Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 4784
Side 6 i Aftenposten hoveddel i dag.

Det var plent umulig å finne igjen hverken artikkelen eller bildet på nett.
Men jeg synes at det er ganske ekstremt at ingen reagerer på at kvinner og menn for det første er satt inn i 2 forskjellige køer som er avskilt med kjetting, og for det andre har helt forskjellige etasjer å oppholde seg i.

Dette er litt av hva journalist Liv Berit Tessem skriver om konferansen som ble og blir holdt på Sentrum Scene:

"Sentrum Scene fremsto som et alminnelig bedehusmøte fylt av forventningsfulle brødre og søstre hvor som helst i det norske bibelbeltet. Med unntak av et par av de kvinnelige vaktene hadde både nikab(heldekkende ansiktsslør) og gul refleksvest. I tillegg var de hijabkledde søstrene henvist til galleriet, mens brødrene fylte salen nede. Aftenposten fikk ikke ta bilder inne i salen, og ingen av dem vi snakket med var lystne på å bli fotografert eller ha navnet sitt i avisen."

Vi har til daglig et helvetes kjør om at det helst skal være like mange kvinner som menn både i regjering og arbeidsliv, at de skal ha like mye lønn og generelt være likestilte. Så kommer det denne konferansen hvor det er åpenbar kjønnsdeling og hvor kvinnene er nødt til å gå inn bakveien, men jeg hører ikke en kjeft! Hvor er Kristin Halvorsen og de rødgrønne kvinneforkjemperne nå?! (Redd for å bli kalt rasister, kanskje?)

Jeg fant ingen tråd om dette på forumet, men for meg er denne konferansen, dens foredragsholdere og særlig Islam Net i seg selv en interessant ting å diskutere. Jeg oppfordrer alle til å lese denne artikkelen i avisen(jeg fant den som sagt ikke på nett).
Tja. Frå nettsidone: «Det var to lange køer, en for menn og en for kvinner, for å komme inn på Sentrum Scene lørdag ettermiddag.» Det er ikkje så frykteleg kontroversielt å kritisere Islam, men det høyrer ikkje heime i eit slags referat.
IslamNet er en usedvanlig konservativ gruppering. Unge muslimer på jakt etter mening har samlet seg rundt lederen Fahad Qureishi og lever og misjonerer en asketisk form for religionsutøvelse. Jeg vil sammenligne Islam Net med enkelte pinsemenigheter i Norge. På den andre side er Islam Net på ingen måte en ekstrem gruppering. Det er ikke mitt inntrykk i alle fall, og jeg har fulgt litt med, særlig da jeg studerte på HIO for en tid tilbake. Om folk er redd for terrorister tror jeg ikke denne organisasjonen er stedet å begynne jakten...

Jeg har like lite sansen for Islam Net som jeg har for andre konservative, kristne menigheter. La dem holde på og bekjemp dem med kunnskap, ikke harselas.

Edit:
Som i alle religiøse grupperinger som befinner seg på ytterkanten vil også Islam Net garantert fostre enkelte idioter som ønsker rett til å banke kona si og andre idiotiske meninger som lett kan sammenlignes med enkelte pinsemenigheters kjipe holdninger.
Sist endret av Halalgeir; 17. april 2011 kl. 11:41.
Jeg forundrer meg også over at pressen stort ikke omtaler dette arrangementet, hverken hva angår innhold (sharia) eller form ( kjønnsdeling). Og hvor er Ottar? Likestillingsombudet? De 10 nissene fra Norwegian defence league fikk massiv dekning av fiaskodemonstrasjonen deres, mens jihadistene får holde på nesten uten noen pressedekning. Er journalistene redde?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Pressa omtaler det jo, og det har vore tema tidlegare. Men kvifor bør dette få meir oppmerksomheit enn andre konservative religiøse samfunn, som t.d. pinserørsla? Dei preiker like konservativt innhald...
Demonstrasjonen var jo et offentlig arrangement, mens dette er mer privat.
Synes dekningen av arrangementet har vært stor nok, var jo blant annet på dagsrevyen (på fredagen var det?), så litt dekning har det vært i det minste.'

Jeg synes ikke det er noen big deal med kjønnsdeling på et slikt arrangement som dette heller. Om de vil ha mulighet til å tiltrekke alle slags muslimer, både radikale og konservative så må de jo nesten ha det slik. Å komme til arrangementet var vel i all hovedsak frivillig så da utsetter de seg i såfall også frivillig for kjønnsdelingen.
I motsetning til f.eks fredagsbønnen, var møtet et offentlig arrangement på offentlig sted. Og da blir det mildt sagt snodig å iverksette kjønns-apartheid uten at noen påtaler dette. Tenk om man hadde avholdt et arrangement hvor man skilte etter hudfarge, og brukte argument som "ikke alle er komfortable med å sitte sammen med folk med annen farge.." det aner meg at det hadde blitt rabalder... Så hvor er rabaldret nå?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Pressa omtaler det jo, og det har vore tema tidlegare. Men kvifor bør dette få meir oppmerksomheit enn andre konservative religiøse samfunn, som t.d. pinserørsla? Dei preiker like konservativt innhald...
Vis hele sitatet...
Pinselyden tvingar ikkje kvinnfolki inn i eigen sal. Men du har eit poeng. Det er til dømes (etter det eg høyrer) gjengs å skilja kvinnfolki og menner i synagogen i Trondheim. Det er ikkje altså berre muslimane som stend for såleise syn på kjønn.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Pressa omtaler det jo, og det har vore tema tidlegare. Men kvifor bør dette få meir oppmerksomheit enn andre konservative religiøse samfunn, som t.d. pinserørsla? Dei preiker like konservativt innhald...
Vis hele sitatet...
Kjønnsapartheid på offentlige møter er vel en nyhet i seg selv? Og innholdet på møtet, hvor man "forklarer" logikken (?) bak selvmordsbombing er vel også ganske drøy?
Mørkemannskollegene i pinsebevegelsen og lignende sekter er vel ikke helt på DET nivået?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av uppdali Vis innlegg
Pinselyden tvingar ikkje kvinnfolki inn i eigen sal. Men du har eit poeng. Det er til dømes (etter det eg høyrer) gjengs å skilja kvinnfolki og menner i synagogen i Trondheim. Det er ikkje altså berre muslimane som stend for såleise syn på kjønn.
Vis hele sitatet...
Det gjer dei ikkje, men dei har vel visse syn på kva som sømmer seg og ikkje som ein vel kan sei er litt ute av takt med resten av samfunnet. Og som du nemner praktiserer jo synagoger det same, og t.d. smiths vener meiner jo at kvinner skal gå i skjørt. Så eg meiner vi bør bekjempe all religion, og spesielt når religion blir politisert - men eg trur vi er tent med å ikkje la det bli ein kamp mot islam...
Sitat av uppdali Vis innlegg
Pinselyden tvingar ikkje kvinnfolki inn i eigen sal. Men du har eit poeng. Det er til dømes (etter det eg høyrer) gjengs å skilja kvinnfolki og menner i synagogen i Trondheim. Det er ikkje altså berre muslimane som stend for såleise syn på kjønn.
Vis hele sitatet...
Men det bør vel kanskje være tillatt for både muslimer og jøder å avholde sine gudstjenester med kjønnsadskillelse? Men offentlige møter er jo noe annet. Kan man tenke seg et politisk parti skulle kunne gjøre det samme, for å tekke sine velgere i områder med muslimsk dominans?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Papa_bear Vis innlegg
Men det bør vel kanskje være tillatt for både muslimer og jøder å avholde sine gudstjenester med kjønnsadskillelse? Men offentlige møter er jo noe annet. Kan man tenke seg et politisk parti skulle kunne gjøre det samme, for å tekke sine velgere i områder med muslimsk dominans?
Vis hele sitatet...
Kvifor skal du gjere skilnad på motivasjonen for møta? Religion som motivasjon for eit møte er jo dessuten mildt sagt søkt - fordi nokon for to tusen år sidan skreiv ned noko skal det vere greit å fortsettje med det i dag? Heilt ærleg er det /meir/ provoserande på meg enn om eit politisk parti hadde gjort det samme.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kvifor skal du gjere skilnad på motivasjonen for møta? Religion som motivasjon for eit møte er jo dessuten mildt sagt søkt - fordi nokon for to tusen år sidan skreiv ned noko skal det vere greit å fortsettje med det i dag? Heilt ærleg er det /meir/ provoserande på meg enn om eit politisk parti hadde gjort det samme.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er forsåvidt enig i at det burde gjelde samme regler for gudstjenester o.l. som alle andre arrangement, men slik er det da ikke.
Motivasjonen for å avholde møter er vel uansett en privatsak. Om man velger å sette av en dag i uka til å folde hender/ha rompa i været/spise kjeks og drikke alkoholfri vin, så er det ens eget problem. Men hva man foretar seg utenfor dette lukkede fellesskapet angår jo oss alle, så også kjønnsdiskriminering.
Det er mye mer enn bare kjønnsdeling som burde vært kritisert ved dette arrangementet, og norsk media har, inkompetent nok, bare dekket overflaten av det: http://www.rights.no/publisher/publi...6&tekstid=4678 Hvorfor finnes det ikke så mye som en diskusjon rundt at Norge får besøk av islamister som er nektet adgang i mange andre vestlige land? En av dem har Obama til og med gitt CIA tillatelse til å drepe (noe som er så uvirkelig at jeg nesten ikke kan tro det stemmer, at en slik mann kan komme til Norge og holde taler for muslimer uten noen videre problemer, WTF liksom). Dessuten kan man veldig enkelt grave seg fram til en masse antivestlige, homohatende og kvinneundertrykkende taler av disse menneskene på forskjellige nettsider, hvorfor blir ikke slike tidligere ytringer framhevet i norsk media? Og hvorfor er det ikke 1000 bekymrede ungdommer som møter opp for å demonstrere mot dette, slik de gjorde mot NDL? Det er toppen av hykleri, og det får meg, og sikkert en del andre, til å sympatisere med NDL, fordi de så lett framstår som det beste alternativet i en svært polarisert og tabubelagt debatt. Norsk media bør virkelig gå inn i seg selv, for jeg begynner å stille spørsmål ved deres journalistiske kompetanse. Eller er problemet at de er for feige til å kritisere muslimske sekter? Skjønner ingenting jeg, dette er faktisk helt ubegripelig for meg...
Sist endret av jakk; 17. april 2011 kl. 22:57.
Sitat av MortenYeaH Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av nrk.no
Ingen tilgang
Klippet du ønsker å se er dessverre ikke tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Fjernet fra arkivene ja. Og det overrasker ikke så veldig; det er vel få som pusher fargerikt fellesskap -agendaen like hardt som nrk.
Sitat av jakk Vis innlegg
Det er mye mer enn bare kjønnsdeling som burde vært kritisert ved dette arrangementet, og norsk media har, inkompetent nok, bare dekket overflaten av det: http://www.rights.no/publisher/publi...6&tekstid=4678 Hvorfor finnes det ikke så mye som en diskusjon rundt at Norge får besøk av islamister som er nektet adgang i mange andre vestlige land? En av dem har Obama til og med gitt CIA tillatelse til å drepe (noe som er så uvirkelig at jeg nesten ikke kan tro det stemmer, at en slik mann kan komme til Norge og holde taler for muslimer uten noen videre problemer, WTF liksom). Dessuten kan man veldig enkelt grave seg fram til en masse antivestlige, homohatende og kvinneundertrykkende taler av disse menneskene på forskjellige nettsider, hvorfor blir ikke slike tidligere ytringer framhevet i norsk media? Og hvorfor er det ikke 1000 bekymrede ungdommer som møter opp for å demonstrere mot dette, slik de gjorde mot NDL? Det er toppen av hykleri, og det får meg, og sikkert en del andre, til å sympatisere med NDL, fordi de så lett framstår som det beste alternativet i en svært polarisert og tabubelagt debatt. Norsk media bør virkelig gå inn i seg selv, for jeg begynner å stille spørsmål ved deres journalistiske kompetanse. Eller er problemet at de er for feige til å kritisere muslimske sekter? Skjønner ingenting jeg, dette er faktisk helt ubegripelig for meg...
Vis hele sitatet...
Demonstrere mot religiøs praksis? Har det rabla for deg?

