de hitler-alteret hans.

Art Bell @ Shoutcast altså
Det er så merkelig hvordan/hvorfor mennesker er så mottakelige for overnaturlige forklaringer, det hadde vært veldig interessant å virkelig forstå psykologien bak det!

Har f.eks. en fyr på jobben jeg anser som en svært oppegående mann, han er ingeniør som alle oss andre og er da vant til å tenke systematisk og logisk dagen lang. Men her om dagen fortalte han meg at han er "overbevist" om at det finnes mer mellom himmel og jord. Han her ville ikke latt seg overbevise om at problemet ligger der kunden sier før han har fått sterke bevis på det motsatte, men allikevel er han overbevist om noe som aldri noen har bevist før? Forklar meg hvorfor det ligger så nær menneskets hjerne å forkaste fornuft når "sannheten" er tilstrekkelig usannsynlig.

Og hvorfor skal dette han prater om ligge mellom himmel og jord? Og ikke under jordskorpa eller utenfor stratosfæren. Altså man har ikke et SNEV av peiling på hva/hvordan/hvorfor en slik hendelse skulle oppstå hvis det ikke skal kunne forklares med moderne fysikk. Men om man bruker moderne fysikk, den fysikken som har ført menneskeheten din vi er i dag, den fysikken som tillater deg å lete etter spøkelseshistorier og konspirasjonsteorier på nettet, da er forklaringene i flertall. Men nei, det er den "utenomjordiske" forklaringen som fungerer for meg gitt!

Du vet ikke hva jeg så, du måtte vært der selv, jeg kjente det med mine egne hender... Hvorfor er det alltid så få vitner til noe overnaturlig? Hmm, merkelig... Det er vel fordi spøkelsene ikke vil bli busta.
Opplevde selv noe uforklarlig noen uker tilbake:
Jeg og en kompis gikk oppover en grusvei langs et mørkt jorde, på vei til en kamerat som bor i toppen av bakken, på en gård.

Ca halveis opp i bakken snur vi oss begge mot venstre og ser ut mot jordet, da vi begge oppfattet et slags lysglimt i sidesynet. Jeg brukte selv litt lengre tid enn kompis, da jeg først trodde det bare var noe rusk i øyekroken.

Da vi snur oss mot lysglimtet, ser vi bare en slags "lys-sky", kanskje max radius 0.5 meter, som trekker seg sammen i en kuleform og forsvinner i løpet av 0.3 sekunder.
Først tenkte jeg kanskje det var noen med lommelykt som sto i skauen, men man så klart at det ikke var direkte lys eller refleksjon;
et lite område rundt lyskulen lyste nemlig opp som om det var fra en naturlig gul flamme eller fakkel!

Vi syns begge dette var sinnsykt mystisk, og jeg har prøvd å rasjonalisere og forklare det, men det lar seg rett og slett ikke gjøre.

Jeg er helt sikker på at dette var noe ganske "unormalt" som vi var veldig heldige å observere, og jeg faller stadig inn på at det må ha dreid seg om noe "Will-o'-the-wisp"-fenomen /kulelyn-fenomen.

Det var jævlig merkelig, forunderlig og over veldig fort, men jeg kommer nok alltid til å huske denne opplevelsen, da det er en av de få "uforklarlige" hendelsene jeg har opplevd.

Fler som har opplevd lignende?
Jeg opplever det minst en gang i uka før jeg sovner. Lysglimt som plutselig fanges av netthinnen min, så jeg bråvåkner. Epileptiske fyringer i oksipitallappen i hjernen min.