Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 6933
Kom akkurat over denne siden gjennom en reklame hos spotify

Facebook "Teatime"

"Tea Time er en kampanje der norske muslimer inviterer ikke-muslimer fra eget nærmiljø hjem
på te, rett og slett for å bli litt bedre kjent."

Hva synes dere om denne kampanjen?
Takk for at du minte meg på den! Så en annonse for det i avisen igår, men hadde helt glemt det. Skal melde meg på nå! Selv om dette kanskje ikke vil gjøre store forandringene på folks rasistiske (kulturfordømmende er vel et bedre ord) holdninger - fordi de som melder seg på mest sannsynlig har et åpent sinn fra før -, så er det allikevel et spennende og originalt initiativ som jeg gleder meg til å se resultatet av.
Tja, greit nok, om en ikke blir holdt som gissel og blir prakket på ekstremisme
(Kanskje litt vel godt ytret, men...)

Er iallefall bedre enn at folk skal gå rundt å se stygt på alle som er av minoritetsbakgrunn. (Om denne "TeaTime" greia funker da)
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Flott! Ett vakkert initiativ.
Synes det er strålende! Spesielt siden jeg er veldig begeistret for te! (Interesse for andre kulturer er nok også et virkemiddel.)
Syns jo dette høres helt fantastisk ut. Selv om jeg regner meg for å være en åpen fyr har jeg relativt lite innblikk i hvordan hverdagen til norske muslimer er.
Omaha's Avatar
Trådstarter
Kanskje en av de som benytter seg av dette tilbudet vil legge ut en liten rapport her i ettertid?
Ja jeg har også sett reklame om dette, jeg har tenkt å teste det ut, det kan jo bli morsomt å se hvordan det går:S

fra facebook siden:
"Tea Time er en kampanje der norske muslimer inviterer ikke-muslimer fra eget nærmiljø hjem på te, rett og slett for å bli litt bedre kjent.
Det eneste alle som inviterer har felles er en muslimsk bakgrunn, og et ønske om å vise et større bilde av norske muslimer enn det som ellers får plass i mediene. Fra uke 10 vil det bli holdt teselskaper over hele landet. Enten du vil invitere, bli invitert eller bare vise din støtte til kampanjen."
er utrolig hvor lite som skal til før man får et mer "avbalansert" forhold til andre kulturer og religioner...
Å prate med folk bruker ofte å være mer enn nok, så det her digger jeg (x
Høres flott ut tbh, går bare i dass om ingen aksepterer/intregrerer seg i samfunnet.
Bare pass deg, gulunderstrek. Dere vil alle komme ut som terrorister og ekstreme fundamentalistiske islamister. Som alle andre muslimer! Nå som den stygge spøken er gjort:

Knallbra ide dette, men igjen, som gulunderstrek sier, så er det vel helst de som allerede er kulturrelativister som melder seg på dette..
Jeg digger det! Håper at folk i litt mindre områder tar initiativ og melder seg på dette. Det er ofte i bygdenorge at problemene ligger, ihvertfall etter hva jeg har erfart.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Kom akkurat over denne siden gjennom en reklame hos spotify

Facebook "Teatime"

"Tea Time er en kampanje der norske muslimer inviterer ikke-muslimer fra eget nærmiljø hjem
på te, rett og slett for å bli litt bedre kjent."

Hva synes dere om denne kampanjen?
Vis hele sitatet...

Helt latterlig, hva om jeg ikke liker te og svette lukt?
Sist endret av Fanfare; 26. januar 2011 kl. 09:25.
Jeg ser ikke poenget. De reklamerer via Facebook/Spotify, noe som gir den målgruppen i Norge som sannsynligvis har MINST forutinntatte meninger mot muslimer. Så skal de drikke te med en muslim og plutselig komme fram til åpenbaringen at alle muslimer er snille og greie, fordi en drakk te hos en muslim.
Sitat av Fanfare Vis innlegg
Helt latterlig, hva om jeg ikke liker te og svette lukt?
Vis hele sitatet...
Hvorfor liker du ikke å svette lukt? Det er ganske vanlig at svette lukter, så det må du nok bare vende deg til. Alternativt kan du kjøpe deg en deodorant.

@Strat

Nå har vel facebook et ganske bredt spekter av brukere, så at reklamen ikke når frem til de det gjelder er vel heller usannsynlig. De har forsvåvidt reklamert andre steder også, jeg så det først i en annonse i avisen, og jeg blir forundret om vi ikke kommer til å se noen plakater rundt om i storbyene den kommende tiden. Problemet er vel heller at de som burde delta på dette arrangementet ignorer reklamen fordi fordommene deres er altfor dypt forankret.