Om en religiøs gruppe ønsker å dele opp medlemmene sitt i menn, kvinner, folk med briller eller på hoppestokk burde de få gjøre akkurat som de vil!

Om derimot en høyre-ekstrem "motstandsgruppe" retter skyts mot en spesifikk kultur via en håpløst dårlig skjult agenda er det noe man må vise tydelig avsky mot!
Sitat av fetter Vis innlegg
Demonstrere mot religiøs praksis? Har det rabla for deg?

Om en religiøs gruppe ønsker å dele opp medlemmene sitt i menn, kvinner, folk med briller eller på hoppestokk burde de få gjøre akkurat som de vil!

Om derimot en høyre-ekstrem "motstandsgruppe" retter skyts mot en spesifikk kultur via en håpløst dårlig skjult agenda er det noe man må vise tydelig avsky mot!
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal menneskers religiøse følelser bety mer enn andre menneskers rett til og kritisere religion?
Sitat av Shellshock Vis innlegg
Hvorfor skal menneskers religiøse følelser bety mer enn andre menneskers rett til og kritisere religion?
Vis hele sitatet...
Det er ikke poenget. Poenget er at om religiøse mennesker starter en gruppe, må de få opprette og følge de regler de selv ønsker, så lenge det ikke går ut over mennesker som ikke har sagt seg medlemmer av gruppen.

NDL har full rett til å si sin mening om det, men det blir ikke det samme å demonstrere mot NDL, som ønsker å bestemme over andre mennesker, og å demonstrere mot Islam Net som bare har litt kontroversielle normer innad i gruppen.
Sist endret av fetter; 18. april 2011 kl. 13:03.
Sitat av fetter Vis innlegg
Demonstrere mot religiøs praksis? Har det rabla for deg?

Om en religiøs gruppe ønsker å dele opp medlemmene sitt i menn, kvinner, folk med briller eller på hoppestokk burde de få gjøre akkurat som de vil!

Om derimot en høyre-ekstrem "motstandsgruppe" retter skyts mot en spesifikk kultur via en håpløst dårlig skjult agenda er det noe man må vise tydelig avsky mot!
Vis hele sitatet...
Det er deg det har rabla for. Leste du lenken jeg la ut? For som jeg påpekte, så var det mye annet enn kjønnssegregeringen jeg var mest kritisk til, var det ikke? Hvor mye er du egentlig villig til å akseptere i religioners navn? Synes du ikke det er foruroligende at Norge ikke har hatt en debatt om hvorvidt vi skal tillate disse predikantene å få tale innenfor våre grenser, når vi vet at de har blitt nektet adgang til mange andre vestlige land fordi de er med på å spre retarderte middelalderske syn på kvinner, homser, jøder etc? Synes du det er rett av norsk media å la være å informere oss om dette?

Og hva er så ille med å rette skyts mot en spesifikk kultur? Det kommer vel helt an på kulturen som angripes, synes du ikke? Eller hadde du forsvart den nazistiske kulturen i Tyskland 1940 på samme måte? Islamister, nazister, det ene er ikke noe bedre enn det andre, de utgjør vel begge uønskede elementer i et samfunn?
Sitat av jakk Vis innlegg
Det er deg det har rabla for. Leste du lenken jeg la ut? For som jeg påpekte, så var det mye annet enn kjønnssegregeringen jeg var mest kritisk til, var det ikke? Hvor mye er du egentlig villig til å akseptere i religioners navn?
Vis hele sitatet...
Alt, sålenge det ikke går ut over uskyldige eller ikke-troende.

Sitat av jakk Vis innlegg
Synes du ikke det er foruroligende at Norge ikke har hatt en debatt om hvorvidt vi skal tillate disse predikantene å få tale innenfor våre grenser, når vi vet at de har blitt nektet adgang til mange andre vestlige land fordi de er med på å spre retarderte middelalderske syn på kvinner, homser, jøder etc?
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg syntes det hadde vært rimelig foruroligende om det IKKE var tillatt å tale om noe spesifikt. Vi har ytringsfrihet her i Norge.

Sitat av jakk Vis innlegg
Synes du det er rett av norsk media å la være å informere oss om dette?
Vis hele sitatet...
Mener du at det er en universell enighet i Norsk media om å la vær å skrive om dette? Hvor kjøper du forresten dine aluminiums-folie-hatter?

Sitat av jakk Vis innlegg
Og hva er så ille med å rette skyts mot en spesifikk kultur? Det kommer vel helt an på kulturen som angripes, synes du ikke?
Vis hele sitatet...
Nei, det syntes jeg ikke. Kultur i seg selv er ikke noe som skal angripes, selv om kanskje ideer eller praksis innenfor kan kritiseres. Selv om det finnes gale mennesker der ute som gjør mye sykt i Islams navn, kommer jeg ikke til å godta intoleranse ovenfor Islam generelt.

Sitat av jakk Vis innlegg
Eller hadde du forsvart den nazistiske kulturen i Tyskland 1940 på samme måte? Islamister, nazister, det ene er ikke noe bedre enn det andre, de utgjør vel begge uønskede elementer i et samfunn?
Vis hele sitatet...
Det blir for dumt å sammenligne. Nazisme er politikk og idealisme som direkte går ut på å undertrykke hele folkeslag. I kontrast har jeg ingenting imot å godta tysk kultur fra det tidsrommet.
Sitat av fetter Vis innlegg
Alt, sålenge det ikke går ut over uskyldige eller ikke-troende.


Nei. Jeg syntes det hadde vært rimelig foruroligende om det IKKE var tillatt å tale om noe spesifikt. Vi har ytringsfrihet her i Norge.
Vis hele sitatet...
Et synspunkt jeg kan respektere, og jeg hadde nok kommet til den samme konklusjonen i en eventuell debatt. Det jeg klager over er at vi ikke har hatt noen slik debatt, og det er heller ingen tegn om at vi kommer til å få det. Sammenlign dette med debatten rundt karikaturtegningene, der til og med mange etnisk norske gikk til angrep på ytringsfriheten for å forsvare muslimenes ære, så skjønner du kanskje hvorfor jeg føler det er litt merkverdig at ikke folk er like ivrige til å beskytte homser og kvinners ære. Men det bunner vel i at homser og kvinner ikke dreper og truer til seg sympati...

Husk forresten at ytringsfriheten står relativt sterkt i landene som forbød dem å tale også (England, Canada og Australia), men disse predikantene ble vel ansett å ha såpass hatefulle holdninger at de ikke ville risikere den radikaliserende effekten dette kan ha på tilskuerne. Selv om jeg går svært langt i å støtte ytringsfriheten, så er jeg ikke naiv nok til å tro at denne konferansen ikke går utover uskyldige, og at min støtte til ytringsfriheten derfor blir på bekostning av andres velvære. Hva med barna til disse menneskene som oppdager at de er homofile? Eller hva med kvinnene som opplever å bli slått fordi en eller annen predikant sa det var greit? Holdninger som disse predikantene står for avler nok en del onde handlinger også, husk det. Dessuten bidrar de til å holde islamnet-menneskene enda lenger unna det norske samfunnet ved å gjøre integreringen av disse betydelig mer vrient.

Sitat av fetter Vis innlegg
Mener du at det er en universell enighet i Norsk media om å la vær å skrive om dette? Hvor kjøper du forresten dine aluminiums-folie-hatter?
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev tidligere, så vet jeg ikke hvorvidt det dreier seg om at journalistene er dårlige til å undersøke det de skriver om, eller om det er fordi de er for feige til å kritisere et muslimsk arrangement. Ingen aning. Men jeg observerer bare at ingen av de store avisene har skrevet om noe særlig mer enn at kvinner og menn måtte stå i separate køer. Jeg har i hvert fall ikke sett noen artikler i norsk massemedia som skriver om predikantenes bakgrunn og hvilke holdninger de har, men vis meg gjerne om jeg tar feil. Hvis ikke står det i sterk kontrast til for eksempel Danmark, der til og med venstrevridde nyhetssider som modkraft.dk skrev en hel del om besøket de fikk av Bilal Philips nå nylig.

Sitat av fetter Vis innlegg
Nei, det syntes jeg ikke. Kultur i seg selv er ikke noe som skal angripes, selv om kanskje ideer eller praksis innenfor kan kritiseres. Selv om det finnes gale mennesker der ute som gjør mye sykt i Islams navn, kommer jeg ikke til å godta intoleranse ovenfor Islam generelt.
Vis hele sitatet...
Vel, nå er det egentlig motstanderne til NDL som hevder at de står for intoleranse overfor islam generelt. NDL selv sier de bare er imot radikal islam/islamister. Jeg skjønner at ikke alle er villige til å ta deres ord for god fisk, men du må likevel forstå hvorfor sympatien har lett for å havne hos NDL? Særlig når man ser motdemonstrantenes sviktende evne til å ta tak i problemer med islamister i det de dukker opp. Ved å sabotere for NDL så blir de også nødt til å påta seg ansvaret for håndteringen av radikal islam. Men denne oppgaven neglisjerer de totalt, det blir ikke nevnt en gang. Da er det fort gjort å tenke at NDL er det beste valget mellom to onder.

Sitat av fetter Vis innlegg
Det blir for dumt å sammenligne. Nazisme er politikk og idealisme som direkte går ut på å undertrykke hele folkeslag. I kontrast har jeg ingenting imot å godta tysk kultur fra det tidsrommet.
Vis hele sitatet...
Så du mener at politikk og ulike ideologiske retninger ikke har noe med kultur å gjøre? Merkelig, kanskje du skal google litt? Engelsk wikipedia kaller i hvert fall kultur for: The set of shared attitudes, values, goals, and practices that characterizes an institution, organization or group, og denne definisjonen stemmer fint med både nazityskland og radikal islam, i dette tilfellet islam.net.
Sitat av jakk Vis innlegg
Et synspunkt jeg kan respektere, og jeg hadde nok kommet til den samme konklusjonen i en eventuell debatt. Det jeg klager over er at vi ikke har hatt noen slik debatt, og det er heller ingen tegn om at vi kommer til å få det. Sammenlign dette med debatten rundt karikaturtegningene, der til og med mange etnisk norske gikk til angrep på ytringsfriheten for å forsvare muslimenes ære, så skjønner du kanskje hvorfor jeg føler det er litt merkverdig at ikke folk er like ivrige til å beskytte homser og kvinners ære. Men det bunner vel i at homser og kvinner ikke dreper og truer til seg sympati...
Vis hele sitatet...
Hva ønsker du debatt rundt? De fleste med hodet på riktig plass forstår hvor galt det er med den typen kvinnesyn og intoleranse ovenfor homofile osv. De fleste er også ganske klar over at den muslimske kulturen er rimelig innsnevret når det kommer til akkurat dette området, så er det virkelig nødvendig å gi oppmerksomhet?

