Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2265
Hallo, jeg har lett litt på nettet, og det står at Mechanical er best å bruke for å få opp APM, men hva er forskjellen? Tenkte litt på å kjøpe ett G510 tastatur fra Logitech, men er disse brae til gaming? Er de Mechanical? Hva er forskjellen? Merker man forskjell?

Tusen takk for hjelpen
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
ja det er mekanisk og ja det er einet til gamin
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
ja det er mekanisk og ja det er einet til gamin
Vis hele sitatet...
Forskjell? Hva er "best"?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
vil ikke tro du merker noe forskjell med mindre du er hardcore gamer, og da mener jeg skikkelig, ellers er det mest en smaksak:

mekaninsk: høye taster
http://hothardware.com/marco/misc_files/misc_images/blog/keyboards/scorpius-m10-big.jpg

ikke mekaninsk: samme som man finner på laptop
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/Keyboard-Dvorak-norwegian.JPG
Sist endret av Frufsa; 9. september 2011 kl. 23:57.
Forskjellen på mekaniske taster og ikke-mekaniske taster er stor, og du vil lett kunne kjenne forskjell. Tror ikke jeg skal forklare så veldig dypt hvorfor det er en forskjell på dem, men du kan jo se diverse youtubevideoer, som for eksempel denne eller denne, for å i det minste høre forskjellen.

Det som skiller mekaniske fra ikke-mekaniske tastatur er hvordan selve tastene er bygd opp. Mekaniske taster gir bedre respons og skal visstnok være lettere å skrive og spille med nettopp på grunn av denne.

3 Grunner til å kjøpe mekanisk tastatur (engelsk)

G510 er ikke mekanisk!
Har selv G510, det er et utroligt bra tastatur, mangen funksjoner og brukervennelig.
Annbefales varmt!
Så det blir liksom. Gamle keyboards vs nye keyboards? De gamle keyboardene er fra windows 98 dagene, og de nye er fra laggtop dagene?
På en måte, ja. I utgangspunktet kan du tenke at forskjellen går på om du vil ha et tastatur med mange funksjoner, eller et som føles en del bedre enn det andre for fingrene, men sannsynligvis mangler funksjoner som skjerm og macrotaster. Du kan jo spørre deg selv om du trenger den lille skjermen eller macrotastene.

Uansett om du velger G510 eller et mekanisk som for eksempel Steelseries 6gv2, eller Razer Blackwidow vil jeg tro du blir fornøyd.
har selv g510, helt fantastisk å skrive på!
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Her har du en stor guide om mekaniske tastaturer, på engelsk og ganske stor.

Kort og greit så er de fleste tastaturer i dag basert på en teknologi hvor man har et kretskort med små gummiknupper som har kontaktpunkter som blir presset mot kretskortet når de blir nedpresset, som igjen slutter en krets og sender ut signaler ut gjennom kabelen.

Mekaniske tastaturer bruker mekaniske (derav navnet ) brytere. Her finnes det forskjellige typer som har forskjellige oppbygninger, som cherry mx rød, svart, klar, brun og en neve andre typer. Hvis du leser guiden ser du hvilke tastaturer som har hvilken type bryter.

Jeg vil absolutt anbefale et mekanisk tastatur. De har ofte en større levetid og er svært gode å skrive og spille på. De er dyrere, men jeg vil si at de er verdt det.