Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1858
Har sett litt på Folkehøgskuler men klarer ikke å bestemme meg mellom noen forskjellige linjer og skoler. Så lurte på om noen har noen erfaring med disse skolene og kunne isåfall anbefale dem?

Står mellom:

Data og Internett på Voss FHS
Spilldesign på Sunnhordaland FHS
Fotball på Sund FHS
Ser ut som du nesten må bestemme dette selv, siden det er dine interesser som må avgjøre dette. Du går fra Data og Internett til Fotball, så er litt vanskelig og si hva som er best for deg.

Jeg regner med du har lest litt rundt på nettet og besøkt høyskolen sin hjemmeside?

Sunnhordaland FHS hjemmeside
Voss FHS hjemmeside
Sund FHS hjemmeside
har selv gått på sunnhordaland FHS på lydlinja og annbefaler denne plassen på det sterkeste godt miljø, fin natur, masse fin sopp på jorder rundtomkring
Jeg gikk data og internett på Voss folkehøyskole for et par år siden

Beste året i mitt liv Møtte mange nye venner, som jeg den dag idag har god kontakt med enda. Møtte kjæresten min der oppe, vi feirer 2års jubeleum om en månde!

Men angående skolen.. Jeg gikk datalinja, som sagt. Og datalinja vår var egentlig bare et ett årig langt lan party. Vi lanet i helgene, hadde guitar hero på prosjektor og musikk fra anlegg. Cola og snop overalt
Selvfølgelig satt vi ikke klistra til en skjerm hele året. Men det var plassen vi hang på fritiden når ikke mye annet skjedde rundt forbi på skolen. Og i timene.

Vi avsluttet året med en klassetur til London. Epic.

Læreren vi hadde var litt .. um .. for snill. I timene kunne vi spille poker, se på film, spille spill uten videre problemer.
Vi slacket derfor av relativt fort. Men det han lærte oss var veeeldig basic stuff, så mange i klassen kunne alt fra før.

Men tiden på Voss var helt konge. Vil anbefalle deg på det sterkeste å vurdere datalinja der oppe
Sist endret av Bombasa; 23. desember 2009 kl. 13:26.
Jeg låner denne tråden. Er det mulig og gå folkehøyskole men bo i leilighet utenfor skolen? Jeg vet det høres ufornuftig ut, og folkehøyskole mister liksom sitt poeng da, men det er ei venninne av meg som lurer..
da er det jo bare å kontakte den folkehøyskolen hun vil gå på og spørre om det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for svar =) Skal levere inn søknad på Data og Internett på Voss FHS idag.
ikke at jeg har gått på noen av de skolene, men gikk på folkehøgskule i seljord, telemark i fjor og det var helt topp beste året i mitt liv så langt. hehe.
Eg var rompis med bombasa på fhs, men eg gikk på film og foto. Dataklassen var som han var rimelig... sleckt :P Men tror kanskje de lærer litt mer no.. Uansett, eg brukte mye av fritiden i det klasserommet med laptopen min =p

Søker du på data der.. Get ready for some lan!
Sitat av RandoMa Vis innlegg
Har sett litt på Folkehøgskuler men klarer ikke å bestemme meg mellom noen forskjellige linjer og skoler. Så lurte på om noen har noen erfaring med disse skolene og kunne isåfall anbefale dem?

Står mellom:

Data og Internett på Voss FHS
Spilldesign på Sunnhordaland FHS
Fotball på Sund FHS
Vis hele sitatet...

Kan anbefale sund. Kan nevne at fotballinjen deres skal til Gambia i år. Litt langt vekke fra alt mulig, men ganske kjekt.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Jeg låner denne tråden. Er det mulig og gå folkehøyskole men bo i leilighet utenfor skolen? Jeg vet det høres ufornuftig ut, og folkehøyskole mister liksom sitt poeng da, men det er ei venninne av meg som lurer..
Vis hele sitatet...
jepp, det går an

Den skolen jeg skal søke inn på (Nordordaland fhs) får årlig inn 500-700 søknader og det før søknadsstarten 1.feb. Da lurer jeg på hvor tidlig man skal sende inn,.,det er "dårlig gjort" å søke inn for tidlig., og Skolen KAN ikke behandle søknader før søknasstarten og tidlige søknader vil ikke bli regnet med, ifølge lover og regler. Men skolene gjør jo det..!

Men en ting lurer jeg på:
Det smart og vanlig å søke inn på 2, kanskje 3 skoler.
På søknaden skriver man at denne skolen vil jeg innpå som 1.valg. Men jeg har lest at de som har søkt på ett sted får naturligvis plassen, men de som har søkt andre steder også, blir satt sist/lengst i "KØEN"
Er det sant..? vil jo gjerne søke to steder. Hvis jeg ikke kommer inn, blir det kanskje seint å søke inn på en annen skole,. derfor søker jeg inn på 2

Rapporter regelbrudd