Sitat av jakk Vis innlegg
Husk forresten at ytringsfriheten står relativt sterkt i landene som forbød dem å tale også (England, Canada og Australia), men disse predikantene ble vel ansett å ha såpass hatefulle holdninger at de ikke ville risikere den radikaliserende effekten dette kan ha på tilskuerne.
Vis hele sitatet...
Hvordan andre land har bestemt seg for å takle det er for meg ganske likegyldig, men å påstå det er greit å kue ytringsfriheten for å ikke risikere "effekten det kan ha på tilskuerne" blir helt på jordet, da kan vi like godt drite i hele greia. Hvem skal til syvende å sist bestemme hva som er riktig effekt? Hele poenget med ytringsfrihet forsvinner..

Sitat av jakk Vis innlegg
Selv om jeg går svært langt i å støtte ytringsfriheten, så er jeg ikke naiv nok til å tro at denne konferansen ikke går utover uskyldige, og at min støtte til ytringsfriheten derfor blir på bekostning av andres velvære. Hva med barna til disse menneskene som oppdager at de er homofile? Eller hva med kvinnene som opplever å bli slått fordi en eller annen predikant sa det var greit? Holdninger som disse predikantene står for avler nok en del onde handlinger også, husk det. Dessuten bidrar de til å holde islamnet-menneskene enda lenger unna det norske samfunnet ved å gjøre integreringen av disse betydelig mer vrient.
Vis hele sitatet...
Det blir for meg litt søkt å skulle støtte ytringsfriheten i mer eller mindre grad, enten er du for eller så er du ikke. Jeg er på ingen måte enig i galskapen disse predikatene hoster opp, og jeg ser også at det til en viss grad kan ha en negativ effekt på en gruppe mennesker, men å forby det blir et steg i feil retning.

Sitat av jakk Vis innlegg
Som jeg skrev tidligere, så vet jeg ikke hvorvidt det dreier seg om at journalistene er dårlige til å undersøke det de skriver om, eller om det er fordi de er for feige til å kritisere et muslimsk arrangement. Ingen aning. Men jeg observerer bare at ingen av de store avisene har skrevet om noe særlig mer enn at kvinner og menn måtte stå i separate køer. Jeg har i hvert fall ikke sett noen artikler i norsk massemedia som skriver om predikantenes bakgrunn og hvilke holdninger de har, men vis meg gjerne om jeg tar feil. Hvis ikke står det i sterk kontrast til for eksempel Danmark, der til og med venstrevridde nyhetssider som modkraft.dk skrev en hel del om besøket de fikk av Bilal Philips nå nylig.
Vis hele sitatet...
Jeg tror heller det går på at det er rimelig uinteressant lesing med nok en rablende gal religiøs som prøver å spre sine overbevisninger med sine medmennesker.

Vi er ikke i nærheten av et samfunn hvor disse menneskene får noe særlig støtte eller spillerom, og derfor er det også helt uinteressant å demonstrere mot. Folket er godt opplyst om hvor gale disse menneskene er, i motsetning til NDL som har klart å igle seg inn på folkemunne som en ulv i fåreklær, med islam-fobi og fremmedfrykt som eneste virkemiddel for støtte under sin fascistiske politikk og kampsak. Sånne folk er det virkelig viktig å demonstrere mot!

Sitat av jakk Vis innlegg
Vel, nå er det egentlig motstanderne til NDL som hevder at de står for intoleranse overfor islam generelt. NDL selv sier de bare er imot radikal islam/islamister. Jeg skjønner at ikke alle er villige til å ta deres ord for god fisk, men du må likevel forstå hvorfor sympatien har lett for å havne hos NDL?
Vis hele sitatet...
Jeg kan se at mange faller for det, men om jeg forstår det? Absolutt ikke.

Sitat av jakk Vis innlegg
Særlig når man ser motdemonstrantenes sviktende evne til å ta tak i problemer med islamister i det de dukker opp. Ved å sabotere for NDL så blir de også nødt til å påta seg ansvaret for håndteringen av radikal islam. Men denne oppgaven neglisjerer de totalt, det blir ikke nevnt en gang. Da er det fort gjort å tenke at NDL er det beste valget mellom to onder.
Vis hele sitatet...
Hvilke problemer? islam-"problemet" er så voldsomt oppblåst at det er kvalmt! Islam i seg selv er en helt normal religion som alle de andre, og på sine områder like gammeldags og kontroversielle i forhold til moderne holdninger. De få ekstremistene her i landet har ikke på noen som helst måte noe makt eller nedslagskraft, hva er det folk er så forbanna redd for?

Sitat av jakk Vis innlegg
Så du mener at politikk og ulike ideologiske retninger ikke har noe med kultur å gjøre? Merkelig, kanskje du skal google litt? Engelsk wikipedia kaller i hvert fall kultur for: The set of shared attitudes, values, goals, and practices that characterizes an institution, organization or group, og denne definisjonen stemmer fint med både nazityskland og radikal islam, i dette tilfellet islam.net.
Vis hele sitatet...
Nå legger du ord i munnen på meg. Selvfølgelig er det en sammenheng, men det er ikke poenget. Det blir fortsatt feil å demonstrere mot en religion eller kultur, uavhengig av hvor uenig du er i grunnprinsippene. Det man evt. må demonstrere mot er folk som med makt prøver å tre sin kultur eller sine holdninger over hodet på andre.

I det de radikale muslimene prøver å konvertere Norge med makt står jeg i front-linjen, men inntil da får de surre så mye de vil med "freds"-konferansene sine.
Sist endret av fetter; 20. april 2011 kl. 10:14.
Burde kanskje også sitte å krangle her da :P

Denne "grupperingen" er for å gi kvinner frihet, for kvinner kan ikke vise fram håret sitt til menn, og jeg ville trodd dem hadde helst foretrukket å bli alene. Dersom du kaller dette for gruppering så er vel jenteovernattings fest gruppering fordi de ikke har invitert noen gutter?
Sitat av fetter Vis innlegg
Hva ønsker du debatt rundt? De fleste med hodet på riktig plass forstår hvor galt det er med den typen kvinnesyn og intoleranse ovenfor homofile osv. De fleste er også ganske klar over at den muslimske kulturen er rimelig innsnevret når det kommer til akkurat dette området, så er det virkelig nødvendig å gi oppmerksomhet?
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er nødvendig ja. Media bør jo dekke ting som skjer, og når de først velger å skrive om noe så hadde det vært bra om de undersøkte saken grundig før de publiserte elendig forenklede artikler. Skjønner ikke hvorfor du så gjerne ønsker at vi skal ignorere et arrangement med fundamentalister, særlig ikke når det arrangeres i et så stort og sentralt lokale som Sentrum Scene, for ikke å snakke om når de som står bakom hevder å ville "oppklare" "misoppfatninger" folk har om islam. Er det ikke da på sin plass at media forteller oss hvem som skal stå for oppklaringen, samt hvilke ekstreme holdninger de har frontet tidligere? Å fremstille det på en mer harmløs måte enn det egentlig er, virker bare nifst villedende spør du meg.


Sitat av fetter Vis innlegg
Hvordan andre land har bestemt seg for å takle det er for meg ganske likegyldig, men å påstå det er greit å kue ytringsfriheten for å ikke risikere "effekten det kan ha på tilskuerne" blir helt på jordet, da kan vi like godt drite i hele greia. Hvem skal til syvende å sist bestemme hva som er riktig effekt? Hele poenget med ytringsfrihet forsvinner..


Det blir for meg litt søkt å skulle støtte ytringsfriheten i mer eller mindre grad, enten er du for eller så er du ikke. Jeg er på ingen måte enig i galskapen disse predikatene hoster opp, og jeg ser også at det til en viss grad kan ha en negativ effekt på en gruppe mennesker, men å forby det blir et steg i feil retning.
Vis hele sitatet...
Gidder ikke å diskutere ytringsfriheten med deg. Du putter ord i munnen på meg. Jeg har vel aldri sagt at jeg mener den ikke skal gjelde i dette tilfellet heller, jeg har bare uttrykt et ønske om bredere og dypere dekning fra media, samt et større engasjement fra befolkningen, framfor alt fra anti-NDL-demonstrantene (selv om jeg vet at dette er å be om alt for mye av de hyklerne). Jeg vil det skal legges opp til en debatt som tilfredsstiller folks eventuelle behov.


Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg tror heller det går på at det er rimelig uinteressant lesing med nok en rablende gal religiøs som prøver å spre sine overbevisninger med sine medmennesker.
Vis hele sitatet...
Du innrømmet i forrige avsnitt at holdningene deres kan ha en negativ effekt på en gruppe mennesker, men du mener likevel at det bare er uinteressant lesing? Jaja, du får la være å lese en slik artikkel da, men det hindrer ikke meg fra å ville se hele saken komme på trykk. Jeg foreslår at media dekker saken på en ordentlig måte, så kan leserne selv få avgjøre hvor interessant det er.


Sitat av fetter Vis innlegg
Vi er ikke i nærheten av et samfunn hvor disse menneskene får noe særlig støtte eller spillerom, og derfor er det også helt uinteressant å demonstrere mot. Folket er godt opplyst om hvor gale disse menneskene er, i motsetning til NDL som har klart å igle seg inn på folkemunne som en ulv i fåreklær, med islam-fobi og fremmedfrykt som eneste virkemiddel for støtte under sin fascistiske politikk og kampsak. Sånne folk er det virkelig viktig å demonstrere mot!
Vis hele sitatet...
Hallo. Dette arrangementet får jo all spillerom de trenger for å operere som de vil. Ingen aviser har stilt seg like kritisk til dem som de fortjener, altså har de en stor fordel i deres agenda om å overbevise flest mulig ikke-muslimer til å ta dem og deres versjon av islam seriøst. For jo, det er faktisk det som er deres uttalte agenda, og hvis du tror jeg finner det opp så kan du lese på hjemmesiden deres selv: http://islamnet.no/index.php?option=...ate=2011-04-16

Jeg synes vi skal gjøre denne agendaen så vanskelig for dem som overhode mulig. Men det er kanskje bare meg?


Sitat av fetter Vis innlegg
Hvilke problemer? islam-"problemet" er så voldsomt oppblåst at det er kvalmt! Islam i seg selv er en helt normal religion som alle de andre, og på sine områder like gammeldags og kontroversielle i forhold til moderne holdninger. De få ekstremistene her i landet har ikke på noen som helst måte noe makt eller nedslagskraft, hva er det folk er så forbanna redd for?
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare gjerne beholde det slik. Bedre føre var, du vet. Jeg vil at grupper som islam.net skal marginaliseres på samme måte som Scientologikirken, de skal behandles som den sekten de er. Så er jeg fornøyd.


