Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 9791
Hei, har i kveld sittet og laget hjemmesider for FFLD, en organisasjon jeg driver med litt lokalarbeid for. Vil først og fremst ha kommentarer på innholdet da HTML-en er pisket i stand på fem-seks minutter. Jeg kan alltids komme med et litt lenger innhold om akkurat hva jeg prøver å si akkurat hvorfor jeg gjorde dette, men jeg kunne tenke meg å høre hva dere har å si først. Dessuten har jeg en seng med en bok som venter på meg.

Uansett: www.sosialisering.net/legal (mirror: takk vidarlooo f.vidarlo.net/legal)

Det er ingen stor nettside ennå, men jeg har lagt inn litt viktig informasjon som burde oppsummere ganske greit tror jeg
Sist endret av ivioyner; 15. mars 2007 kl. 22:46.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Jeg liker det. Og gleder meg til og se hvordan dette kommer til og eskaleres ut om noen i f.eks media får snusen i dette. Jeg fryder meg over god lesning ivioyner. You got my vote as president.
o shit waddup
Hmm.. På en måte håper jeg dette slår igjennom, men jeg er redd for hvordan psyken min ville blitt etter en stund. Det er alt for mange ganger jeg ønsker å tildele noen en god gammel darwinpris.

Det om roxette-sangen fikke meg til å le på innsiden.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Som IvI hintet til tidligere i kveld, så syns jeg dette var et strålende bidrag. Jeg er dog i tvil om det ville vært lurt å gjennomføre noe slikt i dagens "maktsamfunn" der jeg tror kynismen er større enn aldri før.
Vet ingenting
Legalisere drap? Ble rettere sjokkert når jeg leste dette. Hvem har rett til å ta et menneskeliv? Hvem skal bestemme om hvem som skal få leve eller ei? Synes hele greia bare er idiotisk. Det er min mening.

Tror ikke du at hvis mennesker får _lov_ å drepe et annet, så vil det bli hyppige dødsfall verden over? tror du virkelig at legalisering av drap vil minske mord? Om det ikke blir følger av at et menneske tar livet til et annet, kan hvilken som helst person ta livet av en annen som den personen ikke liker. Selvsagt handler det om samvittighet, og om man faktisk har mot nok til å gjøre det, men det er et annet spørsmål.
Det hele høres bare latterlig ut spør du meg.
Sist endret av margido; 15. mars 2007 kl. 22:41.
Agent 47 er rå, so I'll give you my vote as well.

HTMLen ser vel fin ut, men den turkise mot hvite bakgrunnen faller ikke i smak. Får meg ikke til å ville fortsette å lese.

Gl
Liker tankegangen og ideen. Designet på siden er ikke akkurat det jeg bryr meg om, men budskapet er veldig bra.
Kommer til å følge med denne siden.
Sitat av margido
Tror ikke du at hvis mennesker får _lov_ å drepe et annet, så vil det bli hyppige dødsfall verden over?
Vis hele sitatet...
Nei, blir som med rusbrus. Det tar litt av i starten, for så å roe seg etterhvert.
Er usikker. Vil du legalisere drap? Er ikke det litt drøyt?

Enig med Margido. Dette syns jeg egentlig ble litt for dumt. At man skal legalisere dette. Selvom mennesket har eksistert i 200000 år, og i 4000 av de har det vært ulovlig med drap, syns jeg er et dårlig argument for at det skal legaliseres. De 196000 resterende åra burde det også ha vært ulovlig å drepe.
Sist endret av bendiks; 15. mars 2007 kl. 22:47.
Vet ingenting
Sitat av Benson
Nei, blir som med rusbrus. Det tar litt av i starten, for så å roe seg etterhvert.
Vis hele sitatet...
Heh, dårlig sammenligning. Om jeg blir forbanna på deg for du har denne meningen, henter meg en kniv, oppsøker deg og stikker deg ned, så skal det være greit? Om du overlever vil ikke bære noe nag til meg, for det ligger i menneskets natur å drepe? Enn foreldrene dine? Skal de tenke akkurat det samme om du ble drept?
Sitat av max-mekka
Er usikker. Vil du legalisere drap? Er ikke det litt drøyt?
Vis hele sitatet...
Jeg har nøye lagt fram de gode argumentene på nettsiden. Drap er en naturlig del av det å være menneske og det absurd at det skal være underlagt så streng regulering. Selvsagt er ikke en total legalisering aktuelt enda, men å f.eks. straffe overlagt drap med et forenklet forelegg ser jeg ikke på som uønsket innen 10-20 år.