Det til tross så har jeg informert bekjente som jeg tror kan få et godt utbytte ut av dette, og interessen har faktisk vært tilstedeværende.

PS

Vi glemmer også en annen side ved prosjektet. For muslimene som inviterer så er det sikkert veldig hyggelig at det faktisk kommer noen. Det vil kanskje hjelpe de med å føle at de er akseptert i samfunnet. De vil se nordmenn slik vi er innendørs i trygge omgivelser, en side av oss som kan vike ganske mye fra gatenordmannen.
Sist endret av gulunderstrek; 26. januar 2011 kl. 23:09. Grunn: Jeg er en endremus
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg ser ikke poenget. De reklamerer via Facebook/Spotify, noe som gir den målgruppen i Norge som sannsynligvis har MINST forutinntatte meninger mot muslimer. Så skal de drikke te med en muslim og plutselig komme fram til åpenbaringen at alle muslimer er snille og greie, fordi en drakk te hos en muslim.
Vis hele sitatet...
Vel, vi får jo "åpenbaringen" som du kaller det om at alle muslimer er ekstremister gjennom det vi hører i media, så hvorfor ikke motsatt?

Synes dette er et veldig bra tiltak. Jeg kommer ikke til å delta, men bare det å høre at norske muslimer tar initiativ i det norske samfunn får ihvertfall meg på bedre tanker.
▼ ... over en måned senere ... ▼
ja da har jeg vært på "tea time" og må si jeg har fått svar på noen fordommer og andre ting jeg lurte på. jeg anbefaler alle som ønsker mer innsikt i islam og andre religioner å sette av noen timer til dialog og diskjusjon.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av xhacktly Vis innlegg
ja da har jeg vært på "tea time" og må si jeg har fått svar på noen fordommer og andre ting jeg lurte på. jeg anbefaler alle som ønsker mer innsikt i islam og andre religioner å sette av noen timer til dialog og diskjusjon.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke si noe mer da? Hvem var du hos, hva snakket dere om og fikk du egentlig te?
Hehe jeg ser for meg to personer som sitter å skuler på hverandre, fordi begge trodde at den andre skulle stille med teen. Kanskje lurt å ha med seg te selv også ?
Sitat av luni Vis innlegg
Kan du ikke si noe mer da? Hvem var du hos, hva snakket dere om og fikk du egentlig te?
Vis hele sitatet...
ok nullstress.

"Ung Muslim inviterer til åpent teselskap med omvisning i moskeen, marokkansk te og samtaler torsdag 10. mars klokken 16.30-18.30. Sted: Rabita-moskeen i Oslo (Calmeyers gate 8, 4. etasje). Velkommen!"

ja jeg tok jeg turen, og ble møtt av vennlige mennesker som ga meg et glass varm marokkansk te, det var sikkert over 50 stk der(mange folk med forksjellige religioner). Det ble hold et kort foredrag om hva slags arrangementer rabita-moskeen hadde(mye likt som kikrkens tullete kofirmasjons opplegg syns jeg.) stikkord er: møter, sommerleirer og sammlinger og sport og forskjellige aktiviteter som skaper sammhold.

Etter denne pressentasjonen fikk vi en omvisning i Rabita-moskeen og det ble stilt mange spørsmål av guppen som fulgte etter.

Det morsmme var at lederen av møte var mulsimsk mann og var gift med en kristen norsk kone og hadde 3 barn, så de ble en del spm rundt dette ofc..

etter omvisningen i kontor lokaler og bønnerom så var det utrolig klein" bli kjent runde som minnet om ekle konfimasjonsleir ritualer for å få en "ice breaker" etterpå så ble man satt i grupper og skulle "fortelle de andre og hva man viste om deres religion. Etter dette var det litt spørsmål i en diger sirkel, også var opplegget ferdig.
Sist endret av random40348; 10. mars 2011 kl. 20:20.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av xhacktly Vis innlegg
ok nullstress.