Sitat av fetter Vis innlegg
Nå legger du ord i munnen på meg. Selvfølgelig er det en sammenheng, men det er ikke poenget. Det blir fortsatt feil å demonstrere mot en religion eller kultur, uavhengig av hvor uenig du er i grunnprinsippene. Det man evt. må demonstrere mot er folk som med makt prøver å tre sin kultur eller sine holdninger over hodet på andre.
Vis hele sitatet...
NDL hevder som sagt at de bare vil demonstrere mot radikal islam. Jeg forstår ikke problemet hvis dette stemmer. Om jeg tror på dem eller ikke er en helt annen sak, men hvis folk mener de lyver, så bør de vise at de er i stand til å gjøre det på en bedre måte. Det er det ingen som gjør hittil.
Dette her er vell dratt veldig langt nå synes jeg!
1. Kjønnsdiskriminering er at en av kjønnene behandles forskjellig. F.eks. at en mannelig sjef får høyre lønning enn en kvinne i samme stilling.
Det at kvinner og menn deles inn her vil jeg ikke si er kjønnsdiskriminerende =P blir jo bare idiotisk å si det da! Like kjønnsdiskriminerende som at gutter og jenter ikke får dusje sammen da =/
Tror neppe det faller folk her inne inn at noen ikke ønsker å være med motsatte kjønn på slike møter.
Jenter ønsker ikke å dusje med gutter... Kvinner ønsker ikke å være sammen med menn, helt forståelig sånn som menn idag oppfører seg på slike møter...
Kvinnen drar kanskje for å få i seg litt lærdom om sin tro og religion, så sitter det en småkåt gutt bak deg og sparker i stolen, eller drar i hijaben din! jaja mer saklig fra meg også nå :P

som sagt så var det frivillig oppmøte. Folk møter opp og vet at de skal gå inn i to forskjellige køer, ok? problemet er da? skjønner virkelig ikke hvorfor folk her overhode gidder å bry seg om slikt!

Veldig mange her hopper bare ut i posten før de over hode tenker over hva de skriver og svarer på! + dette er muslimer så da er det ekstragodis å slenge no dritt, for ingen klager, uten de få 1.8mrd muslimene i verden!


Jeg vil også legge til: Så lenge de ikke er BEVIST at det FAKTISK læres opp / oppfordres til terrorangrep o.l. ting så kan folk få gjøre AKKURAT som de vil i slike møter... Skader ingen verdens sjel! Så hvorfor skal da noen som ikke har noe som helst tilknyttning til Islam bry seg om hvordan et muslimsk møte holdes/styres...

Nei det er ikke diskriminering at gutter og jenter skilles og settes hver for seg. For hvis det er det! Hvem blir da diskriminert? Gutten? Jenta? Hvem er det som diskriminerer hvem her? De får akkurat samme informasjon! Og jeg vil med hånden på hjerte kunne sverge at det neppe er noen ekstra luksuser gutta har i "sin avdeling" enn det jentene har... Ingen skjulte strippestanger, ingen gratis alkoholfri øl o.l. så ikke kom med bullshit om at dette er diskriminerende, for det er jo ikke diskriminerende når det er ingen som mottar "goden" av diskrimineringen. Er ikke no nazi-tysk-politi som spyder kvinnene inn i noen gasskamre!
Sist endret av Ivar; 22. april 2011 kl. 18:12.
hva er greia egentlig? Hvorfor må vanlige muslimer tåle unødvendig kritikk daglig uten grunn? Hva skjedde med hijab, niqab og burka debatten? Hva skjedde med "ytringsfrihet", og la oss alle tegne karikaturtegninger så vi kan pisse off noen. Er det big deal om alle moskeer har delt opphold for kvinner og menn? Har da vært sånn i århundrer, og i alle år siden moskeer ble bygget i Norge.
Sitat av KingJay Vis innlegg
hva er greia egentlig? Hvorfor må vanlige muslimer tåle unødvendig kritikk daglig uten grunn? Hva skjedde med hijab, niqab og burka debatten? Hva skjedde med "ytringsfrihet", og la oss alle tegne karikaturtegninger så vi kan pisse off noen. Er det big deal om alle moskeer har delt opphold for kvinner og menn? Har da vært sånn i århundrer, og i alle år siden moskeer ble bygget i Norge.
Vis hele sitatet...
Fordi det 1. er morsomt å se hvor mye vi kan mobbe/terge/irritere/hisse opp muslimer før de gjør noe dumt. 2. Vi kan håve inn gratis stemmer fra idioter som har null religionspeiling, så sier vi at Islam er en dårlig religion, og et par pappskaller rundt i verden gjør noe dumt og kaller seg selv for en muslim og gjør det dumme I Guds navn, men ikke sikkert det er velsignet av gud ... så har vi klart å lure våre kjære idiotiske landsborgere trill rundt til å hate en hel religion!
Sitat av slashdot Vis innlegg
Pressa omtaler det jo, og det har vore tema tidlegare. Men kvifor bør dette få meir oppmerksomheit enn andre konservative religiøse samfunn, som t.d. pinserørsla? Dei preiker like konservativt innhald...
Vis hele sitatet...
Å? I så fall burde de dekkes.

Fordi det 1. er morsomt å se hvor mye vi kan mobbe/terge/irritere/hisse opp muslimer før de gjør noe dumt. 2. Vi kan håve inn gratis stemmer fra idioter som har null religionspeiling, så sier vi at Islam er en dårlig religion, og et par pappskaller rundt i verden gjør noe dumt og kaller seg selv for en muslim og gjør det dumme I Guds navn, men ikke sikkert det er velsignet av gud
Vis hele sitatet...
Hmm, har du lest koranen? Hvis ja, hvordan forklarer du da lærdommene om de vantro, altså alt ikke muslimsk? Er det bare en missforståelse?

Jeg utfordrer deg ved å påstå at islam er intoleranse, hat, og søren meg en dose rasisme. Forklar hvorfor det er feil.
Trådstarter
En liten anekdote til debatten om ytringsfrihet;

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10084506

Synes dette er kvalmt og sjokkerende. Jeg er forferdet! Neida, men hvis det hadde vært Norge hadde jeg vel møtt opp uansett. Fengsling og kausjon for pastoren er....tja...

Forresten; det er flere fellestrekk mellom nazisme og radikal islamisme.
Jeg mener at de begge to er høyreekstremistiske retninger
Hitler hadde for eksempel flere muslimske allierte.
Og så har/hadde de jo en felles fiende; jødene.
Sitat av Myor2Mac Vis innlegg
En liten anekdote til debatten om ytringsfrihet;

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10084506

Synes dette er kvalmt og sjokkerende. Jeg er forferdet! Neida, men hvis det hadde vært Norge hadde jeg vel møtt opp uansett. Fengsling og kausjon for pastoren er....tja...

Forresten; det er flere fellestrekk mellom nazisme og radikal islamisme.
Jeg mener at de begge to er høyreekstremistiske retninger
Hitler hadde for eksempel flere muslimske allierte.
Og så har/hadde de jo en felles fiende; jødene.
Vis hele sitatet...
he he he vil du sammenligne nazisme, så sammenligne det med det som skjer nede i Israel... Der har du klare rasistiske trekk, hvordan det militære behandler den palestinske befolkningen...

Eneste fellestrekket mellom nazismen og islam du klarte å komme på var jødehat? for å være ærlig, så er jøder hatet av de to største religionene i verden. Kristendom og Islam.

Jeg er et sted mellom 99 og 100% sikker på at du aldri har lest Quranen selv, for at du overhode skal ha mulighet til å forstå den så må du ha lest hele Quranen, for den neste sura går ut ifra den forrige o.s.v.

Mange har også blandet haditer inn i bildet... Haditer er fortellinger rundt profeten Muhammeds liv, skrevet ned av andre personer som opplevde hendelsen(e)... Mange av disse hadithene er menneskelagde uten sann opprinnelse (i følge Islamsk tro)...

Jeg skal være ganske ærlig, med mindre du kan arabisk og har lest den hele og fulle quranen så bør en ikke gå inn i temaene rundt quranen...på grunn av "du har ikke nok kunnskape til å kunne diskutere dette"...

Det er idioter som er nede i midtøsten nå som selv ikke har forstått konseptet med Islam, DE har blitt rundtlurt av mullaer som har tolket vers o.l. hellige muslimske tekster på en annen måte.

Husk uansett hva Osama-gjemt-i-usa-laden sier, så er det ikke sånn Islam er virkelig bygd opp! Og vær så snill, lurer folk noe om Islam ikke gå til sider som http://www.wehateislambecausewejusth...your-wife.html
prøv heller å komme i kontakt med en lærd muslim, finner sikkert noen på nett eller irl (bare å oppsøke en moskee).... spør han spørsmålene, ikke tro alt media og inkompetente analfabeter av noen gratisbloggere - skriver...
Trådstarter
Sitat av Ivar Vis innlegg
Jeg skal være ganske ærlig, med mindre du kan arabisk og har lest den hele og fulle quranen så bør en ikke gå inn i temaene rundt quranen...på grunn av "du har ikke nok kunnskape til å kunne diskutere dette"...
Vis hele sitatet...
What? Hvorfor i helvete skal jeg lære meg arabisk? Tror du muslimene lærer seg hebraisk for å diskutere jødedommen og at jødene lærer seg latin for å diskutere kristendommen?

Sitat av Ivar Vis innlegg
Eneste fellestrekket mellom nazismen og islam du klarte å komme på var jødehat? for å være ærlig, så er jøder hatet av de to største religionene i verden. Kristendom og Islam.
Vis hele sitatet...
Stormuftien av Jerusalem hadde under annen verdenskrig tett kontakt med Adolf Hitler, og besøkte han flere ganger. Om de hadde flere felles hobbyer enn jødehat vet jeg ikke, men det er godt mulig.

Sitat av Ivar Vis innlegg
Jeg er et sted mellom 99 og 100% sikker på at du aldri har lest Quranen selv, for at du overhode skal ha mulighet til å forstå den så må du ha lest hele Quranen, for den neste sura går ut ifra den forrige o.s.v.

Mange har også blandet haditer inn i bildet... Haditer er fortellinger rundt profeten Muhammeds liv, skrevet ned av andre personer som opplevde hendelsen(e)... Mange av disse hadithene er menneskelagde uten sann opprinnelse (i følge Islamsk tro)...
Vis hele sitatet...
Nei jeg har ikke lest Koranen. Har du? Jeg har ingen planer om å lære meg arabisk. Var det i disse haditene at Muhammed giftet seg med en ung jente og "fullbyrdet" ekteskapet før påbegynt pubertet?
Ikke bruk haditene som et argument for å renvaske ham før du har lest Koranen selv.

Sitat av Ivar Vis innlegg
Det er idioter som er nede i midtøsten nå som selv ikke har forstått konseptet med Islam, DE har blitt rundtlurt av mullaer som har tolket vers o.l. hellige muslimske tekster på en annen måte.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat disse menneskene jeg ikke vil ha inn i landet mitt.

Sitat av Ivar Vis innlegg
Husk uansett hva Osama-gjemt-i-usa-laden sier, så er det ikke sånn Islam er virkelig bygd opp! Og vær så snill, lurer folk noe om Islam ikke gå til sider som http://www.wehateislambecausewejusth...your-wife.html
prøv heller å komme i kontakt med en lærd muslim, finner sikkert noen på nett eller irl (bare å oppsøke en moskee).... spør han spørsmålene, ikke tro alt media og inkompetente analfabeter av noen gratisbloggere - skriver...
Vis hele sitatet...
Islam i seg selv er ikke nødvendigvis mer idiotisk enn andre religioner. Jeg er fullstendig klar over at muslimer ikke er aliens, og at noen av dem er fantastiske mennesker som kan berike den vestlige verden i større grad enn jeg noen gang kunne ha gjort.

