Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1282
Yo.

Hvis man skrur av server i system, er man da usynlig på skolenettet f.eks?
Jeg har tilgang dit på skolen.

Mvh.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Yo.

Kan du forklare litt nærmere hva i helvete du prøver å få fram?

Mvh.
Trådstarter
Prøver å skjule pcen min på nettverket.
Kanskje denne hjelper?

http://www.freakforum.nu/forum/showt...ghlight=skjule

Søkte på skjule pc. Burde ikke være så vanskelig...
Trådstarter
Jeg har lest der.
I den tråden går det jo ut på å skjule pcen blant 1000 pcer. Det er det ikke på skolen, og da trodde jeg det ville blitt mindre omfattende.
Men spørsmålet er fremdeles besvart i tråden. Hvis du skrur av server i systemet og setter fast ip vil du ikke bli sett av dhcp og ikke svare på ping. Altså ikke helt usynlig, men ikke så lett å oppdage.

Hvis du derimot bruker din "nesten usynlighet" til å finne på faenskap vil de lete etter deg og da finner de deg nok...
Trådstarter
Sto ingen måte å sette fast ip på der.
Sitat av Kosy Vis innlegg
Sto ingen måte å sette fast ip på der.
Vis hele sitatet...
Beklager kjære guttunge, men du må lære deg at folk ikke gidder å mate deg med teskje. Hvis du ikke klarer å finne ut hvordan man setter fast ip på en pc har du noe å jobbe med... Bruk det hodet du har fått tildelt og 10 sekunder i en søkemotor..
Sist endret av Halalgeir; 14. desember 2008 kl. 12:59. Grunn: leif
Trådstarter
Haha, unnskyld.
Fant det ut. Og i samme slengen fant jeg ut problemet på hvorfor jeg ikke fikk koblet til trådløst nettverk - som jeg har hatt en tråd her på forumet her et par dager.
Ikke koble deg opp til nettverket, da er du relativt skjult. Når man kobler seg opp til et nettverk så vil man gi ut informasjon om seg selv uansett om man vil det eller ikke. Denne informasjonen kan riktignok være falsk, men man må uansett oppgi essensielle(/trivielle) ting som mac-adresse.
Trådstarter
Ikke alltid (A) Hehe, men takker for all hjelp.


edit: så den andre posten nå. Vel, man kan jo bruke en annen ip. F.eks printeren sin? Bare endre litt på den, så du ikke erstatter selve printeren.
Sist endret av Kosy; 14. desember 2008 kl. 13:45.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Kosy Vis innlegg
Ikke alltid (A) Hehe, men takker for all hjelp.


edit: så den andre posten nå. Vel, man kan jo bruke en annen ip. F.eks printeren sin? Bare endre litt på den, så du ikke erstatter selve printeren.
Vis hele sitatet...
Da er det ikke printern sin adresse lengre, og du er like langt.
Trådstarter
Må man bruke den eksakte?
Sitat av Kosy Vis innlegg
Må man bruke den eksakte?
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis ikke noen forståelse for hvordan ip-adresser fungerer, anbefaler at du setter deg inn i det før du går videre.
Trådstarter
Vet ikke helt hva du mener med det? Hvis du sier jeg ikke vet hva det er, og hvordan det fungerer - da tar du grundig feil.
Sist endret av Kosy; 14. desember 2008 kl. 14:45.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Kosy Vis innlegg
Vet ikke helt hva du mener med det? Hvis du sier jeg ikke vet hva det er, og hvordan det fungerer - da tar du grundig feil.
Vis hele sitatet...
Dine øvrige poster viser jo desverre at du absolutt ikke vet hvordan dette fungerer.

Du har tenkt å "ta" ip-adressen til printeren for å være usynlig, men bare endre litt på den? Da er jo ikke ip-adressen printeren sin lengre - men en helt annen en, og da vil du jo heller ikke være skjult på noe vis. Dvs du kan ikke utgi deg for å være printeren når du har en annen adresse enn nettopp printeren sin. Det er vel ganske logisk? Selv om dette er en ganske søkt problemstilling.
Sist endret av Ond^Sofa; 14. desember 2008 kl. 14:51.
Trådstarter
Enig i dette. Innså ikke det før jeg hadde lest over det, da jeg tar fakta ut ifra den tråden som er postet tidligere her. Skal google litt jeg, kanskje den beste løsningen.
Sist endret av Kosy; 14. desember 2008 kl. 14:52.
Den beste og kanskje eneste løsningen har jeg allerede gitt deg. Ikke koble deg opp til nettverket. Det vil alltid være en måte å se hvem og hva som er koblet til et nettverk med diverse fingerprints osv.
Hei Kosy.

Etter å ha sett endel tråder som du har opprettet i det siste tror jeg det er på tide å komme med en generell anbefaling...

Når du lurer på veldig mye som har med nettverk å gjøre foreslår jeg at du heller bruker tiden din på å sette deg inn i hvordan nettverk og tilhørende tjenester fungerer i stedet for å spørre hver gang du kommer bort i ting du ikke har peiling på. Ikke fordi det er så alt for galt å spørre, som du ser hjelper vi deg gjerne, men for din egen skyld. Når du får svar på spørsmålene dine her sitter du bare igjen med fraksjoner av kunnskap som ikke tar deg noen vei. I tillegg bruker du opp tiden vår på å spørre om ting du strengt tatt lett kunne funnet svaret på uten vår hjelp.

Mener ikke å være frekk, men føler kanskje du trenger å høre det...