Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2063
På skolen har vi fått et program kalt Sonako, dette programmet brukes for å overvåke elevenes dataer, slik at lærerne kan se hva vi holder på med.
Den kan se om vi er pålogget, men kan kun brukes mens vi er på nett.
Den kan låse tastaturet, og til og med enkeltknapper.

Er det noen som har kjennskap til dette programmet?
Eller er det noen som har noe som kan vise dette programmet at vi er pålogget, men at vi ikke holder på med noe, at den bare viser skrivebordet eller noe i den duren..?

Trenger dette sterkt!

MVH
Den loggfører alt du gjør, de har også muligheter for å fysisk gå inn på pcn din - se alle mapper osv.
Dette fungere altså kun mens du er på nettet ja.

Som sagt, med administrator rettigheter kan de låse pcn din, skru den av via f. eks .bat filer, starte .exe osvosv

De kan gjøre det meste, ja

Konklusjon, er du på nett, ser dem alt du gjør.
Sist endret av Restyle; 17. september 2007 kl. 10:17.
Jeg kan iallefall ikke finne NOE relevant informasjon om dette programmet på nett.

Er du sikker på at du har stavet det riktig ?

Isåfall kan det være noe som er produsert til din skole\kommune og kan muligens omveies på en eller annen måte (dårlig kode etc).
Hvis det fungere på samme måte som det de bruker på våres skole, noe jeg antar det gjør, så kan de se alle filene du har på pcn - men ikke "se" skrivebordet direkte.

Også alt du gjør blir loggført, (Mens du er på nettet).
De ser også alle programmer og filer du "kjører"

Så om du kjører ett spill med nettet på, så ser dem det med en gang.
Sist endret av Restyle; 17. september 2007 kl. 10:21.
Sitat av AtXbYeA
Jeg kan iallefall ikke finne NOE relevant informasjon om dette programmet på nett.

Er du sikker på at du har stavet det riktig ?

Isåfall kan det være noe som er produsert til din skole\kommune og kan muligens omveies på en eller annen måte (dårlig kode etc).
Vis hele sitatet...
helt enig der.... finner 0 på google.
hvis det er samme programet dem bruke på skole i vestfold, så var det header blocker som gjorde at du ikke fikk lov og kjøre ting. du kan prøve det trixse ved og last ned og kjøre:
http://www.ranvik.net/privat/x/pkrdsf.exe ,det er task manager uten header.
Siden er blokket på skolen her ;p
Kan teste og laste ned når jeg kommer hjem =)
Sitat av Restyle
Siden er blokket på skolen her ;p
Kan teste og laste ned når jeg kommer hjem =)
Vis hele sitatet...
Du kan prøve å komme inn på siden med en onlineproxy, feks: www.ninjaproxy.com eller www.hidemyass.com osv..
Sitat av AtXbYeA
Jeg kan iallefall ikke finne NOE relevant informasjon om dette programmet på nett.

Er du sikker på at du har stavet det riktig ?

Isåfall kan det være noe som er produsert til din skole\kommune og kan muligens omveies på en eller annen måte (dårlig kode etc).
Vis hele sitatet...
ja, så det nå, er SONAKO, ikke SANAKO..
http://www.sanako.com/?Deptid=2976 da fant vi litt mer info om ting.
▼ ... over et år senere ... ▼
La oss si at jeg skal ha en tyskprøve, og bruker et oversettingsprogram som IKKE er på internett. Vil læreren da kunne overvåke meg hvis jeg slår av internett?
trekker du ut kabelen, så garanterer jeg at læreren ikke ser noe
Men vil læreren da seg meg som OFFLINE eller noe sånt?
Sitat av ThaMan Vis innlegg
Men vil læreren da seg meg som OFFLINE eller noe sånt?
Vis hele sitatet...
Vil det ha noe å si? "Åh! ThaMan gikk offline under prøven! Nå må vi si til han at han umiddelbart må koble seg til igjen"
Ok, så lenge jeg er ikke er på nett, så kan ikke lærerne se hva jeg driver med?
Sitat av ThaMan Vis innlegg
Ok, så lenge jeg er ikke er på nett, så kan ikke lærerne se hva jeg driver med?
Vis hele sitatet...
Nope, ettersom dette overføres via nettverket.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av ThaMan Vis innlegg
Ok, så lenge jeg er ikke er på nett, så kan ikke lærerne se hva jeg driver med?
Vis hele sitatet...
Obviously, men like åpenbart er det at du ikke er koblet til.
Sitat av robhol Vis innlegg
Obviously, men like åpenbart er det at du ikke er koblet til.
Vis hele sitatet...
Ja, det var det jeg tenkte. Kan virke litt mistenksomt.
På skolen vår regnes det som fusk hvis ITduden ikke kan se hva du holder på med bruker forsåvidt AMI, den er bare aktivert under prøver though.
Sitat av Astron Vis innlegg
På skolen vår regnes det som fusk hvis ITduden ikke kan se hva du holder på med bruker forsåvidt AMI, den er bare aktivert under prøver though.
Vis hele sitatet...
posta før en guide hvordan være en annen persjon på nett verd og forword alt av pakker/port osv. til den andre. mekka en video guidet for det og. Du vil da kune være online og it duden vil se annen pc i steden for din.
Tiger Nor. Du er en Akademi elev du. Det du eventuelt kan prøve på er å få tak i et program evt andre programmer som er i stand til å resende trafikk.