"Ung Muslim inviterer til åpent teselskap med omvisning i moskeen, marokkansk te og samtaler torsdag 10. mars klokken 16.30-18.30. Sted: Rabita-moskeen i Oslo (Calmeyers gate 8, 4. etasje). Velkommen!"

ja jeg tok jeg turen, og ble møtt av vennlige mennesker som ga meg et glass varm marokkansk te, det var sikkert over 50 stk der(mange folk med forksjellige religioner). Det ble hold et kort foredrag om hva slags arrangementer rabita-moskeen hadde(mye likt som kikrkens tullete kofirmasjons opplegg syns jeg.) stikkord er: møter, sommerleirer og sammlinger og sport og forskjellige aktiviteter som skaper sammhold.

Etter denne pressentasjonen fikk vi en omvisning i Rabita-moskeen og det ble stilt mange spørsmål av guppen som fulgte etter.

Det morsmme var at lederen av møte var mulsimsk mann og var gift med en kristen norsk kone og hadde 3 barn, så de ble en del spm rundt dette ofc..

etter omvisningen i kontor lokaler og bønnerom så var det utrolig klein" bli kjent runde som minnet om ekle konfimasjonsleir ritualer for å få en "ice breaker" etterpå så ble man satt i grupper og skulle "fortelle de andre og hva man viste om deres religion. Etter dette var det litt spørsmål i en diger sirkel, også var opplegget ferdig.
Vis hele sitatet...
Lederen het ikke tilfeldigvis Djamel?
Hvis det var han så er han og familien med i en episode av På tro og Are, http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/696929/
Sitat av Widow Vis innlegg
Lederen het ikke tilfeldigvis Djamel?
Hvis det var han så er han og familien med i en episode av På tro og Are, http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/696929/
Vis hele sitatet...
ja stemmer.
Jeg inviterer på te i Oslo (Cafe Sør v/youngstorget).

Som ung muslim så er dette helt greit for meg, så lenge du spanderer neste runde med øl.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Jeg inviterer på te i Oslo (Cafe Sør v/youngstorget).

Som ung muslim så er dette helt greit for meg, så lenge du spanderer neste runde med øl.
Vis hele sitatet...
Salam alaikom!
Sitat av Krokodille Vis innlegg
Salam alaikom!
Vis hele sitatet...
Wutever...
Jeg liker ikke te.
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Jeg liker ikke te.
Vis hele sitatet...
Er det mormonere som verken drikker te eller kaffe fordi det er rusmidler?
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Jeg liker ikke te.
Vis hele sitatet...
er vel ingen som nekter deg å spørre etter vann i stede
Man kan besøke alle slags folkegrupper og religioner, spise og drikke te og få det samme resultatet hver gang. Selvfølgelig blir man møtt med smil og koselige samtaler, men det blir jo litt forestilling når dette allerede er forventet av den som serverer. Altså spiller det ingen rolle om man drikker te hos en brøkdel av en minoritet, jeg tror ikke ola nordmann og muslimer generelt endrer syn eller holdninger til hverandre etter dette. Det samme resultatet ville vi fått fra alle slags minoriteter. Derfor mener jeg dette prosjektet ikke vil skape en revolusjon der alle er venner og kjente, men det vil jo føre til noen hyggelige møter og besvarte spørsmål.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Derfor mener jeg dette prosjektet ikke vil skape en revolusjon der alle er venner og kjente
Vis hele sitatet...
Det er da ingen andre som mener det heller. Det hadde jo vært rimelig oppsiktsvekkende om løsningen på dette svært omfattende problemet skulle ligge i bunnen av et lunkent tekrus.

Men som du sier, det fører til noen hyggelige møter =)
Sist endret av mentalmelt; 11. mars 2011 kl. 00:51.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Hvorfor liker du ikke å svette lukt? Det er ganske vanlig at svette lukter, så det må du nok bare vende deg til. Alternativt kan du kjøpe deg en deodorant.

@Strat

Nå har vel facebook et ganske bredt spekter av brukere, så at reklamen ikke når frem til de det gjelder er vel heller usannsynlig. De har forsvåvidt reklamert andre steder også, jeg så det først i en annonse i avisen, og jeg blir forundret om vi ikke kommer til å se noen plakater rundt om i storbyene den kommende tiden. Problemet er vel heller at de som burde delta på dette arrangementet ignorer reklamen fordi fordommene deres er altfor dypt forankret.

Det til tross så har jeg informert bekjente som jeg tror kan få et godt utbytte ut av dette, og interessen har faktisk vært tilstedeværende.

PS

Vi glemmer også en annen side ved prosjektet. For muslimene som inviterer så er det sikkert veldig hyggelig at det faktisk kommer noen. Det vil kanskje hjelpe de med å føle at de er akseptert i samfunnet. De vil se nordmenn slik vi er innendørs i trygge omgivelser, en side av oss som kan vike ganske mye fra gatenordmannen.
Vis hele sitatet...
Hvorfor jeg ikke liker å svette lukt?

