Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1921
very impotent freak
Delusional's Avatar
Jeg ble her om dagen påtvunget filmen ”Zeitgeist”, som var et sammensurium av konspirasjonsteorier fra ende til annen, likevel hadde den noen momenter om hvordan pengesystemet er bygget opp som vekket interesse. Jeg leitet litt videre og fant en dokumentar fra 90-tallet kalt "The Money Masters", den er noe lang (3-4timer), men virkelig interessant.

Hvor den forteller om Rothschild familien (som sies å være verdens rikeste), og starten på hvordan store deler av Europa og USA gjennom årene har fått privateide sentralbanker. Videre ser man hvordan USA får private sentralbanker og avskaffer dem, et tema som ser ut til å ha stått sterkt hos mange presidenter. (Temaet er så passe omfattende at det blir feil å oppsummere det i noen få avsnitt.)

Spørsmålet er hvor privatstyrt er The Federal Reserve? I så fall er det europeiske og amerikanske bank og pengesystemet virkelig bare styrt av noen få (for eksempel Rothschild familien)? Dersom dette skulle stemme, hvor stor innflytelse har disse hatt i krigene opp gjennom historien (dvs. for å skape gjeld)?
Vil anbefale deg å se Wake up call A new world order(2008), man får ett helt annet syn på alt.. Har sett begge både Zeitgeist og den andre.. Synd sånne ting som dette ikke er i media osv.

Jeg som trodde jeg var den eneste som trodde på konspirasjonsteorier.. Godt å se at andre også interesserer seg i slikt. Bare det at for meg så er det ingen konspirasjon men heller sannheten
Sitat av Sealine Vis innlegg
Vil anbefale deg å se Wake up call A new world order(2008), man får ett helt annet syn på alt.. Har sett begge både Zeitgeist og den andre.. Synd sånne ting som dette ikke er i media osv.

Jeg som trodde jeg var den eneste som trodde på konspirasjonsteorier.. Godt å se at andre også interesserer seg i slikt. Bare det at for meg så er det ingen konspirasjon men heller sannheten
Vis hele sitatet...
Link til fimen: http://video.google.com/videoplay?do...90642797444340

Takker no har eg flere filmer og se
Jeg tror på det som blir sagt i del 3 av Zeitgeist, men skulle gjerne sett noe mer dokumentasjon på om det faktisk kan stemme.. Enkelt å lyve stort i slike konspirasjonsfilmer :-)
The Federal reserve er styrt av folket på lik linje som alle andre institusjoner med knytninger til regjeringen, dette er endog ikke direkte. The Federel reserve (mer populært kalt "the fed") er 12 privateide banker slått sammen og styrt av et såkalt "Board of Governors" som er valgt av presidenten. Den nåværende styreformannen for the fed er Ben Bernanke fra 2006. The fed er styrt av den amerikanske kongressen som er den lovgivende forsamlingen i USA, folkevalgt med et gitt antall representanter fra hver stat basert på folketall. Kongressen gir derimot ikke økonomisk støtte til the fed, noe åpner for handling uten frykt for politiske sanksjoner. Pengene the fed disponerer er finansdepartementes, og 94% av overskuddet er gitt tilbake til departementet, mens 6% er gitt til bankene styrt av the fed.
The Federal Reserve ble originalt opprettet av president Woodrow Wilson i 1913 for å hindre en ny panikk [blant privatpersoner der de ville strømme til bankene for å ta ut penger] og for å ha en nasjonal standard. Noe annet The Federal Reserve gjør er å kontrollere pengemengden ved å trykke mer penger, igjen ved å selge statsobligasjoner. Dette er lånebevis noe som gjør at den amerikanske dollar (som de sier i Zeitgeist filmen) er backet opp med goodwill og vakre tanker. Det systemet der kjøpekraften til en valuta var basert på gullmengden i de bankene som trykket penger ble avskaffet for en god stund siden.

