Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 558
Hei!
En bekjent av meg (A) har en mopedbil, dette krever førerkort for moped og en alder på 18 år. A er 17 år,men har mopedførerkort.
B er 18 og har førerkort for bil og moped.
A kjører,B sitter på. De blir påkjørt bakfra, Diskuterer deretter med fører av den andre bilen(C) som tar på seg alt skyld for påkjøringa, C vil helst ta dette gjennom forsikringa(doh). Mopedbilen til A er totalvrak.
Det som blir det store spørsmålet her er:
Hva kan skje med B om det skrives at han kjørte, siden A ikke har lov til å kjøre dette kjøretøyet?
Alle gikk ilag og ble enige om å erkjenne at B kjørte,inkludert C.
Problemet nå er faren til B som mener dette kan få konsekvenser for B?

Takk.
Hvis fører B ikke har skyld i kollisjonen og ikke har opptrådt uaktsomt kan jeg vanskelig se at han skal få noen som helst konsekvenser for å ha kjørt kjøretøyet. (synsing fra min side, men da jeg ble påkjørt sist fikk det ingen konsekvenser for meg annet enn litt smerter og uten kjøretøy for en kort periode) =)
Tja
Hydroide's Avatar
Trådstarter
Takk for svar.
Fører C har allerede erkjent all skyld, da det var han som opptrådde uaktsomt.
Greia er bare at far til B mener han ikke bør skrive under. Uten og komme med noe som helst konkret svar.
får man en bil i ræven så skal det mye til før det er den påkjørte som får skylden. Enhver som ferdes i trafikken skal kjøre aktpågivende å holde slik avstand at det skal være fullt mulig å fåreta en nødbrems dersom kjøretøy foran pluttselig stopper. Holder man ikke slik avstand, og dertil ikke klarer å stoppe, så er det automatisk den i det bakerste kjøretøyet som får skylden. dette er ett brudd på veitrafikkloven paragraf 3.