Nei, det er et vanskelig spørsmål og svare på. For det første forstår jeg ikke kebab norsk, og for det andre så liker jeg ikke så godt nye steder der det lukter curry og andre urter hvis det var det du henviste til.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Takk for at du minte meg på den! Så en annonse for det i avisen igår, men hadde helt glemt det. Skal melde meg på nå! Selv om dette kanskje ikke vil gjøre store forandringene på folks rasistiske (kulturfordømmende er vel et bedre ord) holdninger - fordi de som melder seg på mest sannsynlig har et åpent sinn fra før -, så er det allikevel et spennende og originalt initiativ som jeg gleder meg til å se resultatet av.
Vis hele sitatet...
Sier meg enig med deg i at det er nok ikke andre en de som er allerede åpensindig så kommer til å stille opp.
Blir som om Jehovas vitne skulle invitere til kaffe for å vise at de også er normale folk.
De som er "trangsynte", og som faktisk er de eneste som hadde hatt noe godt ut av å treffe "fiendene" sine over en kopp med te, er nok de som kommer til å glimre med sitt fravær.

La meg snu situasjonen litt, om en gruppe mennesker med en annen politisk mening en resten av befolkningen, la oss bruke Nasjonalistene (ikke de som bare kaller seg det), ville invitere til kaffe for å forklare at de ikke på noen måte er nazister, rasister eller i mot innvandring (så lenge de som kommer til landet (svarte eller hvite) integrerer seg og ikke driver faenskap).
Så hadde det blitt stoppet av dvs grupperinger som ikke tåler at noen er litt for mye glad i landet sitt….Gud forby!r
Sitat av etse Vis innlegg
er vel ingen som nekter deg å spørre etter vann i stede
Vis hele sitatet...
Da fremstår man vel som rimelig sær. Møte opp på _tea_ time og si nei til te. Hehe, nei da blir nok møtet litt imot sin hensikt. Hold deg hjemme eller tving i deg teen.
Faen så tamt. Jeg trodde de bare formidlet kontakt mellom muslimer som kunne tenke seg å by på te i deres eget hjem. Ikke et styrt seminar.
teatime? i mitt tilfelle ville gamingtime vært et bedre påfunn!
Eneste problemet med slike ting er at de som melder seg på ofte er veldig åpne, imøtekommende og skikkelig folk fra før av. Med andre ord skulle jeg likt å sett en familie som holdt veldig på sin religion og kultur imøte med en som f eks er pro FRP eller lignende. Tror utfallet av det hadde vært mer interesant.
Det er noe med kvinner som går rundt og gjemmer håret sitt som plager meg. Samt gebrokent norsk og bakgrunn fra arabisk kultur = bad. Har garantert ingenting til felles, og mitt mindset er så langt unna deres at det blir vel som å møte aliens. Jeg har i tillegg dårlig hørsel så hadde nok blitt sittende å si "hæ, hæ, hæ".

Sitte å drikke te og snakke om været? Seminar eller ikke, dette er ikke noe for intolerante mennesker som meg.

Og dette med svettelukt er litt spesielt. Kommer man fra et land hvor det er bra å lukte vondt til et land hvor det ikke er bra, ja da er det lurt å ta seg en dusj i ny og ne.
Sist endret av toeless; 26. mars 2011 kl. 02:57.
detta her lukter det nøye utvalgte familier/grupper lang vei, bak vær familie/gruppe står det en komunalt annsatt pådriver med arafath skjerfet trøkt såpass hardt rundt halsen så blodsirkulasjonen såvel som dømmekraften svikter.

Nei trur jeg heller inviterer til spy time(avlytting) med norsk oversettelse hos fam Raoul istedet så får vi nyansert den andre siden av spekteret. Sannheten dukker vel opp et sted i mitten.
Jeg tror noe av det som virkelig kan bli en god effekt av denne kampanjen, er at flere som egentlig er åpne osv, men ikke har muslimer i vennekretsen, kanskje kan bli kjent med noen, få flere nye venner osv, så selv om den ikke når de værste rasistene & co, så vil den nok få med seg endel "midt på treet", og det er vel så bra
Sitat av TheView Vis innlegg
Eneste problemet med slike ting er at de som melder seg på ofte er veldig åpne, imøtekommende og skikkelig folk fra før av. Med andre ord skulle jeg likt å sett en familie som holdt veldig på sin religion og kultur imøte med en som f eks er pro FRP eller lignende. Tror utfallet av det hadde vært mer interesant.
Vis hele sitatet...
en god ide til nytt reality konsept ?
Sitat av toeless Vis innlegg
Det er noe med kvinner som går rundt og gjemmer håret sitt som plager meg. Samt gebrokent norsk og bakgrunn fra arabisk kultur = bad. Har garantert ingenting til felles, og mitt mindset er så langt unna deres at det blir vel som å møte aliens. Jeg har i tillegg dårlig hørsel så hadde nok blitt sittende å si "hæ, hæ, hæ".