HTMLen ser vel fin ut, men den turkise mot hvite bakgrunnen faller ikke i smak. Får meg ikke til å ville fortsette å lese.
Vis hele sitatet...
Turkis er for å lage en rolig atmosfære, mulig jeg justerer fargetonene noe

Legalisere drap? Ble rettere sjokkert når jeg leste dette. Hvem har rett til å ta et menneskeliv? Hvem skal bestemme om hvem som skal få leve eller ei? Synes hele greia bare er idiotisk. Det er min mening.
Vis hele sitatet...
Du har forstått poenget. Ingen skal få bestemme hvem som skal få leve eller ei - det lar vi være opp til menneskets egen dynamikk fremfor at det reguleres nøye.
Tror ikke du at hvis mennesker får _lov_ å drepe et annet, så vil det bli hyppige dødsfall verden over? tror du virkelig at legalisering av drap vil minske mord? Om det ikke blir følger av at et menneske tar livet til et annet, kan hvilken som helst person ta livet av en annen som den personen ikke liker. Selvsagt handler det om samvittighet, og om man faktisk har mot nok til å gjøre det, men det er et annet spørsmål.
Vis hele sitatet...
Ja, det er selve ideen. Det handler om frihet.
Det hele høres bare latterlig ut spør du meg.
Vis hele sitatet...
Vel, det er selvsagt ditt valg å ikke engang vurdere argumentene før du bestemmer deg
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av margido
Heh, dårlig sammenligning. Om jeg blir forbanna på deg for du har denne meningen, henter meg en kniv, oppsøker deg og stikker deg ned, så skal det være greit? Om du overlever vil ikke bære noe nag til meg, for det ligger i menneskets natur å drepe? Enn foreldrene dine? Skal de tenke akkurat det samme om du ble drept?
Vis hele sitatet...
Jeg vet med meg selv at terskelen min for å drepe ligger langt høyere enn det du sier her. Kan vel egentlig si det sånn at om jeg kommer ut for en situasjon som er så alvorlig som at jeg vil drepe en, så er ikke den nåværende straffen en stopper for meg.
Fin nettside, men føler ikke helt med deg i samme sak.
Vet ingenting
Sitat av ivioyner

Du har forstått poenget. Ingen skal få bestemme hvem som skal få leve eller ei - det lar vi være opp til menneskets egen dynamikk fremfor at det reguleres nøye.

Ja, det er selve ideen. Det handler om frihet.

Vel, det er selvsagt ditt valg å ikke engang vurdere argumentene før du bestemmer deg
Vis hele sitatet...
Hehe - Frihet er en ting, men om man fjerner lovverket som straffer mennesker som begår mord blir det totalt kaos. Tenk på alle skrudde mennesker der ute. Jeg ser for meg overskrifter som massedrap verden over. Vi mennesker er destruktive, så det å legalisere drap ser jeg ikke på som en klok løsning.
Sitat av margido
Heh, dårlig sammenligning. Om jeg blir forbanna på deg for du har denne meningen, henter meg en kniv, oppsøker deg og stikker deg ned, så skal det være greit? Om du overlever vil ikke bære noe nag til meg, for det ligger i menneskets natur å drepe? Enn foreldrene dine? Skal de tenke akkurat det samme om du ble drept?
Vis hele sitatet...
Hadde det vært meg, så nei. Jeg ville ha sport deg opp og stabbet deg i skallen med et Katanasverd. Det handler om den sterkestes rett, hadde du ikke klart å fullføre jobben er du ikke brukbar som menneske.
Sitat av ivioyner
Jeg har nøye lagt fram de gode argumentene på nettsiden. Drap er en naturlig del av det å være menneske og det absurd at det skal være underlagt så streng regulering. Selvsagt er ikke en total legalisering aktuelt enda, men å f.eks. straffe overlagt drap med et forenklet forelegg ser jeg ikke på som uønsket innen 10-20 år.


