Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2368
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg ser etter noen nye spill. Jeg skal gå rett på sak her og komme med en liste med "krav". Alle må selvfølgelig ikke stemme, men jo fler, jo bedre.

* Eget tempo - gjerne turn-based eller noe slikt. Jeg vil gjerne kunne komme til spillet når jeg har tid til det - og jo mer kompatibelt det er med å "droppe og ta opp sessions", jo bedre er det.

* Gjerne et kreativt preg - jeg har vært Minecraft-nut siden August, men begynner gradvis å bli lei. Kravet er da at man kan lage noe som virker, ikke bare smelle opp "dekorasjoner".

* Gjerne lett på ressurser - vil gjerne kunne spille det på laptopen uten at lokale værkart begynner å forandre seg.

* "Mekking"? Redstone og "oppfinnelser" er en av yndlingstingene mine å drive med i Minecraft, så om dette går er det definitivt et pluss.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
høres ut som Crysis 2 er noe for deg, untatt punkt 3.

du trenger ikke og vere helt frampå, du må tenke før du angriper og du må plukke ting og sette opp din egen drakt!
Garry's mod?

Kan ihvertfall være veldig kreativ
Hardcore reset på Diablo II i løpet av natta.
Shogun 2:Total War første gang jeg spiller et total war spill og jeg elsker det. Det er turnbased men kamper er RTS
Shogun 2 er absolutt og anbefale.

Sitat av toxicity Vis innlegg
Shogun 2:Total War første gang jeg spiller et total war spill og jeg elsker det. Det er turnbased men kamper er RTS
Vis hele sitatet...
Edit: tar 15 gig og laste det ned over steam.
pfft, alle total wars fans veit at Rome: Total War is the shait liksom
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Just Cause 2 - Geeenialt sandbox-spill. Anbefales på det sterkeste.
hææ, just cause 2 er vel langt ifra noe sandbox spill?

Gary's Mod er forresten veldig gøy
Garrys mod hvis du har lyst på noe VELDIG kreativt. Anbefaller det.
Ellers anbefaller jeg Fallout 3 & New vegas. Helt geniale spill der du har ett viss "sandbox" preg ved fremgangsmåter, ved quests og ved hvordan du slakter folk . Lyst til å snipe noen fra 100 meter unna? Eller liker du å slå av hodet til folk med en mega slegge? Your choice
Sist endret av Vekst; 28. mars 2011 kl. 21:03.
http://en.wikipedia.org/wiki/Psychonauts
Psychonauts, veldig morsomt og kreativt platform spill
Sitat av tissemannX Vis innlegg
hææ, just cause 2 er vel langt ifra noe sandbox spill?

Gary's Mod er forresten veldig gøy
Vis hele sitatet...
Kan jo også anbefale Little Big Planet eller modnation racers på det sterkeste! Overraskende gøy
Sitat av tissemannX Vis innlegg
hææ, just cause 2 er vel langt ifra noe sandbox spill?

Gary's Mod er forresten veldig gøy
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat det det er, du kan dra hvor du vil når du vil, og kødde rundt som en unge i en sandkasse. derav navnet.
My bad, trodde sandbox var spill hvor man laget ting, akkurat sånn som minecraft, gary's mod osv

Men nå vet jeg det!
Open TTD!

http://www.openttd.org/en/

Passer akkurat til de kriteriene du har valgt.
Sist endret av Moorater; 28. mars 2011 kl. 23:25.
Sandbox = Du gjør stort sett hva du vil. Ala GTA, Red Dead Redemption, Garrys Mod, Fallout, Oblivion, Flight Simulator (ish) osv. :-)
Dudes! Company of Heroes ? Hvorfor har ingen nevnt det liksom ? Beste spillet noen gang både i SP og MP


Gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=FGkvIHkbbHs
Må anbefale Starcraft II og shogun II:total war
Sist endret av MR.M4G1C; 29. mars 2011 kl. 08:05.
Heores of Might and Magic 3, dijeziz for et bra spill!
EVE online kan gi deg 21dager trail vist du er intr.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Takk for forslagene så langt. Forskjellige krigsspill er uinteressante her, blant annet fordi man slett ikke kan ta seg fem minutter på tilfeldige steder uten å få en kule i pannebrasken. Hvis det skal involvere krig i noen som helst nevneverdig grad, må det i hvert fall være større fokus på strategien. Altså, tenk Civilization, ikke CoD.

Det trenger forsåvidt ikke være spesielt "store" spill - faktisk er det heller en ulempe. Jeg tar gjerne noe lite noe, som kan spilles i et vindu og som man kan "hoppe" inn og ut av med relativt lite stress. Mange spill klarer å gjøre dette vanskelig/irriterende fordi det tar 5-10 sekunder å skifte mellom spillet og annet.

OpenTTD syntes jeg var litt småkjedelig, men det er mulig poenget bare unngikk meg. Det har skjedd før.
Som sagt, takk for forslagene, og jeg tar gjerne mot flere!
Sitter nå å miner på EvE online og bruker mineralene til å lage forskjellige ting ;D. spiller i window mode.
Garry's Mod + Wire Mod = Koselig.
Sist endret av Junkbox; 31. mars 2011 kl. 16:58. Grunn: Skriveleif
Sitat av robhol Vis innlegg
Takk for forslagene så langt. Forskjellige krigsspill er uinteressante her, blant annet fordi man slett ikke kan ta seg fem minutter på tilfeldige steder uten å få en kule i pannebrasken. Hvis det skal involvere krig i noen som helst nevneverdig grad, må det i hvert fall være større fokus på strategien. Altså, tenk Civilization, ikke CoD.

Det trenger forsåvidt ikke være spesielt "store" spill - faktisk er det heller en ulempe. Jeg tar gjerne noe lite noe, som kan spilles i et vindu og som man kan "hoppe" inn og ut av med relativt lite stress. Mange spill klarer å gjøre dette vanskelig/irriterende fordi det tar 5-10 sekunder å skifte mellom spillet og annet.

OpenTTD syntes jeg var litt småkjedelig, men det er mulig poenget bare unngikk meg. Det har skjedd før.
Som sagt, takk for forslagene, og jeg tar gjerne mot flere!
Vis hele sitatet...
Riktignok krigs-spill dette også men det er verdt å nevne at Arma2 er genialt. Realisme og strategi er key, du kommer ingen vei uten lagarbeid og planlegging :-)
Anno 1404 er jo fun, kanskje litt langdrygt om du ikke blir veldig hekta. Og slapp av, spillet er på engelsk selv om mannen i denne videoen snakker tysk.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Magicka er spilt (og gitt opp, usaklige greier ).
Anno 1404 ser interessant ut. Hvordan skiller dette seg fra for eksempel Civilization 4?
Sitat av robhol Vis innlegg
Magicka er spilt (og gitt opp, usaklige greier ).
Anno 1404 ser interessant ut. Hvordan skiller dette seg fra for eksempel Civilization 4?
Vis hele sitatet...
Du lager en verden, året er 1404.
Ferdig.
Var ikke særlig underholdene for min del... :/
Sitat av robhol Vis innlegg
Magicka er spilt (og gitt opp, usaklige greier ).
Anno 1404 ser interessant ut. Hvordan skiller dette seg fra for eksempel Civilization 4?
Vis hele sitatet...
Mye micro-management. Du må hele tiden utvinne nye ressurser og balansere de forskjellge ressursene for å få byen til å vokse. Når byen får flere innbyggere får du tilgang til flere ressurser og sånn går no dagan
Stalker serien, metro 2033 er greie spill.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Stronghold og Stronghold Crusader, Geniale strategi krigsspill satt til middelalderen.