Sitte å drikke te og snakke om været? Seminar eller ikke, dette er ikke noe for intolerante mennesker som meg.

Og dette med svettelukt er litt spesielt. Kommer man fra et land hvor det er bra å lukte vondt til et land hvor det ikke er bra, ja da er det lurt å ta seg en dusj i ny og ne.
Vis hele sitatet...
Jeg synes kampanjen er flott. Det er gjennom å snakke med vanlige folk man skjønner at mennesker er mennesker og ikke så utrolig forskjellig som man kanskje trodde, før man ble kjent.

Selværklærte intolerante mennesker som toeless, som nekter å gi mennesker man ikke kjenner, som man allerede har dømt nord og ned, en sjangse - når desverre ikke denne te-kampanjen fram til.

De intolerante tviholder på sin intoleranse og skal for guds skyld ikke delta på noe som kan utfordre de inngrodde fordommene... Jeg er rimelig sikker på at toeless ikke kjenner noen muslimer personlig. Det er vel nettopp derfor han tenker som han gjør. Og så lenge han fortsetter å tviholde på sin intoleranse og fordommer, og nekter å bli personlig kjent med mennesker som kaller seg muslimer, vil det desverre forbli slik.
Sist endret av Bearass; 26. mars 2011 kl. 16:07.
Men det er vel det som er en del av målet med kampanjen? At sånne som meg skal overkomme sin intoleranse?

Og du tar feil. Jeg kjenner flere muslimer personlig, samt flere ikke religiøse personer med arabisk/persisk/balkansk bakgrunn. Sistnevnte foretrekkes uten tvil forran førstnevnte, sånn er det bare.

Har du vært i noen arabiske land i det siste? Om så, hadde du med dama? Fin opplevelse for dama?

At jeg er intolerant får så være, jeg er også realistisk. Ikke mange muslimer som hadde kommet om noen hadde laget noe tilsvarende kalt "beer time" med masse lettkledde jenter. Men allikevel forventes det at sånne som meg skal dukke opp på et arrangement hvor kvinner går rundt og dekker seg til.

For ordens skyld. Hadde det vært hippier eller kristne som hadde stått bak så hadde jeg hatt samme holdning. Muslimer er med andre ord ikke i noen særstilling. Av erfaring så er den gjennomsnittlige muslim mye mer fordomsfull en meg...
Jeg kan ikke uttale meg om kampanjens mål. Jeg tenker at kampanjen er retter seg mot mennesker med et åpent sinn, som ønsker å bli bedre kjent med muslimer, og det applauderer jeg. Om man ikke har et åpent sinn, og absolutt ikke skal bruke tida til å bli kjent med nye landsmenn som kaller seg muslimer så er det vel heller tvilsomt at man gidder å drikke te hjemme hos noen. Der er toeless et godt eksempel. Jeg tviler altså på at det forventes at selværklerte intolerante mennesker skal dukke opp.

Jeg har reist masse i midtøsten, og møtt noen av de mest gjestfrie menneskene man kan tenke seg. Den gjennomsnittelige muslim inviterer meg, "vestlige hund", inn i sitt hus med åpne armer. Jeg reiste ikke med kjæreste - men har møtt mange jenter som trives i midtøsten også. I land som Egypt, Tyrkia, Palestina, Tunisa, Marokka, Dubai, Syria, Libanon, Jordan, Libya etc - så forventes det absolutt ikke at vestlige kvinner skal tildekkes. Det finnes mange lokale, som heller ikke bærer hijjab i disse landene.

Forøvrig helt greit å være skeptisk til muslimsk tro og innvandring av mennesker fra muslimske land. Greia er at dem likevel bor her i landet. Dem kommer ikke til å forsvinne. Og om vi ikke mingler og blir kjent med hverandre vil det skapes to samfunn side om side som skuler på hverandre og tenker nedlatende om hverandre. Hva tenker du om slikt? Er det en sunn utvikling for det norske samfunn?