Turkis er for å lage en rolig atmosfære, mulig jeg justerer fargetonene noe


Du har forstått poenget. Ingen skal få bestemme hvem som skal få leve eller ei - det lar vi være opp til menneskets egen dynamikk fremfor at det reguleres nøye.

Ja, det er selve ideen. Det handler om frihet.

Vel, det er selvsagt ditt valg å ikke engang vurdere argumentene før du bestemmer deg
Vis hele sitatet...
You got me convinced!

Og tenk for fin verden hadde blitt om 100år hvis folk hadde begynt å drepe hverandre i dag. Om vi er heldige er det bare en milliard mennesker igjen da, og verden vil rette seg tilbake til sitt mer naturlige jeg, framfor dagens forvirrede klima og Asia-surfs.

Edit: Liksom, les signaturen min! Den var slik(og verre før) lenge før denne tråden ble født.
Sist endret av hedningen; 15. mars 2007 kl. 22:56.
Vet ingenting
Sitat av tnt
Jeg vet med meg selv at terskelen min for å drepe ligger langt høyere enn det du sier her. Kan vel egentlig si det sånn at om jeg kommer ut for en situasjon som er så alvorlig som at jeg vil drepe en, så er ikke den nåværende straffen en stopper for meg.
Vis hele sitatet...
Nå har det seg sånn at vi mennesker er forskjellige, så om du har en samvittighet som sier at du ikke vil drepe et annet menneske, så er det ikke alle som deler det samme som deg. I fattige land drepes det for slikk å ingenting. Tenk deg hvis det samme skulle forekomme i Norge. Om dette ville skje blir jeg aldri å bevege meg ut døren.
Det vil jo ikke bli fullstendig kaos, derimot vil det skape en maktbalanse, ikke ulik det slekts og ættebaserte samfunnet en hadde tidligere i Norge. Spør du meg er legalisering av drap et skritt mot å bevare den norske kulturarven.

Er veldig enig i det IvIoyner sier her, dessuten vil jo legalisering føre til en utrensking av uønskede elementer i samfunnet. Hvertfall til en viss grad.
Sitat av ivioyner
Tror ikke du at hvis mennesker får _lov_ å drepe et annet, så vil det bli hyppige dødsfall verden over? tror du virkelig at legalisering av drap vil minske mord? Om det ikke blir følger av at et menneske tar livet til et annet, kan hvilken som helst person ta livet av en annen som den personen ikke liker. Selvsagt handler det om samvittighet, og om man faktisk har mot nok til å gjøre det, men det er et annet spørsmål.
Vis hele sitatet...
Ja, det er selve ideen. Det handler om frihet.
Vis hele sitatet...
Vi lever ikke i Amerika. Jeg er for at mennesket skal få ytre seg, og ha frihet, men jeg mener at hvis vi skulle ha legalisert, eller nesten legalisert, ville dette skape svært store problemer her i verden. Det er innerst inne naturlig for oss mennesker å voldta kvinner også da eller? Det blir omtrent samme prinsipp. Snakker forresten om menn nå.
Sist endret av bendiks; 15. mars 2007 kl. 22:58.
Vet ingenting
Sitat av voldern
Hadde det vært meg, så nei. Jeg ville ha sport deg opp og stabbet deg i skallen med et Katanasverd. Det handler om den sterkestes rett, hadde du ikke klart å fullføre jobben er du ikke brukbar som menneske.
Vis hele sitatet...

Nå var dette et eksempel om han overlevde. Hvis jeg drepte han så er det en annen sak. Jeg tok dette som et eksempel på om hva han ville føle hvis han overlevde. Om han døde så ville han vel neppe tenkt så mye.
hedningen: Antagelig ville det løst problemer med global oppvarming, matkriser og konflikter mellom forskjellige kulturer på sikt - men det er sekundærprioriteter for friheten og det naturlige. Det er godt folk er klare for å støtte opp om en god sak her.