De samme moskeene som ikke vil uttale seg om de fordømmer steining av homofile?

Poenget i denne tråden er vel heller at de ikke skriver noe som helst.
Har du sett på tidligere ytringer foredragsholderne har kommet med? Står du innenfor det? Representerer de meningene islam i seg selv, eller er det personene som er loco?
Sitat av Myor2Mac Vis innlegg
What? Hvorfor i helvete skal jeg lære meg arabisk? Tror du muslimene lærer seg hebraisk for å diskutere jødedommen og at jødene lærer seg latin for å diskutere kristendommen?

Stormuftien av Jerusalem hadde under annen verdenskrig tett kontakt med Adolf Hitler, og besøkte han flere ganger. Om de hadde flere felles hobbyer enn jødehat vet jeg ikke, men det er godt mulig.

Nei jeg har ikke lest Koranen. Har du? Jeg har ingen planer om å lære meg arabisk. Var det i disse haditene at Muhammed giftet seg med en ung jente og "fullbyrdet" ekteskapet før påbegynt pubertet?
Ikke bruk haditene som et argument for å renvaske ham før du har lest Koranen selv.

Det er akkurat disse menneskene jeg ikke vil ha inn i landet mitt.

Islam i seg selv er ikke nødvendigvis mer idiotisk enn andre religioner. Jeg er fullstendig klar over at muslimer ikke er aliens, og at noen av dem er fantastiske mennesker som kan berike den vestlige verden i større grad enn jeg noen gang kunne ha gjort.

De samme moskeene som ikke vil uttale seg om de fordømmer steining av homofile?

Poenget i denne tråden er vel heller at de ikke skriver noe som helst.
Har du sett på tidligere ytringer foredragsholderne har kommet med? Står du innenfor det? Representerer de meningene islam i seg selv, eller er det personene som er loco?
Vis hele sitatet...
Vil bare starte med, nei tipper svært få kan språket disse tekstene er skrevet på... Både jødedom, islam, kristendom o.s.v. men etter min mening så ser jeg på de som ikke har "studert" det religionen står for som mongolider som prater helt unødvendig! Hvorfor? Kan jo ikke kritisere en religion du har null peiling på!

Det å kritisere hvordan muslimenes profet Muhammed blir også veldig feil hvorfor? Dette skjedde for 1400-1500 år siden... det var helt andre tradisjoner da enn det som er nå! Går vi så langt tilbake i tid, så er det like stor sannsynlighet for at en av våre besteforeldre også var innavla og lovet bort til andre (for dette har skjedd en lang stund, og skjer ennå i bygde-norge) så nei en kan ikke kritisere det som har skjedd, men en kan jo selvfølgelig kritisere det som foregår nå! Hvis en 50åring gifter seg med en 10 åring, uansett religion/etnisitet o.s.v. så synes jeg det mennesket bør straffes! Men det å ta opp en gammel tradisjon som var utbredt over hele verden på den tiden blir feil etter min mening.

Ja slike møter bør bli dekket, men da vil det jo alltids komme noen som vil si "Se nå blir vi islamisert igjen, for nå får vi islamske forelesninger vist på TV" og skjer det ikke så kommer det "Ja se nå får vi jo ikke vite hva som skjer, media skjuler ting, nå er mediaen islamisert"...

Dette blir for dumt spør du meg... Når en person prater på slike forelesninger (imam o.l. tittler) så prater han i prinsippet om Islam fra sitt syn og perspektiv.

Ang. homofili og religion! Synes ikke homser har no dritt å gjøre med religionene (Kristendom, Jødedom og Islam) i hvertfall... Hvor vanskelig er det å forstå når religiøse skrifter sier det er galt å være homofil, når de nekter mulighet til paradis o.s.v. (Ja det er homofile prester nå, men jeg ser på dem som klovner :P)

Hvis vi nå lager en facebook gruppe som går ut på at alle tynne i verden skal være med! Hvorfor skal da så absolutt plutselig en feit fyr komme å ville joine gruppen, når reglene er klare "Kun tynne tas inn"...
Samme mener jeg da gjelder for homofile, det er jo ingen rettighet i at du SKAL ha en religion...

Skjønner sånn seriøst ikke hvorfor homofile SKAL gifte seg kirkelig, bli prester o.l. ting... Var neppe mange jøder som var med i det tyske nazi-politiet under 2verdenskrig... Er du ikke likt så hold deg da unna...

Har ikke noe imot homofile selv, men synes det blir så jævla teit! "Eh hele denne religionen baserer seg på at en mann og kvinne gifter seg, de er imot homofili", men fortsatt så vil de være med i denne religionen!

Jeg skjønner at du har en frykt for at slike midtøsten terrorister kommer hit til Norge, men det er jo ikke noe å være redd for egentlig! Passer Norge på sine egne saker og sin egen politikk (og ikke stikker nesa si opp i alle mulige krigshull) så er det så å si null sjangs for at terrorangrep vil oppstå her til lands!
Litt av en debatt dette her! Men, for meg som er ganske uvitende og nysgjerrig så har jeg ett par spørsmål som kanskje noen kan svare på:
Hvorfor skiller man mann og kvinne på en sånn konferanse?
Hvorfor er mange muslimer så imot homofile?
Det virker jo som om det hele er litt sånt ekstremt...
Sitat av Psettamaxima Vis innlegg
Litt av en debatt dette her! Men, for meg som er ganske uvitende og nysgjerrig så har jeg ett par spørsmål som kanskje noen kan svare på:
Hvorfor skiller man mann og kvinne på en sånn konferanse?
Hvorfor er mange muslimer så imot homofile?
Det virker jo som om det hele er litt sånt ekstremt...
Vis hele sitatet...
Jeg har vært skækk og lest etter dette, mange av grunnene til hvorfor menn og kvinner skilles, er for å være ærlig veldig "logisk" i religiøs sammenheng!

Islam går ut på at du underkaster deg Gud, mannen har syndet siden Adam og Eva, p.g.a. kvinners valg :P hehe neidaa :P

Men tingen er at når du underkaster deg Gud, så skal du ikke la ting som skjønnhet o.l. tiltrekke deg, derfor velger mange kvinner å bruke f.eks. hijab o.l. plag, for å skjule sin skjønnhet for en fremmed mann, mens hun kan ta av når hun er hjemme med sin mann/sammen med andre kvinner...

Det at gutter og jenter skilles i slike sammligner skyldes nok av den samme grunnen! Vi gutter er småkåte, i et slikt møte sammles man for å "lære" mer om sin tro og Gud evnt. da skal man ikke distraheres av andre. f.eks. en vakker jente som går forbi også skal plutselig en eller annen gutt plyste etter o.l. ting...

For å være ærlig så bør skoler også være satt opp slikt, for mange av gutta går f.eks. helse og sosialfagene kun for å være med jenter :P ikke for å lære... hvis u skjønner tankegangen bak det hele så vil du sikkert forstå hva jeg prøver å poengtere!

Hvorfor så mange muslimer er imot homofile? TBH så er det litt feil, spørsmålet er mer "Hvorfor er så mange mennesker imot homofile"... men hvorfor akkurat muslimer, kan skyldes av mye rart, fremmedfrykt, redd for at hvis deres egne unger blir påvirket så kan de ende opp som homofile/lesbiske/bifile o.s.v. og siden alle de store religionene går ut på at det er en mann og en dame i et forhold, ikke to menn o.l. så vil foreldrene vell unngå det!

Det meste jeg poster er egne teorier jeg har (basert på fakta, men også min egen logiske tenkning)

Har du spørsmål relatert til Islam, så spør du en Imam, ikke meg :P for jeg selv er en som "vet" en del om ikke bare Islam, men religioner generelt! Men jeg har ikke den rette kunnskapsmengde til å faktisk gi deg et eksakt svar...

Fullt mulig at det står et eller annet sted i Quranen at menn og kvinner skal være fraskillt under slike møter, men det vet jeg ikke noe om... som jeg har opplevd slike ting, så virker det mer som "menneskeskapt forsikring" hvis du forstår hva jeg mener...
Sitat av Ivar Vis innlegg
Jeg har vært skækk og lest etter dette, mange av grunnene til hvorfor menn og kvinner skilles, er for å være ærlig veldig "logisk" i religiøs sammenheng!

Islam går ut på at du underkaster deg Gud, mannen har syndet siden Adam og Eva, p.g.a. kvinners valg :P hehe neidaa :P

Men tingen er at når du underkaster deg Gud, så skal du ikke la ting som skjønnhet o.l. tiltrekke deg, derfor velger mange kvinner å bruke f.eks. hijab o.l. plag, for å skjule sin skjønnhet for en fremmed mann, mens hun kan ta av når hun er hjemme med sin mann/sammen med andre kvinner...

Det at gutter og jenter skilles i slike sammligner skyldes nok av den samme grunnen! Vi gutter er småkåte, i et slikt møte sammles man for å "lære" mer om sin tro og Gud evnt. da skal man ikke distraheres av andre. f.eks. en vakker jente som går forbi også skal plutselig en eller annen gutt plyste etter o.l. ting...

For å være ærlig så bør skoler også være satt opp slikt, for mange av gutta går f.eks. helse og sosialfagene kun for å være med jenter :P ikke for å lære... hvis u skjønner tankegangen bak det hele så vil du sikkert forstå hva jeg prøver å poengtere!

Hvorfor så mange muslimer er imot homofile? TBH så er det litt feil, spørsmålet er mer "Hvorfor er så mange mennesker imot homofile"... men hvorfor akkurat muslimer, kan skyldes av mye rart, fremmedfrykt, redd for at hvis deres egne unger blir påvirket så kan de ende opp som homofile/lesbiske/bifile o.s.v. og siden alle de store religionene går ut på at det er en mann og en dame i et forhold, ikke to menn o.l. så vil foreldrene vell unngå det!

Det meste jeg poster er egne teorier jeg har (basert på fakta, men også min egen logiske tenkning)

Har du spørsmål relatert til Islam, så spør du en Imam, ikke meg :P for jeg selv er en som "vet" en del om ikke bare Islam, men religioner generelt! Men jeg har ikke den rette kunnskapsmengde til å faktisk gi deg et eksakt svar...