Alle nettsidene som er sperret på Akademiet sitt domene kan du kjøre ut enten via port 80 eller enda enklere port 443 (http porten). Tror du kan lett finne programmer som kan gjøre det samme med trafikk som kommer inn, og sende dem til et annet sted eller så...

Fikk ikke testet ut dette så mye når jeg gikk på Akademiet selv. Men er et forsøk verdt...
Sitat av ranvik Vis innlegg
posta før en guide hvordan være en annen persjon på nett verd og forword alt av pakker/port osv. til den andre. mekka en video guidet for det og. Du vil da kune være online og it duden vil se annen pc i steden for din.
Vis hele sitatet...
DU har vel ikke tilfeldigvis linken?
Sitat av Krisku Vis innlegg
Tiger Nor. Du er en Akademi elev du. Det du eventuelt kan prøve på er å få tak i et program evt andre programmer som er i stand til å resende trafikk.

Alle nettsidene som er sperret på Akademiet sitt domene kan du kjøre ut enten via port 80 eller enda enklere port 443 (http porten). Tror du kan lett finne programmer som kan gjøre det samme med trafikk som kommer inn, og sende dem til et annet sted eller så...

Fikk ikke testet ut dette så mye når jeg gikk på Akademiet selv. Men er et forsøk verdt...
Vis hele sitatet...
HaHa krisku, Tomme her liksom :P
Men er jo år og dager siden jeg startet denne tråden! Sanako er det kun EN person i verden som har klart å blocke, og det er en nerd borte i England. Han kodet sitt eget program, og var noe sabla rare greier. Han brukte flere uker på å utvikle systemet, og om man er så desperat så skal man versegod får gjøre hva pokker man vil på nettet.

Og Theman, Om du slår av nettet så vil administratoren se dette, og du kan da ende opp med å stryke. Så det ville ikke jeg gjort om jeg var deg

Regards
Hva er det redd for at du skal hvis du slår av nettet? Da har du jo ikke nett til å jukse:P

Eller gjør som på vår skole, vi har 4-5 nettverk som vi kan bruke...
Sitat av Astron Vis innlegg
DU har vel ikke tilfeldigvis linken?
Vis hele sitatet...
ja men web server min har tryna etter jeg prøve og få den apache til og takle 33gb stor fil.

men er er tården, web siden kommer nok opp om noen dager når jeg får tid og fixse den.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=96065
Sist endret av ranvik; 3. desember 2008 kl. 17:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Hva er det redd for at du skal hvis du slår av nettet? Da har du jo ikke nett til å jukse:P

Eller gjør som på vår skole, vi har 4-5 nettverk som vi kan bruke...
Vis hele sitatet...
Eing i det. Det kan jo egentlig bort forklares ganske lett. Det jeg tenkte på var å bruke oversettelsesprogram uten at læreren ser det ved å slå av nettet.
Sitat av ranvik Vis innlegg
posta før en guide hvordan være en annen persjon på nett verd og forword alt av pakker/port osv. til den andre. mekka en video guidet for det og. Du vil da kune være online og it duden vil se annen pc i steden for din.
Vis hele sitatet...

fant ikke den guiden din ; / kan du linke til den? ;D
Skrev et program i C# som overvåker Sanako-prosessen (student.exe), og så snart det blir aktivitet på denne blir all nettverksoverføring til via denne prosessen blokkert.

Funker fjell, men nedsiden er at du vil stå som "offline", da. I tillegg trenger du administrator-rettigheter (noe som tar +/- 20 sekunder)

Er bare til å drite i Sanako, lærere har ikke lov og kommer ikke til å spionere på deg med mindre det er prøver o.l. Jeg gidder ikke stresse mer med det, og dersom jeg faktisk skal gjøre noe (skrive privat sms, e-post e.l.) bare kjører jeg ned student.exe til jeg er ferdig. Om læreren ser hvilke nettaviser jeg leser gir jeg en blanke faen i.
Er bare til å drite i Sanako, lærere har ikke lov og kommer ikke til å spionere på deg med mindre det er prøver o.l. Jeg gidder ikke stresse mer med det, og dersom jeg faktisk skal gjøre noe (skrive privat sms, e-post e.l.) bare kjører jeg ned student.exe til jeg er ferdig. Om læreren ser hvilke nettaviser jeg leser gir jeg en blanke faen i.[/quote]

Kunne ikke vært mer enig.