Sitat av max-mekka
Vi lever ikke i Amerika. Jeg er for at mennesket skal få ytre seg, og ha frihet, men jeg mener at hvis vi skulle ha legalisert, eller nesten legalisert, ville dette skape svært store problemer her i verden. Det er innerst inne naturlig for oss mennesker å voldta kvinner også da eller? Det blir omtrent samme prinsipp. Snakker forresten om menn nå.
Vis hele sitatet...
Vel, voldtekt handler om et helt annet forhold mellom partene (nedverdigelse/makt nedover) og involverer også seksualitet såvel så mye som vold. Jeg skal ikke utelukke en legalisering av voldtekt, men personlig ser jeg ikke på det som et mål og det ligger nok langt fram i tid. Man kunne eventuelt ha regulering som sørget for at eventuelle seksualiserte drap ble straffet.
Sist endret av ivioyner; 15. mars 2007 kl. 23:00.
Nei det her kan du faen ikke mene! Må være en syk spøk...
Vet ingenting
ivi: Mulig jeg sporer litt av siden dette neppe har med saken å gjøre, men la oss si jeg dreper foreldrene dine. Er dette greit? Siden det har med frihet å gjøre. Da vil verken du bli sint på meg, eller bære nag. Right?
Sist endret av margido; 15. mars 2007 kl. 23:02.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Drap er ei naturleg forlenging av ytringsfridomen. Marianne Aulie har gått ut i radio og navngitt to personer. Det hadde vore mykje betre om ho uten meir om og menn hadde kunna drepe vedkommande personer. Det hadde ikkje blitt bråk i media om injuriesøksmål i etterkant, og Mina Hajidian hadde sluppe unna mykje bråk.

Alt i alt hadde vi spart masse tid på legalisering av drap!
Hvem skal ta seg av de samfunnskostnadene drapene vil koste etterhvert? Hvem skal plukke opp likene?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av margido
IvI: Mulig jeg sporer litt av siden dette neppe har med saken å gjøre, men la oss si jeg dreper foreldrene dine. Er dette greit? Siden det har med frihet å gjøre. Da vil verken du bli sint på meg, eller bære nag. Right?
Vis hele sitatet...
Han ville antakeleg drepe deg, men neppe føle nag utover det.
Vet ingenting
Sitat av vidarlo
Han ville antakeleg drepe deg, men neppe føle nag utover det.
Vis hele sitatet...
Så om det samme skjedde deg, ville du drept meg og ikke følt noe mer? Sorg over foreldrene dine? La oss si jeg dreper dama di, da ville alt gått over om du tok hevn å drepte meg. Den kjøper jeg ikke.. Hvis du elsker dama vil du antagelivis blitt ødelagt for livet.
Legalisering av voldtekt ville jeg ikke godtatt. Et rent drap er mye bedre(med tanke på dagens standard) enn en voldtekt. Voldtekter er feil, uansett hva.
Sitat av margido
ivi: Mulig jeg sporer litt av siden dette neppe har med saken å gjøre, men la oss si jeg dreper foreldrene dine. Er dette greit? Siden det har med frihet å gjøre. Da vil verken du bli sint på meg, eller bære nag. Right?
Vis hele sitatet...
Ville nok blitt sint og drept deg - svært dyrisk aggresjon er bra og frykt for repsalier vil sørge for at meningsløse drap skjeldent skjer. Faktisk vil jeg si at hvis noen dreper foreldrene dine, så er det et av de beste argumentene for å drepe dem igjen.

Sitat av kmkh
Hvem skal ta seg av de samfunnskostnadene drapene vil koste etterhvert? Hvem skal plukke opp likene?
Vis hele sitatet...
Dette vil forbedre samfunnet på sikt. Dessuten har vi antibiotika, så likhauger vil ikke bli noe stort problem.
Sitat av vidarlo
Drap er ei naturleg forlenging av ytringsfridomen. Marianne Aulie har gått ut i radio og navngitt to personer. Det hadde vore mykje betre om ho uten meir om og menn hadde kunna drepe vedkommande personer. Det hadde ikkje blitt bråk i media om injuriesøksmål i etterkant, og Mina Hajidian hadde sluppe unna mykje bråk.