Fullt mulig at det står et eller annet sted i Quranen at menn og kvinner skal være fraskillt under slike møter, men det vet jeg ikke noe om... som jeg har opplevd slike ting, så virker det mer som "menneskeskapt forsikring" hvis du forstår hva jeg mener...
Vis hele sitatet...
Takker for svaret, det virker som om du er litt mer bevandret enn meg i dette her. For å bruke dine egne ord (logisk tenkning), så synes jeg vel egentlig dette her med å skille jenter og gutter/kvinner og menn virker litt gammeldags. Kanskje det har noe med sterk kjønnsdrift å gjøre? Tenker da på det du nevner om at gutter er litt "småkåte". Enkelte kulturer er kanskje litt forskjellige i forhold til oss "natives" her i Norge. Hadde vel reagert litt om søstra mi pakka seg inn i ett tøystykke i frykt for at noen småkåte gutter skulle sett hvordan hu så ut, det er vell strengt tatt ikke jentene sitt problem at gutta er småkåte!
Sitat av Psettamaxima Vis innlegg
Takker for svaret, det virker som om du er litt mer bevandret enn meg i dette her. For å bruke dine egne ord (logisk tenkning), så synes jeg vel egentlig dette her med å skille jenter og gutter/kvinner og menn virker litt gammeldags. Kanskje det har noe med sterk kjønnsdrift å gjøre? Tenker da på det du nevner om at gutter er litt "småkåte". Enkelte kulturer er kanskje litt forskjellige i forhold til oss "natives" her i Norge. Hadde vel reagert litt om søstra mi pakka seg inn i ett tøystykke i frykt for at noen småkåte gutter skulle sett hvordan hu så ut, det er vell strengt tatt ikke jentene sitt problem at gutta er småkåte!
Vis hele sitatet...
Er enig i alt du skriver der Og ja du fikk det mye mer riktig formulert :P

En praktiserende muslim skal ikke ha sex før ekteskap, skal ikke runke o.l. (gutter og jenter) så det kan jo være mye testo hos hvertfall gutta... Er nok derfor jentene "skånes" ifra oss under slike møter :P synes det er positivt, kvinner lider forsåvidt hele tiden iforhold til menn... Går de ut på byn, så skal alltids en eller annen gutt gjøre no føkk eller prøve seg på dem... Går de på religiøse samlinger så skal det nok være noen gutter der også som prøver å føkke det opp for dem :P

Menn generelt ville ha elsket å kunne dusje med kvinner, men tror mange kvinner ville vært imot det (Tenker på garderober i treningsstudier o.l. steder) jeg tror det er den samme tankegangen bak her også... kvinner ønsker å være alene for seg selv, + så er det slik at muslimske jenter kan ta av seg hijaben når det er jenter til stede, så det er nok mer til for å skape et slags "søster" fellesskap mellom jentene, slik at de kan "åpne" seg mer for hverandre....
Sitat av Petter H Vis innlegg
Å? I så fall burde de dekkes.



Hmm, har du lest koranen? Hvis ja, hvordan forklarer du da lærdommene om de vantro, altså alt ikke muslimsk? Er det bare en missforståelse?

Jeg utfordrer deg ved å påstå at islam er intoleranse, hat, og søren meg en dose rasisme. Forklar hvorfor det er feil.
Vis hele sitatet...
Har DU lest koranen ?! Mulig. men har du lest ett arabisk koran? Du har mest sannsynligvis lest en "oversatt" versjon, dvs. en person som holder seg kun på sin agenda og gjør Hva som helst til å motsi motstanderen. Om du tenker litt, og fjerner religion som ett alternativt hverdag, kan du se hvor mye skader religion har ført til og prøve å være imot religion istedenfor en viss religion der ditt første inntrykk teller mest.

Sitat av Psettamaxima Vis innlegg
Litt av en debatt dette her! Men, for meg som er ganske uvitende og nysgjerrig så har jeg ett par spørsmål som kanskje noen kan svare på:
Hvorfor skiller man mann og kvinne på en sånn konferanse?
Hvorfor er mange muslimer så imot homofile?
Det virker jo som om det hele er litt sånt ekstremt...
Vis hele sitatet...
Muslimer - som alle andre religioner er gale og har korruptert menneskene mest av alt i verden.
Svarer på de spm. her siden jeg har personlig erfaring i høyt nivå.
Muslimers kjønnsdelig er ikke så seriøst som de fleste islamofober har ført det til. Kvinner ønsker å vise hverandre håret sitt, noe de ikke kan gjøre med menn i syne, siden d strider imot reglene til de som har VALGT å dekke håret sitt i ett land der voldtekt er i ett høyere gjennomsnitt enn i hjemlandet sitt.
Muslimer er imot homofili fordi d er imot naturen vår, noe som dem mulig blir vant til i fremtiden.
Sitat av gorm Vis innlegg
Fjernet fra arkivene ja. Og det overrasker ikke så veldig; det er vel få som pusher fargerikt fellesskap -agendaen like hardt som nrk.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at det er fjernet, er at NRK kun har rett til å la det ligge ute en viss periode. Etter dette, blir det altså fjernet. Dette gjelder alle videoer med begrenset levetid. Det er altså ikke noen konspirasjon her.

Sitat av fetter Vis innlegg
Om en religiøs gruppe ønsker å dele opp medlemmene sitt i menn, kvinner, folk med briller eller på hoppestokk burde de få gjøre akkurat som de vil!
Vis hele sitatet...
Hva med å dele inn etter rase eller hudfarge?
Trådstarter
Sitat av Ivar Vis innlegg
Det å kritisere hvordan muslimenes profet Muhammed blir også veldig feil hvorfor? Dette skjedde for 1400-1500 år siden... det var helt andre tradisjoner da enn det som er nå! Går vi så langt tilbake i tid, så er det like stor sannsynlighet for at en av våre besteforeldre også var innavla og lovet bort til andre (for dette har skjedd en lang stund, og skjer ennå i bygde-norge) så nei en kan ikke kritisere det som har skjedd, men en kan jo selvfølgelig kritisere det som foregår nå! Hvis en 50åring gifter seg med en 10 åring, uansett religion/etnisitet o.s.v. så synes jeg det mennesket bør straffes! Men det å ta opp en gammel tradisjon som var utbredt over hele verden på den tiden blir feil etter min mening.
Vis hele sitatet...
Hvor i bygdenorge skjer dette? Hadde muslimene endret sine skrifter etterhvert som tidene endret seg, hadde det vært noe annet. Dessverre er flere av dagens religiøse skrifter preget av flere tusen år gamle normer (bl.a. homofili)

Sitat av Ivar Vis innlegg
Ang. homofili og religion! Synes ikke homser har no dritt å gjøre med religionene (Kristendom, Jødedom og Islam) i hvertfall... Hvor vanskelig er det å forstå når religiøse skrifter sier det er galt å være homofil, når de nekter mulighet til paradis o.s.v. (Ja det er homofile prester nå, men jeg ser på dem som klovner :P)

Hvis vi nå lager en facebook gruppe som går ut på at alle tynne i verden skal være med! Hvorfor skal da så absolutt plutselig en feit fyr komme å ville joine gruppen, når reglene er klare "Kun tynne tas inn"...
Samme mener jeg da gjelder for homofile, det er jo ingen rettighet i at du SKAL ha en religion...

Skjønner sånn seriøst ikke hvorfor homofile SKAL gifte seg kirkelig, bli prester o.l. ting... Var neppe mange jøder som var med i det tyske nazi-politiet under 2verdenskrig... Er du ikke likt så hold deg da unna...

Har ikke noe imot homofile selv, men synes det blir så jævla teit! "Eh hele denne religionen baserer seg på at en mann og kvinne gifter seg, de er imot homofili", men fortsatt så vil de være med i denne religionen!
Vis hele sitatet...
Du ser på homofile prester som klovner? Jeg vil gjerne vite grunnlaget ditt for at du mener at homofile prester er mindre kvalifisert til yrket sitt enn heterofile. Jeg synes det er flott at vi er kommet så langt i det norske samfunn at homofile kan gifte seg og til og med være prester, hvis de har lyst.
Det er religionsfrihet i Norge, også for homofile, og du har rett til å tro på hva faen du vil uansett hvem du er eller hva du representerer. Det være seg spaghettimonsteret eller Satan.

Det hadde jo vært flott hvis bildet bare hadde vært slik som du maler det, men dessverre, som tidligere sagt, nekter moskeene i Oslo å uttale seg om de fordømmer steining av homofile. Og disse homofile trenger ikke å være muslimer, bare fordi de er homofile kan de steines uansett.

Kristne generelt har da virkelig ingenting imot homofile?! Jeg skjønner ikke hvor du får dette fra. Det er sikkert i utgangspunktet like stor motstand mot homofile i Bibelen som i Koranen, men i motsetning til i muslimene tar kristne faktisk hensyn til at vi er kommet inn i en litt annen tidsperiode hvor faktisk homofili for lengst er fjernet fra listen over psykiske lidelser.

Jeg vet ikke hvor du har vært de siste årene, men vi er virkelig ikke langt fra at det første homofile ekteskapet inngås. Homofile må få lov til å tro på hva de vil, de har ikke valgt sin legning.

Sitat av Ivar Vis innlegg
Jeg har vært skækk og lest etter dette, mange av grunnene til hvorfor menn og kvinner skilles, er for å være ærlig veldig "logisk" i religiøs sammenheng!
Vis hele sitatet...
Du kunne ha hatt godt av en ordbok, men hvis du har vært skækk under alle innleggene dine skjønner jeg godt hvor alle utsagnene dine kommer fra.

Sitat av Ivar Vis innlegg
For å være ærlig så bør skoler også være satt opp slikt, for mange av gutta går f.eks. helse og sosialfagene kun for å være med jenter :P ikke for å lære... hvis u skjønner tankegangen bak det hele så vil du sikkert forstå hva jeg prøver å poengtere!
Vis hele sitatet...
Sources, my friend. Jeg hadde ikke lært halvparten av det jeg har nå hvis jeg ikke hadde hatt det feminime synspunkt i biologi, samfunnsfaglige debatter, matematikk, osv. Jenter er ofte flinkere til f.eks. stille spørsmål.
Hvis det faktisk finnes gutter som går helse & sosial for å være med jenter tviler jeg på at de hadde vært så veldig mer vellykede hvis de hadde gått en kjønnsdelt studieforberedende linje.

Sitat av Ivar Vis innlegg
Hvorfor så mange muslimer er imot homofile? TBH så er det litt feil, spørsmålet er mer "Hvorfor er så mange mennesker imot homofile"... men hvorfor akkurat muslimer, kan skyldes av mye rart, fremmedfrykt, redd for at hvis deres egne unger blir påvirket så kan de ende opp som homofile/lesbiske/bifile o.s.v. og siden alle de store religionene går ut på at det er en mann og en dame i et forhold, ikke to menn o.l. så vil foreldrene vell unngå det!
Vis hele sitatet...
Det fremstår for meg som meget underlig at en homofil legning skal kunne skapes av miljø. Det finnes flere homofile prester enn homofile imamer. Hva viser det? Jeg mener at det viser at kristne har kommet lengre i aksept og forståelse av menneskepsyken enn muslimer.

Sitat av Ivar Vis innlegg
Det meste jeg poster er egne teorier jeg har (basert på fakta, men også min egen logiske tenkning)
Vis hele sitatet...
Hvor er faktaen?
Sist endret av Myor2Mac; 25. april 2011 kl. 13:44. Grunn: Skriveleif
Sitat av Ivar Vis innlegg
Det å kritisere hvordan muslimenes profet Muhammed blir også veldig feil hvorfor? Dette skjedde for 1400-1500 år siden... det var helt andre tradisjoner da enn det som er nå!
Vis hele sitatet...
Muhammed skal jo være et forbilde for muslimer. Koranen skal også være Allahs direkte ord, og det betyr jo at den må være gyldig til alle tider. Ellers kan den jo ikke være Allahs ord, for en allmektig gud ville ikke skrevet en hellig bok som bare var gyldig i et par hundre år.