Mao det er privateide banker, der familier som Rotschild, Rockefeller og DuPonds er involvert i på en måte eller annen. MEN Federal Reserves handlinger er styrt av et organ som handler uavhengig av privateide firmaers interresser, men for det tilsynelatende beste for landet.
Sist endret av Skambank; 15. april 2009 kl. 02:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"det systemet der kjøpekraften til en valuta er basert på gullmengden" osv kalles Gullstandarden, og det er egentlig ikke SÅ lenge siden den ble avskaffet.

http://www.norges-bank.no/templates/...____12107.aspx
▼ ... over et år senere ... ▼
Jess, gammel tråd, bøtt here it goes!

Rep. Alan Grayson asks the Federal Reserve Inspector General about the trillions of dollars lent or spent by the Federal Reserve and where it went, and the trillions of off balance sheet obligations. Inspector General Elizabeth Coleman responds that the IG does not know and is not tracking where this money is.
Vis hele sitatet...
Snublet over dette klippet og ble sjokkert over at Federal Reserve tydeligvis tar så lett på at 9 billioner dollar er forsvunnet i fra deres varetekt. Jeg har jo tidligere hørt om saken, men at det ser ut til å være så lite fokus på dette fra FR selv er jo merkelig. Dette er ikke bare "ett lite" nokas ran - vi snakker her om 9 billioner dollar!

Her er en animert og morsom kortfilm som tar for seg Federal Reserve og hvor stor makt de egentlig har. Jeg vil egentlig ikke si så mye mer - se filmen, så blir du muligens sjokkert.

Det får meg til å undre over hvordan enkelte regjeringer kan finne på å støtte en privatisert sentralbank og legge så mye makt i hendene på privatpersoner. Hvilke fordeler får f.eks USA som felleskap ut av det?
Sitat av Skambank Vis innlegg
The Federal reserve er styrt av folket på lik linje som alle andre institusjoner med knytninger til regjeringen, dette er endog ikke direkte. The Federel reserve (mer populært kalt "the fed") er 12 privateide banker slått sammen og styrt av et såkalt "Board of Governors" som er valgt av presidenten. Den nåværende styreformannen for the fed er Ben Bernanke fra 2006. The fed er styrt av den amerikanske kongressen som er den lovgivende forsamlingen i USA, folkevalgt med et gitt antall representanter fra hver stat basert på folketall. Kongressen gir derimot ikke økonomisk støtte til the fed, noe åpner for handling uten frykt for politiske sanksjoner. Pengene the fed disponerer er finansdepartementes, og 94% av overskuddet er gitt tilbake til departementet, mens 6% er gitt til bankene styrt av the fed.
The Federal Reserve ble originalt opprettet av president Woodrow Wilson i 1913 for å hindre en ny panikk [blant privatpersoner der de ville strømme til bankene for å ta ut penger] og for å ha en nasjonal standard. Noe annet The Federal Reserve gjør er å kontrollere pengemengden ved å trykke mer penger, igjen ved å selge statsobligasjoner. Dette er lånebevis noe som gjør at den amerikanske dollar (som de sier i Zeitgeist filmen) er backet opp med goodwill og vakre tanker. Det systemet der kjøpekraften til en valuta var basert på gullmengden i de bankene som trykket penger ble avskaffet for en god stund siden.

Mao det er privateide banker, der familier som Rotschild, Rockefeller og DuPonds er involvert i på en måte eller annen. MEN Federal Reserves handlinger er styrt av et organ som handler uavhengig av privateide firmaers interresser, men for det tilsynelatende beste for landet.
Vis hele sitatet...
Det viktigste redskapet Fed bruker er market-transaksjoner, der de enten kjøper eller selger statsobligasjoner og andre verdipapirer til og fra regionalbankene bl.a. Dette vil også gi effekt på pengemengde i omløp. I tillegg justerer de styrerenta (tror jeg det heter) for banker. Mener og å huske at disse Board of Governors er fra de 12 regional bankene i USA. Fed anses som et uavhengig statsorgan (Agency).
Den er vel teknisks sett ikke styrt av kongressen, men det er derfra autoriteten dems stammer fra.

I tillegg; Gullstandarden er IKKE nødvendig for at penge systemet skal fungere. Så lenge pengene er;
1. Vidt akseptert
2. "Store value"
3. "Unit of account"

Målet til Fed (som de fleste andre sentral banker) er stabil økonomisk vekst og stabil inflasjon...