Alt i alt hadde vi spart masse tid på legalisering av drap!
Vis hele sitatet...
Sorry Vidarlo, du skuffer meg. Dette blir for dumt. Hvis man skulle ha kunne drept dem som har gjort deg noe, ville befolkningen synke drastisk. Mulig det ville fjerne de fleste energikriser ol, men det ville skape store problemer. Bl.a depresjon bland en stor andel av befolkningen. Er for trøtt for å finne på flere argumenter nå, men dette blir litt for dumt syns jeg.

Sitat av ivioyner


Vel, voldtekt handler om et helt annet forhold mellom partene (nedverdigelse/makt nedover) og involverer også seksualitet såvel så mye som vold. Jeg skal ikke utelukke en legalisering av voldtekt, men personlig ser jeg ikke på det som et mål og det ligger nok langt fram i tid. Man kunne eventuelt ha regulering som sørget for at eventuelle seksualiserte drap ble straffet.
Vis hele sitatet...
Vel, nedverdigelse av partene, mener du det er verre enn å bli drept? Personlig ville jeg heller blitt voldtatt enn å bli drept. Jeg ser på drap som mye mer alvorlig.
Vet ingenting
Sitat av max-mekka
Sorry Vidarlo, du skuffer meg. Dette blir for dumt. Hvis man skulle ha kunne drept dem som har gjort deg noe, ville befolkningen synke drastisk. Mulig det ville fjerne de fleste energikriser ol, men det ville skape store problemer. Bl.a depresjon bland en stor andel av befolkningen. Er for trøtt for å finne på flere argumenter nå, men dette blir litt for dumt syns jeg.



Vel, nedverdigelse av partene, mener du det er verre enn å bli drept? Personlig ville jeg heller blitt voldtatt enn å bli drept. Jeg ser på drap som mye mer alvorlig.
Vis hele sitatet...

Jeg ville det motsatte. Å bli voldtatt ødelegger deg for livet. Mest sannsynlig vil ditt seksualliv bli mer eller mindre svekket, du vil neppe klare å binde deg til et annet menneske. Så jeg ville valgt å bli drept, uten at jeg støtter legaliseringen noe mer pga det.
Du har min underskrift. Dette er gode tanker. Og vi bør også ha det slik at om en statsleder blir drept, så skal den som utførte drapet overta rollen denne personen hadde. Viktig med mye utskiftning i monarkiet f.eks.
Sitat av margido
Jeg ville det motsatte. Å bli voldtatt ødelegger deg for livet. Mest sannsynlig vil ditt seksualliv bli mer eller mindre svekket, du vil neppe klare å binde deg til et annet menneske. Så jeg ville valgt å bli drept, uten at jeg støtter legaliseringen noe mer pga det.
Vis hele sitatet...
Da er du fåtall. De fleste som blir voldtatt, får muligens livet sitt ødelagt, men få av dem tar selvmord. Selvmord krever en viss psykisk styrke, men hvis det virkelig ødelegger livet ditt, da burde de som blir voldtatt ta livet sitt da eller?

Sitat av Matthiesen
Du har min underskrift. Dette er gode tanker. Og vi bør også ha det slik at om en statsleder blir drept, så skal den som utførte drapet overta rollen denne personen hadde. Viktig med mye utskiftning i monarkiet f.eks.
Vis hele sitatet...
Det ville i såfall skape en uendelig massakre.
Haha, tar dere virkelig dette seriøst? Morsom lesing, sier jeg.
De som har lest litt poster fra dem som står for dette her, bør ikke ha noe som helst problem med å se ironien i det dem skriver. Utrolig morsomt at folk faktisk tror på dette
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg er enig; dette kan potensiellt sett være en stor forbedring for mange mennesker. Darwin fremholdt jo selv "den naturlige seleksjon"; hva skjer når man tar "den naturlige" ut av likningen? Dersom mennesket ikke lenger får konkurrere på menneskets premisser, bare for å kunstig vedlikeholde livsgrunnlaget for de svakeste i samfunnet - kan man da snakke om en sunn befolkningsvekst? Eller har vi snudd evolusjonen på hodet; og gjort den til "den svakestes rett"?
Buttercup og Steinarlima:

dere har vel antageligvis rett, dette blir for dumt.:P Jeg gikk rett på, og hvis han mener dette, så er jeg sjokkert.
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Sitat av Matthiesen
Du har min underskrift. Dette er gode tanker. Og vi bør også ha det slik at om en statsleder blir drept, så skal den som utførte drapet overta rollen denne personen hadde. Viktig med mye utskiftning i monarkiet f.eks.
Vis hele sitatet...
På denne måten ville jo det ikke vært et kjedelig øyeblikk. Tenk deg, hver dag var det en ny og fersk statsleder som stiller opp med egne og friske idèer. Liker du dem ikke, går du simpelthen til ham og dreper ham for så å overta rollen og gjøre en bedre jobb. Hvis ikke, så er du ferdig. Muligheten for å bli drept er en fantastisk god motivasjonsfaktor.

Folk snakker også om "alle de skrudde menneskene der ute". Hvorfor bry seg? Vi er beskyttet bak internet og aliaser hele gjengen. De eneste dere kanskje burde være redd for er crewet, som garantert kan sniffe fram ip-en din.

IvI: Tenker du å foreslå en prøvetid på dette eller? 2-3 år, for å se hvordan det går?
De fleste drap har et motiv. Det er veldig viktig å tenke på. Man dreper ikke på gøy. Derfor vil det forekomme en god rensing av samfunnet. De som fortjener det, vil systematisert bli likvidert. De som blir hevngjerrige vil fortsette - men det vil utgjevne seg når dette blir almenn akseptert. Før i tiden var det mye strid, men menneskene innrettet seg etter systemet - og folk visste hvem de ikke skulle komme i problemer med. Man kan egentlig bare flytte alle argumenter fra debatten om dødstraff.
Sitat av Wiggles
På denne måten ville jo det ikke vært et kjedelig øyeblikk. Tenk deg, hver dag var det en ny og fersk statsleder som stiller opp med egne og friske idèer. Liker du dem ikke, går du simpelthen til ham og dreper ham for så å overta rollen og gjøre en bedre jobb. Hvis ikke, så er du ferdig. Muligheten for å bli drept er en fantastisk god motivasjonsfaktor.

Folk snakker også om "alle de skrudde menneskene der ute". Hvorfor bry seg? Vi er beskyttet bak internet og aliaser hele gjengen. De eneste dere kanskje burde være redd for er crewet, som garantert kan sniffe fram ip-en din.

IvI: Tenker du å foreslå en prøvetid på dette eller? 2-3 år, for å se hvordan det går?
Vis hele sitatet...
I tillegg er det viktig å påpeke at ikke alle ønsker å søke makt. Spesielt ikke når den bærer med seg en slik enorm risiko.

dere har vel antageligvis rett, dette blir for dumt.:P Jeg gikk rett på, og hvis han mener dette, så er jeg sjokkert.
Vis hele sitatet...
At noen her er klare for å latterliggjøre det jeg tenker var jeg forbredt på, men vennligst ikke avvis det hele som en spøk når argumentene for legalisering av drap er mange og gode.
Støtter denne.
Et liv hvor man ikke kjemper for å overleve, men kjemper for sin plass i telefonboken til kjendiser,materielle goder og annet skit er ikke verd å leve.
Folk må handle i den tro at sine handlinger umiddelbart kan "straffes" med drap.

Jeg er overbevist at hvis de jeg har ønsket død i løpet av hele livet mitt faktisk ble drept så ville vi hatt et mye bedre samfunn.
Vi vil ha et mye mere rettferdig og åpent samfunn hvor selv avskaffer undertrykkere istedenfor å gå igjennom lange unødvendige rettsaker, og i noen tilfeller ingen rettsaker hvor undertrykkeren er støttet av loven.