Ang. homofili og religion! Synes ikke homser har no dritt å gjøre med religionene (Kristendom, Jødedom og Islam) i hvertfall... Hvor vanskelig er det å forstå når religiøse skrifter sier det er galt å være homofil, når de nekter mulighet til paradis o.s.v. (Ja det er homofile prester nå, men jeg ser på dem som klovner :P)
Vis hele sitatet...
Så det er greit å diskriminere homofile pga. religion. Er det også greit med rasediskriminering pga. religion da?

Har ikke noe imot homofile selv, men synes det blir så jævla teit! "Eh hele denne religionen baserer seg på at en mann og kvinne gifter seg, de er imot homofili", men fortsatt så vil de være med i denne religionen!
Vis hele sitatet...
Nå trodde jeg religionen gikk ut på å følge gudens ord. Sier du at kristendommen og islam begge er bygget på diskriminering mot homofile? At det er det primære målet med religionene?
Hvor i bygdenorge skjer dette? Hadde muslimene endret sine skrifter etterhvert som tidene endret seg, hadde det vært noe annet. Dessverre er flere av dagens religiøse skrifter preget av flere tusen år gamle normer (bl.a. homofili)
Vis hele sitatet...
Er du morsom med meg? Skal jeg være ærlig, er Islam den eneste "opprinnelige" religionen... Hvem gir egentlig et menneske retten til å leke Gud? Og kun fordi en ting ikke passer i dagens samfunn, så skal den fjernes helt fra religion! Jeg skal gi deg gateadresse, navn, etternavn og personnummer på han og hu... Hadde en lærer som fortalte meg dette i sosialkunnskapstimen, vi hadde faktisk samme temaet, og han nevnte til meg at i bygde norge så ønsker de som regel å gite seg med kjente fordi de ønsker å holde gårder o.l. trygd innen for seg selv, siden en gård fort kan ha høy verdi!

Du ser på homofile prester som klovner? Jeg vil gjerne vite grunnlaget ditt for at du mener at homofile prester er mindre kvalifisert til yrket sitt enn heterofile. Jeg synes det er flott at vi er kommet så langt i det norske samfunn at homofile kan gifte seg og til og med være prester, hvis de har lyst.
Det er religionsfrihet i Norge, også for homofile, og du har rett til å tro på hva faen du vil uansett hvem du er eller hva du representerer. Det være seg spaghettimonsteret eller Satan.
Vis hele sitatet...
Les før du skriver! Hverken Kristendom, Islam eller Jødedom aksepterer homofili! Hva faen skal en homo være prest for, når han uansett kommer til helvete (utifra religiøs straff)... De er jo ikke kvalifiserte prester når religionen(e) nekter homofili! Du har ingen rett til å kreve / tvinge deg selv inn i en religion kun fordi du vil! i like stor grad som at homofile krever å kunne få barn, er jo ingen menneskerettighet som sier at du skal få barn! Kan du få et barn, så få deg et, ellers ikke sipp!

Det hadde jo vært flott hvis bildet bare hadde vært slik som du maler det, men dessverre, som tidligere sagt, nekter moskeene i Oslo å uttale seg om de fordømmer steining av homofile. Og disse homofile trenger ikke å være muslimer, bare fordi de er homofile kan de steines uansett.
Vis hele sitatet...
TBH så er en enten homofil eller muslim/kristen/jøde, skal en følge de oppriktige hellige bøkene så står det svart på hvit i alle tre religioner at det ikke aksepteres homofile! Så jeg orker sånn seriøst ikke dette...


Kristne generelt har da virkelig ingenting imot homofile?! Jeg skjønner ikke hvor du får dette fra. Det er sikkert i utgangspunktet like stor motstand mot homofile i Bibelen som i Koranen, men i motsetning til i muslimene tar kristne faktisk hensyn til at vi er kommet inn i en litt annen tidsperiode hvor faktisk homofili for lengst er fjernet fra listen over psykiske lidelser.
Vis hele sitatet...
Ja, kan du da fortelle meg hva religion er? for nå blir jeg virkelig forvirret! La meg se, Gud, Guds ord, Guds lover vs. det et menneske mener er rett! jaja what ever...
Hehe ja kristne har jo akseptert homofili fullstendig nå
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1683976.ece
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1559.ece
http://www.vl.no/kristenliv/article95603.zrm (Tre år etter det historiske Kirkemøtet i 2007 har ikke Den norske kirke fått en eneste ny homofil eller lesbisk samlevende prest. )

Stå på, fortsett å prate uten å faktisk sjekke
Jeg vet ikke hvor du har vært de siste årene, men vi er virkelig ikke langt fra at det første homofile ekteskapet inngås. Homofile må få lov til å tro på hva de vil, de har ikke valgt sin legning.
Vis hele sitatet...
Den siste biten gidder jeg ikke å starte en diskusjon på, det er din mening og greit nok det, men er både og på hva slags ekteskap de kan inngå... Statlig ekteskap? ikke no problem, men når de plutselig ønsker seg religiøse ekteskap, så blir det alt for tullete! For 15ene gang! Religion og homofili går ikke (du kan innbille deg selv akkurat det du vil, forskjellen på mange prester og imamer idag er stort sett hvor mye de tørr å innrømme til Media av hva de selv mener!)

Du kunne ha hatt godt av en ordbok, men hvis du har vært skækk under alle innleggene dine skjønner jeg godt hvor alle utsagnene dine kommer fra.
Vis hele sitatet...
Mesteparten av argumentene dine er bare så dårlige at jeg nesten ikke gidder å svare på dem tbh!
Hva har en ordbok og utsagn til felles? o.O

Sources, my friend. Jeg hadde ikke lært halvparten av det jeg har nå hvis jeg ikke hadde hatt det feminime synspunkt i biologi, samfunnsfaglige debatter, matematikk, osv. Jenter er ofte flinkere til f.eks. stille spørsmål.
Hvis det faktisk finnes gutter som går helse & sosial for å være med jenter tviler jeg på at de hadde vært så veldig mer vellykede hvis de hadde gått en kjønnsdelt studieforberedende linje.
Vis hele sitatet...
Hahahahaha du er virkelig en rå kar da! Så "HVIS" det går en gutt helse og sosial for å være med jenter, for dette er helt utenkelig for deg... hadde du hatt noen venner under vgs perioden din så hadde du sikkert hørt at et par av kompisene dine velge/tenker på å velge helse og sosiallinja fordi den er full av jenter og det er den enkleste linja!

Jenter er ofte flinkere til f.eks. stille mange dumme spørsmål (Ja)... Kanskje fordi gutta forstår ting sjappere? Hvertfall sånn hos oss på skolen, jenter er mye mer skoleflinke, men hvis lærern gjennomgår noe nytt så er det som regel en av gutta som fanger det opp først... Uten at vi nødvendigvis får bedre karakterer enn jentene!

La oss prøve noe nytt og morsomt for deg!
Prøv å tenk i 10 sekunder på dette!
Hvis det faktisk finnes gutter som går helse & sosial for å være med jenter tviler jeg på at de hadde vært så veldig mer vellykede hvis de hadde gått en kjønnsdelt studieforberedende linje...

Jeg selv ble skilt fra de fleste av kompisene mine og det endte opp med at jeg fikk 5er i matte (standpunkt), mens de andre av gutta som fikk være samme og kødde sammen endte opp med 2-3 og stryk!

Det virker for meg som om du har hatt en tøff oppvekst uten særlig mange venner, siden slike fenomener som at gutter velger jentelinjer kun p.g.a. jentene virker som utrolig magiske fenomener som hører til i julenissens sekk!


Det fremstår for meg som meget underlig at en homofil legning skal kunne skapes av miljø. Det finnes flere homofile prester enn homofile imamer. Hva viser det? Jeg mener at det viser at kristne har kommet lengre i aksept og forståelse av menneskepsyken enn muslimer.
Vis hele sitatet...
Det viser at kristendom ikke er en religion lenger, men en fin dynamisk morrogruppering man kan være med i! For liker vi det ikke så endrer vi det! Hvem er han Gud og Jesus!

Har ingen verdens ting imot homofile! En av de ansatte på skolen som alle elever liker mest (vennlig like) er homofil, og jeg tror det er det som gjør han til et så godt menneske (snill os.v., siden han er mer på de feminine traktene) blir som om blinde ønsker å ta seg lappen! stumme ønsker å bli fotballkommentatorer! døve ønsker å bli telefonselgere o.s.v.

Gud i alle tre religionene har forbydd homofili (hvertfall innenfor religionen), ikke kom med BS om at njaah den ene er sånn da og den andre sånn. B.S. ingen av de tre religionene aksepterer homofile, ferdig med den diskusjonen! du vil ha kilder? se i bibelen/quranen/toraen da! Kan finne en nice app på iphone med hvertfall quranen og bibelen i, der trenger du bare å søke ordet "homo" så kommer det som er nødvendig opp


Hvor er faktaen?
Vis hele sitatet...
www.google.no søk etter det du vil så finner du faktaen din <3

Muhammed skal jo være et forbilde for muslimer. Koranen skal også være Allahs direkte ord, og det betyr jo at den må være gyldig til alle tider. Ellers kan den jo ikke være Allahs ord, for en allmektig gud ville ikke skrevet en hellig bok som bare var gyldig i et par hundre år.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre selv, det står i hadithene (gjenfortellinger av vanlige folk som skriver om Muhammeds liv...) så hvorvidt det som er skrevet om han er sant eller ikke er en stor diskusjon selv blant muslimer! Det som står i quranen er Allahs ord... Hva er da problemet? Som jeg flere ganger har nevnt i poster før, en må lære seg forskjellen på tinga før en gaper etter med spørsmål!


Så det er greit å diskriminere homofile pga. religion. Er det også greit med rasediskriminering pga. religion da?
Vis hele sitatet...
oh stakar homofile, de får ikke være med i den store kristne kirken fordi det står i den helligste boka (bibelen) at homofile ikke aksepteres... samme med quranen og toraen! Jeg skjønner ikke hvorfor de gidder en gang!
Er det også greit at en svarting ikke kan joine ku klux klan? Er det greit at en jøde ikke kan være med i nynazistiske gjenger i russland? Er det greit at en hviting ikke har sjangs i amerikansk basketball? Er det greit at... Det er mye som ikke er greit, men man må bare leve med det! For å være ærlig, en homo vil ha det mye bedre utenfor kirken enn innenfor! De kan jo evnt. lage sekter som godtar homofile o.s.v. vi har jo sekter som er hundrevis av ganger sykere enn det med hetrofile!

Jeg sier ikke at det er riktig at homofile ikke får være med i en religion! Men når religionen ikke aksepterer dem, så hvorfor gidde å prøve!

Nå trodde jeg religionen gikk ut på å følge gudens ord. Sier du at kristendommen og islam begge er bygget på diskriminering mot homofile? At det er det primære målet med religionene?[/quote]
Diskusjonsnivået bør heve seg to hakk her fort som svint, ellers begynner jeg å rydde opp. Dere er advart.
Så en reportasje om dette på nyhetene. Litt ironisk at lederen vil vise åpenhet, forståelse og samarbeid med ikke-islamister, da han selv ikke vil ta en kvinne i hånden fordi det er urent...
Trådstarter
Sitat av Ivar Vis innlegg
Er du morsom med meg? Skal jeg være ærlig, er Islam den eneste "opprinnelige" religionen... Hvem gir egentlig et menneske retten til å leke Gud? Og kun fordi en ting ikke passer i dagens samfunn, så skal den fjernes helt fra religion! Jeg skal gi deg gateadresse, navn, etternavn og personnummer på han og hu... Hadde en lærer som fortalte meg dette i sosialkunnskapstimen, vi hadde faktisk samme temaet, og han nevnte til meg at i bygde norge så ønsker de som regel å gite seg med kjente fordi de ønsker å holde gårder o.l. trygd innen for seg selv, siden en gård fort kan ha høy verdi!

