Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1950
Hei!
jeg skulle laste ned daemon tools på datamaskinen til en kompis og jeg trykte på den første linken etter google søket: http://www.google.no/search?hl=no&q=...s%C3%B8k&meta=
Da da kom det masse popups og det utga seg for å være et antivirus-program. Navnet var "antivirus plus".
Han har ikke antivirus fra før og han kjører XP om det er til noe hjelp.

Noen som har hatt samme problemet og veit hvordan man kan få fjernet det?
Takker for alle svar
Selvom det kommer noen popups, så trenger du ikke ha virus.
Om du derimot klikket på de, og herjet rundt der, er saken annerledes.

Du kan alltids kjøre Spybot og ccleaner for å rydde opp i sakene.
Sitat av OoM Vis innlegg
Selvom det kommer noen popups, så trenger du ikke ha virus.
Om du derimot klikket på de, og herjet rundt der, er saken annerledes.

Du kan alltids kjøre Spybot og ccleaner for å rydde opp i sakene.
Vis hele sitatet...
igen av delene virker....

det bare fortsetter å sprette opp, ingen endringer etter ccleaner og spybot. andre tips?
Sist endret av sum_user; 5. desember 2008 kl. 15:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjør ad-aware.
http://lavasoft.com/single/trialpay.php
Sist endret av vonS; 5. desember 2008 kl. 15:06.
Sitat av 2fast2Furious Vis innlegg
Vis hele sitatet...
free eller registrert?
Sitat av Pram Vis innlegg
free eller registrert?
Vis hele sitatet...
Free (ti tegn)
Kommer det opp pop-ups når du bare ser på skrivebordet etc?
Jeg slet med det en stund, og ingen av AV/AS jeg brukte fant noe galt, så da tok jeg en kikk i oppgavebehandling og i registeret og fant ut at noe som het graph.ink kjørte i bakgrunnen. Kan hende det er det samme hos deg? Isåfall, last ned "autoruns" klikk på "logon" og huk vekk haka på graph.ink, sjekk også resten om det er flere registerinnlegg på den. Så søkte jeg bare etter den på pcn og slettet filen manuelt, og fordi den ikke hadde noe som kjørte i bakgrunnen gikk det lett som en plett å fjerne den.
Oldschool baby!
kan noen forklare meg litt om hva Daemon tools er?
og hvordan jeg kan få tak i det?
Daemon tools er et program du kan bruke dersom du feks. er for lat til å brenne en ISO til en CD-plate. Den lar seg feks. opprette virtuelle CD/DVD-ROM stasjoner som kan brukes som vanlige CD-ROM/DVD stasjoner..naturligvis software CD/DVD-ROM stasjoner så ytelsen oll. annet vil ikke være det samme... men det er stort sett det.

Daemon tools kommer med spyware, det står nok i lisensavtalen.
Finn deg Process commander eller lignende. Som noen andre nevnte er også Spybot Search and destroy et godt alternativ. Under installasjonsprossesen av denne vil den spørre deg om installasjon av tilleggsapplikasjoner til programmet. Her skal du vel og merke deg installere TeaTimer.

For at et virus/popup skal kunne virke er det helt nødvendig av å skrive seg til Windows registeret. Her i dette tilfellet vil Spybot finne reklamepopus/moduler/virus og si til deg hvor de ligger i registeret. Det den gjør er å slette dem, opp til deg om du vil gjøre dette manuelt.

Men istedenfor at det skal gå så lang tid installerer du som nevnt ovenfor TeaTimer og den vil si deg når noe prøver å skrive seg til registeret ditt. Der du kan enten "Godta" eller "Avslå". Og si til programmet at den bør huske beslutningen du eventuelt måtte ta.

Av egne erfaringer bruker jeg dette programmet den lille tiden jeg bruker på Windows. Ivertfall på hjemmeplan...
Bare for å nevne det, Pro versjonen er clean
Sitat av Pram Vis innlegg
free eller registrert?
Vis hele sitatet...
Hva har det å si?

Kjør programmet
Sitat av jesus Vis innlegg
Hva har det å si?

Kjør programmet
Vis hele sitatet...
det har noe å si om du skal gjøre det enkelt eller litt mer avansert. dessuten er du sen
Har du sett i "legg til/fjern programmer" i kontrollpanel? Kan hende det la seg noe dritt der etter installasjonen, hvis du trykket på antivirus-reklamen?

Hvis ikke vil jeg anbefale å gi HouseCall en sjanse, den har hjulpet meg en god del.
Sitat av Pram Vis innlegg
det har noe å si om du skal gjøre det enkelt eller litt mer avansert. dessuten er du sen
Vis hele sitatet...
Morsom du, Pram