Den beste grunner er derimot en nasjon full av kule etternavn, som også sier noe mere om personen enn bare hvem han er sønn av, når vi tilføyer avdødes navn og -bane til signaturen vår.
Det er sikkert mange som tenker at legalisering av drap er fascisme, eller ennå verre: noe Frp kunne ha funnet på, men slik er det ikke. Hvis samfunnet i fellesskap, enten ved avstemming eller ved en generell følelse som en enkeltperson hadde, kunne ha bestemt hvilke individer verden ikke har plass til, ville det være det ultimate demokratiet. Og demokrati er dritviktig altså. Drit.
Er forresten ikke så dumt tiltak dette. Det åpner jo for full religionsfrihet.
Jeg er enig at det finnes mange fine argumenter for legalisering av drap. Dog har det vært prøvd før (for eksempel i maya kulturen, og diverse utanasia (eller hvordan det skrives) prosjekter i tyskland på seint 30 tidlig 40 tallet). Så spør du meg så er dette et velprøvd, men dessverre lite gjennomførbart prosjekt.

Skal vi først sammenligne med rusbrus, så er jeg redd for at dette også vil bli forbeholdt hormonsyke fjortisser som skal tøffe seg for gjengen.

Og når vi først er igang med å spekulere her, så har jeg en liten teori om at dette er en lite vifspøk som dere sitter å ler av på kanalen deres mens intedanende freakere prøver å argumentere seriøst for hvorfor drap bør legaliseres. Jeg liker tanken. Dog liker jeg tanken på et fellesrunk bedre.

Du hadde fått min stemme pus.
Sitat av margido
Heh, dårlig sammenligning. Om jeg blir forbanna på deg for du har denne meningen, henter meg en kniv, oppsøker deg og stikker deg ned, så skal det være greit? Om du overlever vil ikke bære noe nag til meg, for det ligger i menneskets natur å drepe? Enn foreldrene dine? Skal de tenke akkurat det samme om du ble drept?
Vis hele sitatet...
Eller for å sette det enda mer på spissen: Hvis jeg synes at, la oss si, USA's president (og nå snakker jeg rent hypotetisk, vil ikke ha CIA og Secret Service på døra i løpet av natten) er laget av pur ondskap, skal jeg da kunne ta livet av han og gå fri?

Når det kommer til utseendet på siden; Very nice. Enkel XHTML og CSS som laster fort og fokusen er på budskapet, ikke på bling bling.
Sist endret av charz0r; 15. mars 2007 kl. 23:41.
Sitat av charz0r
Eller for å sette det enda mer på spissen: Hvis jeg synes at, la oss si, USA's president (og nå snakker jeg rent hypotetisk, vil ikke ha CIA og Secret Service på døra i løpet av natten) er laget av pur ondskap, skal jeg da kunne ta livet av han og gå fri?

Når det kommer til utseendet på siden; Very nice. Enkel XHTML og CSS som laster fort og fokusen er på budskapet, ikke på bling bling.
Vis hele sitatet...
100 % riktig, men da må du være forbered på at en hel verdensdel med hillbillys vil forfølge deg mer intensivt en Osama Bin Laden har blitt.
Mennesket har instinkter, men det må holdes i tøylene for at samfunnet fungere. Greit nok at verden går strake veien til helvete, men løsning er ikke å legalisere drap...
Ved å legalisere drap vi bare de svake bli svakere og de sterke sterkere. Det vil bare bli brukt som et verktøy for å undertrykke de svake. Se for eksempel på usa. Angriper jo Irak og Afghanistan for å bli kvitt terror, lurer på hvor mange terrorister de har drept i forhold til uskyldige..??
Catch 22... *tyvetegn*
Sitat av Armada
Se for eksempel på usa. Angriper jo Irak og Afghanistan for å bli kvitt terror, lurer på hvor mange terrorister de har drept i forhold til uskyldige..??
Vis hele sitatet...
Den biter ikke på. Fordi USA har bare frigjort Irak. De som er blitt drept, de har vært terrorister. Visste du at faktisk 78,3% av alle mennesker i Irak er terrorister? De frie som er blitt drept, har Irak drept for å lure FN til å tro at USA har gjort noe galt. De driver med propaganda, det er det de gjør.
Sitat av Matthiesen
Den biter ikke på. Fordi USA har bare frigjort Irak. De som er blitt drept, de har vært terrorister. Visste du at faktisk 78,3% av alle mennesker i Irak er terrorister? De frie som er blitt drept, har Irak drept for å lure FN til å tro at USA har gjort noe galt. De driver med propaganda, det er det de gjør.
Vis hele sitatet...

Noe dokumentasjon på dette, i uthevet skrift?