Les før du skriver! Hverken Kristendom, Islam eller Jødedom aksepterer homofili! Hva faen skal en homo være prest for, når han uansett kommer til helvete (utifra religiøs straff)... De er jo ikke kvalifiserte prester når religionen(e) nekter homofili! Du har ingen rett til å kreve / tvinge deg selv inn i en religion kun fordi du vil! i like stor grad som at homofile krever å kunne få barn, er jo ingen menneskerettighet som sier at du skal få barn! Kan du få et barn, så få deg et, ellers ikke sipp!

TBH så er en enten homofil eller muslim/kristen/jøde, skal en følge de oppriktige hellige bøkene så står det svart på hvit i alle tre religioner at det ikke aksepteres homofile! Så jeg orker sånn seriøst ikke dette...




Stå på, fortsett å prate uten å faktisk sjekke
Den siste biten gidder jeg ikke å starte en diskusjon på, det er din mening og greit nok det, men er både og på hva slags ekteskap de kan inngå... Statlig ekteskap? ikke no problem, men når de plutselig ønsker seg religiøse ekteskap, så blir det alt for tullete! For 15ene gang! Religion og homofili går ikke (du kan innbille deg selv akkurat det du vil, forskjellen på mange prester og imamer idag er stort sett hvor mye de tørr å innrømme til Media av hva de selv mener!)

Mesteparten av argumentene dine er bare så dårlige at jeg nesten ikke gidder å svare på dem tbh!
Hva har en ordbok og utsagn til felles? o.O



Hahahahaha du er virkelig en rå kar da! Så "HVIS" det går en gutt helse og sosial for å være med jenter, for dette er helt utenkelig for deg... hadde du hatt noen venner under vgs perioden din så hadde du sikkert hørt at et par av kompisene dine velge/tenker på å velge helse og sosiallinja fordi den er full av jenter og det er den enkleste linja!

Jenter er ofte flinkere til f.eks. stille mange dumme spørsmål (Ja)... Kanskje fordi gutta forstår ting sjappere? Hvertfall sånn hos oss på skolen, jenter er mye mer skoleflinke, men hvis lærern gjennomgår noe nytt så er det som regel en av gutta som fanger det opp først... Uten at vi nødvendigvis får bedre karakterer enn jentene!

La oss prøve noe nytt og morsomt for deg!
Prøv å tenk i 10 sekunder på dette!
Hvis det faktisk finnes gutter som går helse & sosial for å være med jenter tviler jeg på at de hadde vært så veldig mer vellykede hvis de hadde gått en kjønnsdelt studieforberedende linje...

Jeg selv ble skilt fra de fleste av kompisene mine og det endte opp med at jeg fikk 5er i matte (standpunkt), mens de andre av gutta som fikk være samme og kødde sammen endte opp med 2-3 og stryk!

Det virker for meg som om du har hatt en tøff oppvekst uten særlig mange venner, siden slike fenomener som at gutter velger jentelinjer kun p.g.a. jentene virker som utrolig magiske fenomener som hører til i julenissens sekk!


Det viser at kristendom ikke er en religion lenger, men en fin dynamisk morrogruppering man kan være med i! For liker vi det ikke så endrer vi det! Hvem er han Gud og Jesus!

Har ingen verdens ting imot homofile! En av de ansatte på skolen som alle elever liker mest (vennlig like) er homofil, og jeg tror det er det som gjør han til et så godt menneske (snill os.v., siden han er mer på de feminine traktene) blir som om blinde ønsker å ta seg lappen! stumme ønsker å bli fotballkommentatorer! døve ønsker å bli telefonselgere o.s.v.

Gud i alle tre religionene har forbydd homofili (hvertfall innenfor religionen), ikke kom med BS om at njaah den ene er sånn da og den andre sånn. B.S. ingen av de tre religionene aksepterer homofile, ferdig med den diskusjonen! du vil ha kilder? se i bibelen/quranen/toraen da! Kan finne en nice app på iphone med hvertfall quranen og bibelen i, der trenger du bare å søke ordet "homo" så kommer det som er nødvendig opp



www.google.no søk etter det du vil så finner du faktaen din <3

Kunne ikke sagt det bedre selv, det står i hadithene (gjenfortellinger av vanlige folk som skriver om Muhammeds liv...) så hvorvidt det som er skrevet om han er sant eller ikke er en stor diskusjon selv blant muslimer! Det som står i quranen er Allahs ord... Hva er da problemet? Som jeg flere ganger har nevnt i poster før, en må lære seg forskjellen på tinga før en gaper etter med spørsmål!


oh stakar homofile, de får ikke være med i den store kristne kirken fordi det står i den helligste boka (bibelen) at homofile ikke aksepteres... samme med quranen og toraen! Jeg skjønner ikke hvorfor de gidder en gang!
Er det også greit at en svarting ikke kan joine ku klux klan? Er det greit at en jøde ikke kan være med i nynazistiske gjenger i russland? Er det greit at en hviting ikke har sjangs i amerikansk basketball? Er det greit at... Det er mye som ikke er greit, men man må bare leve med det! For å være ærlig, en homo vil ha det mye bedre utenfor kirken enn innenfor! De kan jo evnt. lage sekter som godtar homofile o.s.v. vi har jo sekter som er hundrevis av ganger sykere enn det med hetrofile!

Jeg sier ikke at det er riktig at homofile ikke får være med i en religion! Men når religionen ikke aksepterer dem, så hvorfor gidde å prøve!

Nå trodde jeg religionen gikk ut på å følge gudens ord. Sier du at kristendommen og islam begge er bygget på diskriminering mot homofile? At det er det primære målet med religionene?
Vis hele sitatet...
[/quote]

Virkelig voksent av deg å gå til personangrep
Jeg kan bare si at jeg er stolt av å ha venner som klarer å følge hodet istedenfor ballene sine.

Du får spørre en homofil prest vel. Han har vel en grunn til å gjøre det han gjør.. Ikke alt i alle de bøkene følges slavisk av alle, og takk Gud for det.
Den norske kirke representerer ikke alene alle kristne samfunn i Norge.

Du sa at du var skækk, men jeg skjønte ikke hva du mente med det.

"Hvis jeg hadde hatt noen venner". Hva vet du om dette? Jeg gidder ikke diskutere med deg om det faktisk er en realitet at mange gutter velger helse & sosial på grunn av jentene. Deg og dem om det, dere velger deres eget liv.

Hva er "B.S"?

Guds ord er flere tusen år gammelt.

Vel, det hadde jo vært flott hvis de hadde kunne levet adskilt uten noen problemer, men det drepes homofile uansett om de tror på allah, gud eller belsebub.


Jeg gir meg mens leken er god, diskusjonen er nede på ett nivå som jeg føler at jeg ikke får noe nytte ut av, snarere tvert imot.
kjedelig streiting
Sitat av KingJay Vis innlegg
Er det big deal om alle moskeer har delt opphold for kvinner og menn? Har da vært sånn i århundrer, og i alle år siden moskeer ble bygget i Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at det er viktig å jobbe imot kvinnesynet til mange muslimske menn. En fin start må da være å nekte dem å ha forskjellige rom for kvinner og menn.

Ellers så blir argumentet om at det har vært sånn i alle år for dumt. Spesielt ikke når man hvordan tilstanden ellers er i mange av landa "det alltid har vært sånn i".
Hva er det med de fleste freaks og religion egentlig? Greit at du ikke tror på en drit, men ikke vær nedsettende på de som tror heller. Idioter som bruker religion som unnskyldning for å begå drap/terrorisme/hat/etc har alltid vært her, og de vil alltid være her. MEN, ikke skyld på religion, for hadde religion ikke eksistert så hadde de hatt mer enn nok av andre unnskyldninger å bruke.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Jeg vil påstå at det er viktig å jobbe imot kvinnesynet til mange muslimske menn. En fin start må da være å nekte dem å ha forskjellige rom for kvinner og menn.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal du gjøre dette her da? Frankrike har gjort noe i denne duren, forbudt offentlig bruk av religiøst plagg med grunnlag av "befrielse" av kvinner. Det de egentlig gjør, er å nedsette kvinner mer. Nå må de gå rundt i frykt for å få bøter for å bruke et hodeplagg, eller så kan de slutte å bruke det men føle skam fordi de synder ovenfor sin religion. For ett dilemma de har utsatt disse kvinnene for, eller hva?

Tilbake til din mening, hvordan skal vi forhindre dem å ha forskjellige rom for kvinner og menn? Sette overvåkningskameraer i alle moskeer og bruke penger og ressurser på å fakke de som bryter denne "loven"? Har du noen gang snakket med EN muslimsk kvinne om hennes syn i forhold til denne bagatellen?
Sitat av KingJay Vis innlegg
Hva er det med de fleste freaks og religion egentlig? Greit at du ikke tror på en drit, men ikke vær nedsettende på de som tror heller. Idioter som bruker religion som unnskyldning for å begå drap/terrorisme/hat/etc har alltid vært her, og de vil alltid være her. MEN, ikke skyld på religion, for hadde religion ikke eksistert så hadde de hatt mer enn nok av andre unnskyldninger å bruke.



Hvordan skal du gjøre dette her da? Frankrike har gjort noe i denne duren, forbudt offentlig bruk av religiøst plagg med grunnlag av "befrielse" av kvinner. Det de egentlig gjør, er å nedsette kvinner mer. Nå må de gå rundt i frykt for å få bøter for å bruke et hodeplagg, eller så kan de slutte å bruke det men føle skam fordi de synder ovenfor sin religion. For ett dilemma de har utsatt disse kvinnene for, eller hva?

Tilbake til din mening, hvordan skal vi forhindre dem å ha forskjellige rom for kvinner og menn? Sette overvåkningskameraer i alle moskeer og bruke penger og ressurser på å fakke de som bryter denne "loven"? Har du noen gang snakket med EN muslimsk kvinne om hennes syn i forhold til denne bagatellen?
Vis hele sitatet...
er enig med deg, men vil bare legge til! Er ikke en synd å ikke bruke hodeplag, det er skrevet ned i noen hadither at kona til profeten valgte selv av respekt og ydmykhet å bruke dekkende, også skjedde det et par mirakler rundt den hendelsen! (husker ikke nå eksakt, men bare sånn ca. ... er bare å søke på nette så finner du fortellingen ordrett skreven ned) Gud likte dette, og for å vise respekt for kona til profeten, så hadde hu en morgen stått opp, men ennå ikke tatt på seg hijaben, Gud lot ikke sola stå opp før hu var klar! (ikke ta fortellingen som en fullstendig setning, men ønsker noen eksakt hadith så google it søk no ala "Profets wife, hijab, sun, allah, hadith" eller noe i den duren!

Så historien bak hijab o.l. religiøse hodeplag er p.g.a. profetens kone valgte å bruke det, så blir det sett på som en "pluss" i Guds bok over handlinger utført av mennesker!