Personlig opplever jeg at muslimer fint kan bli med ut på restaurant eller hjem eller hvor som helst for å snakke og bli kjent - om man inviterer til slikt. Å invitere avholdsmennesker til fylleslag er kanskje ikke det første en avholdsmann kaster seg over - men det tror jeg du også skjønner om du tenker deg litt om.

Selvsagt finnes det fordomsfulle muslimer også. - Slike mennesker er som regel dem som ikke personlig kjenner ikke-religiøse mennesker, ikke har noen venner som tenker annerledes enn en selv, og dermed lever fint i sin egen fordomsfullhet. Det er først gjennom og møtes med åpent sinn at slike fordommer forsvinner, og vennskap knyttes.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Og om vi ikke mingler og blir kjent med hverandre vil det skapes to samfunn side om side som skuler på hverandre og tenker nedlatende om hverandre. Hva tenker du om slikt? Er det en sunn utvikling for det norske samfunn?
Vis hele sitatet...
Selvsagt ingen god utvikling, men det er jo dessverre allerede slik.

Jeg kan ikke si at jeg har noen god løsning på problemet.
Sitat av toeless Vis innlegg
Selvsagt ingen god utvikling, men det er jo dessverre allerede slik.

Jeg kan ikke si at jeg har noen god løsning på problemet.
Vis hele sitatet...
Hvis du både klager over dårlig integrering, innser at dette er et problem og samtidig nekter å imøtekomme muslimene, så vil jeg påstå at du er en vesentlig del av problemet.
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvis du både klager over dårlig integrering, innser at dette er et problem og samtidig nekter å imøtekomme muslimene, så vil jeg påstå at du er en vesentlig del av problemet.
Vis hele sitatet...
Ja du er jammen en Einstein i forkledning. For det er jo åpenbart mitt ansvar at muslimer skal slutte å snakke arabisk dagen lang og lære seg å snakke norsk.

Dine meninger om meg har uansett ingen verdi da du har null kjennskap til hvordan jeg er. Å si at jeg er en del av problemet er så langt unna sannheten som det går ann å komme.
Hvordan i helvete faen har de fått midler til å spre dette tullet via TV-reklamer? (Beklager språkbruken)

Det har i hvert fall ikke noe med globalisering å gjøre.. neida...

Innvandrere er som brunsnegler, de hører ikke hjemmet i vår sauna, likevel er de her...?

(Og nei, dette er ikke rasistisk ment om noen skulle tolke det på den måten.)
Sist endret av Naturgrønn; 27. mars 2011 kl. 06:35.
Hmmm, reagerte litt på at det skulle være akkurat muslimer. Det blir det samme som at kristene inviterer atheister på te for å bli bedre "kjent", lukter hjærne vasking av dette :P
Sorry for å virke så paranoid, men har sett helt normale folk plutselig bli super muslim (gå i burka +++!) etter å ha vært med sånne folk.
Omaha's Avatar
Trådstarter
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hvordan i helvete faen har de fått midler til å spre dette tullet via TV-reklamer? (Beklager språkbruken)

Det har i hvert fall ikke noe med globalisering å gjøre.. neida...

Innvandrere er som brunsnegler, de hører ikke hjemmet i vår sauna, likevel er de her...?

(Og nei, dette er ikke rasistisk ment om noen skulle tolke det på den måten.)
Vis hele sitatet...
Bakgrunnen for kampanjen er at Antirasistisk Senter har blitt tildelt årets ”Reklame for alvor”, som er reklamebransjens årlige dugnad for et godt formål. Det anerkjente reklamebyrået Dinamo har laget kampanjen, som går både i aviser og på tv, radio, boards og kino.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Innvandrere er som brunsnegler, de hører ikke hjemmet i vår sauna, likevel er de her?
Vis hele sitatet...
Tja. De av innvandrerene som kommer fra land sør for oss er sannsynligvis vant til varme i større grad enn oss og de vil nok takle en sauna bedre enn både deg og meg og hører dermed hjemme der. Innvandrere fra Sibir vil nok synes det er altfor varmt, så de bør nok slippe. Eller mente du kanskje fauna med F? Hjemme skrives forøvrig i denne sammenhengen i ubestemt form, altså uten en t på slutten. Hvis de skulle høre hjemmet måtte hjemmet ha laget en lyd.